Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LhinnOlijf schreef:Ziet er super uit MWM! Alleenn... deze GG gek ziet een paar puntjes, die makkelijk te verbeteren zijn en anders (gok ik zo) voor puntenaftrek zorgen.
LhinnOlijf schreef:Filmpje 1:
- Tay zit scheef, terwijl hij recht lagIk denk dat het komt doordat hij naar 't speeltje kijkt en daardoor de oefening 'vergeet. Probeer deze oefening thuis eens langs een muurtje. Even een extra steuntje om Tay te helpen om de juiste positie te snappen.
LhinnOlijf schreef:- Je verbeterd Tay wel met de naast, maar ik zie (zoals er gefilmd is) dat hij nog steeds scheef zit. Met als gevolg dat je hond ook scheef gaat volgen. Kijk maar eens goed. Hij draait zijn achterhand naar buiten, de stiekemerd.
- Probeer je hand gelijk in volg positie te houden ipv eerst hand omhoog en na +/- 10 passen relaxt te zwaaien. Tay kijkt echt wel.
- Je loopt netjes rechtop tijdens het volgwerk, jaloersmakend zoals jullie geconcentreerd lopen!
LhinnOlijf schreef:Filmpje 2:
- Ook hier, blijf consequent op hoe Tay loopt. Hij loopt (weer) scheef en gaat ook scheef zitten & liggen.
- Ik vermoed dat hij die oefening heel lastig vind, hij loopt bijna zijwaarts. Hoe scheef een hond loopt geeft vaak (!) aan dat ze de oefening nog lastig vinden/ niet 100% beheersen. Als tip, vraag hem hier eerst in de zit en dan snel een volg er achteraan. Geeft net iets meer rust en dan kan je hond ook beter meekomen
LhinnOlijf schreef:Filmpje 3:
- SUPERWat een mooie beheersing! Zie je nu dat hij makkelijker meeloopt (ipv een hups maakt/ vooruit schiet) nu hij recht zit tov de baas
?
Filmpje 4 & 5, wat gaaf om naar te kijkenWat een passie heeft ie, zo mooi om te zien.
LhinnOlijf schreef:Zoals Tay volgt, zo volgt Lhinn ook. Afgelopen weekend mocht ik met een OB-C hond even volgwerk doen. Wat een wereld van verschil. Puur omdat zijn kop mijn heup aantikte (en recht omhoog kijkt) ipv schouder aan been en kop om het been draaien (en dan omhoog kijken).
Als je Tay één pasje naar achter kan zetten, I know heul lastig, dan gaan de bochten op links veel makkelijker en soepeler. Dan zit het 'schanierpunt' bij de kop ipv bij de schouder van je hond.
Ik hoop dat je op dit filmpje ziet wat ik bedoel.
https://www.youtube.com/watch?v=xlPxe-ARrwo Zij
MyWishMax schreef:Het schuin wegvolgen na de af komt, omdat hij de beloning wil en verwacht, het wordt inderdaad erger, omdat hij al scheef ligt. Ik vraag hem in training expres niet in zit, want dan gaat hij voorwerken en wordt de af onrustig. Maar officieel hoor ik hem na de af voor te roepen en niet op te halen, maar dat doen we ook niet, want dan wil hij uit zichzelf komen als ik me omdraai.Naast hem gaan staan na de af is alleen na het afleggen met afleiding en na het vooruit sturen.