Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:21

Nou inderdaad, wat een pech allemaal!

Ik kan er niet zo goed tegen als de hond onder narcose moet haha. Met een vorige hond trok ik toen ook een beetje wit weg en moest ik echt even gaan zitten. :+
Olly was ook wel zielig met wakker worden, hij deed zo hard zijn best om op te staan, maar moest toch echt nog even rustig aan helemaal wakker worden.

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:23

Narcose vind ik ook altijd heel spannend. Vooral omdat Puk er één keer slecht uit kwam door onoplettendheid.

Dus nu ben ik altijd extra voorzichtig, zeker met de MDR1 honden. Maar als het moet, dan moet het.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:26

Ik ben er ook erg voorzichtig mee. Een zusje van Olivia is niet goed uit de narcose gekomen en uiteindelijk door niet meer opstartende nieren ingeslapen op nog geen jaar oud...

Dus als ze onder narcose gaan, altijd met gas eerst! Akita’s zijn enorm hard voor zichzelf en blijven dan heel lang vechten totdat je ze een overdosis hebt gegeven... met gas is die kans al veel lager.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:30

StonedRomy schreef:
Ik ben er ook erg voorzichtig mee. Een zusje van Olivia is niet goed uit de narcose gekomen en uiteindelijk door niet meer opstartende nieren ingeslapen op nog geen jaar oud...

Dus als ze onder narcose gaan, altijd met gas eerst! Akita’s zijn enorm hard voor zichzelf en blijven dan heel lang vechten totdat je ze een overdosis hebt gegeven... met gas is die kans al veel lager.

Vroegere kennissen hadden ook een Akita, die is aangereden. Die stond op en deed alsof ze nergens last van had. Bleek een heup gebroken te hebben.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:38

Is een enorm gave eigenschap, maar je moet je er als eigenaar van bewust zijn!

Zo zeg ik altijd, ik kan best goed inschatten wat mijn honden toelaten bij zichzelf... maar kom aan mij en je hebt echt een mega probleem met ze! Daardoor durf ik wel overal te lopen. Als jong meisje liet ik laat de akita reu uit en als die mensen niet vertrouwde ging hij echt in zijn riem hangen naar die mensen toe. Zag eruit alsof hij me zo mee zou sleuren... ik voelde echter 0 gram op de lijn. Was zijn manier van afschrikken. En dat werkte!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:38

Ik hoop dat de strippenkaart me hier bespaard blijft. Loopt allemaal net zo lekker op het moment.. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 22:55

Dat roesje vind ik al griezelig. En dan gaan ze zo vies langzaam ademen. Bah.
T wakker worden was ook niet geweldig. Boellie’s kopje was eerder wakker dan zn lijfje :')
Dus even flink wat moeite gehad hem rustig te houden aangezien ik die pootjes alle kanten op zag gaan en hij gewoon steeds omviel als ie omhoog wilde. %)
Maar uiteindelijk kwam ie omhoog, nog een beetje dronken maar wel stabiel. Kon zich opvangen als ie misstapte. Maar moest wel piesen als een meisje _O-

Jawel joh. Jullie fietsen daar zo langs diandra!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:55

Die strippenkaart werkt nog steeds voor mezelf dus laat mijn dieren we maar lekker buiten :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 23:05

xDenies schreef:
Die strippenkaart werkt nog steeds voor mezelf dus laat mijn dieren we maar lekker buiten :P

Die is bij mij even rustig *klopt af*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:14

Wij zijn ook lid van de strippenkaart club -O- Niet met de honden gelukkig maar met de ratten. Drie van de vier een longontsteking, vorige maand was nummer vijf al overleden :(:)

Sterkte iedereen!

En wat ziet Karma er goed uit KC! <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:22

XxDiandraxX schreef:
Ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen (niet als critiek bedoeld hoor). Maar het gas om de buik op te blazen zijn veel honden die daar niet lekker op reageren, 3 sneetjes van 1 a 1,5cm tegenover 1 van een cm of 5 en als de baarmoeder niet goed is en eruit moet moet je alsnog de traditionele opening maken omdat die niet door die kleine gaatjes kan.

Hier worden ze ook gecastreerd als ik zeker weet dat er geen pups (meer) komen maar dan gewoon traditioneel.

Oh ja begrijp ik hoor! zelf te vaak gezien dat alles ging ontsteken na een normale castratie dus nu voor het eerst voor deze gekozen. Maar ik denk dat alles zijn voor en nadelen heeft :D

Pech hebben wij hier ook gehad, mag nu lekker weg blijven :+ kan mijn potje weer aanvullen :')

Dank je kaus :D ze zit nu ook lekker in der vel op het moment dus ben blij! sterkte met je ratjes, niet leuk :(

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:58

Ik heb met kenai genoeg pech gehad voor de rest van mijn leven.. Pff dat heeft me echt grijze haren en jaren van mijn leven gekost.. ;(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:40

Oef narcose kan ik ook niet goed tegen. Afgelopen 2 jaar 3 paarden en een kat moeten inslapen. Mijn hond moest toen geopereerd worden aan entropion. Ik stond te huilen toen ze de narcose kreeg :+ Ik werd er even mee geconfronteerd. Brr

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:44

XxDiandraxX schreef:
Ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen (niet als critiek bedoeld hoor). Maar het gas om de buik op te blazen zijn veel honden die daar niet lekker op reageren, 3 sneetjes van 1 a 1,5cm tegenover 1 van een cm of 5 en als de baarmoeder niet goed is en eruit moet moet je alsnog de traditionele opening maken omdat die niet door die kleine gaatjes kan.

Hier worden ze ook gecastreerd als ik zeker weet dat er geen pups (meer) komen maar dan gewoon traditioneel.

Dit hoor ik ook veel terug idd. Wij zien natuurlijk elke dag teefjes die hier gewoon met een open buikoperatie worden gedaan en ze zijn allemaal met 2 dagen weer helemaal de oude. Je moet ze idd rustig houden. Kijkoperatie heb je in principe minder rust bij nodig maar sommige honden voelen zich heel erg ellendig door het opblazen van de buikholte. :(

Wat een pech bij iedereen! Hier gaat het gelukkig goed. Het was alleen even spannend of zijn gebit goed ging worden omdat een hoektand onder scheef stond richting zijn gehemelte. Gelukkig was dat alleen het melkelement, nu met wisselen staat het goed. :D

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:03

Veel sterkte met je ratten Kaus!

Ik vind akita's zo leuk, heb ze eerst nog overwogen maar eigenlijk zijn dat geen honden voor mij.

Ik heb nog een vraag, ik wil Troy over gaan zetten op voer voor volwassen honden. Hij krijgt nu WoW en dat wil ik blijven voeren. Nu vraag ik me alleen af hoe dat zit met die verschillende smaken. Kan je dat mengen, doe je best 1 soort of wat?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:05

ik voer brit en ze krijgen alle dagen een ander smaakje.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:11

Ik voer nu altijd zelfde merk en variant omdat een van de honden anders snel aan de dunne gaat (opti life digestion).

Eerder voerde ik acana en daar wisselde regelmatig van smaak. Soms kon ik het goedkoop op de kop tikken ivm aankomende verval datum en dan was het maar net wat er is. Meeko en Kenai hadden daar nooit problemen mee, de dames zijn wat gevoeliger.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:13

van opti life ook altijd heel tevreden geweest en ook altijd verschillende smaken gevoerd. (overgestapt omdat ik de fokkers zakken niet meer kon krijgen en via brit wel, maar nu kan ik toch fokkerstarief krijgen bij opti life, dus ik twijfel welke ik zal gaan geven als de vooraad thuis iop is binnen enkele maanden. Honden doen het op beide erg goed)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:14

Ik voer ook wow en ze krijgt gewoon welke zak los is. Meestal wissel ik Canada en Scandinavië af.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:14

Hmm, ja, dat reden dat ik twijfel is omdat we nog steeds veel last hebben van wisselende ontlasting, de ene keer goed en de andere keer spuit het er weer uit. Ik denk dat ik gewoon ga beginnen met 1 smaak en dan wel verder kijk. Bedankt beiden!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:24

Zoe_97 schreef:
van opti life ook altijd heel tevreden geweest en ook altijd verschillende smaken gevoerd. (overgestapt omdat ik de fokkers zakken niet meer kon krijgen en via brit wel, maar nu kan ik toch fokkerstarief krijgen bij opti life, dus ik twijfel welke ik zal gaan geven als de vooraad thuis iop is binnen enkele maanden. Honden doen het op beide erg goed)

Waar heb jij de fokkerszakken vandaan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:26

van optilife?
Van bij henzelf, ik heb een kennelnaam en krijg het fokkerstarief van hen. Dus als ik terug optilife zou gaan bestellen gaat dat via mijn breedersprofiel.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:29

Zoe_97 schreef:
van optilife?
Van bij henzelf, ik heb een kennelnaam en krijg het fokkerstarief van hen. Dus als ik terug optilife zou gaan bestellen gaat dat via mijn breedersprofiel.

Ah zo, okidoki. Ik weet dat de fokker van elin het nu ook aan het aantal van haar honden geeft vandaar..

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:30

Vond de narcose bij Senna ook niks. Ze vocht er ook echt tegen.

KC nog ff genieten en dan rust, gelukkig dat we hier nog kunnen lezen hoe het met de pup gaat.

Kaus sterkte met je ratjes.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:31

als je eens op show bent kan je bij hun stand langsgaan. daar kunnen ze je alles uitleggen. =je spaart dan ook punten waarmee je gratis voerzakken en andere items kan bestellen.