gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:07

Schrikken zeg! Hij is wel een zorgenkindje.. Zit 'm in de naam denk ik.

Met Lotje gaat het gaat goed. Ze is levendig, eet goed.. Hechtingen op d'r heup zijn wel op een plekje opengesprongen maar volgens de DA kan dit geen kwaad.
Pijnstilling eet ze op een stukje brood en het zalven moet ik doen terwijl ze rondloopt, anders bijt ze me waar ze me grijpen kan.. Begrijpelijk. Wonden zien er verder rustig en goed uit.

Ze wil heel graag naar Lolootje maar dat durf ik nog even niet.. Over een paar daagjes denk ik.

Afbeelding

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:22

Ja, hij is echt mijn zorgenkindje, maar ben ook zeer aan hem gehecht, hij is echt mijn lievelingetje, dat is gelukkig wederzijds want als ik ook maar in de buurt van de ren ben is hij er altijd meteen bij, hij heeft heel graag aandacht van mij en is soms meer op mij gefocust dan op z'n vriendjes, heel speciaal diertje! <3 (Soms lijkt het net alsof Sam ervoor gezorgd heeft dat Flip bij mij terecht is gekomen, Sam was ook zo'n speciale! :) )

Ziuet er best lelijk uit die wond eoweyn!
Wat fijn te horen dat het goed met haar gaat, ik denk dat de pittigere konijnen gewoon beter tegen zo'n dingen kunnen dan de HTK-konijnen, ook als ik naar Puk kijk, wat een erg pittige dame is, hoe zij met de operatie enzo omgaat, alsof het dagelijkse kost is :')
Weer samen zetten moet je inderdaad doen als het voor jou goed voelt!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:28

Wat lief :) jullie hebben dus wel een goede band. Vind hem zo'n lieverd, vanaf de foto's.

Dat is inderdaad zo. Het is dat je het ziet maar ik merk niks aan haar.

Rambo jaagt nu weer op Bob... Denk dat ik ze weer in koppels ga doen. Bob z'n eigen meisje en Rambo samen met de 3 meiden. Ben echt een beetje - ahum - klaar met dit gedoe :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:03

Ja onze band is super, Flip rent zelfs z'n vriendjes omver als hij mij ziet :')
Hij kan ook echt genieten van m'n kriebeltjes die ik hem geef en als ik hem die niet geef stoot hij steeds met Z'n hoofd tegen mijn been zo van eeeh hier ben ik! :') <3

Haha gelukkig maar! Beter dit dan dat ze er een hele week slecht van zijn (Zoals Ollie toen met z'n castratie, mietje dat het is :') )

Oh jeetje wat naar zeg! :(
Jammer dat je ze weer in koppels moet gaan houden, groepjes zijn zo leuk!
Ik baal ook nog steeds dat die 2 apart zitten

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:06

Eoweyn_x schreef:
Goh. Weer geschrokken.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Moedeloos word je ervan :(

Jeetje dat ziet er heftig uit :(:)
Ik dacht ik zet een konijnentoilet op de plek waar meneer normaal z'n behoeftes doet, is een stuk makkelijker schoon te houden, helaas denkt hij er anders over en heeft een nieuw poep plekje gemaakt :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:17

Het is toch wel ver opengegaan..

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:58

He bah, toch weer teruggaan naar de DA of niet? Vind het sowieso een lelijke wond :( echt balen zeg!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:08

Ik heb momenteel 2 oppashonden in huis, en de konijnen zijn dr bang van. Ze zullen er toch aan moeten wennen, 1 van de honden blijft 3 weken en wij willen zelf ook een hond... ze zitten de hele dag in het nacht hok haha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:46

Wat naar zeg, Eoweyn!
Ik ben weer terug van vakantie, ben blij dat ik de konijnen naar een opvang heb gebracht ipv door de buren laten verzorgen. Hoefde ik me tenminste geen zorgen te maken met die hitte :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:32

Ik ga zo even terug naar de DA. De hechtingen zijn verder open gegaan, dus ze willen haar even zien om te beslissen of het opnieuw gehecht moet worden of dat ik gewoon mag zalven. Wordt vervolgd...

@Ivy_, komt vast goed! Zal even wennen zijn voor ze, was hier ook. En nu zijn ze dikke maatjes, de konijnen en Dolf :P

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:12

Ja, het gaat nu al iets beter. Ze rennen niet meer panisch het nachthok in als de honden de tuin in komen haha.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:55

Mooi!

De wonden zijn al ver dicht! Hechten is niet nodig, ik mag doorgaan met zalven. Wonden zijn verder rustig, niet ontstoken oid. Blij! Lang leve honingzalf :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:56

Oh fijn! Mooi dat het zo snel gaat! :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:03

Ik heb op MP een ren van 2x1.60m gezien. Er kan dan een hondenhok oid in. Het enige nadeel is dat hij maar 1 meter hoog is, erg lastig met verschonen. Wat denken jullie daarover?

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:54

Volgens mij was mijn oude kippenren een meter hoog. Ik moest erin gaan zitten op mn hurken om de aarde voor de kippen om te spitten zodat ze konden scharrelen en rollen. Met verschonen zou dat veel vaker hebben gemoet en zou het me echt een drama lijken. :(
Als je hem aan de zijkant open zou kunnen maken kan het wel een aardig ding zijn, maar je kan last krijgen van het hurken etc.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:07

Eoweijn(hoe spreek je dat eigenlijk uit?)
likt ze die zalf er niet af?
ik had laatst ook honingzalf op een wondje gedaan,maar dat werd er meteen weer afgelikt.
fijn dat het verder wel goed geneest

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:29

Een meter hoog kan wel, her went vanzelf haha.

En wat lief flip!

En arme lotje, ziet er pijnlijk uit!

Ik zit met m'n lieveling pluis op schoot. Hij is zo enorm tam. <3
Hij geniet zo van aaien en kriebelen! En binnen is het koeler dan buiten dus hij ligt mooi te dutten.

Voelde net wel dat z'n ballen door zijn en hij is zwaarder dan een kilo dus hij kan hakketakkie haha. Arm beest. :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:24

Als je de bovenkant open kunt doen of op een handige manier kunt overdekken moet dat best te doen zijn :) mijn ren is 1.20 m hoog.

Ze wast het er wel een beetje af maar niet teveel. Dat is ook te merken aan het genezen, het werkt snel.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:51

Kent iemand een goede opvang in Friesland? Ik wil graag een maatje voor mijn konijn zoeken. Ookal op martkplaats gekeken maar laten koppelen vertrouw ik toch meer :) dan kiest ze teminste zelf haar maatje uit, anders had ik haar waarschijnlijk wel meegenomen om te kijken maar dat is toch anders

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:00

iris_relente schreef:
Kent iemand een goede opvang in Friesland? Ik wil graag een maatje voor mijn konijn zoeken. Ookal op martkplaats gekeken maar laten koppelen vertrouw ik toch meer :) dan kiest ze teminste zelf haar maatje uit, anders had ik haar waarschijnlijk wel meegenomen om te kijken maar dat is toch anders

Konijnenopvang Konijnenparadijs in De Blesse!
http://www.konijnenparadijs.com/

Ben ik met mijn twee zusjes heengegaan en na 2 weken had ik er succesvol 6 *\o/*

super geholpen, altijd snel advies ook hier thuis. Echt heel fijn!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:04

Ilsemarie schreef:
iris_relente schreef:

Konijnenopvang Konijnenparadijs in De Blesse!
http://www.konijnenparadijs.com/

Ben ik met mijn twee zusjes heengegaan en na 2 weken had ik er succesvol 6 *\o/*

super geholpen, altijd snel advies ook hier thuis. Echt heel fijn!

Wat fijn dat je zo'n goede ervaring met hun hebt, bedankt voor de tip! Zal even op de site kijken :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:29

Dat is inderdaad een goede :) van Faniek op bokt

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:32

Wacht, dus als ik het goed begrijp breng je dus je nijntjes naar een opvang en dan koppelen ze die met het geslacht en de hoeveelheid die jij er graag bij wilt hebben? :oo
Waarom hebben mensen in mijn omgeving het nooit over zulke handige dingen?! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:59

Maanoogje, ja zo gaat dat in een opvang, superhandig en super voor je konijnen want zo vind je altijd een passend maatje :)
Mijne komen ook op 1 na allemaal uit de opvang en ik wil nooit meer anders, zoveel leuke konijnen die een baasje zoeken! ;)

Eoweyn wat fijn dat de wond goed nt genezen is en ze niet opnieuw gehecht hoeft te worden!

Maandag even bellen of ze dinsdag de hechtingen bij Puk eruit willen halen :)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:07

Ik kreeg ook meteen weer kriebels toen ik die site van de opvang zo zag. Alleen jammer dat er geen konijnen meer bij mogen van mijn moeder, dus ik hoop ook dat ze het snel na elkaar zullen begeven en niet dat een van de twee nog jaren doorgaat, maar er zit maar een half jaar verschil in, dus wie weet. Anders zal ik mijn beste vriendin over moeten halen om alle konijnen toch in huis te nemen als we dat hebben, en hopelijk zonder kleerscheurtjes alles bij elkaar kunnen doen. Ik gok dat haar voedsters (moeder en dochter) langer door zullen gaan dan paps bij haar, dus met een van mijn mannen zou dat kunnen, alleen dan is ie helemaal te oud om te castreren natuurlijk..

Stiekem hoop ik gewoon dat ik met zo'n opvang idee mijn moeder kan berijken als de tijd daar is, maar goed, voorlopig hebben de twee broertjes het goed en fijn samen. Hopelijk kan ik ze vanavond weer even een uurtje door te tuin laten hupsen. :)