Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Ik kom gewoon simpel even Freddie laten zien. Mee lezen doe ik wel maar reageren staat even op een laag pitje.
Gisteren voor t eerst een lesje mee gedaan met de ringtraining. Ipv alleen aanwezig zijn![]()
[ [url=m/9c2MCT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v2Neju.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meneertje word zondag 22 weken
Gaabje schreef:kiwiwitje schreef:Ik kom gewoon simpel even Freddie laten zien. Mee lezen doe ik wel maar reageren staat even op een laag pitje.
Gisteren voor t eerst een lesje mee gedaan met de ringtraining. Ipv alleen aanwezig zijn![]()
[ [url=m/9c2MCT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v2Neju.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meneertje word zondag 22 weken
Wat issie knap! Flinke kop erop, dat wordt een showsteler denk ik
Felien_Kyra schreef:Haha ik lees iets over een terrorpup
Iets met aan mijn broek en sokken hangen en op mijn bank willen springen.......
Mag ik me melden? weliswaar niet onze eigen pup, die komt hopelijk later dit jaar, maar wel de pup van mijn ouders waar ik twee dagen in de week oppas (deze week 3). Wij zelf zijn in contact met iemand die een nestje pups wil fokken in de zomer.
Pup van mijn ouders is nu bijna 9 weken
Ik ga eens even bijlezen in dit topic
cursebreaker schreef:ohh prachtige foto’s ja! Ik zou voor 1 of 3 gaan. Ik vind de foto’s van Patricia en Lotte toch wel het mooist uit de verf komen persoonlijk.
En knappe Freddie, wat een kerel al met 22 weken![]()
Met wat hierboven nog bezig was; Ik zie van meer mensen dingen voorbij komen wat wij bv gecombineerd hebben, afhankelijk van de situatie en het gedrag. Negeren werkte bij ons ook het snelst in veel situaties, wat Pippa aankaart + (verplichte) rust/begrenzin. Hier ook een german shredder/kleine landhaai die de eerste 1,5 week letterlijk in onze broekspijpen hing bv. Maar bv bij ons met in de broekspijp hangen: meteen stil staan, afleiden en wat anders doen met d’r en dat werkte voor Dat bv prima.
Wij combineerden het overigens ook met wat Leo aangeeft; alternatief aanbieden, etc. en dat deden we met name wanneer ze wat happerig was in het begin met willen spelen/aandacht willen krijgen.
Maar ongewenst gedrag negeren en een lange adem hebben, werkt vaak ook ontzettend goed ook, alleen het is imo echt afhankelijk van de precieze situatie. Is even aftasten en kijken wat werkt in welke situatie.
Een hond die echt zo uitbundig is en hardnekkig blijft happen, zou ik bv volledig negeren en geen aandacht geven in eerste instantie om te kijken of het daarmee wegtrekt. Zo ja: belonen. Houden ze toch echt vol, omdat ze er zelf niet uitkomen of gewoon een hard hoofd hebben, het liefst echt even wegzetten; voorkomen dat ze fysiek gewoon dit gedrag niet meer Kunnen doen en dat er rust terug in komt - en (stem)belonen wanneer ze erna rustig zijn. Een time-out is dan vaak gewoon ook echt even wat ze nodig hebben, als ze hier zo ‘in’ zitten en er niet mee stoppen. De Duitse herder van m’n schoonzus heeft dit gedrag heel lang vertoond, tot 1,5 jaar en soms hangt ze me nog in m’n arm. Daar is het heel hardnekkig gedrag bij omdat ze echt super extreem in haar enthousiasme gaat. Als ze haar in de mand houd tot iemand binnen is en zit en ze rustig is, is het goed bv. Laat ze haar gewoon bij de deur al los wachten op mij dan word ze zo snel gek dat ze met ruim 1,5 jaar dit gedrag nog steeds wel eens laat zien bv. Ze hebben dan echt even een begrenzing nodig en die adrenaline moet zakken en terug naar rust.
xSannee schreef:Prachtig Gaabje! Ik zou denk ik 1 of 2 doen. Maar pose van 5 vind ik ook heel gaaf. Zit alleen op m'n telefoon en vind hem dan best donker, maar misschien valt dat op een scherm wel mee. Wij hebben binnenkort ook weer fotoshoot, altijd moeilijk kiezen haha!
Ahh Freddiedie ogen
Welkom Felien_Kyra! Leuke pup! Ik zou goed gedrag in deze situatie niet echt belonen. Evi kwam bij "goed zo" idd ook meteen aanrennen. Gewoon lekker d'r ding laten doen dan.
Wat voor pup krijgen jullie zelf?
Felien_Kyra schreef:xSannee schreef:Prachtig Gaabje! Ik zou denk ik 1 of 2 doen. Maar pose van 5 vind ik ook heel gaaf. Zit alleen op m'n telefoon en vind hem dan best donker, maar misschien valt dat op een scherm wel mee. Wij hebben binnenkort ook weer fotoshoot, altijd moeilijk kiezen haha!
Ahh Freddiedie ogen
Welkom Felien_Kyra! Leuke pup! Ik zou goed gedrag in deze situatie niet echt belonen. Evi kwam bij "goed zo" idd ook meteen aanrennen. Gewoon lekker d'r ding laten doen dan.
Wat voor pup krijgen jullie zelf?
Okee dan had ik dat goed bedacht.
Degene met wie wij contact hebben is voor een nestje labradoodles.
Zucht, ik was even vergeten hoeveel het van je vraagt een pup
Ik kan op t moment gewoon geen stap meer zetten zonder dat ze mijn sokken/ broek vastpakt. Ook afleiden gaat heel moeizaam. bovendien heb ik niet continue iets in de beurt om haar mee af te leiden. kan me niet herinneren van de vorige pups dat het zo erg was. Heb helaas geen bench hier, las ik net wat over. Thuis gaat ze daar ook liever niet in. Ik ga nu maar gewoon op de bank zitten en negeer haar, maar zodra ik op sta begint het gewoon opnieuw. Ook kwestie van dat volhouden?
Edit : ik zie nu de post hierboven pas, even lezen.
cursebreaker schreef:Dat gevoel van machteloos en alles verkeerd doen heb ik Nog steeds ruim 4,5 jaar later. Is een beetje aard van het beestje ook in mijn geval, dus ik zal Altijd dingen blijven houden waar ik onzeker in ben of denk dat ik het niet goed mee doe etc.
Je zit ook gewoon in een lastige periode, waarin je zo’n pup nog moet leren kennen en dan is het ook vooral uitproberen.
Maar bij pups moet je gewoon ook echt een lange adem hebben soms en dat is gewoon niet altijd makkelijk. Het kunnen ook echt vreselijke drammers zijn en het is niet alleen maar overprikkeld zijn/rust nodig hebben al gaat dat soms wel samen met elkaar. Maar soms zijn ze gewoon echt kleine kinderen die hun zin willen door drijven, omdat ze ook gewoon die begrenzing nog moeten leren; dat niet alles maar altijd kan wanneer zij willen dat het moet.
Op dit moment denk ik dan idd dat hij gewoon probeert aandacht te krijgen van je en dat zou ik echt negeren. Soms moeten ze hier gewoon even doorheen om tot dat punt te komen van: oke, ik krijg m’n zin niet dus ik ga maar liggen. Als ze dan echt die rust terug gevonden hebben, zou ik ‘m eruit halen met een rustige stem beloning en dan ook niet meteen veel aandacht geven. Gewoon deurtje open, en ‘m laten lopen en zelf even rustig gaan zitten en negeren/verder met waar je mee bezig was thuis. En dan erna kun je bv weer even een aandacht momentje pakken en ‘m lekker aaien, kriebelen en spelen bv. en ook belonen wanneer ze
Isabelle98 schreef:cursebreaker schreef:Dat gevoel van machteloos en alles verkeerd doen heb ik Nog steeds ruim 4,5 jaar later. Is een beetje aard van het beestje ook in mijn geval, dus ik zal Altijd dingen blijven houden waar ik onzeker in ben of denk dat ik het niet goed mee doe etc.
Je zit ook gewoon in een lastige periode, waarin je zo’n pup nog moet leren kennen en dan is het ook vooral uitproberen.
Maar bij pups moet je gewoon ook echt een lange adem hebben soms en dat is gewoon niet altijd makkelijk. Het kunnen ook echt vreselijke drammers zijn en het is niet alleen maar overprikkeld zijn/rust nodig hebben al gaat dat soms wel samen met elkaar. Maar soms zijn ze gewoon echt kleine kinderen die hun zin willen door drijven, omdat ze ook gewoon die begrenzing nog moeten leren; dat niet alles maar altijd kan wanneer zij willen dat het moet.
Op dit moment denk ik dan idd dat hij gewoon probeert aandacht te krijgen van je en dat zou ik echt negeren. Soms moeten ze hier gewoon even doorheen om tot dat punt te komen van: oke, ik krijg m’n zin niet dus ik ga maar liggen. Als ze dan echt die rust terug gevonden hebben, zou ik ‘m eruit halen met een rustige stem beloning en dan ook niet meteen veel aandacht geven. Gewoon deurtje open, en ‘m laten lopen en zelf even rustig gaan zitten en negeren/verder met waar je mee bezig was thuis. En dan erna kun je bv weer even een aandacht momentje pakken en ‘m lekker aaien, kriebelen en spelen bv. en ook belonen wanneer ze
Oke, dus eigenlijk zeg je als hij zo rustig gaat liggen niet laten slapen, maar juist eruit halen? Want hij moet eigenlijk wel slapen, is ondertussen al heel lang wakker..
Isabelle98 schreef:Dankjewel!!
Ondertussen is hij rustig gaan liggen, thank God