Nog een paar dagen, dan horen bij ons de eitjes uit te komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NenaC schreef:ik heb wel ooit gelezen dat verschillende rassen wel hun eigen ras herkennen, maar niet altijd andere rassen alszijnde kip. Dit speelt ook vaker op naarmate de dieren al ouder zijn en bij elkaar gezet worden. Ik weet niet of jouw groepje altijd al bij elkaar heeft gezeten, en het gedrag pas geleden is ontstaan, of dat je ze net bij elkaar hebt gedaan. Een andere buff kleur kip halen kan helpen, hoeft niet.
Hebben ze wel een voldoende grote ren, zodat ze weg kan, als de andere kippen haar aanvallen? En hoe is de rol van de rood porselein? Zijn alle kippen van hetzelfde ras?
No_No schreef:het kuiken heeft het niet overleefd, het bleek een andere kip te zijn die de eieren heeft ingepikt. De broedse kip liep op dat moment net buiten.
Een ander ei is wel uitgekomen, het kuiken zit nu onder de verkeerde kipIs het verstandig die er af te halen zodat ze toch onder de broedse hen komt?
Op de eerste foto zien jullie een licht bruin ei. ik vermoed dat daar niets in zit omdat alle eieren wit waren. Of i dat een rare gedachte en moet ik het nog even laten liggen? Vandaag is dag 22 geloof ik.