Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:31

Ik heb 2 zusjes. Dan ga ik opzoek voor een extra bakje oid, want de muizen hebben er een ingepikt :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:42

Ik strooide het voer altijd los door het hok. Dan hebben ze ook wat te zoeken.
Zou het misschien kunnen dat ze zich vervelen? Je zei dat je veel klimmateriaal in het hok hebt maar krijgen ze ook regelmatig nieuw knaagdingetjes of bijvoorbeeld snoepjesballetjes?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:55

Ik verwend de dames te veel :') Ik geef ze elke week wel takken om op te knagen, snoepjes verstop ik in het hok en ook van die knaag stokjes eens in de zoveel tijd.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:01

Dan heb ik niks gezegd. :D
Hoe oud zijn ze?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:37

Ze zijn volgens mij uit mijn hoofd van oktober 2015. In het begin ging het allemaal super goed! Maar nu dus even wat minder. Het hok is ook een puinhoop nu, overal liggen hoopjes bodembedekking, maar ik moet het hok toch nog verschonen :P

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:56

Kan het misschien ook dat de hormonen nu gaan opspelen? Ik weet daar van vrouwen niet zoveel van, heb het destijds alleen voor mannen opgezocht. :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:42

Hmm, dat zou kunnen, ik ga gelijk maar even kijken op internet/boeken of er wat over in staat!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:38

Interessant.. mijne liggen ook nog wel eens met elkaar overhoop als ze net eten hebben, dan geef ik vaak de verliezer ook wat op een andere plek idd. :+

Die huisjes bestel ik via aliexpress dus ze komen uit China. Je wacht wel een paar weekjes op je spul, maar het is zo wel een stuk betaalbaarder. :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:01

marley93 schreef:
Aaaah, zo lief! <3
Hier proberen ze nog wel eens met z'n vieren in de Sputnik te slapen, maar dat past met z'n tweetjes al nauwelijks. Ze passen ook niet echt comfortabel meer met twee in het reismandje waarmee ik ze destijds heb opgehaald. Toen ging dat met z'n viertjes nog heel makkelijk! _O- Als ik die foto's terugkijk!

Je bedoelt toen ze nog zo waren? <3

Afbeelding

eclair98 schreef:
Mijn ratten liggen altijd in hun hangmatje en ook wel in een rietenmandje waar ze graag in liggen.

Ik heb alleen een probleem, denk ik? Het valt me steeds vaker op dat ze in de avond, piepend achter elkaar aan rennen. Waar kan dit aan liggen denken jullie? Ze hebben voer en water op een plek, ligt het misschien hier aan en moet ik ze twee mogelijkheden bieden? Ze hebben verder een kooi voor de minimum maten, kunnen er klimmen en hebben veel speelgoed en andere afleidingen. Overdag mogen ze er vaak uit.

Geen idee waar dat aan kan liggen. Hier gaan ze ´s avonds ook regelmatig piepend en rollebollend van het stoeien de bak door. Denk dat het een stukje ruig spelen en stoeien is.
Ratten zijn echt aanstellers, sommigen die piepen al als je naar ze kijkt. :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 07:07

Hihi ja precies! <3 En zo

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:30

Och wat lieeeef <3
Mijn reisbakje is best wel groot. De grootste was in de winkel €2 duurder dan de kleinste dus ik dacht, waarom ook niet. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:45

Grmpf, ik had dus een apart waterbakje neergezet, die is de hele kooi doorgevlogen, alles nat!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:56

:') Klinkt bekend eclair98.

Ik dacht een paar zomers geleden ook aardig te zijn om een bakje water voor de verfrissing erin te zetten. Ratjes vond het leuker om hem om te gooien...

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:14

Oh wat waren ze toen nog heerlijk klein en fluffy! <3
Dat dat ooit zo gepast heeft:
Afbeelding

En van dat waterbakje klinkt ook hier bekend eclair :P
Soms in de zomer ze ik er een onderbak van een muizenkooi in met water, die kunnen ze in ieder geval niet omgooien. :P
Al het andere wat ik er los in zet wordt standaard gevuld met bodembedekking haha.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:46

Heb ook eindelijk m'n hele kliek eens op 1 foto kunnen krijgen zonder wazige neuzen strak op m'n camera _O-
Had voor mezelf een lekkere bak fruit gesneden en tja, dan moet je de restjes toch érgens laten. :P
Ze zitten hier trouwens even in een duna omdat ik de grote kooi aan het schoonmaken ben.
(Niet dat dit hun permanente verblijf is ofzo :+ )

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:58

Wat een leuke groep heb je zo <3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:41

Hihi, ja leuk! Dat ze ooit zo mini zijn geweest, ik kan het me nauwelijks meer voorstellen zeg!
Hoe gaat het met Pruts en Frummel? En hoor je nog wel eens wat van hun andere broertjes/zusjes?

Ik heb voor de mannen een grote glazen drinkfles. Er zat zo'n heel leuk plastic maïskolfje in zodat je kon zien hoeveel water er nog in zit, maar die is helaas een keer in de afvoer verdwenen. :Y)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:04

Jaa Pruts en Frummel doen 't goed :D
Had nog 2 siamees zusjes van hen te koop maar die heb ik uiteindelijk ook maar zelf gehouden :=
Een andere bokker heeft nog 2 mannen, maar daar hoor ik niet zo heel veel meer van. Weet wel dat ze het daar goed hebben. :D

Pruts & Frummel 4 weken oud:

Afbeelding

En een jaar + 2 maanden:

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:25

Ah leuk, dat is toch het belangrijkste. :)

Ze zijn wel leuk opgedroogd zeg! <3 Meisje links is net zo'n kleurtje geworden als Peter en Remus, even licht. :j Bij hen kon ik tot een maand of wat geleden nog de aftekening zien, maar nu echt niet meer.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:35

Nou hier een flinke twist... Ratje dat ik weg gedaan heb komt weer terug. hij heeft de eigenaar en het kindje heel hard gebeten, terwijl hier er nooit wat aan de hand was... Weten jullie hoe het met terug introduceren is? kan dat makkelijker dan normale introductie?

Als iemand hier wel intresse heeft in hem.. ik kan hem echt niet houden. hij is echt n fijn ratje van nog maar 6 maanden oud, mannetje..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:38

Stik, ik heb vrouwtjes, anders had ik hem graag overgenomen :( Ik vraag me af wat de eigenaar en het kind hebben gedaan dat hij beet....

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:44

Ik heb helaas ook alleen maar dames zitten. Hier bijten de ratjes ook niet. Ja soms perongelijk als ik net eten klaar gemaakt heb en mijn handen ruiken nog naar het vlees oid. Maar dan is het ook "Hap.... Oh dat is geen brokje"

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:07

Bij mij is het net zo, de dames pakken mijn vinger als het ware vast, proberen het zachtjes en dan laten ze ook weer los.

Ik denk dat de meeste mensen vrouwtjes hebben zitten. Maar er schiet me opeens een idee in mijn hoofd, ik stuur je nog even een pb'tje.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:18

Bij mij zit het echt vol. :( In theorie zou het kunnen, maar ik heb vier flinke mannen zitten die het hok precies netjes delen. Anders wordt het denk ik echt te krap, met één erbij.
Hoop wel dat je iets vind voor hem!

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:20

Ik kan hem helaas ook niet overnemen, ik wilde eerst mijn 3 eigen ratjes bij elkaar krijgen en dat is gelukt! Zonet lagen ze op 1 hoopje te slapen, geweldig! *\o/*

En nu het zo goed gaat wil ik ze niet nog meer stress bezorgen met nog een introductie. Ze ontspannen nu eindelijk. Ik ben super blij dat het tot nu toe gelukt is!