Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:14

Inderdaad heel lastig als ze zo jong al overlijden. De parkietjes die hier overleden zijn waren ook niet oud.. En idd soms kunnen ze opeens uit het niets ziek zijn en gaat het heel snel bergafwaarts..

Ik dacht vorige week ook dat ik weer een parkiet op het einde had, maar het lijkt er steeds meer op dat zij een gekneusde vleugel heeft, ze is gelukkig heel alert en kan nog heel goed bijten alleen vliegen is momenteel wat minder goed...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:00

Cayenne schreef:
Ik merk echt dat het een soort trauma is omdat hun gezondheid opeens kan omslaan en je er geen controle over hebt.

Dit is zó herkenbaar. Ik ben dus niet de enige ... Ik heb het heel erg mbt de paarden. Ik heb op 4 jaar tijd 2 jonge paarden moeten laten inslapen, eentje op 5-jarige leeftijd en eentje op bijna 7. Ik kan dat moeilijk plaatsen en een stukje van mezelf wil weer uitkijken naar een nieuw paardje maar van zodra ik eraan denk, sla ik in paniek. Je mag niet doemdenken maar na de eerste keer had ik nou niet gedacht dat dit me opnieuw en zo snel weer zou overkomen.
Ja sorry, dit hoort hier niet thuis maar de herkenbaarheid trof me wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:42

Ik vind het wel ontopic hoor en ik snap precies wat je zegt!
Heel herkenbaar ook en fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!
Ik kan nu al in paniek raken bij het idee dat Mango ziek kan worden. Natuurlijk weet ik dat dat niet reëel is, maar ik heb gezien hoe snel het kan omslaan en ben dan sneller geneigd om in paniek te schieten.
Gelukkig kan ik ook wel gewoon genieten hoor. Door trauma's uit het verleden heb ik sowieso last van verlatingsangst van dierbaren en dat gaat blijkbaar ook op voor mijn dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:32

Voor veel mensen (zo ook voor ons) zijn dieren ook gewoon onderdeel van het gezin/ je levensstijl. Als zo'n diertje dan weg valt is dat ongelovelijk pijnlijk. Helemaal bij dieren die inderdaad voor ''hun tijd'' heen gaan, dat voelt zo oneerlijk.. ;(
Vandaag gaat het wel weer een beetje, ik ben vandaag maar 3 keer in huilen uitgebarsten dus dat gaat de goede kant op! :+ We hebben gisteren Binkie naar de preperateur gebracht en die man maakt echt heel mooi werk. Binkie wordt op een mooi passend voetstuk geplaatst in een houding zoals we Binkie kennen. De ogen worden ook met de hand geschilderd zoals Binkie keek. Echt prachtig werk maakt hij, ik ben dan ook heel erg benieuwd naar wanneer en hoe we Binkie weer naar huis mogen halen. Want ik haal hem hoe dan ook weer thuis..

We zijn het er allemaal over eens dat het nu wel heel erg stil in huis is, dus dat we graag weer een volwassen herplaatser zouden verwelkomen in ons huis. Ik ben benieuwd wat er op ons pad gaat komen..
Ik heb ook nog even met de kliniek gebeld en ze raden aan dat we het beste alles moeten weggooien van Binkie qua speeltjes, touwen, knaag en zit stokken. Want ondanks dat de uitslag van het Bornavirus negatief was verdenken ze dat toch wel, en dan kunnen we maar beter geen risico lopen met een nieuwe papegaai.
Dus straks alles maar uitruimen en weggooien en de rest schoonmaken en ontsmetten. Ook de woonkamer even goed met dettol dweilen, alle randjes en hoekjes goed reinigen. Ik vind het wel moeilijk me ertoe aan te zetten hoor, vooral het weggooien van zn favoriete speeltjes bijvoorbeeld.. Misschien dat ik toch nog iets bewaar wat bij Binkie onder de stolp komt te liggen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:35

Fijn Shanna! Hoe lang duurt het voor zoiets klaar is?

Heb je al bij Hope for Wings gekeken? Daar hebben ze ook herplaatsers en je zou kunnen opnoemen dat je op zoek bent en wanneer jullie er klaar voor zijn dat je ruimte hebt om een herplaatser in huis te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:39

De preperateur werkt o.a. ook voor een museum dus hij had het wel druk momenteel, geen idee wanneer Binkie klaar is. Het maakt me ook niet uit, zolang hij maar mooi en herkenbaar naar huis komt. Qua kosten valt het me echt alles mee moet ik zeggen. Kant en klaar opgezette dieren zijn een stuk duurder, we hebben voor minimaal het driedubbele bijvoorbeeld een kever aan de muur hangen! :+

Hope for wings wilde ik inderdaad aanschrijven, al hebben die op dit moment niet iets op de site staan waarvan ik denk dat het bij ons zou passen. Ik zit ook niet te wachten op een stichting met verplichte cursussen zoals de vrolijke papegaai moet ik zeggen. Contact houden met de vorige baasjes vind ik geen probleem, Binkie zn grootste fans op zn instagrampagina waren ook zn vorige baasje en diens familieleden..

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:54

De kleintjes worden knap! Zijn nu ruim 6 weken <3

Afbeelding
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:59

Mooi! <3

Die van ons groeien ook goed :D
Die zijn nu 4 weken!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:57

Wat een knapperd!

Vanochtend weer eens wat foto's gemaakt.
De meeste vogels zitten in een flinke plofrui, dus ze zien er wat gehavend uit en zijn niet op hun mooist :o :+

Famous, zoon van Marabi en Dainty en kleinzoon van Amor.
Afbeelding

en "grote" broer Glowy, precies 16 uur ouder :+
Afbeelding

Merel, een van de weinige vogels die momenteel niet in de rui zit :P
Afbeelding

Sterre hing weer eens in het gaas te wachten op iemand die haar komt kroelen en kusjes geven :')
Dit kan ze echt letterlijk uren volhouden! Soms valt ze zelfs op deze manier in slaap :+
Afbeelding

Féline ziet er op dit moment niet uit door de rui := Ontploft dametje!
Afbeelding

Rajah wilde wel even poseren :D
Afbeelding

Djinti, zoals altijd weer een schattig pluizenbolletje <3
Afbeelding

En ik wilde 3 generaties naast elkaar op de foto zetten, maar één van hen ging er vandoor _O-
Van links naar rechts: Famous, vader Marabi en grootvader Amor (alle drie ook in de rui).

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:05

Wauw! Rui of niet, ze zijn práchtig !

Gekke Sterre , dat kan toch echt niet makkelijk hangen?!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:06

Nee, dat kan ik me ook niet voorstellen maar soms slaapt ze zo de hele nacht :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:14

Oh ik ben fan van merel! <3

Zal ik dan ook maar baby foto's spammen.. :D

De oudste is redelijk tam, de middelste moet nergens van weten en de jongste dat is echt een brutaal ding _O- Die kruipt het liefst IN de camera :=
En ja ze maken een bende van het hok :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:38

Ik vind Merel ook echt prachtig! En Sterre is gewoon een beetje bijzonder ;)

Kleine vogeltjes worden snel groot hè? Ik vind het bizar om te zien hoe snel ze veranderen!

Nu we toch met foto’s bezig zijn: Remi wordt altijd heel blij van de kleur geel dus ik heb een érg vrolijke vogel nu ik een gele broek aan heb. :)

Afbeelding
Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:23

Wat een leuke vogels komen er weer voorbij!

Vind Remi zo’n lieverd om te zien.

Cayenne, ze zijn allemaal zo knap! Mis alleen het knapste vogeltje?

Elina, op de een of andere manier vind ik jouw grasjes mooier dan andere.

https://www.facebook.com/12858187110963 ... /?vh=e&d=n

Ik volg best veel vogels op social media en dit soort filmpjes kan ik echt van genieten. Zij post sowieso altijd hele grappige filmpjes van haar vogels.

Morgen ga ik Tommy ophalen bij Cayenne. Ik hoop dat ze elkaar niet meteen in de haren gaan vliegen (kan ook niet want ze zitten gescheiden nog) _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:58

Oh wat een leuke vogeltjes weer! Wat leuk ook dat je een vogeltje van Cayenne overneemt Danique!

Ik heb vandaag alles van Binkie goed schoongemaakt, alle speeltjes, zitstokken en knaagstokken en alles van touw weggegooid, wel heel moeilijk om te doen hoor.. Maar we willen eigenlijk wel weer een nieuwe volwassen herplaatser in huis verwelkomen, dus geen onnodige risico's lopen. Als iemand een volwassen herplaatser weet die bij ons gelukkig zou worden dan horen we het ook graag!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:00

Danique_G schreef:

Die wilde niet op de camera en zat steeds op mijn hoofd. Zo slim is hij dan ook wel weer _O-

Kimley, wat een mooie zachtgele kleur! Wij hebben ook een lutino gehad maar die was echt felgeel.
Is deze zachtgele kleur dan lutino en was die van ons geen lutino? :o?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:13

Cayenne schreef:
Danique_G schreef:

Die wilde niet op de camera en zat steeds op mijn hoofd. Zo slim is hij dan ook wel weer _O-

Kimley, wat een mooie zachtgele kleur! Wij hebben ook een lutino gehad maar die was echt felgeel.
Is deze zachtgele kleur dan lutino en was die van ons geen lutino? :o?

Lutinos horen officieel echt felgeel te zijn indd :j
Kanarie geel :')
Dit zijn denk ik toch ook lutinos maar dan een andere kleur slag? Vind dit zelf persoonlijk nog mooier maar echt kwa kleur klopt het niet helemaal :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:24

Jouw vogels zijn ook allemaal stuk voor stuk prachtig Cayenne! En volgens mij noem je de kleurslag van de kleintjes van kimley ino of geelmasker ino of iets in de richting :+ volgens mij is lutino idd fel geel. Maar ik heb ze zelf nog nooit gehad dus durf het niet zeker te zeggen.

Ik vind ze mooi kimley, leuk hè die verschillende karakters al zo jong.

Spannend danique, ben heel benieuwd naar foto's als hij bij jou is!

Lijkt me lastig Shanna dat schoonmaken etc. Hopelijk vind je snel weer een nieuw maatje.

Grappig dido dat remi zo reageert op geel _O-

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:04

Cayenne wat zijn jouw valken toch leuk <3 ooit kom ik er eentje bij je adopteren hoor :D Danique wat leuk dat je een vogel bij Cayenne gaat halen!

En dan die parkieten baby’s <3 mijn ervaring met jonkies is dat de kleuren vaak na de eerste rui wat feller worden. Mijn parkietjes waren ook allemaal vrij pastel-achtig toen ik ze kocht maar werden uiteindelijk allemaal een stuk feller van kleur.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:23

Danique_G schreef:
Morgen ga ik Tommy ophalen bij Cayenne. Ik hoop dat ze elkaar niet meteen in de haren gaan vliegen (kan ook niet want ze zitten gescheiden nog) _O-

Tommy is op zich vrij onderdanig nog, dus ik ben benieuwd wie de baas gaat worden :P
Hoewel ie nu wel de laatste tijd de grenzen een beetje aan het testen is. Wanneer de rest even slaapt begint ie opeens aan iemand zijn staart te trekken en krijgt die vervolgens met een ander ruzie _O-
En Tommy is dan in geen velden of wegen te bekennen _O-

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:07

Vorige keer hadden we Elsa. Ook deze kleur en dat is ze nu een jaar later nog steeds :)
Naamloos is wel echt kanarie geel :D
Maar die zien er op het moment nog steeds niet uit door een enorm lange rui periode :')

Ja Elina geen idee want sommige noemen albino & lutino alles samen ino. Ik zou het echt niet weten, Maar voor mij zijn ze mooi :D
Voorlopig blijven ze eerst allemaal :o

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:55

Vanmiddag ineens onverwachts een knap vogeltje erbij gehaald :)

Ik wou heel graag een albino popje bij Olaf om straks mee te broeden. Liever een iets ouder popje zodat ze direct klaar zou zijn :o
Kwam haar toevallig tegen op internet, berichtje gedaan en we konden direct komen kijken.
Helemaal blij en ik hoop dat ze elkaar lief gaan vinden :D
Ze heeft een aantal lichtblauwe veertjes maar dat mag de pret niet drukken, het is een albino popje van 2018.
Ze is wel behoorlijk dik :')

Meet snowy <3
(Moet nog wat betere foto's maken maar ik laat ze nu maar even met rust om aan elkaar te wennen :) )

Afbeelding
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:27

Wat een leukerd! <3
Heeft ze wel rode ogen? Want bij valkparkieten kan een albino absoluut geen andere kleur veertjes erbij hebben. Dan vind ik het wel vreemd dat Snowy blauwe veertjes heeft :P

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:38

Jep ze heeft rode oogjes :j
Nouja blije veertjes.. Maar onder haar buikje zit een hele minimale lichtblauwe gloed. Zal ook zeker niet zuiver albino zijn hoor, maar dat maakt mij niet uit :D

Hij had er 7 zitten, ook hele witte en ook met meer blauw, allemaal rode oogjes :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:39

Wat een leukerd! Bedoel je een blauwe gloed? Dat komt heel vaak voor bij minder goed gekweekte albino's dat hebben die van mij ook als ze in een bepaald licht zitten :j Vind dat wel iets hebben.

Edit: dat bedoelde je dus idd lees je reactie nu :+