Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:55

Och wat verdrietig Shanna, heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:35

Dank jullie wel.. ;(
We hebben gedaan wat we konden, en hij was bij een zeer kundige dierenarts.. Helaas heeft het niet mogen baten.. Straks mn dochter maar op de hoogte brengen, ik heb gevraagd of mn vriend Binkie wil ophalen, zelf ben ik te verdrietig, dan lijkt zo'n lange autorit me niet verstandig..

Ook kijken wat we met Binkie gaan doen, ik zou hem graag willen laten opzetten maar dat ziet mn vriend niet zo zitten, die begraaft hem liever.. Wat zouden jullie doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:24

Oh nee toch! Is hij ingeslapen of zelf overleden?
Heel veel sterkte. Ik weet zo goed hoe je je voelt! Je hebt er alles aan gedaan maar je voelt je zo leeg en machteloos.
Zelf zou ik hem begraven. Mijn vogels die overleden zijn, zijn ook in de tuin begraven met een groot hartenbeeldje erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:32

Hij is zelf overleden helaas..
Ik werd ook nog gebeld of ik sectie wilde laten uitvoeren, maar omdat ze dan bij zn hersenen moeten zijn krijgen we hem dan dus niet mooi/ heel thuis. Besloten om dat niet te doen zodat onze dochter hem ook nog kan aaien als hij thuis is en we alle opties nog open hebben (opzetten/ cremeren/ begraven)..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:35

Nee, dan zou ik ook geen sectie meer laten plegen. Je krijgt hem er ook niet meer mee terug helaas :(:)
En als je nou nog andere vogels had en het iets besmettelijks zou kunnen zijn geweest, dan was het misschien een ander verhaal geweest.
Ik vind het echt heel rot voor jullie. Ik heb het vorig jaar ook 2 keer achter elkaar mee gemaakt (met 5 weken ertussen) en ik was helemaal stuk van verdriet ;(

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:38

(Even onder meelezersteen vandaan)

Heel veel sterkte Shanna :(:)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:39

Wat erg Shanna, gecondoleerd.. je hebt er werkelijk alles aan gedaan dat je kon doen. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:44

Nou we weten inmiddels door alle onderzoeken dus wel dat het geen vergiftiging, virus, parasiet, schimmel of bacterie geweest is. Dat is allemaal al onderzocht en omdat omdat elke uitslag/ elk onderzoek negatief terug kwam werd dus het volgende scenario onderzocht.. Hoogstwaarschijnlijk was het een hersenbloeding/ herseninfarct/ hersenvliesontsteking, maar helemaal zeker zullen we het nooit weten..

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:46

Ach super sneu he..

Heb je geen mooie foto van hem? Dat je voor jezelf (En evt je dochter&man) een mooi plekje in huis kan maken? En hem dan toch samen begraven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:49

Ik heb nooit met de gewone camera een foto van hem gemaakt nee, stom achteraf gezien.. hem laten tekenen of schilderen zou ook nog een optie kunnen zijn, of een lijst met zn veertjes ophangen, of juist veertjes in hars laten gieten.. Ik weet het nog niet helemaal, dus tot we het besloten hebben heb ik een plekje in de vriezer vrij gemaakt. Zo maar eens zoeken naar een schoenendoos die we alvast kunnen versieren voor Binkie, waar hij in kan liggen tot we besloten hebben wat we met hem gaan doen.. Mijn vriend is pertinent tegen opzetten eigenlijk, alles wat geen insect is hoort niet opgezet.. :=

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:08

Wat een vreselijk nieuws van Binkie....heel veel sterkte!!!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:52

Heel veel sterkte met het verlies van Binkie Y;(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:58

Oh nee Shanna! Wat ontzettend erg! Heel veel sterkte hoor :(:)

Wat doen, is erg persoonlijk natuurlijk. Ik heb mijn kat en hond laten cremeren. Het centrum hier doet dat zo respectvol dat me dat wel geholpen heeft qua verwerking. De urnes heb ik hier thuis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:08

Of een hanger met zijn veertje erin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:22

Ja daar zat ik ook aan te denken, maar ik heb een preperateur een paar dorpen verderop gevonden, dus ondanks dat mn vriend het er niet mee eens is gaat Binkie daar wel heen. We hebben een opgezette vis in de kast, 3 lijsten met opgezette insecten, ik vind dat Binkie ook een plekje verdient in ons huis. Een hond of kat zou ik niet zo snel laten opzetten, maar Binkie is anders. Ik heb de ruzie er voor over..

Zn veertjes heb ik sowieso bewaard dus daar wil ik ook nog wat mee doen inderdaad, in een sierraad laten gieten ofzo..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:24

Heel eerlijk: ik zou mijn vogels ook niet opgezet in huis willen hoor, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Misschien kun je hem ergens zetten waar je vriend niet steeds langs loopt?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:27

Ja of een mooie tekening/foto/schilderij met een paar veertjes van hem :) Gewoon doen waar jij je goed bij voelt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:28

Ja mn dochtertje wil hem op haar kamer, het was ook haar eerste eigen huisdier, dus ik vind dat een mooie plek ook wel. Daar komt hij nooit, dus dat moet goedkomen..
De preperateur zet ook vogels op voor een museum, dus daar heb ik ook veel vertrouwen in.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:35

Nou dan inderdaad dat doen :)
En dan evt een foto of tekening in een gezamenlijke ruimte ofzo

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:13

Shanna schreef:
Binkie is zojuist overleden.. ;(
We weten nog steeds niet waaraan..

Wat verschrikkelijk... heel veel sterkte met het verlies..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:39

wat ontzettend poedersuiker! veel sterkte met het verlies.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:05

Shanna, hoe gaat het met jullie vandaag? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:16

Verdrietig, het is heel erg stil in huis zo, helemaal omdat Binkie nu echt dood is.. ;(
De vogelarts denkt toch, ondanks de negatieve testuitslag, het meest aan het Borna-virus. Ik heb nu dus maar gevraagd of ik daar extra rekening mee moet houden voor als we wel weer een nieuwe papegaai (volwassen herplaatser heeft dan weer de voorkeur) in huis nemen maar nog geen reactie op ontvangen. Dat gebruik ik nu dus ook als excuus om alles van Binkie nog even te laten zoals het was.. Hik er toch wel tegenaan om zijn kooi uit te moeten ruimen, zn speeltjes, zitstokken, knaagdingen of heel goed schoon te moeten maken of juist weg te moeten gooien.. Weg gooien maakt het allemaal nog een stukje moeilijker voor mij..

Ik heb het vooral moeilijk met het feit dat hij nog maar 12,5 was, en de manier waarop hij gegaan is. Hij was nog hartstikke jong, in de bloei van zn leven, en dan kreeg hij dit waarvan we dus nog steeds niet met zekerheid weten wat het was.. Dat valt me wel heel zwaar..

Vanavond brengen we hem naar de preperateur, ik zal eens vragen of hij misschien nog wat opvallends tegen komt als hij Binkie zn hersentjes eruit haalt. Misschien is het ook nog mogelijk om dan toch wat hersenweefsel te bewaren voor onderzoek. Ik heb ook even aan Rob gevraagd of dat nog nut heeft, ben nog in afwachting van de reactie daarop ook.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:28

Ja een dier te vroeg moeten afgeven maakt het verlies extra moeilijk. Hebben ze hun leeftijd gehad, kan je je er makkelijker mee verzoenen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:47

Ja, als een dier oud is en het gaat aftakelen, dan zie je het aankomen en kun je je erop voorbereiden en heb je er misschien sneller vrede mee.
Maar nog zo jong is echt vreselijk. Hier waren ze 5 jaar en bijna anderhalf jaar oud. Ook zo jong ;(
Ik ben nog steeds heel bang om er weer eentje te verliezen. Je weet dat het echt wel gaat gebeuren maar toch heb ik er echt angst voor. Ik merk echt dat het een soort trauma is omdat hun gezondheid opeens kan omslaan en je er geen controle over hebt.