Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

limilou

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:53

ja echt bizar dat dit nog goed is gekomen maar wel heel fijn natuurlijk. helaas is ze aan het andere oog ook blind, dat was ze al een tijdje en dit was juist haar goede oog :')

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:56

ohhh oliebol dat meen je niet! Dat had ik niet begrepen! Maar goed, ook aan de andere kant heeft ze snorharen := Volgens mij zijn egels niet zo heel visueel ingesteld

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:03

nee ze doet het enorm goed ook, ze is ook helemaal niet bang ofzo. ze is zo enorm druk zodra we op de kliniek zijn in utrecht dat de arts haar maar op de grond zet voor en na het onderzoeken en ze loopt dan overal naar toe, klimt over schoenen heen en doet alles wat ze ook deed toen ze nog wel zag. ze is zelfs nog minder bang nu ze niks ziet

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:12

Wat zou het heerlijk zijn heh, zo zorgeloos in het leven te staan <3 #sightisoverrated := Go Liv!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:50

Hoppit schreef:
Dat mijn doosje 'm maar niet ziet... :Y) omnomnom :Y)

Wat voor huisdier heb jij dan? :Y)[/quote]

Een doosschildpad ;) met een heel erg gezonde eetlust voor alles dat wriemelt :Y)[/quote]

Ja, die gaan er wel in dan ja :Y) maar ze krijgt mijn lieve pootjes niet hoor }> }>

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:18

Hoi hoi allemaal

Heel heel misschien komt deze knappe/ dame of heer geslacht weet ik nog niet.....binnenkort bij mij wonen......
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben heel druk informatie aan het inwinnen over deze soort en hoe te houden.....
hier mensen ervaring met deze soort schildpadden......
ben benieuwd of jullie weten welke soort dit is
Voor de mensen die het niet weten staat het in de spoiler.....
Spoiler:
het is een bijtschildpad. Oftewel een alligator snapping turtle Er zijn 2 soorten de common snaping turtle en de alligator snapping turtle. Ik heb de common versie.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:39

Helaas niet in thuis.
Maar ik ben zeker fan en ooit komt er wel een kroko versie.
Vooral voor vriendlief.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:52

Pfff heb je ook de vijver waar hij later in kan? Heb in Carnoules (schildpadden dorp in Frankrijk) daar een volwassen versie van gezien . Niet aan beginnen als je geen GOED afgezette tuin hebt en als je kinderen hebt je kinderen goed africhten.
Er werd er laatst nog eentje in het wild gevonden ergens in NL, kwam voorbij op een of andere dierenopvang pagina.

Maar ik vind ze ook fascinerende dino's <3 Als je hem neemt, lekker veel spammen :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:33

Ik ken ze alleen van zien op tv, en inderdaad van horen.
Inderdaad je omwonenden zeg maar goed africhten, en alles goed africhten dat hij niet kan ontsnappen.

Ik vind het machtige beesten :j

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:25

Pfoe, die zijn een klasse apart. Bij de dierentuin waar ik gewerkt heb hadden we er ook eentje, jaarrond buiten in de vijver. Je zag hem nooit, en je moest continu mensen bij de vijver weg halen die hem probeerden te lokken door met hun handen door het water te wapperen... 8)7 Like, seriously, je hebt echt geen idee wat voor monster je nu je sappige vingers aan het aanbieden bent...

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:27

Ik heb een balkon dus geen vijver hij is nu nog zo klein dat hij op je hand past......
Qua groei zal het langzaam gaan afhankelijk van de hoeveelheid die je voert en de frequentie..... ook de huisvesting doet veel met de groei......
Kijk naar bepaalde vissoorten als die in een groter aquarium zitten worden ze ook groter......

Hij ( ik blijf hem maar zo noemen) komt binnen in een aquarium te zitten voorlopig waar hij mooi een poos in kan zitten voor hijger is uitgegroeid..... tzt kan ik altijd een grotere bak kopen / maken waar hij dan wel weer in terecht kan......

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:36

sandorra schreef:
Ik heb een balkon dus geen vijver hij is nu nog zo klein dat hij op je hand past......
Qua groei zal het langzaam gaan afhankelijk van de hoeveelheid die je voert en de frequentie..... ook de huisvesting doet veel met de groei......
Kijk naar bepaalde vissoorten als die in een groter aquarium zitten worden ze ook groter......

Hij ( ik blijf hem maar zo noemen) komt binnen in een aquarium te zitten voorlopig waar hij mooi een poos in kan zitten voor hijger is uitgegroeid..... tzt kan ik altijd een grotere bak kopen / maken waar hij dan wel weer in terecht kan......

Ja en die vissen gaan dood omdat hun ingewanden niet genoeg plaats krijgen om te groeien... Een krokodil kan je ook in een klein doosje houden, dit is het resultaat;

Ik heb twee waterschildpadden gehad en ze groeien inderdaad zeker niet overdreven snel. Maar op 6-8 jaar tijd groeien ze zeker een heel pak. Als je nu al weet dat je niet genoeg ruimte gaat hebben om het dier als volwassene te huisvestingen waarom koop je het dan..?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:48

DezeNaam schreef:
sandorra schreef:

Ja en die vissen gaan dood omdat hun ingewanden niet genoeg plaats krijgen om te groeien... Een krokodil kan je ook in een klein doosje houden, dit is het resultaat;
[ Video ]

Ik heb twee waterschildpadden gehad en ze groeien inderdaad zeker niet overdreven snel. Maar op 6-8 jaar tijd groeien ze zeker een heel pak. Als je nu al weet dat je niet genoeg ruimte gaat hebben om het dier als volwassene te huisvestingen waarom koop je het dan..?

Kopen doe ik hem niet......ik geef hem juist een goed tehuis...... verdere info over hoe en wat kan ik helaas niet openbaar plaatsen.....(mag per pb opgevraagd worden......
Waar haal jij vandaan dat ik niet genoeg ruimte zou hebben.......
Hij/ zij komt voorlopig in een groot aquarium te zitten en het duurt wel een x aantal jaar voordat ie daaruit gegroeid is......en ik geef toch aan dat ik tzt een grotere bak haal / maak.......

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:03

Omdat je zegt dat je niet genoeg ruimte hebt voor een vijver en omdat je zegt dat ze zich 'aanpassen' aan de omgeving waar ze inzitten. Wat dus deels wel klopt, maar wat enorm schadelijk is voor het dier. Uiteindelijk wordt zo'n schildpad erg groot, lijkt mij niet dat die nog in een aquarium gaan passen als ze volgroeid zijn..?

Ander vraagje aan de mensen hier; kan het zijn dat er iets 'mis' is met de drinkbak? De laatste tijd is het water ongelooflijk snel weg. Eerst dacht ik dat het kwam door de warmtelamp, maar vandaag heb ik de lamp amper aangehad omdat het hier toch al vrij warm is. Het is zo'n 29 graden in het terrarium, lamp staat niet aan, toch is vandaag het water weer helemaal weg terwijl het in het begin gewoon een paar dagen kon blijven staan.. Vind het vooral erg vervelend omdat ik af en toe ook een dagje of nachtje weg ben en ik hem niet te lang zonder water wil laten zitten.
Het is een haakneusslang dus veel zal hij niet drinken, maar leuk is anders. :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:08

Is het vochtig onder de waterbak ?
Kijken of die lekt lijkt me een makkelijkere oplossing dan het hier vragen :o

Al is verdamping met deze temperaturen ook heel normaal.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:16

Ja die oplossing is inderdaad makkelijker maar hij lekt dus niet... _O- :') Het is er wel vochtig doordat ik af en toe wat te veel water erbij kap en de slang houdt ook wel van een iets vochtigere plek. Ik dacht dat het misschien vaker voorkwam dat waterbakken na een tijd 'slecht' worden en misschien zelf een deel van het water absorberen ofzo?

Maar de temperatuur is in zijn terrarium dus helemaal niet hoger dan normaal, dat is het ding net. :=

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:01

Wat voor waterbak gebruik je ?
Ik persoonlijk heb nooit die standaard look a like stone dingen dus daar kan ik weinig over zeggen. :o

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:11

Goh ik zou niet meer weten van welk merk het is... :=

Het is eentje van deze 'soort'; https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5D906C31

Met lagere randen/verhoging in het water zelf omdat haakneusjes nog wel eens durven verdrinken in een diepe waterbak. :+ Al is hij nu wel al wat gegroeid dus misschien wordt het wel tijd voor een nieuwe waterbak die wat dieper is.
(Ik denk dat de huidige dus van Reptirock is, geen idee of dat een oké merk is.)

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:11

DezeNaam schreef:
Ja die oplossing is inderdaad makkelijker maar hij lekt dus niet... _O- :') Het is er wel vochtig doordat ik af en toe wat te veel water erbij kap en de slang houdt ook wel van een iets vochtigere plek. Ik dacht dat het misschien vaker voorkwam dat waterbakken na een tijd 'slecht' worden en misschien zelf een deel van het water absorberen ofzo?

Maar de temperatuur is in zijn terrarium dus helemaal niet hoger dan normaal, dat is het ding net. :=

Ik snap je vrag heel goed! Hen dat idee zelf namelijk ook. En kan me niet voorstellen dat mijn terra bewoner in het water loopt te spetteren dat alles eruit vliegt.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:18

sandorra schreef:

Da's onzin, dat is een gebrek aan dierenwelzijn door eigenaars die onwillig zijn zich degelijk te informeren.

Maar je kan ze prima binnen houden. Er zijn zat mensen die hun halve woonkamer ombouwen om kaaimannetjes etc te houden. Heb jij die toewijding, zeker doen. Maar 'enkel' een balkon klinkt mij als een (huur)appartement. Als je het mij vraagt, hou het op een wimpergekko opvangen of zo.
Je voert ze snel te veel want elke schildpad heeft altijd honger, zit in de aard van het beestje. Daardoor krijg je absurde ontwikkeling. Geen idee hoe dat met deze zit, maar weet je al of het een vrouw of een man is? Met een vrouw moet je normaliter ook een legbak incalculeren. Uiteraard gebeurd dat normaal pas als ze geslachtsrijp zijn, maar vaak hou je binnenschildpadden te warm/te rijk/te veel licht etc, waardoor hormonen sneller ontwikkelen.
Bovendien vreten aquaria stroom, ik hoop dat je zonnepanelen hebt. Ik verbruik met mijn 3 terraria en 1 120 aquarium zoveel als een gezin van over de 6 personen (en heb toch maar 1 vriend in huis :P). Sinds de 20 zonnepanelen is dat pas weer leuk geworden :p
Persoonlijk zou ik hier echt nog even wat over nadenken.

@Dezenaam, mss is hij wat enthousiast aan het badderen geweest? Zelfs mijn pannenkoek is deze dagen heel actief en banjert dus als een randdebiel door de waterbak heen. Herhaaldelijk :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:31

LaCiega schreef:
DezeNaam schreef:

Ik snap je vrag heel goed! Hen dat idee zelf namelijk ook. En kan me niet voorstellen dat mijn terra bewoner in het water loopt te spetteren dat alles eruit vliegt.

Ik ben dus niet alleen met dit probleem. :') Ga het misschien eens proberen opzoeken in het Engels, daar is hopelijk wat meer info beschikbaar. :+

Hoppit; haha ik vrees ervoor.. :p Mijn haakneusje is liever lui dan moe en ligt liever onder de drinkbak dan erin.. :') Heb hem de laatste dagen amper gezien. Hij moet wel vervellen maar ik denk niet dat hij daarvoor in de waterbak al het water gaat liggen absorberen. xd

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:58

DezeNaam: je hebt geen mos / spagnum in het terrarium? Als bij mijn Cranwelli er ook maar 1 steeltje spagnum half in de waterbak ligt, trekt die de hele waterbak leeg.

Sandorra, ik sluit me volledig aan bij Hoppit.

Hier laatst weer de slakken/ kever/ miljoenpoten/ pissebedden/ gekko bak gedaan :
Afbeelding

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:24

sandorra schreef:
Kopen doe ik hem niet......ik geef hem juist een goed tehuis...... verdere info over hoe en wat kan ik helaas niet openbaar plaatsen.....(mag per pb opgevraagd worden......
Waar haal jij vandaan dat ik niet genoeg ruimte zou hebben.......
Hij/ zij komt voorlopig in een groot aquarium te zitten en het duurt wel een x aantal jaar voordat ie daaruit gegroeid is......en ik geef toch aan dat ik tzt een grotere bak haal / maak.......

Ik vind je motivatie heel mooi, maar vraag me af of je werkelijk wel weet waar je aan begint. Goed dat je hier om advies vraagt, maar praat ook absoluut eens met mensen die ze daadwerkelijk zelf houden.

In mijn ervaring 'heb je er meer aan' als je het dier in een (passend!) aquarium houdt, want in een vijver zie je hem gewoon nagenoeg niet meer, en houd je eigenlijk vooral een onvoorspelbaar gevaar-element over. Hoe groot is het aquarium dat je voor hem hebt?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:18

Wendy_Komen schreef:
DezeNaam: je hebt geen mos / spagnum in het terrarium? Als bij mijn Cranwelli er ook maar 1 steeltje spagnum half in de waterbak ligt, trekt die de hele waterbak leeg.

Sandorra, ik sluit me volledig aan bij Hoppit.

Hier laatst weer de slakken/ kever/ miljoenpoten/ pissebedden/ gekko bak gedaan :
[ [url=m/Rz9HOG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke bak! <3 Ik zou ook ooit graag een bak hebben met slakken/kevers/miljoenpoten en pissebedden. Helaas woon ik nog thuis en moet ik het voor nu even doen met mijn leuke miljoenpootjes.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:22

sandorra schreef:
Hoi hoi allemaal

Heel heel misschien komt deze knappe/ dame of heer geslacht weet ik nog niet.....binnenkort bij mij wonen......
[ [url=m/XFTHEl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j7hm6A.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ux5EsT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben heel druk informatie aan het inwinnen over deze soort en hoe te houden.....
hier mensen ervaring met deze soort schildpadden......
ben benieuwd of jullie weten welke soort dit is
Voor de mensen die het niet weten staat het in de spoiler.....
Spoiler:
het is een bijtschildpad. Oftewel een alligator snapping turtle Er zijn 2 soorten de common snaping turtle en de alligator snapping turtle. Ik heb de common versie.

Mooi dier! <3 Wel eentje om serieus voor op te passen haha. Kunnen ook nog een aardig formaat bereiken, dus ik hoop dat je genoeg ruimte hebt voor een grote bak :+ Ik weet dat er op de reptielen pagina op Facebook een aantal mensen zitten die ze hebben. Je zou daar ook wat informatie kunnen vragen.