Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:19

Handdoek blijven ze ook met de nagels in hangen. Bij de action kan je dan beter een uitloop mat halen voor een paar euro.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:41

Heb via Ali al zo'n mat besteld. Nog even geduld hebben daarvoor. haha

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:25

ja ik heb ook zo'n mat.

1 van mijn katers kan het ook melden als hij ergens geaaid wordt waar hij niet wil.. maar als je dat niet gewend bent van Sammie dan is dat wel raar. Even in de gaten houden dan maar!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:54

Dat doet Sammie idd ook, door middel van je handen grijpen met zijn poten en een enkele keer brengt hij je hand dan naar zijn mond. Maar dit was echt een uithaal van HAP.. Zonder vastpakken. Hij zat rustig bij me dus ook geen ondeugendheid, dan wil hij ook nog wel eens vastpakken, maar nog nooit zoals deze keer.. Houden hem wel even in de gaten. Ik vind dat overmatige wassen maar niks ook.. Hij doet het echt heel veel op dit moment dus zodra hij zich weer gedraagt op een manier die voor hem écht niet normaal is hang ik zo weer aan de bel bij de DA.

Ik heb zelf het vermoeden dat hij soms wat buikpijn heeft, maarja dat hebben wij ook wel eens.. Niet direct een reden om bij de DA op de stoep te staan. Een hapje te snel eten kan hierin al verschil maken natuurlijk.

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:32

@LoveUggs; je kent hem zelf het allerbeste, dus volledig vertrouwen op je gevoel.

@marocje; ja, wij hebben 2 zusjes genomen :D

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:43

Mijn ouders zijn inmiddels van plan om met Pukkie naar de DA te gaan. Ben erg benieuwd.
Alleen ze willen graag plas van haar meenemen. Hoe kan je dat het beste "afnemen" bij een kat.

Iemand op stage had het over een soort bodem voor in de bak. Iets van plastic dat geen vocht opneemt? Zodat je zo met een spuit het plas er uit kan halen. Iemand enig idee wat dit is of ervaringen heeft?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:13

Beetje peterselie is goed bij buikpijn kat. :j

Blue wil slapen met haar pootje tegen mijn hand. <3

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:19

Afbeelding
Dit is toch wel genieten hoor <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:32

Marcella schreef:
Beetje peterselie is goed bij buikpijn kat. :j

Blue wil slapen met haar pootje tegen mijn hand. <3

Echt? Nooit van gehoord! Gewoon verse peterselie? Al denk ik dat hij zijn neus er voor optrekt :+ vraag me ook niet waarom ik dat denk, geen idee namelijk, maar mijn gevoel zegt dat..

Marocje schreef:
[ [url=m/qmYLcV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is toch wel genieten hoor <3

Heerlijk zeg! Ik had dit gister:

Afbeelding

Die van ons zijn niet zo van op schoot liggen of bij je liggen. Sammie komt op bed wel bij (tegen me aan) me liggen, en op de bank hebben we 1 kleedje waarbij hij standaard op schoot of tegen je aan Komt liggen maar dat is dus niet dit kleedje. Soms komt hij aangelopen en ziet hij dat dit kleedje er ligt. Dan zie je aan zijn hele uitdrukking; neh, verkeerde kleed. dan loopt hij weg. Pak je dan de andere is hij er meteen bij :+
Gister dus een uitzondering :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:45

Wist het eerst ook niet, maar heb peterselie plantje op balkon staan en betrapte Maira een keer. Had ik namelijk ook niet verwacht, maar wist wel dat het veilig was. Kwam erachter door iemand van de katten facebook waar ik op zit.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:40

Lege kattenbak zetten en hopen dat ze daarin plast. Zo werkt het bij ons gelukkig.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:32

Namira542 schreef:
Mijn ouders zijn inmiddels van plan om met Pukkie naar de DA te gaan. Ben erg benieuwd.
Alleen ze willen graag plas van haar meenemen. Hoe kan je dat het beste "afnemen" bij een kat.

Iemand op stage had het over een soort bodem voor in de bak. Iets van plastic dat geen vocht opneemt? Zodat je zo met een spuit het plas er uit kan halen. Iemand enig idee wat dit is of ervaringen heeft?

dit zijn catkor korrels en kan je bij de dierenarts halen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:37

nafkedemi schreef:
Namira542 schreef:

dit zijn catkor korrels en kan je bij de dierenarts halen.

Dat inderdaad, of leren op een lepel te plassen. Maar dan moet je wel heel goed opletten wanneer ze op de bak gaan en dan moeten ze ook nog het vertrouwen hebben dat ze dan ook gewoon plassen als je er een lepel onder schuift. Maar bij mijn kater gaat dit dus prima (maar die wil dan ook niet op die catkor korrels, dus ik moest iets :+ )

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:24

Ik heb ook 2 uitloop matjes maar nog liggen de korrels overal hoor. Ik stofzuig elke dag, ook tegen de haren. Heb me er bij neergelegd :')

Ooh die foto's van katten op schoot <3 zo lekker warm en gezellig!

Namira fijn dat ze naar de DA willen! Succes met opvangen haha, das een beste klus.

Ik was aan het aftellen net :') Catfight in 3... 2... 1...
Afbeelding

Afbeelding

Ze hielden het nog lang vol overigens haha.

Vannacht (2 uur) kwam ik thuis van werk en liepen ze als een gek te miauwen, doen ze eigenlijk nooit. Toen ik in bed lag was het weer ruzie inclusief zwaar gegrom van 1 van de 2.. M'n kater jaagt de poes dan altijd op en hij vloog ook naar beneden toen ik de deur opende. En dan liggen ze vandaag weer zo. Snap je toch niks van %)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:15

Katten zijn gewoon rare wezens. :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:53

Oh, ik had het topic per ongeluk ontstipt. Oeps. Ik las al een tijdje mee, maar besloot nu toch ook even te reageren.

Wij hebben onlangs na het overlijden van onze vorige hond een pup en kitten in huis gehaald.
Ondertussen is onze Sansa 4 maanden oud en zijn we zo blij met haar! Ze is, op wat kitten streken na maar ook dat valt reuze mee, zo lief van karakter en het is elke dag genieten. Ze is ontzettend gek op gezelschap van ons allemaal (gaat ook echt suuuuper met de hond) en begint al een mooie dame te worden. Ik kom graag wat actiever mee kletsen :)

Pootje van Sansa (die erg goed is in het maken van een 'resting bitch face' :')

Afbeelding
Afbeelding

Ik kom al gelijk met een vraag:
Hoe gaan jullie om met kerst en katten? En met name een kerstboom?
Ik wil haar natuurlijk wel eraan laten wennen want nooit meer een kerstboom opzetten is toch van de zotte, of ben ik nu gek? Verwacht ik teveel? :') :') Ze is gek op onze kamerplanten, als in: die zijn volledig gemold (is eigenlijk het enige wat ze hier doet wat van ons niet mag eigenlijk, voor de rest heeft ze zich enorm goed aangepast) dus ik ben wel wat huiverig voor een kerstboom. Vooral als we de deur uit zouden zijn en ze zonder toezicht rond rent (de pup zit dan in de bench) Hoe hebben jullie dit aangepakt na het in huis halen van een kat?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:57

Een echte boom schijnt giftig te zijn, dus daar rekening mee houden. En plastic ballen.
Mijn huis is gelukkig te klein voor een boom. Denk niet dat die het overleeft met deze. hahaha

Marcella

Scheetje. <3

Hier was het dolle 5 minuten met beiden meiden dan zat Blue achter Maira en Maira achter Blue aan. Alleen bijen holletje had wat indeuk schade, maar die heb ik ook al uitgedeukt (niet geheel gek als Maira er bovenop spring). _O- _O-

NatasjavE

Nou ik ben er erg zeker van dat die bij mij de boom in gaan. Ze zijn zoooo dol op klimmen.
Geen idee hoe ik dat ga oplossen.

Sansa is prachtig zeg. erg mooie kleur.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:59

Needje schreef:
Een echte boom schijnt giftig te zijn, dus daar rekening mee houden. En plastic ballen.
Mijn huis is gelukkig te klein voor een boom. Denk niet dat die het overleeft met deze. hahaha

Echte boom heb ik ook nog nooit gehad omdat hij ook giftig is voor honden en we de voorgaande 13,5 jaar een hond hebben gehad. Nu met pup en kitten in huis dus ook niet van plan een echte boom in huis te halen haha. We vinden nepperds sowieso veel mooier, dus een echte zou ook zonder huisdieren niet erin komen. En plastic ballen e.d. houden we natuurlijk ook rekening mee want is net zo goed voor een hond ook gevaarlijk als dat valt en ze lopen er doorheen (bij onze vorige hond hadden we het wel want die deed niks met de boom en als met opzetten iets kapot viel, was hij gewoon zo weg te sturen tot we klaar waren met opruimen. Maar onze pup is een lomperd dus dat risico gaan we sowieso echt niet nemen natuurlijk). Dus dat soort dingen houden we wel rekening mee. Ging me meer erom of er tips zijn wat betreft het laten wennen of beter gezegd; hoe je ze eruit kunt houden als ze het interessant vinden :') Sansa is erg nieuwsgierig.

We hebben zoiets van; we kunnen het in ieder geval eens proberen en als het niet werkt, gaat de grote boom weg en dan zetten we alleen het kleintje van mijn zoon op (ja, die heeft een eigen boom zodat hij die kan versieren zoals hij wil en niet van mama's boom een circus maakt :') ) op de dressoir, waar Sansa nu (nog) niet bij komt.

Maar zo te zien is het ijdele hoop als ik zie hoeveel katten idd gewoon niet weg te houden zijn bij zo'n boom :')

En bedankt voor de reacties op Sansa. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar vind d'r ook echt al prachtig uitgroeien so far. Ze zit ook super mooi in d'r vachtje al en krijg bij de DA ook telkens complimenten als ik daar ben. Ben erg benieuwd hoe ze gaat uitgroeien vanaf nu. Qua kleur begint ze wel weer wat te veranderen namelijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-11-19 11:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:59

Kunstboom hier met Maira durf ik het wel aan, maar betreffende Blue ga ik even kijken of die tegen die tijd op de kast kan komen. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:01

Kunstboom met kunststof ballen en dé truc hier: een kerstballetje aan de kat(ten) geven. :D
Uiteraard moet dat wel kunnen met de hond, niet dat die het balletje opvreet/sloopt oid.
En verder vooral sturen in wat wel en niet mag, boom evt vastzetten en geregeld ballen terug hangen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:04

De pup zal zo'n bal idd slopen, maar die zit tussendoor ook wel eens in de bench om energie bij te tanken en op zo'n moment kan ik Sansa wel een bal geven. Boom vastzetten is idd wel nog een goede tip, eens kijken in hoeverre dat mogelijk is hier. Sansa weegt nu wel ruim over de 2kilo al dus met een sprongetje zal die boom toch flink wiebelen en eventueel ook wel al omvallen ben ik bang haha. Ik wilde ze sowieso beiden met het opzetten gewoon laten kijken en als ze dan al dingen willen proberen met een NEE proberen te corrigeren wat met de pup op zich prima lukt (en die geef ik dan gewoon een speeltje als afleiding) maar ook Sansa snapt het woordje NEE wel, dus hoop dat we daar ook al iets mee kunnen haha. Probleem is vooral wat ze gaat doen als wij er niet zouden zijn, maar we kunnen niet anders als proberen :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:06

Wij hebben geen boom. Nog nooit gehad met de katten. Andere kerstversiering alleen als ik die hoog weg kon hangen.

*\o/* Vanavond gaan de cattery visitekaartjes naar de drukker. Shirt en vest wordt komende week geborduurd. Dan heb ik op show in Panningen volgende week mijn cattery spullen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:22

Hoe we het gaan doen met de boom vragen wij ons ook af :7 plantjes zijn voor Timon en Pumba niet veilig. Die denken dat ze alles kunnen eten. We hebben gelukkig wel een neppe boom en plastic ballen. Mijn vriend opperde al om een plexiglazen hok om ons kerstdorpje te maken :')