Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:26

Goed om te horen Sanguine! :D Hopen dat het zo lekker blijft gaan!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:11

Fijn Sanguine!
Bedankt voor je pb eclair, stuur je zo reactie.

Nou wat ik heb teruggekregen, een doodsbang ratje die bijt uit bescherming en angst... wat moet ik hiermee....

Wat ik nu ga doen:
Morgen moeten ze allemaal weg, omdat ik 2 maanden naar het buitenland gaat, daar krijgt hij dus de rust weer met de vriendjes (wat overigens gelijk als van oud was) Weer tot rust te komen met regelmaat bij mijn vriendin.
Hierna als het mogelijk is ga ik een plekje voor hem zoeken, ervaren rattenmensen anders gaat dit niet goed.
Vind het zo sneu voor het beestje, hoe krijg je zon dier binnen 10 dagen zo bang?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:53

Misschien toch een té enthousiast kindje... Kinderen willen nog wel eens te veel te snel. :( Hoe oud was het meisje?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:39

Meisje was rond de 7 8 jaar. Ik denk inderdaad ook Te enthusiast..

De (her)introductie ging eigenlijk perfect. Geen gepiep, gezeur t was gelijk weer zoals vanouds, toch grappig!

Joey zoekt nog wel toenadering naar mij maar hapt vervolgens niet zacht in mn hand, ik heb MN vinger verder in zn bekje gedaan en au geroepen. Dit heb ik herhaald maar Dan met handschoenen, de tanden zijn erg scherp :+

Hij is wat uit zn doen dus ik zoek het niet op, maarja hij zoekt mij op hahah.
Ben ervan overtuigt met structuur en zorg dat het goed komt en hij weer word zoals hij was. Pas Dan kijk ik naar een ander huisje

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:51

Waarom kan hij eigenlijk niet blijven?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:15

Dit heb ik eerder in het topic ook vermeld, als ze met zn 3en zitten gaat dit niet goed, hij word een soort van weggepest. + Een paar persoonlijke redenen. o.a. familie die het teveel vind. hier kan ik dus niks aan veranderen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:19

Wel fijn dat het voor nu nog even kan en dat de herintroductie goed verlopen is.
(Ik kan het niet helpen; ik vraag me nu dus af of die mensen alsnog dat andere ratje nemen en hoe het daarmee afloopt. :\ )

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:11

kionasuppie schreef:
Meisje was rond de 7 8 jaar. Ik denk inderdaad ook Te enthusiast..

De (her)introductie ging eigenlijk perfect. Geen gepiep, gezeur t was gelijk weer zoals vanouds, toch grappig!

Joey zoekt nog wel toenadering naar mij maar hapt vervolgens niet zacht in mn hand, ik heb MN vinger verder in zn bekje gedaan en au geroepen. Dit heb ik herhaald maar Dan met handschoenen, de tanden zijn erg scherp :+

Hij is wat uit zn doen dus ik zoek het niet op, maarja hij zoekt mij op hahah.
Ben ervan overtuigt met structuur en zorg dat het goed komt en hij weer word zoals hij was. Pas Dan kijk ik naar een ander huisje

Waarom stop je je vinger verder in zijn bekkie en roep je au?
Je kan beter proberen helemaal niet te reageren, je hand op zijn plek houden van waar hij erin bijt, niks zeggen, niet straffen.
Als je AU roept, dan krijgt hij reactie op hetgeen dat hij doet en dat moet juist niet.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:43

Inderdaad wat EarthFocus zegt..
Ratje snapt 'au' echt niet.

Heeft m'n moeder ook eens gedaan.. elke keer vinger langs de tralies en tik op de neus als ie uitviel.
Met als gevolg dat die rat als een pitbull uitviel naar alles wat ook maar langs de kooi bewoog... -O-

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:45

marley93: Ik heb alles wat ze voor hem aangeschaft hadden erbij gekregen, ze nemen geen ratje meer..

Earthfocus en carr_friesje. Misschien niet, maar denk maar niet dat verder betekend dat ie n klap in zn mond krijgt hoor, En au is heel duidelijk, ze reageren echt wel op geluid, en mijn ratten kennen au omdat ze ook leren eten zacht aan te nemen, met een au als dit te hard gaat.

Verder niet op in gaan graag, ieder heeft zijn eigen manier.

Vanochtend joey gewoon kunnen pakken, zonder gebijt dus weet zeker dat het angst is.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:31

Zojuist is een van onze ratjes overleden :( Ze was al 3 jaar oud, maar nog zo'n knuffelkont. Ze is overleden toen ik haar aan het aaien was. Heel mooi, maar ook wel heel heftig..
Afbeelding

sorry voor de grote foto :=

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:16

Wat jammer :( Wel een hele "mooie" dood voor zover dat mogelijk is. Mijn dames hebben net weer een schoon hok gekregen met een nieuw stoffen huisje erin... Dus de druktemaker is al vol aan de slag met de voering aan de binnenkant compleet vergallen zodat de baas weer moet gaan naaien. ~~}>

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:24

Wat naar, Saintelette. Gelukkig is ze wel op een fijn plekje gestorven. Kan me wel voorstellen dat het even heftig is.

Simoonzel: iemand moet de baas van de straat houden! Ratjes zijn daar heel goed in, die van mij mollen hun stoffen huisjes ook binnen no time. Liefst door er een achterdeur in te knagen. :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:07

Ja precies, hier wordt ook een achterdeur gevormd. Helaas dames, er zit nog steeds een traliewand achter. :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:10

Dit topic was ik even uit het oog verloren, maar wil toch graag jullie advies horen.. Mijn ratje is 3,5 jaar oud, en tot voor kort (ondanks het vele slapen) nog redelijk fit. Zo'n drie weken terug kreeg ze een tumor in haar lies, maar deze werd niet zo groot was en leek haar niet in de weg te zitten. Nu heeft ze sinds een paar dagen nog een tumor, deze zit in haar zij. Sinds dien ben ik echt aan het twijfelen of ik haar in moet laten slapen. Ze klimt nu veel minder dan een week geleden en ze lijkt er meer last van te hebben. Toen ik de bult per ongeluk aanraakte beet ze me, dus dat lijkt me wel een teken van pijn. Ik wil niet afwachten tot ze pijn gaat lijden, maar aan de andere kant weet ik niet of ze nog 'te goed' is om in te laten slapen..

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:18

Als ze normaal nooit bijterig is lijkt me dat idd een teken dat het pijnlijk is. Ook dat ze minder actief is lijkt wel een teken dat ze echt achteruit gaat. Ze is natuurlijk ook wel een oudje... Je kent je rat zelf het beste, maar als je erg twijfelt is het misschien een idee om je dierenarts om advies te vragen?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:40

Voor mij zou pijn reden zijn om in te slapen. Als jij aangeeft dat ze er last van heeft en dus beet door pijn, lijkt het mij een mooi leventje geweest met 3,5.
Ik ben in het verleden wel eens 'door' gegaan, omdat ik m'n ratje nog niet slecht genoeg vond, maar achteraf denk ik dat ik de knoop veel eerder had moeten doorhakken, toen het nog kwaliteit van leven was.
Overleggen met je dierenarts vind ik ook een goeie!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:34

Ik heb 15 juni 2 van mijn rattendames in laten slapen.
Eentje was er ook 3.5 en eentje was pas 8 maanden.
Die van 3.5 was verlamd achter, maar nog vrolijk, at en dronk nog, maar kon niet meer meekomen met de jongere dames, ze kon niet meer klimmen en ik vond het niet meer dierwaardig.

Die van 8 maanden was nog vrolijk, druk en kon klimmen en doen, maar de tumor die ze had zat om haar organen heen in haar buik en drukte al tegen haar blaas.

Ratten gaan door tot ze letterlijk dood neervallen, dan ben je al veelste laat en hebben ze veel pijn gehad.

Ik heb de knoop doorgehakt en ik heb ze tegelijkertijd in laten slapen.
Ik wil liever dat ze een maand te vroeg ingeslapen worden en geen/weinig pijn hebben gehad dan dat ik 1 dag te laat ben en ze ontzettend geleden hebben.

Ik ben van mening dat je niet als maatstaaf kan houden dat ze eten en drinken, want zelfs met een gebroken rug en totale verlamming zullen ze blijven eten en drinken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:55

Bah, sinds gister klinkt mijn ratje dat al eerder een AB kuur heeft gehad voor haar luchtwegen weer een beetje verstopt. En alle dierenartsen in de buurt zijn het hele weekend dicht. Had nog een half flesje over van haar vorige kuur dus heb haar daar maar weer aan gezet in de hoop dat het verbetert. Als het maandag nog niet verbetert is ga ik voor een consult, dan zal ze wel andere AB moeten. :(

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:44

Simoonzel schreef:
Bah, sinds gister klinkt mijn ratje dat al eerder een AB kuur heeft gehad voor haar luchtwegen weer een beetje verstopt. En alle dierenartsen in de buurt zijn het hele weekend dicht. Had nog een half flesje over van haar vorige kuur dus heb haar daar maar weer aan gezet in de hoop dat het verbetert. Als het maandag nog niet verbetert is ga ik voor een consult, dan zal ze wel andere AB moeten. :(

Waarom probeer je niet eerst met broomhexine in plaats van meteen AB?
AB vind ik niet zomaar iets waar je gewoon even mee kan beginnen, want het blijft medicatie.
Zou eerst overleggen met je DA voor je begint met AB.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:50

Oeps, met AB beginnen zal ik écht nooit doen := Het kan veel schade toebrengen en het kan voor meer resistentie zorgen.... Had je de vorige kuur wel afgemaakt dat het over is gebleven?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:57

Het is een honden- en kattenmiddel dus als je de dosis voor ratten hebt maak je het nooit op. Inmiddels is haar kuur afgelopen en is ze weer gezond. Ik zou ook niet "zomaar" een kuur beginnen zonder erover na te denken, gelukkig ben ik geen leek op het gebied van diergeneeskunde en heb ik mijn keuze goed overwogen. Ik ben niet eerst begonnen met alleen broomhexine omdat ze te snel verslechterde om dat aan te durven, en een rat met longontsteking terwijl ik op vakantie was zat ik al helemaal niet op te wachten.

Hoe doen jullie ratten het trouwens in dit weer? Het is hier in huis dik 25-30 graden steeds en we hebben de ventilator aan, maar de dames liggen grotendeels uitgeteld in hun hokje. Ik geef ze nu steeds bevroren snackjes en probeer ze wat waterpret te geven en verkoelingsmatjes, maar die laatste snappen ze niet. :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:26

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kooi?

Ik heb op het moment een Voltrega Volière, maar die vind ik zo rottig schoonmaken door de kleine deurtjes en ondiepe onderbak, dus ben nu aan het kijken voor iets makkelijkers van soortgelijke maat. Groter zal niet passen, anders was ik voor zo'n Critter ding gaan kijken...

Die hierboven staat past precies in de hoek waar ik de kooi nu ook heb staan, en is ook ruimer. Allemaal pluspunten voor mij en de Marauders, maar is het ook daadwerkelijk een fijne kooi? Is hij stevig?
Het is echt een beetje een luxeprobleem, dus ik twijfel best wel. :=

Overigens is de 'tumor'die één van de mannen had, weg. Het bleek uiteindelijk een soort keratine-aanhangseltje te zijn geweest... Bij honden schijnt dit vrij vaak voor te komen. Ik vond m tijdens het schoonmaken van het hok op de bodem een paar weken terug.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:34

Oh zuur zeg, ik zie nu dezelfde kooi voor €30,- op marktplaats staan... 150 km bij mij weg. :')

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:17

Best prijzig idd, ik heb voor praktisch dezelfde kooi andere naam vele minder betaald.
Ik vind hem erg fijn, mooie grote deuren kan overal goed bij. Ik heb er ferplast plateaus in gedaan ipv de standaard.
Ook handig dat hij helemaal in elkaar kan, heb hem meerdere malen meegehad naar mijn moeder voor de weekenden.
De tralies afstand is wel vrij groot, mijn dames kunnen er niet doorheen maar hele kleine mupjes wel waarschijnlijk.

Ik heb momenteel een deel eraf, dus 2 hoog. En daar heb ik er 2 van op elkaar staan. Van de week deed de kat achterlijk en die klom er letterlijk in maar boven en de boel viel niet om.

Ik heb hem hier vandaan:
http://www.dierenwerelddijkstra.nl/Webw ... sam-3.html