[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:32

dat is waar je je tl in draait...als je ff googled op tl strter is het wellicht duidelijker. de starter kunnen ze gweoon voor je testen of hij het nog doet

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:05

Ahh okee, maar dan zou ik mn hele stuk waar de buizen inzitten mee moeten nemen.. Helaas sluit de speciaalzaak zo, dus kan ik niet meer heen.. Zijn net naar de winkel geweest hier in de buurt voor nieuwe verlichting maar ze hadden m niet meer in de goede maat met goede aantal Watt. Ook de ledverlichting hadden ze niet meer in de goede maat, dus rijden nu naar de bouwmarkt om te kijken of ze m daar nog wel hebben. Led gaat blijkbaar veel langer mee, even wat meer geld maar zou over de jaren heen minder kosten dan tl verlichting.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:28

ik heb idd ook LED. moest even aan de kleur wennen maar nu gaat het prima
denk alleen dat ik nog eentje bij moet plakken denk dat mn planten iets meer lichtintensiteit willen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:48

Klinkt inderdaad als een starter, als je een armatuur hebt voor 2 lampen.
Een starter hebben ze ook bij de bouwmarkt.. ;)
In het armatuur zit een 'witte knop' die je met een kwart slag draaien eruit kan draaien.. dat is em!!
Een nieuwe kost een paar euro.. dus zeker het proberen waard.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:37

Led zit al! Heb die van easy led.
Vorige eigenaar of bij de fabriek ofzo hadden een van die draai dingen waarmee je de verlichting vast draait scheef erop gedaan, dus was blij dat ik de hele bovenkant van de bak had gehaald want de tl buis zei PANG in mijn handen..

Ik heb wel aan 1 led balk genoeg zeg maar. Zijn er 2 aan elkaar dus verlicht mijn hele bak goed. Moet alleen een extra timer hebben want heb nu 2 stekkers voor de verlichting dus de ene helft gaat dalijk uit en de andere helft blijft doodleuk aanstaan :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:39

Het kan de starter zijn, maar ik ken niet anders dan dat beide tl-buizen uitgaan en vervangen moeten worden. := Heb de lichtkap een keer laten vervangen, omdat het een bekend probleem is bij de Dubai. Dat viel nog onder de garantie...Zo snel konden de tl-buizen het niet begeven hebben. ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:03

Marisje76 schreef:
het waren een mannetje en en vrouwtje heb ze nu uit elkaar omdat mn dochter het vrouwtje graag wilde..wat denken jullie zielig? het is geen bewezen koppel hebben nooit eitjes gehad of zal ik de ze toch maar samen zetten?

Moeilijk zeg,denk dat ze sowieso moeten wennen aan de temperatuursverschillen?
Als je genoeg ruimte hebt zouden ze denk ik wel bij elkaar kunnen?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:47

Weet iemand wat je het beste kan doen als de snorharen van een corydoras weg zijn? := (nee is niet mijn vis)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:14

Op wat voor bodem zitten ze?
Beste is om ze op zand te houden, als ze op te grof grind zitten gaan die haren dus kapot.
Ik heb geen idee of ze terug groeien

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:31

Moet ook even kijken welk zand.. Niet alles is goed, ik heb ze op strandzand dus echt miniscuul en nog hebben 2 niet meer zon lange snor..

Denk dat je het beste een bodem kun pakken die speciaal voor die visjes gemaakt is, want die zijn er! :j

Ik had 2 dode guppen :(
Nu maar water ververst en alles zwemt weer als een gek, denk teveel nitriet erin gehad.. Gelukkig hebben ze me wel verlaten met zeker 30 kleintjes over haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:42

Heb je er in elk geval dus nog genoeg!

Ik heb net de vissen getrakteerd op witte muggenlarven, vooral de fantoomzalmen waren er echt heel fel op haha.
Bij de rasboras moest ik wel lachen, zijn kleine visjes en die muggenlarven zijn best lang, zwommen ze een tijdje rond met een stukje uit hun bek _O-
Voor de garnalen heb ik een zakje shrimp cuisine mee genomen,kwamen zs ook meteen op af!

Ik had echt veel te veel muggenlarven, heb de rest maar weggegooid,maar vraag me af,zou je ze in een potje in de koelkast kunnen bewaren en dan de volgende dag weer voeren?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:06

Vandaag de 2e dag van de esha behandeling.. en ik moet zeggen dat de tetra niet achteruit is gegaan.
Ben dus voorzichtig postief.. :o
Vandaag zag ik wel ineens een hoop jongen voorbij zwemmen, dus er is weer een zwaarddrager bevallen.. :D

Zelf vandaag naar de HA geweest en mijn klachten neer gelegd, en heb waarschijnlijk een groot B12 tekort.
Maar.. heb vandaag mijn eerste B12 injectie gehad.. dus op naar herstel.. *\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:09

Jij ook al?
Wat hoor je dat vaak zeg,maar waar komt het bij jou van dan?

Gelukkig leeft je tetra nog, ik hoorde nogal wat negatieve bdrichten over esha dat het onvoldoende zou werken.
Daadom had ik die bactopur toen gekocht,maar als het nu nog goed gaat met je tetra is dat wel fijn :j
En jonge zwaarddragers *\o/*

Mijn ene bak gaat nu goed,dus ben brutaal geweest en 2 zwarte fantoomzalm vrouwtjes er bij gekocht.
En een stel van deze.

Afbeelding

En zo is de bak nu

Afbeelding

Afbeelding

De ancistrus is er ook nog,die woont het het liefst op een zuignap van de verwarming
Hij wil alleen niet op de foto :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:15

Waarschijnlijk doordat ik geen fan ben van dierlijke producten.. en dit dus al jaren te weinig eet.
Niet omdat ik tegen ben, maar vind het meeste gewoon niet lekker.. maar dat gaat dus nu veranderen!
Het kan ook zijn dat ik het gewoon niet opneem hoor, dat zou dan verder onderzocht kunnen worden.
Maar mijn huisarts is gelukkig niet moeilijk en vind gewoon dat ik me lekker moet voelen, wat de oorzaak ook is.

Dus nu een kuur van 10 weken, en daarna bekijken wat we verder gaan doen.. of dat ik blijf spuiten, of dat ik stop en weer begin met spuiten wanneer de klachten terug komen.. maar goed, dat is van latere zorg.. nu eerst herstellen.. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:34

Was laatst nog eenheel stuk op tv over vegetarisch zijn...schinjt dat bepaalde tekorten dan wel voor kunnen komen.
Maar er zijn ook wel voedingsmiddelen die kunnen ondersteunen daar in toch.
Ik eet niet veel vlees,maar let wel op dat ik bepaalde andere zaken dan meer eet,toevallig vandaag dus oesterzwammen gegeten, dat is ook een goede.

Maar wat vind je van mijn visjes?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:40

B12 in tabletvorm wordt niet dor het lichaam gebruikt.. maar das een heel verhaal..

Vind het wel een apart visje.. :j
Maar je bak staat er mooi bij hoor!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:46

Jawel he, planten groeien nu ook wel goed, geloof dat het nu in orde is.

is de corydoras pygmaeus.
Ofwel de dwerg corydoras, en ze zijn erg leuk.
Helemaal niet bang ,de andere corydoras zie ik vrij weinig en deze scharrelt de hele dag wat door de bak heen.
Heb er nu 3,,er hadden ze niet, er komen nog 3 bij.

Wazig verhaal ook van die vitamine b12 he
Ik heb laatst laten prikken en toen was het geloof ik 385,?kan dat?
was wel in orde dacht ik

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:31

Heb heel lang niet meer gereageerd maar zie jullie nu over die b12 wilt iemand van jullie daar een pb over sturen over dat niet opnemen in pilvorm?

Momenteel door stage erg weinig tijd voor m'n bakken helaas. Wil ze als ik klaar ben in september goed onder handen nemen en helemaal anders inrichten met andere bodem en nieuwe plantjes etc.
Ik ben alleen bang met een zandbodem dar het filter ergens in de bak 1 grote hoop maakt? Of denk ik nu heel raar en heb ik dat mis?

Meerdere keren ook Cory eitjes gehad en uitgekomen maar het lukte helaas niet om de kleintjes in leven te houden. Snap nog steeds niet wat er elke keer mis gaat. Hopelijk als ik de bak goed onder handen neem in september weer eens eitjes. Dan maak ik veel schuilplekken en hoop ik dat ze het overleven in de bak..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:38

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:19

Ik heb ook zand, wat moet je filter doen dan?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:23

Zand ligt toch op de bodem??
Dat heeft toch niks met je filter te maken?
Hier niet tenminste.. :n

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:20

ellepel schreef:
Ik had echt veel te veel muggenlarven, heb de rest maar weggegooid,maar vraag me af,zou je ze in een potje in de koelkast kunnen bewaren en dan de volgende dag weer voeren?

Gewoon in een bakje water ergens in de schaduw zetten. :) In de koelkast lijkt me erg koud, het zijn beestjes die buiten bij zeven graden ook nog niet te vinden zijn.

Ik had al een jaar of 2 a 3 geen appelslak baby's meer gehad, en had bijna alle volwassen dieren verkocht. Jammer dan, pech gehad, einde van het slakkentijdperk. Lopen er nu opeens ontelbaar veel paarse en witte stipjes door de bak. XD

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:36

In de winkel worden ze ook in de koeling bewaard,daarom dacht ik het :j

Wat leuk van je slakjes! Kun je er een foto van maken?
Ben wel benieuwd :D

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:52

Vandaag 75 garnalen verkocht :oo *\o/*

En ik heb er nog 50 in de bak zitten :D

Moregen gaan de guppen dames weer terug en wil ik wat endler dames erbij hebben. Dan nog wachten totdat de platy's en babyguppen wat groter zijn zodat ik ze makkelijk kan vangen en dan eens kijken voor klein blijvende scholenvisjes.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:00

Rasbora espei, echt erg leuk,
en ik moet zeggen dat die corydoras pygmeaus die ik heb ook erg leuk zijn. Al zitten ze vee, op de bodem, ze zwemmen ook geregeld door de bak,rusten op het hout.
Of heb je al een idee met wat je hebben wil.