Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:25

En ik dacht dat Meeko vies kon zijn!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:39

Century schreef:
En ik dacht dat Meeko vies kon zijn!

Freek ligt elke dag in de sloot als het boven het vriespunt is... Hij gaat ook gerust in zijn eentje een rondje zwemmen (https://www.instagram.com/reel/C2vW5Hei ... F1N3p0NXQ3).

Het hoort een schattig pluizig schoothondje te zijn, maar het is een rasechte Smeerkees. Mijn AliExpress pomeranian *D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:54

Lol, dat filmpje! Meeko vindt water fantastisch, maar zwemmen is een stap te ver. Er doorheen crossen is wel leuk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:40

Onze pups zijn acht weken, vanaf vandaag beginnen we ze in mandjes bij de voordeur te zetten. First come, first serve. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spicy is in ieder geval super onder de indruk van Kay!

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:31

Ze zijn leuk Kim.
Geniet van je rust de komende tijd al hebben jullie natuurlijk je handen nog genoeg vol aan de overige pups/honden :')

Vandaag een lekker stukje gelopen met die 2 van ons. En nu zijn ze helemaal zen _O-
Tommy wordt ook bijna 1. Al vergeet je af en toe dat hij nog zo jong is. Onze grote puppy.

Afbeelding
<3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 17:52

die kop van Spicey _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:08

kiwiwitje schreef:
die kop van Spicey _O-

Uiteraard, bitchy side eye, check! 8-)

Nos is vandaag verhuisd en iets meer als een uurtje later kreeg ik deze foto's. <3 Zijn nieuwe familie is het nog niet helemaal eens met de komst van Nos, ze zijn net 'uit de luiers' met de vorige vinden ze. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:34

Omg die foto op de boomwortels <3 wat een heerlijke pup met die witte sokken! *D
De rest staat er ook weer goed op haha.

En heerlijk duo Shaya! Serieus koppie vs blije puber _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 19:56

T is wel een plaatje hoor!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:25

Oh wat een modelletje is Nos. Ziet er goed uit <3

@Shaya; wat een eigenwijze bekkies hebben ze _O-

Ik heb een mooi back on track multiseason jasje in de uitverkoop en een dryup zipfit badjas besteld voor Freek! Ben heel benieuwd. Vooral die badjas lijkt me ideaal na zn dagelijkse slootduik.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:26

Knappe man <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:55

Rust in de tent bij jou Kim. Of nou ja, er blijven er twee...

Hier druk en dus minder actief. Daarnaast gaat het ietsje minder de laatste tijd. Bonne is afgelopen paar weken/maand meermaals aangevlogen door andere honden. Beide los, Bonne vast en andere los, beide vast combinaties. Alles telkens goed gegaan want ik was vlakbij. Wordt een beetje moe van de 'doet hij anders nooit' reactie en de, 'oooh, jonge reu. Ja die ruiken naar hormonen.' Maar is dat zo? Gebeurd dit omdat Bonne een jonge intacte reu is?

Bonne loopt nu meer aan de riem zodat ik hem echt bij me kan houden. De honden die lelijk doen zie ik namelijk geregeld los lopen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik merk dat ik minder prettig wandel en Bonne (voornamelijk in het donker) soms wat begint te brommen naar anderen. Waarschijnlijk omdat ik dan niet kan zien wie het is en dan onzeker wordt. Bonne loopt in de avond overigens nooit los. Gelukkig kan ik hem wel heel makkelijk corrigeren en blijft het bij wat gebrom.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:27

Wat sneu voor Bonne :(:) heel erg vervelend dat soort situaties.

Klopt dat jonge intacte reuen heel "offensive" ruiken, dat gaven ze mij in ieder geval aan tijdens een cursus. Naar Fitz werd zeker begin puberteit veel uitgevallen door andere reuen. Zowel gecastreerd als ongecastreerd trouwens, maar niet allemaal. Het leek heel willekeurig.
Aan de andere kant had ik afgelopen najaar een assessment met Fitz in een vrij kleine ruimte waar ook een grote intacte reu van 9 maanden was en Fitz was verschrikkelijk fel, echt onherkenbaar. Dat werd door de begeleiders ook op de hormonen van de andere reu toegeschreven. Voor mij wel reden om er uit te gaan, want dat is geen situatie die je wilt opzoeken.

Vervelend is het absoluut, je hond kan er niks aan doen en krijgt slechte ervaringen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:01

Het zijn ook heel verschillende honden inderdaad, zelfs een afgekeurde Golden Retriever hulphond viel uit en die heeft de basis echt wel meegekregen. Hopelijk is deze fase snel voorbij want ik word er onzeker van, wil Bonne natuurlijk heel houden en voorkomen dat hij straks lelijk gaat doen door slechte ervaringen.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:38

Ik heb dit met Vidar ook gehad. Inderdaad jonge reu, hoog in hormonen en best onzeker. Hij is 1x flink gegrepen vlakbij de parkeerplaats van een wandelgebied. Toen was het voor mij al klaar. Ik heb toen een tijd losloopgebieden vermeden. Als ik wel wilde wandelen ging ik heel vroeg in de ochtend doordeweeks als er bijna niemand was. Wat ons enorm heeft geholpen is lopen met andere mensen en volwassen stabiele honden. Zodat je eigen hond mee kan lopen in een roedel en ook beschermd is door de roedel. Dat gaf zowel mijzelf als Vidar weer zelfvertrouwen. Ik ben nog steeds geen fan van losloopgebieden en ga er nooit alleen lopen, altijd in een groepje. Er zijn helaas te vaak ongeleide projectielen met lakse baasjes. Dat heeft het voor mij wel een beetje verpest.
Dus voor mij liever een aanlijngebied of een losloopgebied als we in een groep kunnen lopen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:04

Ik ga even kijken wat bij ons past. Ik denk dat ik de lange lijn ga meenemen. Woon op de grens tussen twee losloopgebieden maar de uitlaters lopen gewoon los met de honden door. (Maak ik mij ook wel eens schuldig aan hoor).

Ik ga eens mensen opzoeken die misschien gezamenlijk willen wandelen. Niet alleen voor Bonne goed maar ook zeker voor mij. Wie weet wel mensen uit het topic :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:52

Ik weet niet waar je woont?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:30

StalMelyn schreef:
Rust in de tent bij jou Kim. Of nou ja, er blijven er twee...

Hier druk en dus minder actief. Daarnaast gaat het ietsje minder de laatste tijd. Bonne is afgelopen paar weken/maand meermaals aangevlogen door andere honden. Beide los, Bonne vast en andere los, beide vast combinaties. Alles telkens goed gegaan want ik was vlakbij. Wordt een beetje moe van de 'doet hij anders nooit' reactie en de, 'oooh, jonge reu. Ja die ruiken naar hormonen.' Maar is dat zo? Gebeurd dit omdat Bonne een jonge intacte reu is?

Bonne loopt nu meer aan de riem zodat ik hem echt bij me kan houden. De honden die lelijk doen zie ik namelijk geregeld los lopen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik merk dat ik minder prettig wandel en Bonne (voornamelijk in het donker) soms wat begint te brommen naar anderen. Waarschijnlijk omdat ik dan niet kan zien wie het is en dan onzeker wordt. Bonne loopt in de avond overigens nooit los. Gelukkig kan ik hem wel heel makkelijk corrigeren en blijft het bij wat gebrom.

Wat vervelend…

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:33

Kim, wat een schatjes! Straks weer rust in huis…

Senna is aan het aan de loopsheid, en helaas veel haar verloren. Hoort erbij, maar wel jammer zo een week voor een show…

Vanmorgen de pootjes geknipt en de oren. Helmpje gemaakt zodat haar oren beter vallen.

Van de week pootjes wassen en kraag kammen en op advies van fokker verder overal afblijven….

Afbeelding
Afbeelding

Las ook iets over Giardia, sterkte ermee!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:56

Hihi dat helmpje ziet er zo stom uit hè, heb ik bij Maisie ook gedaan, die had 1 rozenoortje en 1 button ear. Ro heeft vooralsnog twee button ears dus met een beetje geluk hoeft hij het niet.

Moet je dat niet op jongere leeftijd doen trouwens? Maisie was een paar maanden oud toen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:59

IMANDRA schreef:
Hihi dat helmpje ziet er zo stom uit hè, heb ik bij Maisie ook gedaan, die had 1 rozenoortje en 1 button ear. Ro heeft vooralsnog twee button ears dus met een beetje geluk hoeft hij het niet.

Moet je dat niet op jongere leeftijd doen trouwens? Maisie was een paar maanden oud toen.

Ik heb haar oren geplakt met blarenpleisters en steeds leken ze goed te staan en nu ineens na de loopsheid 1 rozenoortje. Dus een helmpje gemaakt.. hoop dat het wat doet, anders hebben we pech

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:18

Normaal gesproken als de laatste tanden gewisseld zijn staan de oren 'vast'. := Ben benieuwd of het nog effect heeft!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:32

Wat voeren jullie je hond? Welk voer is het beste voor onze viervoeter? Lees graag jullie meningen.

Wij voeren nu volgens het schema van de fokker. Ze krijgt Eukanuba en doet het er goed op. Maar ik lees dat Orijen veel beter van kwaliteit is. Maakt he zo veel uit? Hoor graag jullie meningen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:50

KimD schreef:
Normaal gesproken als de laatste tanden gewisseld zijn staan de oren 'vast'. := Ben benieuwd of het nog effect heeft!

Ik hoop het ook.. wellicht dat het heeft geholpen dat we eerder ook geplakt hebben. Ze was rond 8,5mmd klaar met wisselen, dus nog niet zo lang.
Ach en anders heeft ze 1 rozenoortje, wordt ze niet minder lief van..

Ik voer mijn stabij eukanuba. Nu dieetvoer, maar ook af en toe sportbrokjes of de zalmvariant. Door de prednison wisselt het heel erg wat ze nodig heeft. Als lekkernij krijgt ze gestoomd vlees van renske.
Hier doet ze het al 7,5 jaar heel goed op. Goede ontlasting, mooie vacht ect.

Onze aus krijgt puppy-brok van imperiaal foods en gestoomd vlees van Renske. Nu ze 50/50 krijgt gaat het heel goed.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:04

onpaard schreef:
Wat voeren jullie je hond? Welk voer is het beste voor onze viervoeter? Lees graag jullie meningen.

Wij voeren nu volgens het schema van de fokker. Ze krijgt Eukanuba en doet het er goed op. Maar ik lees dat Orijen veel beter van kwaliteit is. Maakt he zo veel uit? Hoor graag jullie meningen.

Harrie krijgt nu Farmina en 50/50 KVV (Rodi), maar als de zak bijna leeg is ga ik (misschien volledig) overstappen naar Essential Foods The Beginning Large Breed.

Zijn ontlasting is nu een beetje mweh. Ene moment prima en het andere moment weer dunner, maar hij vreet ook wel eens wat van straat wat vast niet meehelpt. Geen echte diarree overigens en ook niet mega veel ontlasting. Sinds hij die brokjes eet laat hij mega stinkende scheten, vandaar dat ik die verdenk :') .