Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanguine

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:25

Bedankt voor jullie reacties. :) Ik ga het gewoon een kans geven. Ik zal vanmiddag even een flesje vanille extract kopen om ze allemaal even een druppeltje in de vacht te geven zodat ze hetzelfde ruiken. Ik hoop écht dat dit goed komt...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:58

Klinkt goed, succes ermee! Houd je ons op de hoogte?

Weet een van jullie waar je een sputnik kan kopen in de winkel? Moet binnenkort toch naar de dierenwinkel en dan wil ik graag een sputnik kopen...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:39

Die heb ik in bijna alle dierenwinkels wel gezien. Pets Place, Jumper, Dobey. Ik weet alleen niet of die winkels overal zitten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:57

Bij mij in de omgeving zie je ze nergens los te koop :P

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:01

Zo ik moet even van me af schrijven...
Net een van mn ratjes weg gedaan...
het zit zo, ik had 4 ratjes waarvan 1 hier zit totdat mijn vriendin hem kan koppelen in haar groep, dit gaat van het zomer gebeuren. Joey (die nu weg is) Blijft dan achter met mn andere vriendjes maar is daar niet zo close mee... en daarbij heb ik zelf ook een stuk minder met hem. Ik voel me schuldig omdat hij dan niet genoeg aandacht krijgt en dus heb ik hem vanochtend op marktplaats gezet... een uur geleden reactie gekregen en ze zijn direct komen kijken en hebben hem meegenomen...

Aan de ene kant heb ik wel spijt, omdat hij weg is en nog eventjes moet wachten op een vriendje daar, anderzijds klonken het als lieve mensen met kinderen die er helemaal gek van waren. toch voelt het raar....

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:35

Awh dus hij is al weg? Jeetje dat is snel gegaan zeg, kan me goed voorstellen dat je eventjes moet slikken nu. Sterkte, lijkt me heel naar! :(:)

Ik heb alle drie de mannen in het bovenste deel van de RS gezet. Ik heb even geen kleinere kooi. Het gaat tot nu toe verassend goed, Bodi en Levi beginnen nu ook wat te zoeken naar eten en Bram ligt al redelijk dichtbij de anderen te slapen! Ze hebben heel even elkaar op de rug proberen te leggen maar er is verder nog geen ruzie geweest. Het lijkt eigenlijk best wel relaxed daar binnen en ik heb er een goed gevoel over. Nu de nacht even afwachten en dan zijn ze morgenochtend tot half 1 alleen. Maar daarna ben ik er weer de hele middag en avond. Ik hoop zo dat het koppelen lukt!! Niemand is nog gebeten, behalve ik :D Ik aaide Bram toen hij sliep, daar schrok hij van en toen pakte hij mijn vinger even. Vet veel bloed maar het wondje stelt niks voor haha. Heb er ook al geen last meer van. :)

Dus tot nu toe: toppie!!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:40

ja ze hebben hem gelijk mee, het meisje was er zo blij mee, hoorde pas bij ons dat ze bij een ratje gingen kijken. Echt schattig. Flink slikken maar doe het uiteindelijk voor het welzijn van joey.

Fijn dat het koppelen tot nu toe goed gaat!! Hopen op het beste!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:07

Heeft ze nu een extra ratje erbij of heeft ze er nu 1? Wel de goede keuze gemaakt dus :(:)

Fijn dat het koppelen goed gaat!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:18

Ze hebben er nu 1tje, maar er komt binnenkort een vriendje aan dus dat vertrouw ik wel. Die paar dagen overleeft hij gelukkig wel :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:28

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:04

Ik kan ze hier helaas niet opvangen.
Heb zelf al een damesgroep van 9 zitten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:08

Ik had je graag uit de brand geholpen....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:41

ik zit helaas ook vol, zowel qua opvang, als vakantielogees als eigen ratten... als alles gunstig verloopt gaan mijn vriend en ik binnenkort wel verhuizen en groter wonen, dan zou ik wel plek hebben... maar ik weet nog niet op welke termijn... dus daar heb je ook niks aan helaas... -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:23

Ik heb mijn moeder gevraagd maar zij wil absoluut geen ratten in huis :(
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:19

Vervelend Annwfyn. Heb je het ook op facebook of evt. marktplaats gezet? :(

Met mijn dames gaat het goed! Ik ruik ze ook een stuk minder omdat ze hun toilet nu heel consequent gebruiken, dus dat is fijn. Heeft wel even geduurd, eerst kakten ze de hele vloer onder. :=

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:14

Heg koppelen loopt hier tot nu toe soepeltjes. Maandag begonnen, en tot nu toe hebben ze nog maar 2 keer liggen rollenbollen met elkaar. Ze laten elkaar vooral heel erg met rust. Bram ligt continu in het ene hoekje, Bodi en Levi liggen alleen maar in het andere hoekje. Ik hoop dat ze gauw wat dichterbij elkaar gaan slapen, want dit schiet ook niet echt op. -O-

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:31

@Annwfyn: Wij hebben hier helaas ook echt al veel te veel dieren zitten momenteel. Als we er nog meer zouden bijnemen zouden ze aan aandacht moeten inboeten en dat is gewoon niet eerlijk. Maar als ik een adresje weet, neem ik contact op.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:42

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:04

Annwfyn schreef:
Hoi bokkers uit dit topic -O-

Ik kreeg gisteravond een bericht van degene die nu op mijn ratjes past (ik ben zelf in Zweden).
Daar stond in dat ze niet meer voor de ratjes willen/kunnen zorgen en dat ik 4 weken heb om wat anders te verzinnen.
Ik baal hier heel erg van, want voordat ik naar Zweden ging wilde ik eigenlijk een passend huisje voor ze zoeken, maar een familie lid wilde er wel voor zorgen. Ook voor een lange periode. Dat blijkt nu dus anders.

Omdat hier natuurlijk rattenliefhebbers zitten stel ik de vraag in eerste instantie maar hier op bokt.

Ben jij of ken jij iemand die voor lange tijd op de ratjes wil passen en of ze over wil kopen (de kooi dan).
Ik schrijf dit echt met pijn in m'n hart, ik baal er van dat ik nu niet in NL ben om er iets aan te kunnen doen.

Wat info over de monsters:
- Ze verblijven in een dubbele Savic Royal suite 95
- Bij oppassen/kopen krijg je alle toebehoren van hun mee
- Het zijn 4 dames ratjes van september 2015
- Zijn gewend opgepakt te worden

Voor wie meer info wil, stuur een bericht of stel je vraag hier.. dan probeer ik die te beantwoorden!

Extra info: Ze zitten nu net boven stad Groningen, maar er zijn opties om ze op andere locaties te brengen. Mijn oom rijdt met regelmaat van Groningen naar Rotterdam via Utrecht.

Ik heb wel plek voor 4 dames. Op het moment ben ik even ratloos, het plan was eigenlijk om voor een stel rittens te gaan maar kan niet zo goed ratjes dakloos laten worden. Daardoor heb ik de afgelopen jaren alleen maar tweedehands :+ ratjes gehad.

Ik kan ze alleen pas na 22 juli een thuis bieden, daarvoor ben ik op vakantie en ik heb geen oppas optie op korte termijn.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:46

Ik was vanmorgen zo vreselijk jaloers. Ze lagen gezellig samen te knuffelen in hun huisje en ik moest door de zeikregen naar m'n studie. |(

Omdat hun hangende huisje zo'n groot succes is heb ik er nog 2 besteld en gisteren binnengekregen. Deze zijn lekker fluffy.

Afbeelding

Nog een fotootje van vanmorgen:
Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:49

Wat een leuke huisjes! Waar heb je deze besteld?
En wat liggen ze snoezig <3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:50

Aaaah, zo lief! <3
Hier proberen ze nog wel eens met z'n vieren in de Sputnik te slapen, maar dat past met z'n tweetjes al nauwelijks. Ze passen ook niet echt comfortabel meer met twee in het reismandje waarmee ik ze destijds heb opgehaald. Toen ging dat met z'n viertjes nog heel makkelijk! _O- Als ik die foto's terugkijk!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:55

Mijn ratten liggen altijd in hun hangmatje en ook wel in een rietenmandje waar ze graag in liggen.

Ik heb alleen een probleem, denk ik? Het valt me steeds vaker op dat ze in de avond, piepend achter elkaar aan rennen. Waar kan dit aan liggen denken jullie? Ze hebben voer en water op een plek, ligt het misschien hier aan en moet ik ze twee mogelijkheden bieden? Ze hebben verder een kooi voor de minimum maten, kunnen er klimmen en hebben veel speelgoed en andere afleidingen. Overdag mogen ze er vaak uit.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:14

Ik heb dat ook een tijd gehad, tot ik het voer inderdaad op twee plekken ging aanbieden. Nooit meer last gehad!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:25

Hoeveel ratten heb je?

Voer op verschillende plekken kan inderdaad helpen. :j