Ik heb Puk een nagel getrokken, en bij deze kon je heel mooi zien waarom.
Waarschijnlijk heeft ze zich tijdens het vormen van de nagel gestoten waardoor er iets niet goed is gegaan in de vorming. Daardoor is een tweede nieuwe nagel gevormd over het bestaande gedeelte. Maar beide zijn blijven groeien en de kleinste had nou de grote gebroken.
Morgen laatste dagje met Fizzy, ga hem missen maar de rust is wel lekker maandag gaat karma onder het mes en dan wordt ze laproscopisch geholpen, is wat duurder maar 3 dagen herstel vind ik veel beter als 3 weken
3 weken herstel anders? Mijn ene teefje had er geen 3 weken last van, die liep de volgende dag alweer normaal rond. Wel ff rustig gehouden natuurlijk, maar zeker geen 3 weken last van gehad.
Olly vind het nu al niet nodig om rustig aan te doen haha, gaat wat worden. hij was net met de wandeling al chago dat de rest losliep en hij niet.
Puk heeft weinig last gehad van haar castratie, maar heb haar wel 10 dagen echt rustig gehouden omdat ze zo explosief is met rennen en spelen. Daarnaast heeft ze nog een tijdje laat gesprongen, zo kon ik wel de technieken traine, zonder de inspanning van de sprong.
Volgende week weer met alle sporthonden naar dr fysio en chiro, en de week daarna met Dana naar Eersel voor de foto's.
Ik verwacht gewoon A, maar toch vind ik het spannend.
Ooh dat klinkt eigenlijk wel heel interessant. Maar blijven dezelfde 'risico's' aanwezig als met de standaard manier? Gezien ze het benoemen van de ophangbanden benadrukken.
Ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen (niet als critiek bedoeld hoor). Maar het gas om de buik op te blazen zijn veel honden die daar niet lekker op reageren, 3 sneetjes van 1 a 1,5cm tegenover 1 van een cm of 5 en als de baarmoeder niet goed is en eruit moet moet je alsnog de traditionele opening maken omdat die niet door die kleine gaatjes kan.
Hier worden ze ook gecastreerd als ik zeker weet dat er geen pups (meer) komen maar dan gewoon traditioneel.
Moet er hier ook nog eentje doen, maar twijfel nog omdat ze al bijna 10 is. Maar met Olly in huis is het niet zo heel handig. Volgende maand even de seniorencheck, zien of ze nog helemaal fit is en dan kijken wat slim is, wel of niet. Maar dat is een kleintje dus zij kan gewoon normaal lijkt mij. Wat het veiligste is volgens de DA.
Hier bij allebei meegemaakt dat de baarmoeder niet goed was dus zijn beide “gewoon” gecastreerd. Joy was toen pas 9mnd dus daar wel wat gedoe gehad met hechtingen die steeds open sprongen omdat ze niet rustig bleef na een weekje medicijnen en rust goed geheeld en niks van te zien. Bella heeft er helemaal geen problemen mee gehad ...
De hond van vrienden is gegrepen door een andere hond, op het eerste oog niet meer dan een flinke vleeswond. Dus ook netjes gehecht, maar is inmiddels ontstoken als de pest. Erg heftig...
En de tegenpartij doet moeilijk over betalen, want ze had niet verwacht dat het zoveel zou kosten. Ja, jammer dan.
Aw heftig zo’n ‘klein’ ongeluk. Rustig houden met puzzelen en snuffelmatjes?
Ik voel me al een aantal dagen beroerd. Mijn hond slaapt dus met mijn duim in haar bek, als ik opsta voor de wc gaat ze naast me liggen. Met deed mijn moeder ‘ nep boos ‘ op mij en toen kroop ze op mijn schoot.
T is wel echt de tijd van pech he? Boellie’s hoektandje is vandaag iets ingekort. Hij had een stukje afgebroken door een lompe botsing een paar weken geleden. Eerst niks mee gedaan na overleg met de DA omdat we eigenlijk niets zagen en hij waarschijnlijk iets van tandvlees beschadigd had of op zn tong gebeten maar verder geen bloed meer gezien hadden. Ik had alleen een paar momentjes dat ik toch even twijfelde of ie niet ergens last van had en nadat de fysio check goed was toch besloten met de DA te overleggen om hem te checken. Maar aangezien meneer doodbraaf is tot je gaat fixeren/hem echt vasthouden om te kijken kon t alleen met een roesje, een van de redenen om het gewoon even aan te kijken. Uiteindelijk toch besloten om toch even te checken vandaag en bleek hij dus een scherp puntje aan zn tand te hebben en daardoor een “wondje”. Dus tandje weer netjes gemaakt. Wondje even goed “vrij” gemaakt en schoongemaakt en nu een paar dagen novacam. Vond het helemaal niks natuurlijk dat roesje, maar achteraf niet voor niks! Gelukkig was zn bekje verder helemaal in perfecte conditie. Dus dat is fijn! Duurde even voordat ie uiteindelijk echt helemaal wakker was en hij heeft vandaag wat meer geslapen dan normaal maar verder issie lekker verwend.