Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:21

Wat een knapperd kiwiwitje!

@Gaabje ohhh mooie foto's! Volgens mij ben ik daar zaterdag ook geweest :)) Vriendin van me helpt Lotte ook vaak, die wist dus wel wat plekjes hihi.

Afbeelding

@Felien_Kyra Volgens mij is het spelen beloning op zich!

Hier gaat het op zich goed. Ro heeft wel echt last van de Giardia (vaak en dun poepen) maar Maisie lijkt niks meer mee aan de hand buiten wat vervelender. Ze krijgen beide wat extra probiotica dus hopelijk is Ro er ook snel overheen.

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:27

Omg te schatting IMANDRA <3 bolletje puppyvacht!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:30

IMANDRA schreef:
Wat een knapperd kiwiwitje!

@Gaabje ohhh mooie foto's! Volgens mij ben ik daar zaterdag ook geweest :)) Vriendin van me helpt Lotte ook vaak, die wist dus wel wat plekjes hihi.

[ [url=m/dOfILT.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Felien_Kyra Volgens mij is het spelen beloning op zich!

Hier gaat het op zich goed. Ro heeft wel echt last van de Giardia (vaak en dun poepen) maar Maisie lijkt niks meer mee aan de hand buiten wat vervelender. Ze krijgen beide wat extra probiotica dus hopelijk is Ro er ook snel overheen.

Oh wat een fantastische foto! Alsof Ro zo tussen de de boompjes uit komt gelopen. Kan goed dat dat op dezelfde plek is.

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:30

Mooie en vooral schattige foto's van jullie hondjes IMANDRA en Gaabje.

Wat wij deden bij zo'n uitbarstingen toen Balu pup was is ook een mengsel van de gegeven adviezen. Bij iedereen werkt natuurlijk weer iets anders maar bij ons was time-out geven en rust geven wel echt de belangrijkste en meest helpende optie.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:34

Afbeelding
*\o/*

Wauw prachtige foto en hond hierboven! <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:45

@ Cursebreaker: ik heb hem door jou ook gekocht!
Afbeelding
Dit is wel echt iets om alleen onder toezicht te gebruiken anders trek hij het kapot. Maar het is een geweldige afleiding zeg!

En super leuke foto’s verder allemaal!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:41

De vreemde kant van mij die de puppy tijd heel leuk vind word nostaligisch van die verhalen van terror puppies :+

Layla hapte vooral bij een grote prikkel - iemand die thuis komt bijvoorbeeld - en daar werkte het speeltje in de hand om het gedrag te redirecten het best. Omdat het zo'n specifieke situatie was ging het best makkelijk (moest alleen altijd zorgen dat er een speeltje buiten lag). Ze heeft wel nog een periode in Beer zijn tuigje gehangen als er buiten een grote prikkel was, maar dat is met de tijd beter geworden. Ze doet het soms nog wel, maar kan heel snel haar aandacht weer bij mij krijgen.

Ipv in ons happen ging zij zelf dingen bedenken om te doen - slepen met planten / messen / waterbakken - dat was altijd een leuke / sokken etc. Ook dit is met de tijd minder geworden, al moeten we nog steeds oppassen met wat we op het aanrecht laten liggen. Van de planten blijft ze gelukkig al heel lang af (planten zijn mijn man zijn grootste hobby, dus van planten afblijven is ongeveer het enige wat hij haar heeft geleerd ;) ).

Uiteindelijk heeft de combinatie van een balans vinden tussen haar genoeg uitdagen (zij was wel vaak onder-prikkeld) en overprikkeling plus zij die ouder wordt geleid tot een hele fijne hond (met haar uitdagingen).
Sinds we met detectie zijn begonnen is ze eigenlijk alleen maar rustiger geworden. We hebben natuurlijk lang area search (onderdeel van SAR) gedaan, maar dat kon ik niet thuis makkelijk trainen. Nu met detectie kan ik thuis makkelijk even 10 minuutjes per keer doen en dat doet haar echt heel goed. We doen nu 2/3x per dag 10 minuutjes naast de 3x per dag 45 - 60 minuten wandelen (en ongeveer 2/3x per week hardlopen of een langere hike) en eigenlijk slaapt ze nu vooral als we thuis zijn (zeker als het regent. Als de zon schijnt wil ze nog wel ze tuin onveilig maken). Dat is echt een verschil met toen we "alleen maar" de wandelingen deden (en 1 - 2x per week onze groepstrainingen hadden).

Dinsdag hadden we de scent test en het was maar goed dat ze de week ervoor tijdens het oefen examen eigenlijk al geslaagd was, want er was geen land met haar te bezeilen :D . Het helpt natuurlijk ook niet dat je toch zenuwachtig word als je het opeens zo "officieel" is. De kartonnen dozen waren leuker om om te gooien of op te staan dan aan te snuffelen. Dat deed ze pas toen ik haar er letterlijk tegen aan liet lopen. De jury / trainer zei toen ook dat je echt haar hele koppie zag veranderen - echt zo een: oooo, dat is de bedoeling van dit alles. Ik moet thuis echt nog meer met kartonnen dozen oefenen (bij het aanleren gebruiken we veel kleinere plastic doosjes zodat ze heel dicht bij de geur kan komen). Natuurlijk had ik net de week voordat we met karton begonnen al mijn Amazon dozen weg gedaan.

Maar goed, ze was de week ervoor al geslaagd en we starten dan ook dinsdag met de intermediate! Zaterdag hebben we onze eerste wedstrijd (een fun match, dus kan altijd vragen waar de juiste doos is). We gaan zien hoe het gaat. Duidelijk is wel dat ik haar aan de lijn laat (afhankelijk van de locatie mag je kiezen) en haar echt tegen de doos aan moet laten lopen om duidelijk te maken wat ze moet doen. Ben heel benieuwd!

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:15

Een negatieve reactie is ook een reactie en voor veel puppen dus zelfbelonend gedrag, zeker als ze niet weten wat 'nee' betekend.

Wij negeren zulk gedrag of gaan iets heel anders vragen wat we wel kunnen belonen. Het ombuigen naar iets wat je wel wilt is vaak veel makkelijker en effectiever, daarnaast leert de pup dat iets doen wat er gevraagd wordt meer oplevert dan ongewenst gedrag vertonen.

Wij gaan de laatste nacht tegemoet met onze puppy's, morgen gaat de eerste & zondag de tweede. De derde blijft nog iets langer bij ons.

Wilt wel zeggen dat zondag alle puppytroep kan worden gewassen, gereinigd en gedesinfecteerd en weer weggezet kan worden. *\o/*

Bovenal kan ik weer sinds 29 december voor het eerst in mijn bed gaan slapen. :)F

Afbeelding

King Of Hell
Afbeelding

Dutch
Afbeelding

Queen Of Hell
Afbeelding

Nos(lin)
Afbeelding

Spicy
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:53

op het moment kijk ik alleen de foto's maar, dis zijn super, ik kan me n iet concentreren, lees later wel bij, ben dinsdag geopereerd dus moe en duf

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:35

Knappe pupsels hierboven en fijn dat je weer je bed in kan

Eindelijk kn ik met de puppycursus starten volgende week. Er waren zo'n lange wachtlijsten hier in de buurt.
Mila is nu 15 weken en groeit als kool!
Afbeelding

Het gaat eigenlijk heel goed. De bench blijft ze heel lastig vinden ondanks dat we goed oefenen. Gisteren voor het eerst bench open gelaten en in de ren gedaan. ( de eerste keer sprong ze er overheen toen we haar net hadden)
Nu springt ze wel op maar blijft er wel in. Op de camera gekeken 10 minuutjes beetje onrustig daarna 45 minuten geslapen...knap hoor!
Vandaagkennis gemaakt met de honden van m'n beste vriendin..zo gek als een fluit maar ze luisterd eigenlijk al heel goed mag zeker niet klagen.
Heerlijk ravotten in de blubber

Afbeelding

Als ik het goed in de gaten hou doet ze het eigenlijk niet meer binnen, denk dat ze nog niet helemaal zindelijk is maar ze kan het steeds langer ophouden.
S nachts slaapt ze gewoon op onze slaapkamer los in haar ' bedje' dan slaapt ze de nacht door zonder wakker te worden.
Tja liever heb ik haar beneden, maar m'n nachtrust is nu ook belangrijk ( ivm longcovid) ze zal echt wel een keer naar beneden gaan .
Haar rust pakt ze goed, ze ploft dan gewoon ergens neer voor een dutje. Heel zeldzaam monden haar gekke 5 minuten uit in een verplichte opsluiting maar na 5 minuutjes is ze dan ook weer rustig en kan ze weer los

Ik geniet er van om al jullie leuke stukjes te lezen al is het soms een beetje moeilijk om op iedereen apart te reageren :o

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 00:34

@marisje, wat groeit ze hard inderdaad! Heel fijn dat ze het allemaal zo goed doet <3

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:46

Wauw wat heeft iedereen hier mooie foto's van de honden!

Wat heerlijk dat ze zo goed luistert Marisje.

Ben benieuwd hoe Luna is als ze ietsje ouder is.

Ik voel me dankzij jullie wel een stuk zekerder na gisteren :D Vandaag is ze er weer en denk er continue aan om een speeltje bij me te hebben. Gaat niet continue goed maar ik loop gewoon door huis en ondanks dat ze wel telkens naar mijn broek vliegt ben ik er zelf rustig onder en leid ik haar net zo vaak af als nodig is.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:51

Ik was altijd heel fan en gedreven met puppy's opvoeden.
Nu ben ik dat minder en ben ik blij dat ze groter zijn :')

Komt gewoon door minder tijd met 2 jonge kinderen erbij en 2 jonge honden was wellicht ook niet het meest handige maar die 2 zijn wel echt beste maatjes en hebben heel veel aan elkaar. Daardoor heb ik dit liever dan dat Nero alleen was gebleven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:18

Shaya_ schreef:
Ik was altijd heel fan en gedreven met puppy's opvoeden.
Nu ben ik dat minder en ben ik blij dat ze groter zijn :')

Komt gewoon door minder tijd met 2 jonge kinderen erbij en 2 jonge honden was wellicht ook niet het meest handige maar die 2 zijn wel echt beste maatjes en hebben heel veel aan elkaar. Daardoor heb ik dit liever dan dat Nero alleen was gebleven.

Zonder jonge kinderen vind ik de puppytijd ook om te janken. _O-

Je kunt er niks mee voor een aantal maanden, alleen maar eten geven en buiten zetten. :')

Ben altijd blij als ze een maand of vier/vijf zijn en gewoon dagelijks de ronde kunnen meewandelen en ik in huis geen omkijken ernaar heb. Dan worden ze leuk.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:19

Meeko is nu een half jaar en ik vind dit ook veel leuker. Niet meer bang zijn dat er ergens geplast wordt, lekker kunnen wandelen en wat meer met hem kunnen trainen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:37

Ik vind een volwassen hond ook veel leuker _O-
Nu hadden wij ook de nodige pech met de pup, maar ik ben ook van de lange wandelingen en dat heb ik het eerste halfjaar echt gemist.
En ook een puber reu vond ik niet persé het meest leuke :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:30

Over puppy perikelen gesproken: Wij hebben een stuk tuin afgezet waar we onze pup laten plassen en poepen. Wat zouden jullie doen als je eigenlijk wel zeker weet dat je pup wat moet doen maar het enige wat ze doet is bibberend tegen het gaas aan staan?
Ik heb er opgepakt en mee naar binnen genomen met het risico dat ze in huis zou plassen. Ze is pas 16 weken en die ene keer meer of minder opruimen in huis maakt ook niet uit. :+
Overigens is het goed gegaan: 10 minuten later weer mee naar buiten genomen en toen plaste ze wel meteen :)

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:07

Silvia ik zou het zelf niet anders hebben gedaan. Misschien had ze iets gehoord wat ze spannend vond? Lijkt mij prima om dan even de cirkel te doorbreken, terug naar binnen en daarna nog een keer proberen. Het ging daarna gewoon goed, dus voor de pup ook een goede ervaring.
Pups hebben op bepaalde levensfasen ook een angstfase, het kan dus zijn dat ze dingen ineens heel spannend vind die ze daarvoor niet spannend vond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:03

Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben, zeker als het 10 minuten later wel succesvol was. Dat zou ik dan wel extra uitbundig belonen. Het kan vanalles zijn, spannend, misschien wat koud door de regen of wind etc.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:31

Hier ook absoluut liever een volwassen hond dan een pup!

Freek is vandaag naar de trimster geweest. Heb weer een nieuw hondje _O-

Afbeelding
Afbeelding

Morgen ligt die vast weer in de bagger, want dit is toch wel zn favoriete kapsel := :')

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:53

Haha freek heeft ook al van die kippenpootjes als die nat is :))! Vind dat bij Maize ook zo grappig

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:08

Haha heerlijke Freek. Van Nori blijft ook niks over als ie nat is :')

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:18

Ik ga stuk om de pootjes van Freek _O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:19

Freek wordt altijd net zo'n schaap als alleen zijn pootjes nat zijn :')

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:05

Hahaha die foto van Freek onder de bagger!! :')