Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Noblesse_ schreef:Wij zijn vandaag onze mechelaar uit het asiel wezen halen. Na wat opzoekwerk blijkt hij vorig jaar in beslag genomen te zijn samen met 76 andere herders bij een Franse ‘fokker’ die een perceel huurde in West-Vlaanderen. Hij fokte er Duitse, mechelse, hollandse herders, vermoedelijk voor illegale hondengevechten ik Frankrijk. Na bewijs van dierenmishandeling is alles in beslag genomen.
Maar wat is het zielig... beestje is twee jaar en kent niks. Helemaal niks. Alles buiten de kennel is eng.
Auto is eng, huis is eng, tv is eng, meubels zijn eng. Gelukkig heeft t asiel hem al netjes aan de lijn leren lopen en vertrouwt hij erg op zijn mensen.
Komt wel goed
Noblesse_ schreef:Wij zijn vandaag onze mechelaar uit het asiel wezen halen. Na wat opzoekwerk blijkt hij vorig jaar in beslag genomen te zijn samen met 76 andere herders bij een Franse ‘fokker’ die een perceel huurde in West-Vlaanderen. Hij fokte er Duitse, mechelse, hollandse herders, vermoedelijk voor illegale hondengevechten ik Frankrijk. Na bewijs van dierenmishandeling is alles in beslag genomen.
Maar wat is het zielig... beestje is twee jaar en kent niks. Helemaal niks. Alles buiten de kennel is eng.
Auto is eng, huis is eng, tv is eng, meubels zijn eng. Gelukkig heeft t asiel hem al netjes aan de lijn leren lopen en vertrouwt hij erg op zijn mensen.
Komt wel goed
xDenies schreef:Maar kiwiwitje wil je dan nu zeggen dat Acana geen goede voeding is? Of in jouw ogen geen goede pup voeding?
Met hard kauwwerk bedoelen ze hertengewei en dergelijke. Bullenpees en zulk soort producten worden zachter naarmate ze er op kluiven en het afbijten. Een hertengewei blijft hard.
Dankjewel voor de felicitatie met het nest.
De rest volg ik eigenlijk niet meerSorry als ik iets over het hoofd heb gezien. Wat een knapperd Candalisa!
Noblesse_ schreef:Heel erg bedankt voor het advies KimD! Gaan we zeker meenemen. Nu vooral laten wennen aan het idee ‘huis’ en dan vooral ‘tv’.
![]()
We gaan eerst zelf wat aan de gang tot ie op zn gemakje is thuis, dan willen we wat privélessen nemen en als ie dan wat basiskennis heeft een goede hondenschool uitzoeken om samen met de border heen te gaan.
Als je nog verdere tips en advies hebt mag je me altijd pb’en!
kiwiwitje schreef:Niks mis met prijsstunters. Als ze het goedkoper aan kunnen bieden moeten ze dat zelf weten. Maakt het ook voor mensen die wat minder te besteden hebben wat betaalbaarder om te kunnen voeren.
Zoals eerder gezegd; om als voorbeeld HD en ED te nemen, die aandoeningen zijn multifactorieel. Wat dus gewoon simpelweg betekend dat er verschillende factoren mee spelen in het wel of niet ontwikkelen hiervan. Wat dus ook gelijk het hele probleem is. Alles netjes volgens alle richtlijnen doen (beweging en voeding bijv) betekend niet dat de hond deze aandoeningen nooit zal krijgen. Boven de richtlijnen of juist eronder zitten betekend ook niet dat dat de hond de aandoeningen wel of niet krijgt. Dat is het hele probleem. Alleen ja ik zou er niet voor kiezen om boven de richtlijn te voeren. Maar ik zou er ook niet voor kiezen om brok van de lidl of aldi te voeren en ik ga ook niet voor lotgering.
Maar je zal wel moeten voeren wat de hond lekker vind en waar dat ie t goed op doet.
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Niks mis met prijsstunters. Als ze het goedkoper aan kunnen bieden moeten ze dat zelf weten. Maakt het ook voor mensen die wat minder te besteden hebben wat betaalbaarder om te kunnen voeren.
Zoals eerder gezegd; om als voorbeeld HD en ED te nemen, die aandoeningen zijn multifactorieel. Wat dus gewoon simpelweg betekend dat er verschillende factoren mee spelen in het wel of niet ontwikkelen hiervan. Wat dus ook gelijk het hele probleem is. Alles netjes volgens alle richtlijnen doen (beweging en voeding bijv) betekend niet dat de hond deze aandoeningen nooit zal krijgen. Boven de richtlijnen of juist eronder zitten betekend ook niet dat dat de hond de aandoeningen wel of niet krijgt. Dat is het hele probleem. Alleen ja ik zou er niet voor kiezen om boven de richtlijn te voeren. Maar ik zou er ook niet voor kiezen om brok van de lidl of aldi te voeren en ik ga ook niet voor lotgering.
Maar je zal wel moeten voeren wat de hond lekker vind en waar dat ie t goed op doet.
Vaak is dat het probleem "ja, maar de hond doet het er goed op." Eerste wat ik dan vraag is of de baas dat zeker weet? En of ze kunnen uitleggen wat ze voeren. "Ja, dat en dat merk!"
Maar wat ze voeren, kan het merendeel niet beantwoorden.
xDenies schreef:Ik voel me ook niet aangesproken want ik heb er nog al wat op zitten met het zoeken van een voeding waar de honden het goed op doenDat ik jullie vertrouwen/begrip daar niet in krijg (of hoe je het ook wilt verwoorden) het zij zo, dat is wel vaker.
De rest ga ik ook verder niets meer over kwijt.
kiwiwitje schreef:Nouja ik vraag mij vaak af wat mensen bedoelen met ''hij doet het er goed op''. Ik ken, en deels uit eigen ervaring met de honden die we gehad hebben, dat ze het goed kunnen doen op een bepaald voer maar vele malen beter op ander voer.
Maar wat maakt dat de hond het er goed op doet?
En veel mensen weten niet wat ze voeren behalve het merk en de smaak. Niet wat de waardes en de ingredienten betekenen en doen, en dus niets van de analyses. Ja tuurlijk zou je er op mogen vertrouwen dat als er ''puppy'' op staat het geschikt is voor pups. En dat hoor je met anderen ook te mogen. Maar helaas is het gewoon niet zo.
Regelmatig zie je honden en katten die moddervet zijn en het baasje zegt dan; ja maar we voeren dit en dat vind ze lekker en daar doet ze het goed op.. Uhm nee. Het beest is gewoon te zwaar.. Maar die mening delen ze niet. Of ach ja maar ze is al ** jaar daar ga je nu niks meer aan veranderen..
Dit bedoel ik trouwens niet op jou he Denies!!!
xDenies schreef:Nee Kim, ik reageer juist op Kiwiwitje haar reactie dat ik mij niet aangesproken voel. Maar dat ik een keus heb gemaakt in mijn voeding (en door het benoemen van die voeding icm puppy kwam dit ter sprake) en dat als jullie daar niet achter staan dit een dikke prima is. In combinatie met wat jij aanhaalde: '' Vaak is dat het probleem "ja, maar de hond doet het er goed op." ''. Ik kan het niet voor iedereen goed doen, het belangrijkste vind ik nog steeds dat ik het goed doe voor mijn honden.
kiwiwitje schreef:Jeetje Noblesse! Wat heftig. Arm ding! Je had al een andere hond in huis toch? Daar gaat ie vast veel van leren!
Dierenfan; ik merk echt al verschil met de magnesium!! Die angsthaas(kat :p ) is nu echt haar grote scherpe randen kwijt qua angst. Kunnen nu echt vlak naast haar komen,lopen voer neerzetten etc zonder dat ze er van onder de indruk is. Ze springt steeds net niet de bank op als wij daar liggen. Dan staat ze wel met haar voorpootjes op de bank terwijl ze eerst niet eens in de buurt kwam als we erop zaten.
Chick is ook echt net iets relaxter in t kopje. Ze reageerde altijd heel sterk als je boos werd op een van de andere beesten en dat is nu zo goed als weg.