De enige die niet naar iedereen luistertis onze Muffin, die heeft echt maar 1 baas en dat ben ik... als mijn man bijvoorbeeld haar tuigje om wil doen zodat we kunnen gaan wandelen, draait madam Muffin zich om en gaat terug in dr mand liggen
Soms schrik ik echt van de prijzen die er tegenwoordig gevraagd/ betaald worden....
Enge dingen.... Muffin vind de stofzuiger absoluut niet leuk (heeft ze vermoedelijk van onze middelste overgenomen, die heeft stofzuiger angst doordat ze dat associeert met de motor van n vliegtuig (zij is n rescue die we vanuit Amerika meegenomen hebben en die daar van de ene staat naar de andere gevlogen is als erg jonge pup)). De dweil vind ze geweldig om achteraan te "jagen" met flink wat blaf geluiden. Verder vind ze harde geluiden buiten wat spannend maar daar word ze gelukkig niet paniekerig door (niet meer althans!).
Nu ja al sik de criteria lees om te slagen voor de verschillende cursussen dan moe tik toegeven dat mijn honden en ik niet zouden slagen
Maar ik lig er niet van wakker dat ik vaker een commando moet herhalen of hen aanraak om hen eraan te herinneren wat ze moeten doen of mee bezig waren. Gehoorzaamheid op de hondenschool is geen garantie op succes daarbuiten en omgekeerd. Gisteren bij de fotoshoot ook gezien. Leuk, maar angstig rescue hondje dat het super doet op de hondenschool (gehoorzaamheid en agility), is op een vreemde plek amper op "de juiste plek" te plaatsen in zit of lig. De functie "Volg" blijft aanstaan.
Wij trainen ook door in schoolvakanties (waar andere clubs die ik ken dan juist pauze inlassen).