onpaard schreef:Wat voeren jullie je hond? Welk voer is het beste voor onze viervoeter? Lees graag jullie meningen.
Wij voeren nu volgens het schema van de fokker. Ze krijgt Eukanuba en doet het er goed op. Maar ik lees dat Orijen veel beter van kwaliteit is. Maakt he zo veel uit? Hoor graag jullie meningen.
Daar zijn de meningen over verdeeld haha. Bovenal: als je hond het er goed op doet, dat is het belangrijkste.
Eukanuba is een van de merken die voldoet aan de WSAVA guidelines -die zijn opgesteld door dierenartsen (World Small Animal Veterinary Association) op basis van wat belangrijk is bij het formuleren van (honden)voer. Oa over voedingswaarden (dat gaat dieper dan simpelweg de ingrediëntenlijst analyseren, ze kijken dan verder dan bijv alleen het percentage proteïne), onderbouwing (hebben ze bijv een gekwalificeerd iemand die de formulering uitdenkt) en onderzoek.
Als je twijfelt over het type voer: wetenschappelijk gezien zijn er ook geen voordelen bewezen van vers t.o.v. brok, maar als je fijner bij vers voelt en/of je hond doet het daar beter op dan lekker voor vers kiezen

. Volgens mij zijn er dan genoeg in dit topic die daar een goed merk van kunnen aanraden

. Heel veel opties dus!
Vanuit deze WSAVA / wetenschappelijke hoek bekeken is jouw Eukanuba gewoon goed, kwalitatief voer. Dus doet je hond het er goed op en jij bent er tevreden mee verder, dan lijkt er mij geen reden om te switchen.
Wij voeren zelf Purina Pro Plan, daar krijgen ze ook van PPP wat probiotica poeder bij vanwege de (nasleep van) Giardia. Maar vind Royal Canon ook goed (voldoen ook beide aan de WSAVA guidelines, net als Hills Science Diet en Iams).
@Kim ja dat van die oren zo heb ik het ook gehoord

@Tigress: oeh die vult ook al mooi uit ja!
@Daghara: ohhhh die laatste is zo cute!