Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:57

kiwiwitje schreef:
Sastaic schreef:
De fokker van zhena was erg tevreden over Sleeuwijk!

Wij ook tot nu toe :D
Chick was echt verpest met het bloedprikken. En in sleeuwijk liet ze het vrij goed toe. Kundige arts die echt iedere keer in 1x raak zat. Heel snel was hij ook. Ook een fijne en duidelijke ervaring met insemineren. We gaan vrijdag de 20e daar heen voor de echo.
We twijfelden een beetje. We hebben van de andere kliniek nog een gratis echo. Maar ik voel me fijner bij sleeuwijk. Zeker omdat Chick steeds zo overstuur is bij de andere.

Dan zou ik gewoon lekker naar sleeuwijk gaan en verder niet. Waarom je hond ermee pesten? De fokker heeft me trouwens verteld dat ze in sleeuwijk er goed om bekend staan te bepalen hoeveel erin zitten. (Met een slag om de arm natuurlijk)

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 14:31

Ja daarom zijn we ook voor sleeuwijk gegaan. Vind hun echt veel fijner ben daar zelf ook wat relaxter. (Voorzover ik relax ben bij een Dierenarts.... :') )
Denk ook dat we in het vervolg ook echt naar sleeuwijk blijven gaan ipv die andere kliniek. Want Chick reageert daar veel beter.

De arts was de vorige keer bij de 2e keer daar prikken (dus 3e x totaal) al heel positief over de verbetering van haar reactie. Zijn daar ook echt met 2 minuten klaar met prikken terwijl we bij de andere een kwartier bezig waren met een hond die compleet over stuur was. Dus ben echt heel tevreden over hun.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:49

Ik zweer bij Sleeuwijk, zeker met drachtbepaling. Ze hebben het tot nu toe bij al mijn nesten goed gehad kwa aantal tijdens de echo.

Kiwiwitje, mocht je teef drachtig zijn en stel je voor je moet voor keizersnede(niet te hopen natuurlijk). Adviseer ik je echt naar Sleeuwijk te rijden, de teef gaat daar niet onder gehele narcose maar roesje en plaatselijk. Voor de teef veel beter en ook voor de pups. Ik stond na minder dan een uur buiten met 9 gezonde en drukke pups en de teef liep zo mee naar de auto.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:43

Met diarree gaf ik altijd gekookte kip.

Gefeliciteerd karma :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 18:05

Zorry schreef:
Ik zweer bij Sleeuwijk, zeker met drachtbepaling. Ze hebben het tot nu toe bij al mijn nesten goed gehad kwa aantal tijdens de echo.

Kiwiwitje, mocht je teef drachtig zijn en stel je voor je moet voor keizersnede(niet te hopen natuurlijk). Adviseer ik je echt naar Sleeuwijk te rijden, de teef gaat daar niet onder gehele narcose maar roesje en plaatselijk. Voor de teef veel beter en ook voor de pups. Ik stond na minder dan een uur buiten met 9 gezonde en drukke pups en de teef liep zo mee naar de auto.

Goede tip Zorry! Al hoop ik inderdaad het niet nodig te hebben!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:18

Heel de dag flink geweest en ze had echt honger. Dus heb haar een beetje gegeven maar na 5min terug overgegeven. Waterachtig. Dus mag vandaag van de da geen eten meer geven en suikerwater. Wel is ze nog super alert en speels. Daarnet wel een vaste stoelgang

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:22

Och wat sneu xLaraaj maar dat ze actief is en goed poept is in ieder geval gunstig. Je maakt je toch al vlug druk om die kleintjes :(:)

Edit autocorrect maakt er een potje van xD

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:27

Gefekiciteerd Karma *\o/* Meeeeer foto's want ze is prachtig <3

Hopen, dat ze in dezelfde stijgende lijn blijft gaan Sastaic, mijn duimen draaien nog steeds :(:)

Lara, met die kleintjes is diaree altijd zo spannend, niks aan... Geen idee hoe het komt ook?

Hier beide honden een beetje meh. Dexter had te veel kophuid gegeten wat er aan de voorkant uitkwam en Dundy hetzelfde. Alleen dat komt er aan de achterkant uit... :r

Nu een hond op bezoek waar ze momenteel kennis mee maken. Een schatje van een beagle <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 19:01

xLaraaj schreef:
Heel de dag flink geweest en ze had echt honger. Dus heb haar een beetje gegeven maar na 5min terug overgegeven. Waterachtig. Dus mag vandaag van de da geen eten meer geven en suikerwater. Wel is ze nog super alert en speels. Daarnet wel een vaste stoelgang

He wat heftig. Overleg eens met de DA of je kip of witvis mag koken en dat mag voeren. En ook het kookvocht. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:15

Random vraagje tussendoor, waar kopen jullie halsbanden en lijnen?
Dacht redelijk simpele eisen te hebben (degelijk, leuk kleurtje, matchend en betaalbaar) maar het blijkt niet zo makkelijk als ik dacht :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 19:33

Zooplus, K9-shop, the doglounge, magweb.cz
Oh en mn puppybandjes komen van ebay geloof ik.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:34

toen ik nog een NL woonde gewoon via zooplus, nu in zweden via hööks.se of gewoon naar de dierenwinkel die vlak bij mij zit, ik heb alles van Hurtta

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:36

Vooral het matchen blijkt een ding te zijn, halsbanden in de leukste kleurtjes en dan zoek ik de riem erbij en die is er dan niet -O-
Zooplus heeft niet zo veel vind ik, ik wil absoluut geen slipwerking bij een jonge hond dus dan valt de helft al af.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:37

oh dan is hurtta wel goed, das goed matching

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:40

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:48

Lijnen, poeh... Vind dat echt een drama. Dundy draagt nu een Julius K9 en een vrij standaard politielijn met zachte padding. Beide gewoon in een dierenwinkel gekocht.

Dexter heeft een tuigje van de hondenschool en dezelfde riem als Dundy.

Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van online kopen omdat ik het wil kunnen passen en voelen. De Duitse Amazon kan ik je ook aanraden. Betaal je 9/10 geen verzendkosten.

Wil voor Dexter nu wat nieuws maar alles wat ik wil is zó duur 8)7

Deze twee hebben elkaar gevonden hoor :))
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:50

Ik ben super blij met mijn banden en lijnen van dary animal shop. Nooit wil ik nog anderen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:52

Zoe_97 schreef:
Ik ben super blij met mijn banden en lijnen van dary animal shop. Nooit wil ik nog anderen.

Zo te zien bestaat die niet meer, zowel de fb pagina als de site zijn opgeheven -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 19:55

Azmay schreef:
Vooral het matchen blijkt een ding te zijn, halsbanden in de leukste kleurtjes en dan zoek ik de riem erbij en die is er dan niet -O-
Zooplus heeft niet zo veel vind ik, ik wil absoluut geen slipwerking bij een jonge hond dus dan valt de helft al af.

Ik match ook niet met lijnen dat scheelt. En die van ons hebben de tuigjes van julius. Heb een paar hunter halsbanden en de rest komt van magweb.cz Die hebben ook veel bijpassende lijnen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:24

Oh dat is vreemde! Ik wilde zo nog een band. Volgende show eens kijken!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:50

Iki heb ze bij Colourfull doggs laten maken, biothane halsband met opdruk en verlengde jachtlijn, beide in paars/turqoise.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:55

Klinkt al beter sastaic, blijf duimen!

Haha Dexter en die Beagle, ook een behoorlijke beagle. Ik hou ook niet van bestellen, wil het ook vasthouden.

Gister weer op wedstrijd geweest en die flapdrol heeft weer een prijs in de wacht gesleept hoor, 1e *\o/* . Zo trots.

Zig heeft een tre ponti mesh, maar die pasvorm moet je hond net passen. Aj heeft een hurtta sporttuig in y vorm, lijkt een beetje op die eerder gedeeld is (heeft m'n vriend gister op wedstrijd gekocht omdat hij vond dat die andere te krap werd, wordt nog wel eens een hondenmens *D _O- )
Qua lijnen heb ik 2 politielijnen, heerlijk zacht leer en handig verstelbaar. Maar dat matcht dus niet per se, gewoon zwarte lijnen.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 09-07-18 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:56

Gewoon rogz for dogz via beestenspul.nl voor halsband en choker en lijnen. Tre ponti voor tuigen

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:27

Ik heb alleen maar jachtlijntjes voor mijn honden haha, ze hebben geeneens een halsband;) Lekker makkelijk en goedkoop. Heb echt niks met halsbanden. In huis en met wandelingen vind ik dat sowieso niet veilig, dus waarom zou ik ze dan kopen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:36

Ik haal halsband plus lijn bij de groothandel in dezelfde kleuren :') merk moet ik nakijken