Training gister ging best goed, alleen t blijven niet zo. En jammer van de regen. Hebben veel leuke dingetjes gedaan mwt pionnetjes hah,van de week even kijken of ze die ergens hebben hier
Silence
Geplaatst: 12-10-14 08:00
Gisteren een heerlijke dag gehad. We hadden masterclass op de club. Kon je de hele dag allerlei workshops volgen. Mecx en ik zijn bij Sam Turner en Brigitte van Gestel geweest. Was echt heel leuk en hebben weer veel geleerd. Mecx deed het ontzettend goed, was weer trots op haar
Vandaag pakken we na 3 maanden de draad weer op bij de club qua lessen . Mogen doorstromen naar de gevorderden dus ben benieuwd.
Hier ook lekker getraind vandaag. Speuren was wat minder, maar gras was ook wel erg hoog dus hadden wat opstartproblemen. Verder is alles gefilmd, zowel speuren, als appel, als manwerk, maar dat zal ik pas woensdag krijgen jammer genoeg haha
spatter
Geplaatst: 12-10-14 18:31
Leuke foto's silence en nu weet ik ook wie je bent Max heeft vandaag even kennis gemaakt met jou hond.
Vandaag al bezig geweest met de kerstshow die we gaan doen met z'n allen(dogdance), dat is een heel gepuzzle. Daarna moesten we nog gehoorzame hond doen, Max had het een beetje gehad en vond het ook wat saai. Veel uitleg en dus weinig zelf met de hond doen deze keer. Het was wel heerlijk weer !
Thuis oefenen we gewoon door en volgende week weer verder.
Silence
Ik ben benieuwd wat jullie er als groep van gaan maken.
Wij beginnen over 2 weken ook met de kerst routine
Machie
Geplaatst: 12-10-14 19:40
Niet mijn dag vandaag. Luca was niet fit en ik heb daardoor enorm slecht geslapen. Spel was complete chaos. Niks kwam uit zoals ik het bedacht had. Ik kon al weinig met het parcours. Nouja, Csiv had lol. Jumping ging super, zo goed dat ze sneller was dan ik dacht, ik moest afsnijden maar toen bleek er ineens een sprong voor mn voeten te staan Csiva kwam keurig naar me toe, disk. Nouja, wel fijn gelopen. Vast was een gek rondje maar we zijn eindelijk rond gekomen. hehe! Dus positieve afsluiting, we zijn over naar de A. Csiv heeft snelheid zat en ik gok dat de A ons tzt iets beter gaat liggen
klinkt allemaal erg leuk jammer van Luca machie maar wel fijn dat t met Csiv wel goed ging
Machie
Geplaatst: 12-10-14 20:52
KarinW86 schreef:
Toch een fijn gevoel. Maar over naar de A? Daar begin je toch bij? Of loop je eerst wat anders waar je nu punten hebt gehaald?
FHN heeft een debutantenklasse. Daar ben ik gestart Om naar de A te mogen moet je dan 3 diskloze rondjes hebben waarvan minimaal 2 op het vp. Ik had er maar 1 en dit was mn laatste FHN wedstrijd dit seizoen dus het moest een diskloze zijn
haha ik moet nog beginnen met de hele behendigheid haha.
moe voor de EG vooral t blijven oefenen, maar dat ie het gister niet deed kan ook liggen aan t weer. meestal doet ie het wel beter namelijk. en t volgen ging heel goed
Hebben trouwens al 3 wires eraf bij de palen! Gaat goed
MyWishMax
Geplaatst: 13-10-14 11:47
Hier ook wat filmpjes van Tay.
En nog van het bijten:
LhinnOlijf
Geplaatst: 13-10-14 12:38
Ziet er super uit MWM! Alleenn... deze GG gek ziet een paar puntjes, die makkelijk te verbeteren zijn en anders (gok ik zo) voor puntenaftrek zorgen.
Filmpje 1: - Tay zit scheef, terwijl hij recht lag Ik denk dat het komt doordat hij naar 't speeltje kijkt en daardoor de oefening 'vergeet. Probeer deze oefening thuis eens langs een muurtje. Even een extra steuntje om Tay te helpen om de juiste positie te snappen. - Je verbeterd Tay wel met de naast, maar ik zie (zoals er gefilmd is) dat hij nog steeds scheef zit. Met als gevolg dat je hond ook scheef gaat volgen. Kijk maar eens goed. Hij draait zijn achterhand naar buiten, de stiekemerd. - Probeer je hand gelijk in volg positie te houden ipv eerst hand omhoog en na +/- 10 passen relaxt te zwaaien. Tay kijkt echt wel. - Je loopt netjes rechtop tijdens het volgwerk, jaloersmakend zoals jullie geconcentreerd lopen!
Filmpje 2: - Ook hier, blijf consequent op hoe Tay loopt. Hij loopt (weer) scheef en gaat ook scheef zitten & liggen. - Ik vermoed dat hij die oefening heel lastig vind, hij loopt bijna zijwaarts. Hoe scheef een hond loopt geeft vaak (!) aan dat ze de oefening nog lastig vinden/ niet 100% beheersen. Als tip, vraag hem hier eerst in de zit en dan snel een volg er achteraan. Geeft net iets meer rust en dan kan je hond ook beter meekomen
Filmpje 3: - SUPER Wat een mooie beheersing! Zie je nu dat hij makkelijker meeloopt (ipv een hups maakt/ vooruit schiet) nu hij recht zit tov de baas ?
Filmpje 4 & 5, wat gaaf om naar te kijken Wat een passie heeft ie, zo mooi om te zien.
Zoals Tay volgt, zo volgt Lhinn ook. Afgelopen weekend mocht ik met een OB-C hond even volgwerk doen. Wat een wereld van verschil. Puur omdat zijn kop mijn heup aantikte (en recht omhoog kijkt) ipv schouder aan been en kop om het been draaien (en dan omhoog kijken). Als je Tay één pasje naar achter kan zetten, I know heul lastig, dan gaan de bochten op links veel makkelijker en soepeler. Dan zit het 'schanierpunt' bij de kop ipv bij de schouder van je hond.