Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:35

Afbeelding

Mijn baby <3
Hij groeit zo hard hij heeft mama al bijna ingehaald.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:36

Winnie mooi coontje <3 ik zou er graag nog eentje bijwillen maar vriendlief wil niet :o

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:43

nachtlampje hoe oud zijn de kittens eigenlijk? Kan het niet dat de oogjes opengaan maar hij een plakoogje heeft waardoor dit niet goed gaat?

en wat een heerlijk minipoesje die rood-witte van 6 weken

en winnie je kiest wel kittens die ik ook uitgezocht zou hebben. Waar heb je deze knapperd eigenlijk gevonden?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:10

Deze komt van een hele leuke particulier in het puntje van Luxemburg. Wij hebben eigenlijk vrij weinig met Coons, onze voorkeur gaat meer uit naar de bolle Boskatten en de britse langhaar. Maar daar hebben we al zo ontzettend veel pech mee gehad dit jaar. Een volwassen Brit met Felv, toen een Noorse kitten met onderontwikkelde nieren en een Britje met een gebroken poot. En nu vorige week Lappie die werd aangereden. In een paar maanden tijd. Je gaat toch patronen zoeken dus toen Ares zo vreselijk eenzaam was hebben we besloten eens iets geheel anders te nemen, om het lot te tarten. En deze sprak ons toch wel heel erg aan. Ares speelt erg ruw dus hij kan wel een beetje weerstand gebruiken van een iets groter ras, nu hopen dat deze mooie man wel de gelegenheid krijgt daadwerkelijk volwassen te worden ;(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:13

winnie03 schreef:
Oooch kijk 'm nou keurig wachten aan z'n riempje! Wat vertederend <3 Hoe oud is hij nou? Prachtige man wordt het al!

5 maanden is hij :p hij is echt superbraaf en makkelijk. Wel iets te knuffelig soms maar ach als dat het ergste is xD

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:16

nou goed uitgezocht hoor, hopenlijk zit er hier ook zo'n knapperd (ja liefst meer van die knapperds natuurlijk :D ) tussen de kittens

Moederpoes is nu 5 weken zwanger en heeft al een aardige buik. Twijfel of ik tzt een foto zal laten maken zodat we ons voor kunnen bereiden of het aantal

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:21

Ik vind Ares nieuwe vriendje ook erg tof!

Ik overweeg toch om ooit een nestje uit Ginger te nemen als ze compleet getest is. Ik gok wanneer de katten van mijn ouders (officieel mijn katten xD) overleden zijn. Zijn nu 14 jaar dus het zit er aan te komen. Kunnen mijn ouders 2 kittens nemen van het nest. Denk dat ze dat wel leuk vinden :p ze vinden het karakter fantastisch.

Ginger is doodsbang voor een nep schapenvacht wat ik heb gekocht vandaag xD heb haar nog nooit zo gezien xD Tonic vind het niet echt bijzonder maar wel gek Hoe ginger doet xD

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:33

Ik heb ginger nu in de houdgreep met een handdoek want ze bleef maar trippen en er in hangen.. achterlijk beest.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:42

:') hahaha. Hier zijn ze ook echt helemaal gek van m'n schapenvacht en -kussen. Heb het idee dat het door de geur komt ofzo, ze liggen erop, kneden 'm, likken hem helemaal af, idioten.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:44

Ik zie leuke katjes voorbij komen! Nog 4 nachtjes en dan halen wij ons kitten op. Wel spannend met alle gebeurtenissen momenteel.. (We moeten naar Brussel Airport en dachten er een leuk weekendje Brussel van te maken.......)

Anyway, wat ik mij afvraag: geven jullie de voorkeur aan een of meer katten in huis? En waarom?
Zit mij af te vragen of ik geen vriendinnetje moet koppelen aan Joya :o

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:46

Meerdere, zeker als je veel weg bent.
Dan zijn ze niet alleen dan hebben ze een maatje om mee te klooien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:47

Jodie_ schreef:
:') hahaha. Hier zijn ze ook echt helemaal gek van m'n schapenvacht en -kussen. Heb het idee dat het door de geur komt ofzo, ze liggen erop, kneden 'm, likken hem helemaal af, idioten.

Dit is een neppen :+ maar ik denk dat zij nu in staat is om uit angst mij en andere een hoop schade aan te brengen. Vergelijkbaar met die kat in dat topic die de eigenaresse te pakken had. Ik heb dus echt een handdoek nodig anders heb ik een probleem. Moet haar dus eff rustig krijgen

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:50

Veel weg.. Tja wat is veel weg? :+ Ik werk 3x 9 uur op locatie en 1x 9 uur thuis. Voor de rest ben ik redelijk veel thuis. Maar dus wel drie lange dagen weg. :o
Vriendlief werkt ook fulltime dus die is nog meer weg. :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:51

milatje schreef:
Ik zie leuke katjes voorbij komen! Nog 4 nachtjes en dan halen wij ons kitten op. Wel spannend met alle gebeurtenissen momenteel.. (We moeten naar Brussel Airport en dachten er een leuk weekendje Brussel van te maken.......)

Anyway, wat ik mij afvraag: geven jullie de voorkeur aan een of meer katten in huis? En waarom?
Zit mij af te vragen of ik geen vriendinnetje moet koppelen aan Joya :o

Ik geef zeker de voorkeur aan meerdere katten. Ik heb er 2 genomen met in het vooruitzicht dat ik straks fulltime ga werken, en dat ze dan elkaar fijn hebben. Maar ook nu ik nog veel thuis ben ben ik al heel blij dat ze samen zijn, want er gaat niets boven de manier waarop die 2 met elkaar kunnen spelen. Uren achter elkaar aan rennen, stoeien, klieren, daar kan ik niet tegenop als mens. Ik was in ieder geval niet van plan om 30 keer achter ze aan te rennen de trap op en af in ieder geval. :')
Daarnaast is het echt te leuk om te zien hoe ze lekker bij elkaar liggen, elkaar wassen, helemaal verstrengeld liggen te slapen, echt te zoet! En ik heb niet het idee dat ze nou zo enorm naar elkaar toe trekken dat ze geen aandacht meer hebben voor de mensen in huis, ze komen nog net zo vaak op schoot liggen, alleen nu ook vaak met z'n tweeën tegelijk, dus iets meer gewicht op schoot.

Ik zou er denk ik wel gelijk of snel als ze nog klein zijn een 2e bij nemen, het kan wat lastiger zijn om katten op latere leeftijd te introduceren maar mijn ervaring is dat kittens elkaar snel accepteren. Hier was het 2 dagen grommen, blazen en uithalen en nu zijn ze onafscheidelijk.

lifaya schreef:
Dit is een neppen :+ maar ik denk dat zij nu in staat is om uit angst mij en andere een hoop schade aan te brengen. Vergelijkbaar met die kat in dat topic die de eigenaresse te pakken had. Ik heb dus echt een handdoek nodig anders heb ik een probleem. Moet haar dus eff rustig krijgen

Joh! :oo Dan is het een minder grappig verhaal. Krijg je haar altijd goed rustig in een handdoek? Die van mij gaan ballistisch als ik ze 'opsluit' of tegen de zin in vasthoud.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:54

Nouja dit heeft ze nog nooit eerder gedaan dus ik ga het merken xD optie 2 is in gang met het vacht, mag ze het lekker uitzoeken xD het vacht bijt niet

Correctie. Heb haar de gang in gegooit met het vachtje. Ze mag het lekker uitvechten. Ik ben persoonlijk juist van de confrontatie opzoeken. Dan komen ze er makkelijker over heen

Edit. Het scenario nu xD
Try to avoid this lol

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-11-15 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:56

Dankjewel voor je ervaring Jodie!
Ik ga eens overleggen met vriendlief :-)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:58

Ben benieuwd of je kleedje het overleeft lifaya!

@milatje: Leuk! Zeker doen! En als jullie allebei werken is het niet zo moeilijk om een overtuigend betoog te houden natuurlijk :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:06

Ik heb ook al een hele leuke gezien hahaha!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:26

vertel..wat heb je op het oog??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:29

Pfff drama... heb haar met veel moeite in een mandje gekregen met handdoek en daar mag ze voorlopig in blijven zitten. Heb het op het kleedje gelegd

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:41

Gaat Tonic gewoon aan het tuigje mee naar de dierenarts Lifaya? Loopt hij dan zelf of moet je hem dragen?
En wat gek dat Ginger zo heftig reageert op die vacht. Kan je het niet gewoon even negeren, of vliegt ze dan echt jou aan?

Ik zou zeker 2 katten nemen! Ik had er eerst 1, maar ik moest de hele dag spelen met Poekie, kon geen minuutje studeren, en achtervolgde me als een schaduw. Nu ik er twee heb is dat een stuk minder geworden! Ze is nog steeds heel erg aan me gehecht, zo lief <3, maar kan ook gewoon lekker liggen te slapen tegen Pukkie aan, of rennen samen het hele huis door. Ze had echte een maatje nodig dus! En nu laat ik ze ook gerust het weekend alleen als ik naar mijn ouders ga, terwijl Poekie dan eerst altijd in de auto het weekend mee ging naar mijn ouders, dus dit scheelt ook nog eens een hoop gesleep ;)

Ben net aan het rond bellen geweest voor die operatie van mn kat, ze willen allemaal eerst de kat zien voordat ze iets van kosten indicatie kunnen geven, maar de dierenartsen die wel een indicatie konden geven verschillen tussen 360-550. Dat vind ik toch best een verschil...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:50

Aangezien ik met de scooter kom neem ik hem mee in een mandje en gaat die er uit zodra ik bij de dierenarts brn haha. Hij loopt soort van mee maar het blijft een kat.

Nouja als ik ginger vast hebt dan krijgt ze een angst aanval en ja dan gaan die nagels uit en grijpt S wat ze kan. Maar ik ben dit al gewend van Puk dus ik weet hoe ik er mee moet omgaan :p al was puk veel makkelijker kalm te krijgen. Ginger blijft er in.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:30

Jodie_ schreef:
lifaya schreef:
Och ik heb laatst voor 160 euro aan voer en grit gekocht xD ben de katten nu eff compleet op hills aan het overzetten, misschien dat dit beter is voor de darmpjes ipv het te mengen. Maar duur spul... 42 euro voor 5 kilo...

Ik weet niet waar jij Hill's haalt of welke variant je hebt, maar ik bestel eigenlijk al mijn voer via Zooplus en daar is het een stuk goedkoper dan dat. De standaardvariant 5kg is €36: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... roog/hills

Zoofast heeft het vast ook wel en die is (meestal) nog goedkoper, heeft wel wat langere levertijd omdat het vanuit Polen moet komen maar de service is top daar.
En na de eerste bestelling krijg je standaard 1% extra korting, scheelt ook weer wat. :)

Heb daar net een bestelling geplaatst, per ongeluk dubbel dus heb volgende week 20kg brokken in huis. :+
Maar kan dan als het goed is wel weer 8-9 maanden vooruit. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:33

Ginger heeft over schoenen heen gepoept ( diaree :'( ) dus kon ik mooi weggooien. Ik snap niet hoe een fiets kleedje dit naar boven kan halen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:38

Ginger is gek geworden :(:)

Zou dat kleed voor nu weg halen en van het weekend nog eens neerleggen, best kans dat ze het dan ineens doodnormaal vind.