Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:36

Edward is de nacht goed door gekomen. Maar 24 uur is nog niet voorbij

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:36

Edward update Hij is stabiel gebleven ik zie geen bloed meer bij zijn neusje dus dat is een goed teken.
Verder is die nog wat benauwd maar ook dat zou als alles goed gaat met 2 dagen minder worden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:41

Wat eng zeg, zo'n jonkie ineens dood vinden en dat Edward het vervolgens ook lijkt/leek te hebben :(:) Hopelijk komt hij er helemaal bovenop!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:43

melody7 schreef:
Wat eng zeg, zo'n jonkie ineens dood vinden en dat Edward het vervolgens ook lijkt/leek te hebben :(:) Hopelijk komt hij er helemaal bovenop!

Ik ben heel erg van geschrokken. En heb nu ook als 1 cavia ligt te slapen en die lijkt dood dat ik die zelfs op pak als die niet reageert om te kijken of die nog leeft

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:26

Yess
Edward zijn benauwdheid word minder
En hij ziet er weer wat actiever uit
Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 21:54

Gelukkig maar!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:37

Gelukkig !

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 02:01

Wat fijn dat hij opknapt!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 02:08

_Noah_ schreef:
[ [url=m/4ZtYZt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o5ZYz9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze 2 beertjes komen volgende week bij ons wonen nu al veel zin in :D

Zo liep onze ochtend heel anders. Ik had zondagavond alles klaar gezet voor de 2 beertjes, maar ineens en vaag berichtje dat we eigenlijk niet konden komen. Paniek, want beneden stond er een kooi klaar ingepakt en 2 jongentjes die ik blij maak met een lege kooi. Ik opnieuw gezocht en gelukkig iemand gevonden die ons kon helpen aan 2 schattige vrouwtjes. Kregen we weer een vaag bericht van de 2 beertjes maar het voelde toch niet zo oké en dit dan ook niet gedaan.

We zijn een Eefje en een Vlekje rijker, zal morgen kijken of ik de kleine moppie's op de foto kan krijgen. De jongens zijn compleet verliefd en ik ook <3

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 08:17

Oh wat suf is dat! Raar dat iemand ineens dat doet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:03

'Graag of niet' zou ik denken... geen hand vol, maar een land vol.

@noah: mooi opgelost zo. Ben ook benieuwd naar de foto's :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:48

Ik had me toch een nare droom. Ik heb dus 2 skinny cavia's. Droomde ik vannacht dat ik er een heleboel had ( in het verleden ook gehad ) maar dat ik ze buiten had lopen en ze onderkoeld waren en allemaal half dood lagen. Had ik ze opgewarmd en weer naar buiten gedaan zodat ze er weer zo bij lagen....
En over een konijn met hersenvlies ontsteking die van de tafel viel en de hele huid van de schedel was verdwenen....get hoe kwam ik er op

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:29

Afbeelding
De oudste heeft een Eefje

Afbeelding
De jongste heeft een vlekje
Afbeelding

DubbelDun schreef:
'Graag of niet' zou ik denken... geen hand vol, maar een land vol.

@noah: mooi opgelost zo. Ben ook benieuwd naar de foto's :)

Zo dacht ik ook. Eerst konden we niet komen en dan ineens weer wel. Ik dacht laat maar.

Nu van een knulletje deze cavia's gekocht. Woont op een boerderij. 11jr houdt een complete administratie bij welke cavia's hij heeft en welke hij succesvolle koppeltjes vind en houd ook alles bij ivm inteelt. Moeder zei hij regelt het allemaal zelf en is er dagelijks druk mee. Ook met de kleintjes kroelen. Ze zei soms kom ik hier binnenlopen en dan zit die met het kleine spul op schoot
Deze 2 zijn van zijn favoriete cavia's moeder en vader zijn beide heel mak en gemoedelijk

Cinnepin schreef:
Ik had me toch een nare droom. Ik heb dus 2 skinny cavia's. Droomde ik vannacht dat ik er een heleboel had ( in het verleden ook gehad ) maar dat ik ze buiten had lopen en ze onderkoeld waren en allemaal half dood lagen. Had ik ze opgewarmd en weer naar buiten gedaan zodat ze er weer zo bij lagen....
En over een konijn met hersenvlies ontsteking die van de tafel viel en de hele huid van de schedel was verdwenen....get hoe kwam ik er op

Heel snel vergeten zo'n droom
Laatst bijgewerkt door _Noah_ op 25-02-20 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:41

@noah: 2 heel tevreden kindjes zo te zien.
Klinkt als een serieuze fokker al op zo'n jonge leeftijd.

@cinnepin: je kent het gezegde over dromen toch :)

Het was hier vanochtend aardig weer (ik zeg specifiek wás, want nu slaat de regen weer tegen de ramen), dus ik heb de buitencaafs maar even naar buiten gebonjourd zodat ik het schuurtje kon uitmesten. Straks de deurtjes maar weer dicht doen, want de wind staat er wel precies op nu.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:34

Ja, maar de droom was zo echt haha en die beelden hahah niet grappig

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:58

@Dubbeldun
Ja, super leuk kereltje om te zien ook. Wil ook zeker weten boer worden hij weet ook alles van alle koeien en vertelde zowel over de cavia's en koeien ronduit. Moeder zei ook hij heeft zoveel moeite met leren, maar voor zijn leeftijd al een harde werker. Dat hoeft helemaal niet maar hij bloeit helemaal op op de boerderij.

Het weer is echt ruk ben het ook wel zat zelfs onze jonge hond vind het inmiddels ook wel genoeg al dat water

@cinnepin
Kan me dat goed voorstellen heb ook geregeld van dat soort dromen, maar dan met mijn kinderen in de hoofdrol

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:45

oh dat is idd ook niet fijn nee

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:20

Tot mijn schrik kwam ik erachter dat de meisjes eigenlijk nog te jong waren om bij moeder weg te gaan, wist ik niet, maar ze zijn 3 weken. Eefje weegt 230 gr aan de lage kant, maar vlekje weegt 186gr daar schrok ik wel van volgens het schema wat ik had gevonden is dit het gewicht van een 2 weken oude cavia. Dit heeft me doen besluiten haar te gaan bijvoederen met puppymelk van farmfood ook in overleg met iemand van de dierenwinkel die veel weet van de knaagdieren. Ze vind het gelukkig niet erg dat ik dat doe gaat er helemaal voor zitten en ze vind het erg lekker en ze krijgen beide ook genoeg ruwvoer, groente en brokjes aangeboden. Gaan de komende tijd maar dagelijks wegen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:31

@noah: niet alle jonkies van 3 weken hebben dat boek gelezen ;) Als de ouders ook klein van stuk waren dan zal het gewicht van de kinders ook lager liggen. Als ze gezond zijn en goed eten gaat het vast goed komen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:36

hier had ik 1 cavia die was met 4 weken nog geen eens 300 gram XD
die is nooit zwaarder geworden dan 700 gram dat was echt een kleintje

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:11

Hier verschillen de gewichten ook enorm hoor := maar zolang ze niet mager zijn, geen zorgen maken :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:27

Heb hier eentje van nog geen 3 maanden die al 900 gram is.... Moeder en vader waren grote dieren maar mag hopen dat ie niet enorm word haha

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 12:06

Ik heb ook twee broertjes die 100 gram schelen in gewicht. Maar beide zijn nog in de groei, dus ik ben benieuwd waar ze op uitkomen.

186 gram is inderdaad niet zoveel, dus wel goed om in de gaten te houden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:50

186 gram is wel echt heel klein om van de moeder af te gaan, daar heb je gelijk in. Normaal gesproken wordt 300 gram aangehouden, 250 kan ook nog wel (zeker voor beren die al te veel interesse tonen) maar onder 200 vind ik echt heel weinig. Gelukkig eten cavia's wel snel zelfstandig, dus ik zou ze voorlopig ook dagelijks wat muesli bijgeven. Ik gaf deze toen ze nog in de groei waren: https://beestenplein.nl/product/enjoy-muesli-mix-mixen/

Als ze goed eten (Hooi, groente, brokjes en eventueel dus wat extra's) zullen ze er geen tekort aan overhouden, maar ze kunnen wel kleiner blijven doordat ze te vroeg weg zijn gehaald. Balen dat je ze zo mee hebt gekregen, maar het komt vast wel goed!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:38

Ze zijn beide goed aangekomen 0.20 gram. Blijf voor mijn eigen gevoel beide nog wel melk bijvoeden heb namelijk niet duidelijk zicht op welke cavia wat eet. Heb ook nog wel contact gehad met de fokker en zn moeder ze wisten het niet hij had het geleerd van een oude buurman en daar gingen ze sowieso met 3 weken weg. Ze gaan nu vanaf 4 weken doen en wegen voor vertrek. Beide ouder dieren zagen er flink uit. Zag ook dat de advertentie was weg gehaald.
Ze vroegen ook om ze op de hoogte te houden hoe het met de meisjes gaat.
De lichtste heeft sinds gisteren ook meer energie

@Memory bedankt voor de tip