Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:44

Holy sh*t joh := Dat kan bijna niet goed zijn? Of is hij zo gegroeid in gewicht. Ik vind de verdubbelingsregel een beetje onzin hoor. Dexter zou volgens die regel van zijn huidige voer 480g mogen. Van de geperste brok zou hij dan 375g mogen.

Hij krijgt 240g. En hij is écht niet te dun. Mooi slank (en slecht bespierd door het niet mogen wandelen), maar hij mist zeker geen vet. Ik zou dus toch even kijken of je hond het wel echt nodig heeft. Hoeveel weegt hij? Dexter weegt nu namelijk +-15kg. Ben niet zo goed in hoofdrekenen en hij was klaar met op de weegschaal staan :Y)

Qua wandelen heb je niet zo veel aan mijn schema |o Maar ik hou ongeveer tot een maand of acht de één minuut per week regel aan. Hangt er wel vanaf hoe je loopt, echt actief constant of een uurtje buiten op een veldje zitten verschilt wel.

XxDiandraxX

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:53

Agh Elin eet ook ruim 400gr per dag (acana) en die is nu 15kg en 5 maanden oud.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:59

Jeetje zeg wat heftig.. Hopelijk herstelt ze voorspoedig! Wat een stress :(:)

Zahra eet 800 gram vers vlees per dag en zou eigenlijk nog meer moeten eten, maar dat doet ze niet. Ze is 2 jaar en weegt 18 kg.

Qua wandelen en bewegen.. Kijk wat je pup nodig heeft en een dosis gezond verstand. Zahra konden we echt niet houden als ze maar zo weinig beweging kreeg op een dag. Die móest de hele dag door rennen en racen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:00

Hé, welke foto had jij hiervoor? Ik dacht, wie is dit nou? :o? Maar zie dat je hier al die tijd in het topic zit :=

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:07

Bedankt allemaal! Het is of iets wart aangeboren is of het is ontstaan door een navelbreuk die inwendig voor een infectie heeft gezorgd. Dit omdat er ook veel wit vocht in de buik zat wat duidt op witte bloedcellen. Maar het zal gissen blijven.
Uiteraard is de fokker wel ingelicht en de andere pups lijken nergens last van te hebben.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:07

Kaus schreef:
Hé, welke foto had jij hiervoor? Ik dacht, wie is dit nou? :o? Maar zie dat je hier al die tijd in het topic zit :=

Ik?

Sorry :P Ik lees altijd mee om van jullie pupjes te genieten. Saartje is niet echt een pupje meer natuurlijk :') _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:13

Nooit minuten regel gedaan qua lopen ik kijk wat een hond zelf aan kan. Kenzo met 8 weken al half uurtje los mee in bos en Finnley was dat nog geen 10 minuten. In principe door normale belasting gaat geen enkele hond afwijkingen van het skelet krijgen. Normale belasting is dat wat het betreffende dier goed aan kan zonder over belasting en zonder zeer rare en gekke bewegingen.
Die verkeerde beweging voorkon je weer deels door ze op goede manier moe te maken ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:13

Vind het echt zo sneu voor je pup en voor jou Sastaic, zo onverwacht en heftig. Je hebt 'm nog maar zo kort. Ik blijf heel hard duimen dat ie er overheen komt :(:)

Limoen, had je nooit een andere foto? Dan heb ik gewoon nooit goed gekeken :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:22

Sastaic wat ontzettend rot voor jullie, veel sterkte

Met al mijn pups keek ik altijd aan wat ze konden nooit naar de minuten regel gekeken. Karma liep ik zo een half uur ik heb liever dat ze rechtuit lopen dan al die gekke sprongen :j nu met balto kijk ik naar zijn behoefte maar ja die is al 10 maanden. Was hij jonger geweest had ik hetzelfde gedaan als met karma.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:28

Ja, vandaar dat ik dat inderdaad ook zei. Maar zou niet een uur door de stad gaan lopen met een pup van +-4 maanden. Een half uur door het bos beetje sjokken daarentegen prima. En gekke sprongen ben ik ook geen fan van maar dat mag Dexter al twee maanden niet.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:37

Ja dat is echt pech met je hondjes en de Buurman, uur stad doe ik ook niet zo snel wel vaak half uurtje längs de haven <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:48

Sastic, pff heftig hoor. Hoe gaat het nu? Hopelijk geneest het allemaal voorspoedig en zijn er geen problemen meer straks.
Wat betreft wandelen, ik hou me ongeveer aan de richtlijn van 5 min/per maand leeftijd, maar dan wel wandeltijd, dus ergens 5-10 minuten stilstaan hoort daar niet bij.
Qua voer, Roetsj krijgt nu rond de 300 gram (voer + beloning) aan brokjes (orijen puppy large breed), denk ik. Ze is nu 5 maanden en ongeveer 15kg. Ze ziet er super uit, echte glimworm, maar wel een heerlijke slungel met haar lange poten.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:58

Wat naar Sastaic :( hopelijk knapt hij nu gewoon op..

Hero krijgt 400 gram Eukanuba per dag, met 10kg en 10 weken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 10:00

Hoe zijn jullie de dag doorgekomen Sastaic?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:04

Wat lief dat jullie allemaal aan me denken x Zhena is goed de nacht door gekomen en is nog steeds een blij ei. Ze heeft net ook haar eerste drol gedraaid en daar ben ik heel blij mee! Dat werkt dus iig nog. Verder is het afwachten hoe alles geneest en dat zal alles bepalend zijn. Het is in ieder geval wel alles of niets. Dus als alles goed geneest blijft het gelukkig niet voor altijd een zorgenkindje.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:05

Even ter illustratie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 10:16

Wat fijn Sastaic! Al zal het nog wel even spannend blijven denk ik? Gaan ze nog een keer opereren om te kijken hoe het herstelt?

Wat is ze toch een heerlijke slungel! Je moet haar alleen nog even leren dat ze haar kamer op moet ruimen :+ :D

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:21

Haha haar kamer opruimen :')
Roetsj ziet er goed uit!

Ja het blijft voorlopig inderdaad spannend! Volgens mij gaan ze haar niet weer los maken als ze goed blijft laten ze het zo.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:58

Kaus schreef:
Vind het echt zo sneu voor je pup en voor jou Sastaic, zo onverwacht en heftig. Je hebt 'm nog maar zo kort. Ik blijf heel hard duimen dat ie er overheen komt :(:)

Nee haha :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 11:14

Limoen schreef:
Kaus schreef:

Ik dacht dat laatst ook al. Maar niemand zei er iets over dus dacht al dat t aan mij lag :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:27

kiwiwitje schreef:
Wat fijn Sastaic! Al zal het nog wel even spannend blijven denk ik? Gaan ze nog een keer opereren om te kijken hoe het herstelt?

Wat is ze toch een heerlijke slungel! Je moet haar alleen nog even leren dat ze haar kamer op moet ruimen :+ :D

Dat zou wel makkelijk zijn ;)
Maar ze kan het wel in no time in een zooitje veranderen, dus ik laat het maar even. Ach straks een groter, echt huis, huis met tuin. Dat zal echt fijn zijn ipv een 2- kamer appartement.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:46

kiwiwitje schreef:
Limoen schreef:

Ik dacht dat laatst ook al. Maar niemand zei er iets over dus dacht al dat t aan mij lag :')

Ik lees gewoon meer mee dan dat ik wat zeg _O- :') Ben eigenlijk een inbreker :') :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:50

Wat fijn dat het beter gaat Sastaic. Hoe lang is de kritische periode?

Limoen, maar wij vinden het alleen maar leuk om positieve dingen over onze honden te horen :))

Fannetje, wat een zooi aan speeltjes _O- Bij ons ziet het er ook zo uit en als ik het opruim klimmen ze op het tv meubel waar hun mand met speeltjes staat... Dus laat maar :Y)

Ze wordt al een hele hond! Mooie kop heeft ze <3 Zwart maar wel sprekend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 13:24

Troep maken kunnen ze hier ook als de beste haha.

Helemaal niks mis mee hoor dat mee lezen en inbreken Limoen!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:28

karma maakt ander soort troep :')

Afbeelding

Hier liggen de speeltjes ook overal :+