Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:28

Kaus schreef:
Niet? Wie bind je dan voor je step? _O-

Oh neeee Cinniz!! Wat erg :oo

Dexter had ook een drama nacht, constant piepen en janken. En als ik dan boos werd kwam hij heel braaf bij me liggen maar een uur later ging ie weer 8)7 Allebei een enorm gebroken nacht dus. Geen idee waarom >;)

De drie borders!

Harvey moest overigens vannacht overgeven, een hoop gras. Maar voordat ik het kon opruimen was het alweer opgeruimd. :')

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 14:31

Het weer kan goed hoor. Het is ineens weer flink omgeslagen. Chick was gisteravond ook onrustig en de katten de hele nacht en ochtend al

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:33

Het regent hier dat het zeikt! Ik vind het heerlijk! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 14:37

Hier druppelt t alleen. Moet zo nog rondjes gaan lopen, maar zo druk vandaag dat ik ook nu pas mn lunch op heb :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:37

Het regent hier ook, wisselend heel hard en miezer. Op zich prima. Behalve voor mijn Portugeesje... Die blieft geen regen. Hij liep aan mijn been geplakt buiten en hoefde ook al niet zo nodig naar andere honden te kijken op straat. Of ik even kon opschieten zodat we naar huis konden... Ja, echt. Dus hij heeft vandaag al 2 rondjes van 10 minuten achter z'n kiezen... Heftig! ;)
Moet wel zeggen dat hij met dit weer in huis dus juist heel rustig is: hij vindt het heeeeeeel erg prima dat hij binnen warm op de bank op zijn dekentje kan liggen, en is al een uur bezig met een botje en met zijn speelgoed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 14:38

Chick heeft overigens ook een grafhekel aan regen :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:39

Dana & Guinness zijn ook zo. Guinness gaat niet eens mee wandelen, en Dana alleen met haar jasje. :') Die zijn van suiker.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:51

@Kiwi maar die van jou hebben ook zo'n kort, dun vachtje, ik snap dat wel!

@Kim die van jou komen (nou ja, van origine dan toch) uit een stukje wereld waar het altijd koud en nat en winderig is, die moeten hier juist goed op gedijen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:33

POGING TOT BIJ LEES POST. Sorry als ik niet op alles en iedereen reageer van de laatste pagina's. Het was nu al bijzonder veel hihi.

---

kiwi
Zijn ook spannend die hupsende konijntjes haha. Mooi wel hoe ie erbij staat!

skippy
Wat een heerlijke ‘achtertuin’ hebben jullie!! Elke keer weer prachtige wandel plaatjes! Ook fijn dat je veel water hebt, zeker op de warmere dagen straks ja. Prachtige foto’s ook van Toby’s shoot! Die omgevings kleuren icm zonlicht passen idd perfect bij z’n vacht kleur.

Denies
Prachtige foto’s van Bodhi. Die stijl van die fotografe spreekt me ook wel erg aan. Veel plezier op cursus! Was hier idd ook duidelijk merkbaar dat het regenachtig weer is! Ik las dat nu IKEA weer open ging, daar mega rijen stonden dus ik denk dat ik wel weet waar alle wandelaars zijn haha. Kunnen ze weer gaan winkelen, lol.

Nynkster
Gaat snel he! Prachtige foto ook. Vind ‘m echt een knapperd!

RoosvanBlue
Ik smelt van die laatste foto’s, zoooo schattig!!

Cupcakes
Heel veel sterkte ten eerste! En ik las dat je de mogelijkheid had Jip nog een keer mee te nemen. Denk dat het voor jullie allemaal misschien heel mooi en goed is om dat zo te doen ja.

KimD
Wauw. Gewoon Wauw. Dat bedrag hahahaha.
Ben benieuwd naar de foto’s straks als het pakketJE binnen is hihi. Arme Harvey gespuugd! Hier wordt het ’t liefst ook zsm ‘opgeruimd’, zo smerig.

Ymor
Herkenbaar. Ik doe echt heel vaak impulsaankopen dus dat is gevaarlijk haha. Kreeg net alweer een pakketje van HEMA binnen waar ik voor €20 klein spul kocht zoals sticky notes enz. Dingen wat je niet ECHT perse nodig hebt, maar wat ik toch moest hebben volgens mezelf haha. En boeken… zoveel boeken weer besteld en vooruit besteld als pre-orders. Maar boeken binnenkrijgen zijn echt geluks momentjes voor mij dus ik vind dat dat wel mag in deze tijd hihi. Maar voor de dieren hetzelfde; ben nu ook aan’t kijken voor die kralen tekenhalsbanden - werken zullen ze waarschijnlijk niet, maar ze zien er gewoon leuk uit hahaha. En bandana’s wil ik ook graag nog eens mee beginnen met Arya. Maar met nieuw voer wat nog besteld moet worden moet ik met de dieren voor de rest nu ook ff rustig aan doen. Moeilijk, moeilijk

kaus
Ahh wat een rot nacht zeg. Hopelijk trekt alles weer snel bij voor jullie!

cinniz
Zo sneu om te zien hoe heftig sommige teefjes last hebben van zo’n loopsheid he. Hormonen zijn ook gewoon poedersuiker wat dat betreft, brr.

Grappig om te zien verder hoe verschillend alle honden omgaan met (vies) weer haha.

---

Ik vind dit weer ook heerlijk (vooral omdat er weinig wind is en de temperatuur lekker is ook). Het was gelijk een stuk rustiger met wandelen vandaag, heerlijk! Wij hadden net nog wel geluk gehad. Alleen wat druppels vlak voor we terug bij de auto kwamen en toen ging het pas los.

Heb even met d'r kunnen oefenen wat betreft najagen van vogels, (omdat we in een omgeving zaten waar niet zomaar wat fout zou gaan en het ook vogels waren wat verder af zaten en sneller zijn als haar. Bij vijvers e.d. doe ik dit natuurlijk niet met ganzen/zwanen en eenden enz) wat over 't algemeen heel goed ging > bleef goed bereikaar en reageerde goed op de commando's. Is 1x mislukt en toen zette ze toch de achtervolging in op een groei kraaien die ze toch te interessant vond, maar de vogels zijn meteen de lucht in en veel sneller als d'r gelukkig haha. Maar het gros van de tijd heeft ze dus netjes genegeerd en is ze bij me gebleven dus uitbunding beloond. Hopelijk kunnen we er zo naartoe werken dat ze geen achtervolging meer in gaat zetten. Hangt natuurlijk veel samen met d'r mentale gemoedstoestand op dat moment, maar ik probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van 'trainbare momenten' als ik zie dat ze daarvoor openstaat.

Voor de rest wat oefeningen los en aan de lijn gedaan en ze heeft 't overall gewoon heel netjes gedaan weer <3 Niemand tegen gekomen ook dus dat scheelt denk ik ook zeker wel haha. Arya heeft overigens ook geen problemen met regen en wind en kou. Heb een monster gecreeërd want ik vind het Soms echt niet fijn om 'lekker' te gaan op zo'n momenten haha haha. Weer als vandaag vind ik prima overigens - zeker als je in een bebost gebied dan kunt lopen. Vind die vieze wind en kou in de herfst vervelender bv.

Iedereen klaar voor foto spam? hihi

Ik sta normaal echt niet graag op foto's en zeker niet nu ik weer bij ben gekomen want ik vind het vreselijk hoe ik uitzie, maar vond deze foto wel iets hebben. Het heeft me flink wat heen en weer heen en weer geren gekost om 'm te maken dus das goed voor m'n conditie zullen we maar zeggen :') :') :')
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Netjes wachten tot ik de loopplank weer klaar leg en ze de auto in mag. Normaal laat ik haar zitten en heb ik het uiteinde van de lijn in m'n hand, maar de parkeerplaats was helemaal leeg hier en ze kon nergens zomaar naartoe dus ik oefen dan op zo'n momenten ook vaker even los met d'r. Doet ze braaf <3 De loopplank laat overigens wel goed zien hoe smerig Arya soms dus is van het vieze weer buiten :')
Afbeelding

Vandaag zou onze Rex 14 jaar zijn geworden en heb ik het even wat moeilijker als normaal. Vorig jaar echt nooit gedacht dat we een paar maanden na zijn 13e verjaardag zo abrupt afscheid zouden moeten nemen. Wat had ik graag zijn 14e verjaardag vandaag met 'm gevierd ;(

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:09

Simpelveld? :D Mooie foto's weer!
Sterkte vandaag, toch altijd rot zo'n dag! Border collie van vrienden is vannacht ook compleet onverwacht overleden, echt verschrikkelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:12

Skippy01 schreef:
@Kiwi maar die van jou hebben ook zo'n kort, dun vachtje, ik snap dat wel!

@Kim die van jou komen (nou ja, van origine dan toch) uit een stukje wereld waar het altijd koud en nat en winderig is, die moeten hier juist goed op gedijen :')

Vertel ze dat maar zelf. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:46

@CB ziet eruit als een lekker rondje weer!
sterkte vandaag, altijd heftig!

@KimD haha, nahhh, ik maak ze wel wijs dat ze stiekem óók Portugees zijn :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:59

Hier ook een gekke nacht gehad. Mera die heel zwaar lag te ademhalen (of met d'r neus ergens tegenaan waardoor het drie keer zo hard klonk) Bodhi lag achter mijn bed (mijn bed staat schuin en dan heb je een hoekje waar hij heerlijk ligt te pitten) en die lag te dromen dus met zijn ene poot tegen mijn bed aan te tikken en Lupa lag te dromen.
En ik kwam maar niet in slaap :Y)

Maar héérlijk dat het regent, ik geniet met je mee KimD!
Sterkte voor je vrienden :(

Leuke foto's CB! Je bent een leuke & lieve vrouw dus niets om onzeker over te zijn <3

De cursus met Mera ging weer fantastisch! *\%/* Er stond een wipwap en wat sla-om-pionnen. Drie verschillende objecten waar ze met haar voorpootjes op moest (of helemaal). Een krukje, een omgekeerde emmer en een omgekeerde voerbak. Met die drie begonnen we en dat deed ze erg goed. Daarna zijn we begonnen met de wip-wap en dat werd onwijs goed begeleid. Uiteindelijk liep ze daar netjes en beheerst los over heen. Ze schrok niet van het punt dat de wip om zakt (hoe leg ik dat uit?, uiteraard is dat ook beheerst geoefend met tegenhouden etc) en bleef ze netjes wachten tot ze er verder af mocht.
Toen dat goed ging, gingen we naar de sla-om-paaltjes. Eerst samen met mij en daarna alleen. Doet ze ook onwijs leuk. Nog wat normale oefeningen tussen door zoals het blijven liggen als ik weg loop, voorkomen, aan de voet en dergelijke. Ze blijft keurig naast me en als ze even ergens snuffelt en ik loop verder komt ze echt met een '' enorme '' sprint naar me toe gerend (ziet er niet uit hoe ze af zet haha) echt super leuk.

Volgende week helaas geen les vanwege 5 mei. Daarna nog een inhaal les en dan nog een keer 4 privé lessen en dan gaan we een examen inplannen *\o/* Als de groepslessen dan weer beginnen zouden we naar de vergevorderde mogen 8-) 8-) 8-) (ja ben gewoon trots haha, eerst maar halen :P )

Thuis ben ik gaan douche en toen ik de hamsterkamer in keek trof ik dit aan ...

Afbeelding
Hoe zou het toch kunnen dat ze al zo goed overal op kan zitten :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:06

Wat goed!! Super dat je dan al examen mag doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:38

Voor de mensen die het interessant vinden, de Jet Stream in actie. Puk werkt super fijn en heeft ook (vooralsnog) nergens last van, ze is ook weer eigenwijs en fit ondanks de temperatuur. Demonstreert ze ook mooi op het filmpje. ~~}>

Latje was trouwens mijn fout, die mag ik niet aan haar eigenwijsheid wijten. :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:45

Ziet er interessant en snel uit KimD!

Op het moment heeft Jip een periode van blaffen als hij 's avonds de bench ingaat om te gaan slapen. Iemand hier tips voor behalve negeren? Ik kan daar wel doorheen slapen, maar de rest van de familie is niet zo blij als hij maar blijft blaffen.

Sidenote; hij heeft van pup af aan in de bench gezeten, dus hij is het gewend. Heeft er nooit moeilijk over gedaan eigenlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:48

Hmm.. hij blijft dus blaffen? Niet bijvoorbeeld 5 minuten en dan stil?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:49

Voornamelijk blaffen, soms is hij even stil, en dan gaat hij weer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:58

En er is helemaal niks veranderd?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 05:50

Wat gaaf om te zien kim!! Wat gaan jullie snel!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:59

Ymor schreef:
Wat gaaf om te zien kim!! Wat gaan jullie snel!!

Dat verwoord je verkeerd, Puk gaat snel. Ik moet gewoon zorgen dat ik op tijd roep wat ze moet doen. :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:02

Hahhaha ach ja wie niet snel is moet slim zijn!

Het zijn slechte foto’s maar wij kwamen dit tegen met wandelen gisteren. Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:04

Ik dacht bij de eerste foto dat Bokt stuk was. :')

Is zo leuk! <3 Wij komen ze in het bos geregeld tegen in de ochtend. Vaak blijven ze staan omdat onze honden over het pad lopen en daardoor blijf ik weer staan om te kijken. Ze zijn zo mooi! <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:13

Die van mij blijven inderdaad ook netjes op het pad. Dus dan kan ik ook lekker genieten. Joep is soms wat langzamer, die stond er laatst tussen in haha. Ik liep door na een tijdje kijken en toen kwamen ze gewoon weer terug. Hij schrok zich rot.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:19

KimD schreef:
En er is helemaal niks veranderd?

Nee, als ik de verhuizing niet mee tel. Sinds dat we hier wonen ging hij altijd zelf de bench in en was er niets aan de hand.