Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:49

Leuke filmpjes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:56

LhinnOlijf schreef:
Ziet er super uit MWM! Alleenn... deze GG gek ziet een paar puntjes, die makkelijk te verbeteren zijn en anders (gok ik zo) voor puntenaftrek zorgen.

:D Ik vind het alleen maar fijn hoor!

LhinnOlijf schreef:
Filmpje 1:
- Tay zit scheef, terwijl hij recht lag :+ Ik denk dat het komt doordat hij naar 't speeltje kijkt en daardoor de oefening 'vergeet. Probeer deze oefening thuis eens langs een muurtje. Even een extra steuntje om Tay te helpen om de juiste positie te snappen.

Stomme fout van mij, want zonder speeltje gaat hij wel netjes recht naast me zitten. Bij dit stuk moet ik de bal gewoon weglaten.

LhinnOlijf schreef:
- Je verbeterd Tay wel met de naast, maar ik zie (zoals er gefilmd is) dat hij nog steeds scheef zit. Met als gevolg dat je hond ook scheef gaat volgen. Kijk maar eens goed. Hij draait zijn achterhand naar buiten, de stiekemerd.
- Probeer je hand gelijk in volg positie te houden ipv eerst hand omhoog en na +/- 10 passen relaxt te zwaaien. Tay kijkt echt wel.
- Je loopt netjes rechtop tijdens het volgwerk, jaloersmakend zoals jullie geconcentreerd lopen!

Ik twijfel nu of hij echt nog scheef zat. Normaal mag ik dan niet gaan lopen en moet hij echt recht zitten, maar op de film zit hij nog niet goed genoeg. Hand meteen in volgpositie doe ik later in het filmpje wel (20 minuten, dus dit zijn kleine stukjes haha), maar het heeft inderdaad geen nut meer, zie ik.

LhinnOlijf schreef:
Filmpje 2:
- Ook hier, blijf consequent op hoe Tay loopt. Hij loopt (weer) scheef en gaat ook scheef zitten & liggen.
- Ik vermoed dat hij die oefening heel lastig vind, hij loopt bijna zijwaarts. Hoe scheef een hond loopt geeft vaak (!) aan dat ze de oefening nog lastig vinden/ niet 100% beheersen. Als tip, vraag hem hier eerst in de zit en dan snel een volg er achteraan. Geeft net iets meer rust en dan kan je hond ook beter meekomen ;)

Hij vindt de af op zich niet moeilijk, maar wel op deze manier. Met onder de hand volgen ging hij altijd keurig recht zitten en liggen, maar zonder hand vindt hij het gaan zitten als ik halthoud inderdaad heel moeilijk. Daar moet ik hem eigenlijk meer helpen nog, want ook al is het al beter dan een paar weken geleden, het is alsnog te scheef inderdaad! Het schuin wegvolgen na de af komt, omdat hij de beloning wil en verwacht, het wordt inderdaad erger, omdat hij al scheef ligt. Ik vraag hem in training expres niet in zit, want dan gaat hij voorwerken en wordt de af onrustig. Maar officieel hoor ik hem na de af voor te roepen en niet op te halen, maar dat doen we ook niet, want dan wil hij uit zichzelf komen als ik me omdraai. :') Naast hem gaan staan na de af is alleen na het afleggen met afleiding en na het vooruit sturen.

LhinnOlijf schreef:
Filmpje 3:
- SUPER *\o/* Wat een mooie beheersing! Zie je nu dat hij makkelijker meeloopt (ipv een hups maakt/ vooruit schiet) nu hij recht zit tov de baas :D ?

Filmpje 4 & 5, wat gaaf om naar te kijken <3 Wat een passie heeft ie, zo mooi om te zien.

Dank je!

LhinnOlijf schreef:
Zoals Tay volgt, zo volgt Lhinn ook. Afgelopen weekend mocht ik met een OB-C hond even volgwerk doen. Wat een wereld van verschil. Puur omdat zijn kop mijn heup aantikte (en recht omhoog kijkt) ipv schouder aan been en kop om het been draaien (en dan omhoog kijken).
Als je Tay één pasje naar achter kan zetten, I know heul lastig, dan gaan de bochten op links veel makkelijker en soepeler. Dan zit het 'schanierpunt' bij de kop ipv bij de schouder van je hond.

Ik hoop dat je op dit filmpje ziet wat ik bedoel.
https://www.youtube.com/watch?v=xlPxe-ARrwo Zij

Dat hebben we hem vanaf het begin geleerd, verder naar achteren en omhoog kijken ipv vouwen, maar dat wil hij absoluut niet. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met hierkomen en met apporteren. Hij gaat op een afstand zitten, om niet omhoog te kijken. Nog steeds wel een nette afstand, maar ik zou hem nog dichterbij willen. We zijn er nog steeds mee bezig, maar hij vindt dat blijkbaar onprettig. Want zo wil ik hem inderdaad ook hebben. :')

Daarom zit de bal trouwens ook aan de achterkant onder mijn oksel, want we willen eigenlijk dat hij naar de bal kijkt, maar hij wil perse naar mij kijken. Daar zijn we dus mee aan het stoeien.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:13

Fijn dat je er wat aan hebt. In de GG wordt scheef zitten ed met -1 of -2 bestraft :+

MyWishMax schreef:
Het schuin wegvolgen na de af komt, omdat hij de beloning wil en verwacht, het wordt inderdaad erger, omdat hij al scheef ligt. Ik vraag hem in training expres niet in zit, want dan gaat hij voorwerken en wordt de af onrustig. Maar officieel hoor ik hem na de af voor te roepen en niet op te halen, maar dat doen we ook niet, want dan wil hij uit zichzelf komen als ik me omdraai. :') Naast hem gaan staan na de af is alleen na het afleggen met afleiding en na het vooruit sturen.

Is het dan een optie om de oefening in (meer) stukjes te hakken? Dat kan je het net wat makkelijke oefenen en daarna weer aan elkaar plakken. Beter nog een extra volgcommando en dat afbouwen dan een te grote stap die voor verwarring zorgt. Wat weer lastiger om te buigen is in je training. Kent Tay al het commando 'Voor'? Probeer daar een spelletje van te maken. Tijdens het apporteren bijvoorbeeld. Dan krijg je hetzelfde beeld als in het filmpje, dus voor het apport brengen en dan pas een naast.

Netjes naast zitten heb ik er via spel in getraind. Als zij niet perfect naast zat, pakte ik het speeltje niet aan. Dan hebben ze snel genoeg door wat je precies wil :=

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:09

@MyWishMax. Vind het erg leuk om de filmpjes te bekijken.

@EmptyWords Jammer van de disk.

Vandaag weer een heerlijke training gehad. Instructrice had een snelheidsparcours neergezet zonder palen en raakvlakken. Eerst het parcours in stukken gedeeld. Daarna helemaal gelopen foutloos en de snelste :). Was echt super trots op Boco!!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:14

Ik zal morge. Je filmpjes kijken, mn mobiel trekt dat niet meer en laptop staat net uit :p

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:58

Leuk mandje ff lekker snelheid maken

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:49

Wat een leuke filmpjes en foto's weer! Ik moet echt weer eens iemand chanteren om mij vast te leggen tijdens training :p
Ik krijg vandaag tot zondag een logeetje, dochter van de foto's keer van Aedan, als verassing mag ze zondag met Aedan mee doen (normaal doet ze met Bella mee maar tis te koud en nat nu voor haar)

Gister stichting MissionPuppy op bezoek gehad, en we gaan Aedan opleiden tot gecertificeerd Ptss hulphond voor mijzelf, dan kan hij mee naar plekken waar normaal je hond niet mee naar toe mag, dat vergroot mijn zelfstandigheid. Heel blij mee

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:40

Zo, ben ik ook weer eens!
Inmiddels zit de B1 Large competitie voor dit seizoen er weer op, en mag ik heel trots melden dat ik in de eindstand de 3e plaats heb behaald met Tapas! Volgend jaar dus derde graad/B2 lopen met haar en kijken of het dan net zo goed gaat!

Met onze pup Mojo die de 21ste al weer een half jaar oud is train ik in iddels in de opvoed1 groep op de hondenclub, en ga ik 9 december beginnen met de jonge honden agility. Voor die tijd gaan we eerst een keer een workshop pré agility volgen bij Blazing Amber, en doe ik met hem mee aan het jonge honden agilityweekend bij hondenschool Lingewaard.
O ja, met hem ben ik een aantal weken terug begonnen met het werken bij de schapen, in eerste instantie om eens te kijken of hij daar überhaupt interesse in had maar aangezien hoj het de eerste keer al gelijk enorm goed oppakte heb ik besloten hier mee door te gaan. Morgen les 4, dan gaat er als het goed is een kennis mee die ik kan laten filmen, plaats ik dan later nog wel.

Nou, zijn jullie wat mij betreft weer bij, ik ga mijn best doen hier wat vaker te reageren.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:02

Super eindstand met Tapas!

Leuk dat je ook gelijk zo actief bent met Mojo

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:37

Ah ben je de 26e bij Tom en Katja Suzanne? :)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:13

Ja, klopt Marleen. We zijn er met het complete nest voor de pré agility workshop.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:05

goede uitslagen en leuk dat je pup de schapen zo leuk vind :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:14

Odin schreef:
Ja, klopt Marleen. We zijn er met het complete nest voor de pré agility workshop.

Ohhh met een beetje geluk zie ik jullie dan :) Ik doe dan een lesje met Csiva daar :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:13

Vandaag parcourtje gelopen van 23 hindernissen.
Eerst een stukje gedaan, toen wat langer, toen 2e helft en toen alles.
Begonnen wat rommelig Levi was erg blafferig en springerig.
Had de band nog even geprobeerd aan het begin, maar daardoor dacht hij in het parcour dat ik de bal ging gooien hihi.
Laatste rondje ging op wat kleine foutjes na wel goed :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:35

mooi :)

pff ik ben op zoek naar kleine pionnetjes maar ik kan ze in winkels nergens vinden. en 5,95 verzendkosten terwijl die pionnetjes zoveel kosten vind ik een beetje extreem..

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:40

Kan zo ook even niet bedenken waar je dat zo vandaan kan halen

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:45

Wij hebben kleine pionnetjes gekocht bij de kruidvat (kinderspeelgoed). Je kan ook nog bij bart smit of intertoys proberen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:01

Intetoys en bart smit ben ik geweest, haddsn ze niks.
Misschien keer kijken inrotterdam bij megastore

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:03

Misschien bij action ofzo, zal het in de gaten houden als ik wat zie

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 06:54

Super Suzanne!

Tessa is gisteren gecastreerd. Niet echt mijn voorkeur, maar mevrouw valt natuurlijk zo enorm af rond de loopsheid en wordt er flink belabberd van. Ze zou over 2 maanden loops moeten worden en het afvallen was alweer begonnen. Ze woog gisteren 23,5 kilo ipv de 26/27 kilo. Het was ook wel een goede zet, want de baarmoeder zag er niet helemaal denderend meer uit.
Gisteren was ze flink groggy van de narcose, we mochten er de hele operatie bij blijven, maar zijn weggegaan toen ze onder narcose was. Van mijn eigen hond hoef ik dat niet te zien.

En nu is mijn oppasdienst begonnen. Vriend heeft vannacht gekampeerd naast Tessa en Tay wordt helemaal gek dat hij er niet bij mag. We hebben een kennel in de kamer gemaakt waar Tessa in ligt als Tay binnen is. Nu is vriend naar zijn werk, dus mag ik oppassen. Ze loopt in ieder geval weer, heeft al een paar keer geplast en gepoept, alleen eten wil ze nog niet erg. Straks maar stukje kaas met medicijnen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:36

Medicijnen kun je beter niet met kaas doen :) sommige antibotica gaan niet goed samen met zuivel. :)
Hopelijk knapt ze een hoop op nu ze geen loopsheden meer heeft :) beterschap met der.

Wij hadden van die kleine pionnetjes bij de intertoys gekocht, maar dat is misschien al 8 jaar geleden!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:38

Bij haar mag het wel, het is niet zo'n beste eter. ;) Ik probeer het eerst met worst, maar als dat niet gaat, mocht het met kaas.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:51

Hoop dat ze snel opknapt! Fijn als ze dalijk geen last meer heeft

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:06

Leuk indoor debutantenwedstrijd kc Brummen 1 februari in laag soeren :D.
Dit keer gaan we maar voor de debutanten ipv beginnersklasse
Gaan er nog meer?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:20

Misschien dat ik bij de open inschrijf, een clubgenootje wilt dan haar eerste wedstrijd lopen :)