Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:51

DideH schreef:
Kennen jullie dat gevoel ook? Dat je een heel groot chill kussen voor op de bank voor jezelf koopt... en dat je dan maar moet hopen dat je er gebruik van mag maken...?

[ [url=m/y8Cbaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NI5Qw3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je dacht toch zeker niet dat dat kussen voor jou was?
Dat kussen is voor zijne/hare hoogheid en wanneer jij als personeel heel hard werkt en je stinkende best doet, mag je héél, héél, hééééél misschien... Heel eventjes gebruik maken van dat kussen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:53

LoveUggs schreef:
DideH schreef:
Kennen jullie dat gevoel ook? Dat je een heel groot chill kussen voor op de bank voor jezelf koopt... en dat je dan maar moet hopen dat je er gebruik van mag maken...?

[ [url=m/y8Cbaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NI5Qw3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je dacht toch zeker niet dat dat kussen voor jou was?
Dat kussen is voor zijne/hare hoogheid en wanneer jij als personeel heel hard werkt en je stinkende best doet, mag je héél, héél, hééééél misschien... Heel eventjes gebruik maken van dat kussen.

:= :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:27

_O-

Ja Blue groeit goed. Doet nu ineens bijna alles wat niet mag. :') Als kleintje was ze heel lief en braaf.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:38

YESSSS lifegoals enzo, ik mocht op een heel klein stukje erbij komen liggen :')
Afbeelding

Edit: nevermind, nu heb ik een poot op mn voorhoofd :')

Needje

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:50

:') :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:04

Hebben jullie katten dat ook? Van die periodes waarin ze bepaalde dingen doen? Die ze bijvoorbeeld niet mogen :+
Sammie zit nu in een periode waarin hij weer eens probeert álle deuren open te krijgen. Kastjes, wc, douche.. Ik dacht slim te zijn en er een randje aluminium folie tussen te stoppen. Ik had ooit gehoord/ gelezen dat katten dat spul verschrikkelijk vinden (als het niet tot balletje geplet is). Sammie vond dat dus alleen maar leuk en ging er mee spelen en in bijten :+ Het is zelfs zo erg dat ik op mijn kasten zonder slot, een slotje heb moeten zetten (zijn wel van die ingebouwde kasten dus het is echt een deur-deur)
Nu weet ik dat dit echt een periode is, hij doet dit een maand en dan is het weer klaar. Met een beetje geluk is het dan een tijdje rustig en daarna heeft hij weer wat anders. Laatst had hij dus een periode waarin hij continue op het kastje bij opa stond. Dit is een simpel hoog kastje, niet zo stabiel en hier stond een foto van opa op met een leuk plantje, kaarsje en de kaarten die bij zijn overlijden horen. Dit kastje is dus streng verboden voor brutale aapjes als Sammie en Jessie. Inmiddels is de foto van opa gesneuveld, foto ook echt beschadigd dus ik moet een nieuwe afdrukken en zijn er menig leuke plantjes en deco setjes gesneuveld.

Ik maak me nu al zorgen over wat zijn volgende obsessie weer wordt, kan best zijn dat hij weer terug gaat naar dat kastje..
Jessie heeft dat alleen met slaap plekken. Die lag laatst heel lange tijd heel veel op de bank te tukken. Als je 's avonds tv aan het kijken was, en je stond op om in de keuken wat te drinken te pakken, lag Jessie geregeld op je plek als je terug kwam. Nu ligt hij weer heel veel boven in de krabpaal wat hij eigenlijk nooit gedaan heeft. Ook zijn we hem regelmatig kwijt en ligt hij in een fotografie boxje op een kastje in de eetkamer.. :+ Ziet er zo stom uit, maar daar heeft hij dus een obsessie mee en hij ligt er uren helemaal opgerold in te tukken. Jessie heeft nu ook een periode waarin hij als ik ga slapen weer gezellig naast mij in het mandje komt liggen. En dat gaat dan inclusief rennen en een 'prrrrr' *plof* ik lig. En het liefst gaan hij wijdbeens liggen en dwingt met zijn achterpoten je hand naar zijn buik om hem lekker te aaien.. :+

Maar met slaapplekjes schijnt het normaal te zijn dat ze die afwisselen.. Maar die obsessies van Sammie zijn soms om gek van te worden. :+

Kunnen die van jullie ook klok kijken? Sammie zit vanaf een uur of 16.00 voor het kastje met natvoer zitten om aan te geven dat het nu wel tijd is voor eten. Hij is niet vervelend, gaat niet zeuren maar maakt wel zijn punt duidelijk. Wanneer je geen gehoor geeft gaat hij rondstruinen en uit eindelijk ergens liggen maar zodra je je voet op de grond zet, op staat of wat van tafel pakt staat hij weer voor het kastje. Soms zelfs alles kopjes te geven wat hij tegen komt en koprollen maken.. :+ Maar hij is wel lief hoor verder <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:02

Krijgt jouw kat serieus de deurtjes open? }>

Aluminiumfolie hebben wij ook geprobeerd om de katten van t aanrecht af te houden. Helaas voor ons gooide ze de aluminiumfolie eraf om vervolgens doodleuk op t aanrecht te blijven zitten.

Pumba heeft nu echt een knuffelfase. Zodra ik mij op de bank zit springt hij op schoot, draait een rondje en ploft neer om te gaan slapen. En zo kan hij best een uur liggen. En dat terwijl hij tot 2 maand geleden zich vaker afzonderde en niks van knuffelen moest hebben. Timon blijft nog altijd zijn eigenwijze zelf. Er lagen gisteren nog wat consumptiebonnen van het cafe op tafel. Had Timon zich er eentje gepakt en rende er mee van tussen. Kon er mooi achter aan rennen :roll:

Klok lezen kunnen die van ons ook. Tussen 4 en 5 snachts vinden ze het tijd ok op te staan en om 6 uur savonds willen ze natvoer. Dan beginnen ze onrustig in de keuken heen en weer te lopen. Ohja het geluid van het aanzetten van de airfryer zien ze ook al als etenstijd.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:09

_lauraaa_ schreef:
Krijgt jouw kat serieus de deurtjes open? }>

Euhm ja, helaas wel :') en dan hebben we het over behoorlijke kastdeuren. We wonen in een oud huis (gaan we ook niet meer opknappen want willen hier weg :=) en die kastdeuren die klemden altijd net genoeg om ze dicht te houden, dan kreeg hij ze niet open. Nu klemden ze laatst zo erg dat we er wat af geschaafd hebben zodat wij ze in elk geval weer open konden krijgen. Ook net genoeg voor Sammie blijkbaar :+

Op alle deuren zit ook heel mooi een slot, maar van onderstaande deur is de enige die werkt :+ maar dit soort deuren dus..

Afbeelding

Op 2 van dit soort deuren zit nu dus een schuifslotje :+ maar dat houd sammie niet tegen om het toch te proberen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:10

Milo heeft momenteel een "ik ga in alle wasmanden zitten die ik kan vinden" fase. En dan het liefst zo hard mogelijk erin springen zodat hij nog eem stukje schuift.

En idd een kloklezende kat. Half 5 begint ie met mekkeren dat ie natvoer wil als ik thuis ben. Als ik uit werk kom dan krijg hij direct eten op het moment dat ik thuis kom, dus dan heeft hij niet echt keus.

Ik was vorige week een paar dagen weg, dus meneer was even uit logeren bij mijn ouders. De eerste keer dat hij daar was had hij ze mooi tegen elkaar uitgespeeld. Mijn vader komt als eerste beneden en geeft hem eten voor hij naar zijn werk gaat. Dan voerde meneer een dramatoneelstuk op het moment dat mijn moeder ietsje later beneden kwam. Wantja hij had echt nog geen eten gehad.
Het is hem zo een keer gelukt om dubbel eten te krijgen :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:16

Oh heerlijk :+
Oké je kan nu wel merken wie de meeste praatjes heeft van onze 2 katten maar sammie was gister ook heeeeeeel zielig.

Normaal komt hij naar de deur gerend als ik thuis kom, wordt ik vrolijk begroet en is hij gewoon blij dat ik thuis ben (denk ik). Gister moest mijn vriend om 15.00 beginnen op werk. Ik kwam tegen 18.00 thuis. Dan ruim ik mijn spullen op en geef ik ze gelijk eten want om 14.30 is echt te vroeg :+ Net als altijd zat hij voor de deur. Ik was nog niet binnen of hij rende in een rechte lijn naar de kast met voer :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:40

Kat van m’n ouders vroeger sprong ook deuren open. Alle klinken stonden dus omhoog. Haha

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:42

Afbeelding

Guinevere vandaag 11 jaar!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:42

En jij?
Van harte!!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:45

Yup...zelfde geboortedag whahaha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:51

Heb nu wel gefrustreerde kitten die buiten wil alleen gaas paneel zit er nog voor. Dan maar slijmen bij de baas. En ik was blij dat de deur nog dicht zit wordt er ineens knetter vuurwerk afgestoken. Krijg nu zelfs kusjes van Blue.

Geef bewust op onregelmatige tijd dus klok kijken met eten is hier niet. Kastdeuren krijgen ze gelukkig niet open, maar zodra een kast open gaat is Blue er gelijk bij om inspectie te houden als ze kan.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:59

Oh ja hier ook zo’n draak. Het dressoir is nog te hoog, maar er stond een tas tegenaan waardoor ze er wel op kon. Het allerleukste was natuurlijk om aan de rouwkaart van de overleden moeder van mijn man te knagen. Dát is dus echt verboden terrein. Ze ging heel snel weer van het dressoir af en de tas is weggezet. We moeten alleen nog iets bedenken voor als ze er dadelijk wel zelf op kan springen. Verder zijn de orchideeën voor het raam erg leuk! Af en toe springt ze ernaar en valt de plant om. Gisteravond lagen we al in bed en hoorden we een knal, had ze ze er allebei afgegooid en 1 pot is nu ook kapot. De baas was not amused (zwak uitgedrukt).

Aluminiumfolie werkte hier ook niet inderdaad :D ik had het onder de deur gedaan zodat ze hopelijk niet meer zou krabben. Helaas vond ze het extra leuk en ging ze er stukjes aluminiumfolie onderuit hengelen...geen succes dus.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:24

Katten houden niet van plakkerige pootjes. Dus iets wat plakt of dubbelzijdig plakband ofzo wil nog wel eens helpen.

Ik probeer ook niet op vaste tijden eten te geven. Maar ik werk in 2 ploegen. Week op week af. Dus ja. Als ik vroeg heb moet ie toch echt tussen 5 en 6 gegeten hebben.
Vrees t ergste. Haha.
Nu eerste week hier. Heb laat en werk iets minder lang. Dus nu kan ik redelijk schuiven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:50

Was gisteren iets later dan anders thuis, maar kwam aanlopen zie ik net een grijs neusje onder de luxaflex door zat Maira op het aanrecht naar buiten te gluren en Blue zat op de grond in de keuken (Blue kan nog niet op het aanrecht komen).

Als ik trouwens in de keuken bezig ben lig Blue altijd naast op mijn voeten of in de buurt en wegsturen werkt niet. Ze kom ook nog wel eens muisjes brengen als ik aan het koken ben. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:49

Needje schreef:
Kat van m’n ouders vroeger sprong ook deuren open. Alle klinken stonden dus omhoog. Haha

Hier staan ze omlaag omdat Aife aan de deurklinken ging hangen.
Omhoogstaande deurklinken kreeg ze gewoon open. }>
Maar is in principe niet meer nodig dus ga ze weer goed zetten. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:39

LoveUggs schreef:

Hebben jullie katten dat ook? Van die periodes waarin ze bepaalde dingen doen? Die ze bijvoorbeeld niet mogen :+

Jazeker. Die periodes lopen vanaf het moment dat ze wakker worden tot het moment dat ze weer gaan slapen :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:12

Hier ervaringen met verhuizingen? Er is er hier een helemaal de kluts kwijt :+ Bij de eerste doos die ik inpakte was hij bang dat hij daarin moest en mee naar de dierenarts moest ofzo, maar inmiddels snapt ie er helemaal niets meer van wat ik aan het doen ben volgens mij.

Loopt me nu continue achterna met de vragende blik van: booossss what ya doing???

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:33

Hier hebben wij heel rustig gewon spullen die we niet nodig hadden en die niet zichtbaar waren in dozen gedaan. Die zijn op zolder gezet. Ze waren vooral heel nieuwsgierig.
Ze vonden het veel raarder dat ze mee moesten naar mijn ouders als we kijkers hadden. Gelukkig kennen ze mijn ouders goed. En had ik ze al eerder mee genomen. Punt was wel dat ik ze mee moest nemen want kito werd woest toen mijn vriend het probeerde.

Verhuizing zelf alle dingen niet van hun zo snel mogelijk verhuisd. Daarna alle meubels en katten en direct hier blijven slapen. We zijn toen 2 weken thuis gebleven. En daarna kwam onze Nishi erbij.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:38

Wij hebben destijds de poezen en hun bakken etc als 1e gedaan. Opgesloten in de badkamer, badkamer van buiten op slot gedraaid én een briefje erop: NIET OPENEN!
En toen konden we de hele dag met een gerust hart heen-en-weer sjouwen en deuren open laten staan etc.
's Avonds, toen alle rust weer terug was, de poezen eruit gelaten en die gingen toen uitgebreid alles besnuffelen (en heeeeel veel mauwen)
Vervolgens, in de 2 weken erna, de kattenbakken steeds iets verderop gezet (van badkamer naar bovenverdieping, toen trap af in de gang, toen nog een trap af en beneden in het huis), tot ze stonden waar we ze wilden hebben.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:42

Hier overigens ernstig last van...eh..tjah..waarvan...de vallende blaadjes, denk ik? :+
8)7

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:01

Heb gelukkig nog niet de overhuisstress, maar ben nu wel allemaal dingen alvast aan het inpakken. Maar dat vindt hij écht heel raar.

Dan zou je bijna denken dat ze al doorhebben wat er aan de hand is/wat gaat gebeuren.

Moet nu mijn appartement "ontspullen" voor de verkoop, dus dat ben ik nu aan het doen. Grote dingen blijven dus gewoon staan. Zijn spullen blijven nu ook nog staan. Wanneer er bezichtigingen komen dan gaat Milo incl. zijn hebben en houden uit logeren bij mijn ouders :j Daar is hij al vaker uit logeren geweest, dus dan stapt hij uit zijn reismandje, krijgt een keer rond en dan is het goed. Gaat niet meer onder de kast oid zitten gelukkig, maar gewoon pontificaal op het toetsenbord van mijn vader :+
Dus qua dat logeren hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken :)

Het is hier nogal een gekkehuis in de stad qua huizenmarkt, dus gok dat ie na een weekje bezichtigingen weer terug kan komen omdat het dan verkocht is.