De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 16:22

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl stoffer bij een fles ligt te slapen, komt deze aap even aandacht halen.

@Laugtherline, operatie is niet niks he! En dan nog te bedenken dat hij zijn mannelijkheid kwijt is.
Eten komt vanzelf wel :).

laughterline

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:14

Toch ben ik een beetje bezorgd. Het is nu bijna 12 u geleden (9/10u vanochtend) en nog steeds niks gegeten of gedronken. Mix nu wat water en brokjes en ga het met een spuit dwangvoeren.. morgen helaas aan het werk en kan ik m niet de hele dag in de gaten houden :(

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:17

Gelukkig kan iedereen zich een beetje redden met de warmte! Die vriezers draaien overuren voor de verkoeling van onze konijnen.

Hier inmiddels weer tot leven gekomen na de 4daagse en gelukkig lijken de nijntjes het redelijk goed te doen samen en met de warmte. Joep vind het allemaal minder maar die heeft ook nog steeds veel vacht, we proberen af en toe te borstelen maar te veel stress met die hitte ga ik hem niet aan doen. Oppakken is toch natuurlijk een nogo borstelen opzich vind ie wel fijn.

Wel heb ik nog een vraagje voor jullie. Onze nieuwe aanwinst Olijfje is letterlijk een spring in het veld. Wij zijn bang dat ze uiteindelijk neigingen krijgt tot over de balkonrand springen. Hoe groot achten jullie die kans?
Afbeelding
Zo is de rand nu afgezet. Ze mogen los op het balkon zodra we thuis zijn. Maar er is natuurlijk niet elke seconde toezicht ookal is het aan de woonkamer.
We weten ook niet direct een manier om het nog veiliger te maken.
Ze liggen nu samen languit in de goot te chillen die schijnt nog kouder te zijn dan de tegels.

Afbeelding
Nog een schattige foto van vanmiddag met de nieuwe coolpad van Beezteez. Die werkt ook onwijs goed trouwens! Die word rete koud!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:51

Kam je niet een soort net spannen? Dan kan ze er niet overheen

Natuurlijk geen echt net dat is niet goed voor vogels

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:58

Amber_anne schreef:
Kam je niet een soort net spannen? Dan kan ze er niet overheen

Natuurlijk geen echt net dat is niet goed voor vogels

Ik kan eens kijken wat er te knutselen valt. Vooral naast het hok de andere stukken hangen we zondag bakken met plantjes aan dus dat zal dan ook minder makkelijk springen worden.
We gaan eens brainstormen. En voor nu veel er bij zitten op balkon.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:32

Die pad heeft wel een mooier kleurtje! Hier heeft Napoleon het vandaag met 4 icepods overleefd. Ze ligt er echt languit op.
De konijntjes in het zand waren ook ok gelukkig. Hadden zelfs nog genoeg energie om een blaadje te komen aanpakken. Dat ging de vorige hittegolf pas 's avonds terug.

Edit: Wij hadden voor ons ontsnapkonijn een hoek er in gemaakt. Dat als die sprong, hij dus tegen het hek zat nog. Soort omgekeerde L.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:34

Gigixponys schreef:
Die pad heeft wel een mooier kleurtje! Hier heeft Napoleon het vandaag met 4 icepods overleefd. Ze ligt er echt languit op.
De konijntjes in het zand waren ook ok gelukkig. Hadden zelfs nog genoeg energie om een blaadje te komen aanpakken. Dat ging de vorige hittegolf pas 's avonds terug.

Edit: Wij hadden voor ons ontsnapkonijn een hoek er in gemaakt. Dat als die sprong, hij dus tegen het hek zat nog. Soort omgekeerde L.

Omgekeerde L is wel een idee dat moet met een restje gaas wel te knutselen zijn.

Die pad heeft idd wel een beter kleurtje. Blijft voor mijn idee ook iets langer koud dan de icepod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 00:18

Esther zo schattig <3

Lastig zo'n konijn :+ die omgekeerde L lijkt handig !

Vandaag in de hitte geploeterd naar de pets place voor hooi , ze hadden alleen nog maar duur en luxe hooi |o . Warm en geen zin in boze konijnen de rozenbottel variant meegenomen >;) ,gaat erin als zoete koek _O- . Ze moeten er maar niet aan wennen gaan

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:04

Oelala rozenbottel :P luxe haha

Wombat heeft nog steeds niks gegeten of gedronken... dus net maar een beetje banaan geprakt en met de spuit gegeven...en wat water. Vind t raar dat ik geen informatie heb gekregen of pijnstillers. Dat is de reden waarom ze niet eten toch? Vandaag maar eens even bellen. Toen ik m ophaalde was de dierenarts weer weg en alleen de receptioniste er.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:07

Niet eten is wel een teken om de dierenarts te bellen! Als de darmen stil gaan liggen dan kan dit dodelijk zijn. Ik wil je niet bang maken, maar een konijn die niet wilt eten is echt zorgelijk.

Laat je even weten hoe het was bij de dierenarts?

Hier liggen momenteel 5 icepods in de vriezer en 4 flesjes water. Net twee icepods erbij gelegd en zit nu te wachten op een KPN monteur voor het aansluiten van glasvezel in het huisje van mijn schoonmoeder. Heb de ventilator al aan, wat een hitte :=

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:18

Daarom gaf ik m idd zelf maar eten :( nou is die ook wel net verhuisd en had daar de optie om altijd te eten, dus hij is niet enthousiast als ik met eten kom zoals de dames dat zijn.

Maar een pijnstiller oid wil ik wel graag hebben ja..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:20

Hm. Lastig! Ik zou gewoon de dierenarts even bellen voor advies :j

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:06

Lastig Laugtherline! Wij moesten na castratie een dag of 3 pijnstillers geven geloof dat ze bij onze da ook altijd iets krijgen zodat de darmen niet stil gaan liggen.
Ik zou inderdaad pijnstilling vragen en zelf gaan voeren. Hopelijk gaat ie dan snel zelf eten.

Rebecca hier hebben we altijd Rozenbottel hooi omdat Joep anders minder hooi eet :') die zijn al verwent dus. Hopelijk zijn die van jou minder kieskeurig.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:15

Laughterline, Zou idd even vragen om pijnstilling. Hier hadden ze bij de DA al iets tegen de pijn gekregen en kwamen dan ook redelijk snel op gang met eten.

Rebecca, Haha ze zijn verwend :D . Hier gaat hooi met een smaakje er gek genoeg niet beter in dan gewoon hooi.

Ben toch blij dat ze binnen zitten, het is echt niet te doen buiten %) . De konijnen denken daar wel anders over. Moest er vanmorgen vroeg uit dus even de deur opengezet voor wat frisse lucht en dit was het resultaat :') . Lekker naar buiten kijken :)
Afbeelding
Afbeelding

Lou stond ook al op zijn achterste pootjes in het rond te kijken maar daar heb ik geen foto van.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:34

Heb even gebeld. Ze zei dat ze daar twee pijnstillers hebben gegeven en idd ook iets om de darmen weer op gang te krijgen. Ze zei dat ik door moest gaan met 3x per dag dwangvoeren. Dus straks in lunchpauze hopelijk tijd om even naar huis te gaan.

Het zal ook een groot verschil voor m zijn een ander huisje etc. Wel lijkt ie gewoon chill te zijn en is eigenlijk helemaal niet bang. Echt een lieffie. Hopelijk gaat ie snel weer uit zichzelf eten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:04

Hopelijk eet die snel wat laughterline. Het is idd allemaal wel veel voor hem

Bij mij waren de rammen plaatselijk verdoofd dus die hadden al weer gegeten bij de dierenarts :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:24

Gelukkig is Tarzan een goede hooi eter en zal hij ongetwijfeld gewoon hooi ook zo weer eten , Lilo net zo :) (fijn zulke konijnen haha )

Heerlijk Moppie even de deur open :D

Hopelijk lukt het Laughterline

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:08

Arm ding. Hij vind het maar niks dat dwangvoeren :(

Hij had nog steeds niks gegeten of gedronken (niet dat ik echt kon zien..) toen ik net even naar huis ging.

Afbeelding
Denk niet dat ie me nog leuk vind :P
Vond wel dat t een beetje gezwollen was. Maar misschien is dat wel normaal.

Was even naar de apotheek gegaan en die vertelde dat er een nieuwe dierenarts in ons dorpje is. Kan dus waarschijnlijk daar wel pijnstillers halen ipv 1u rijden verderop :=

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:18

Hij kijkt ook niet zo blij uit zn ogen inderdaad. Hopelijk knapt ie snel op van je intensieve zorg.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:12

Hier zoekt hopper het hogerop Afbeelding

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:22

Die van mij zitten vandaag ook weer lekker binnen in een koele garage maar ondanks dat het koel is daar merk ik wel dat ze er last van hebben. Ik mag met mijn werk ook in de avond werken dus voor ik zo vertrek komt er een koude handdoek op het hok voor wat verkoeling voor ze. :)

Morgenavond doe ik ze om 21:00 even een uurtje naar buiten zodat ze toch even de beentjes kunnen strekken want de garage staat propvol dus ook al zijn ze los daar, echt de benen strekken is daar lastig voor ze. Maar morgenavond is het al koeler dan vanavond en dan moet het wel te doen zijn voor ze.

Nog even volhouden, nog 1 hete dag te gaan. :o

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:54

Haha lekkere stoel voor hopper! Hij ziet er wel heel groot uit zo :P

Pff zag dat t om 6u nog steeds 40 graden was bij jullie := Hello Global warming.

Dan denk je: Ah wat eet die lief uit de spuit!... heeft meneertje het kapot gebeten :roll: kan ik morgenvroeg dus moeilijk met de spuit eten geven :(
Afbeelding

en daarna heb ik maar verse spinazie voor z’n neus gehouden tot die eraan begon te knabbelen. Begint ie dus te knabbelen en ben je blij dat die eindelijk eet..! Niet dus. Scheurt ie het kapot en gooit het weer uit z’n mond :')
Afbeelding

Oh oh. Waarom gaat het nooit zoals je wil _O-

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:51

Oeii toen ik mijn vorige konijn moest dwangvoeren zei de DA nog dat ik moest opletten dat konijn lief het spuitje niet kapot knabbelde. :P Je hebt niet een reserve ergens liggen? Of misschien dat je morgenvroeg de kans hebt om even een nieuwe te gaan halen?

Hier is het nu nog 32 graden op dit tijdstip gevoelsmatig 34. Ik tel morgen alvast af zodat we er weer allemaal vanaf zijn. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:02

:') draak

Koelt niet af vannacht , dubio wat ik doe . Sowieso raam op kier en wellicht de deur openlaten , heb zelf vannacht de waaier hard nodig . Icepod gebruiken ze niet , heb de kastdeur opengezet kunnen ze daar op het beton liggen eventueel

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:17

Lastige keus maar denk dat met raampje open en keuze voor beton ze vannacht al een heel eind komen.

Olijfje is net uit het de ren gesprongen. Had het dak er af voor schoonmaken. En oppakken lukt niet klein snel ding dus hopelijk hopt ze er heel snel in! En als de brandweer balkon veiliger maken. Gaas nog hoger sowieso en misschien zelfs die L constructie proberen. Wat een werk hebben we met zn alle altijd weer rondom onze konijnen.
Hier blijven ze wel buiten maar er hangt een groot wit laken over het hok voor schaduw(vanaf 3 is de zon er volledig af rond 1 al een heel stuk) en de icepods enzo we steeds in en vervangen voor verse. Hoop dat ze het nog een dag uithouden op die manier.