Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:59

Wij enten ook weil

Cody heeft zijn gekke uurtje. Hij is constant sprintjes aan het trekken die eindigen met waterpret :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:07

EDIT
Wij enten ook weil als in; 1x gedaan nu.
Of ik het blijf doen, weet ik nog niet...
Dit linkje vind ik wel interessant om je aan't denken te zetten: https://www.hondenvaccinatieinfo.nl/bel ... natie-weil
Onderaan is ook van allerhande bron materiaal te vinden.

Ik zou iig wel wat Kiwi zegt eens kijken om wat vallen te gaan zetten eventueel, maar ratten zijn echt heel erg lastig te bestrijden- gif werkt meestal het beste, maar is met huisdieren die in je tuin rondrennen (en eventuele andere dieren zoals egeltjes e.d.) weer erg onhandig.

Verder zou ik kijken om iig de honden goed onder toezicht te blijven houden als ze buiten zijn en dus nergens aan kunnen likken/eten (en hierdoor ratten urine binnen kunnen krijgen bv.) en dan kun je het ook al veel voorkomen ook dat ze in eigen tuin besmet raken.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-06-21 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:16

Hmmz lastig...
CB gif ga ik echt niet doen was al zo geschrokken toen ze thc in dr donder had zitten en dat kan geen kwaad.
Ze vreet alles joh en zou t niet fijn vinden als een ander zn kat die rat dan opvreet.
Vallen zetten moeten we wel aan gaan geloven maar tis zo balen dat die tokkie buren een vuilnisbelt hebben in de tuin,iets met dweilen met de kraan open.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:18

Ik zou zelf idd ook niet snel voor gif kiezen, maar ik ken mensen waarbij er helaas echt geen andere optie was met een echte rattenplaag bv. Maar met eigen huisdieren en ook als je een tuin hebt waarbij veel andere dieren langskomen, zou ik er ook niet voor kiezen.

Maar het is vaak idd wel dweilen met de kraan open met de vallen idd. Succes ermee iig, echt heel rot zo. Misschien eens contact opnemen met een professioneel verdelgersbedrijf? Misschien hebben die nog tips/tricks.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:22

cinniz123 schreef:
Kiimm hoe is het eigenlijk afgelopen met cody zn grote broer zn krullen kont?

Kiwi wat een enorm nest van chiva en ben benieuwd wat djessy gaat doen.

Hoe gaat het met de kapotte voetzoeltjes?
Heb er geen ervaring mee dus ook geen tips.

Wat zouden jullie doen?
Ik ent bewust en bewust niet tegen weil maar nu hebben de buren een ratten plaag (tokkies) en nu zag mn wel leuke buurvrouw een rat door onze tuin lopen over het kunstgras.
Ik overweeg nu toch voor weil te gaan enten......overdreven reactie van mij of zouden jullie het ook doen?

Kan je geen klacht bij de gemeente indienen? Hier als er ongedierte is door bv mensen die constant hun eten buiten laten staan of onhygiënische leefomstandigheden dan kan je dat aankaarten bij de gemeente.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:22

Kan je geen contact opnemen met de gemeente?
Of zeg ik nu iets stoms :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 15:23

Gemeente moet hier zeker iets mee doen. Dus zou daar flink druk gaan zetten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:37

Klopt hoor die klacht ligt er al maar ja ze zijn niet zo vlot :?
Tis nml niet alleen zooi ook vol met schijt want ze laten hun beesten niet uit.
Afbeelding

We hebben inmiddels al een hoge dichte schutting geplaatst omdat hun reu door de schutting op ons kunstgras liep te zeiken en het vorig voorjaar echt enorm stonk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 16:01

Gatverdamme….

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:47

Ja dat dus :x

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:35

CupCakes_ schreef:
Hier gaat genezen heel langzaam. Zodra Jip maar water ziet ligt hij er al in en met dit warme weer kan ik hem dat niet kwalijk nemen. We hebben inmiddels twee koelvesten besteld die KimD ons een poos terug aangeraden heeft, hopelijk heeft hij het dan minder warm.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke koelvesten je hebt besteld :). Hier denken we er nog over. Je ziet niet aan Beer dat hij last heeft vd warmte op het moment zelf, maar zondag was hij in de avond echt niet lekker en ik denk dat het door de warmte kwam (hij was mee op werk-wandeltocht, met ook stukken in de zon). Lees er alleen zulke uiteenlopende dingen (positief en negatief) over, dat de twijfel blijft.

cinniz123 Wij enten ook tegen Weil. We hebben zelf ratten in de tuin dus elke kleine beetje helpen. We hebben vallen etc, maar we wonen ook wel midden in het bos dus echt zin heeft het allemaal niet. Daarnaast is de tuin echt een verlengde van het huis en loopt hij er de hele dag in rond, dus ik zie niet wat hij steeds aan het doen is.

Kiwitje Gefeliciteerd! Lijkt me straks nog best intense - een nestje in de zomer! (Kan niet precies uitleggen waarom het mij in de zomer zwaarder lijkt dan in de winter, maar dat doet het wel ;) ).

-----------------------------------------

Wij zijn vorige week gestart in Gehoorzaamheid 1. Was meteen echt next level, maar het ging heel goed. Er is één bulldog in de groep die nogal een verleden heeft, en Beer en een andere hond hebben het niet zo op die hond. De bulldog reageert alleen nogal heftig soms. Bij Beer gaat het nog wel - zolang ze ver genoeg afstand houden reageert Beer niet, maar bij die andere hond is het hele veld nog niet genoeg afstand. Dan gaat die hond blaffen en dan flipt de bulldog en dan is het een prikkelfestijn van jewelste. Maar goed - het ging eigenlijk heel netjes. We zijn gestart met het uitbouwen vd moeilijkheid vd wacht, maar daar is hij al erg goed in :).

Ook hebben we een nieuwe hondenweide met zwemvijvertje in de buurt! Vandaag ontdekt. Dacht eerst dat Beer er waarschijnlijk niet in zou gaan - hij heeft nogal specifieke eisen aan hoe hij water in gaat - maar er waren een paar goldens die het voordeden. Toen vond hij het toch een partij leuk. Nu wel een beetje een modderige hond ;)

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:30

Wij hebben de swampcooler en jetstream van ruffwear gekocht.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:36

Goldens laten wel zien hoe het moet ja :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:21

Oshaa schreef:
CupCakes_ schreef:
Hier gaat genezen heel langzaam. Zodra Jip maar water ziet ligt hij er al in en met dit warme weer kan ik hem dat niet kwalijk nemen. We hebben inmiddels twee koelvesten besteld die KimD ons een poos terug aangeraden heeft, hopelijk heeft hij het dan minder warm.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke koelvesten je hebt besteld :). Hier denken we er nog over. Je ziet niet aan Beer dat hij last heeft vd warmte op het moment zelf, maar zondag was hij in de avond echt niet lekker en ik denk dat het door de warmte kwam (hij was mee op werk-wandeltocht, met ook stukken in de zon). Lees er alleen zulke uiteenlopende dingen (positief en negatief) over, dat de twijfel blijft.

cinniz123 Wij enten ook tegen Weil. We hebben zelf ratten in de tuin dus elke kleine beetje helpen. We hebben vallen etc, maar we wonen ook wel midden in het bos dus echt zin heeft het allemaal niet. Daarnaast is de tuin echt een verlengde van het huis en loopt hij er de hele dag in rond, dus ik zie niet wat hij steeds aan het doen is.

Kiwitje Gefeliciteerd! Lijkt me straks nog best intense - een nestje in de zomer! (Kan niet precies uitleggen waarom het mij in de zomer zwaarder lijkt dan in de winter, maar dat doet het wel ;) ).

-----------------------------------------

Wij zijn vorige week gestart in Gehoorzaamheid 1. Was meteen echt next level, maar het ging heel goed. Er is één bulldog in de groep die nogal een verleden heeft, en Beer en een andere hond hebben het niet zo op die hond. De bulldog reageert alleen nogal heftig soms. Bij Beer gaat het nog wel - zolang ze ver genoeg afstand houden reageert Beer niet, maar bij die andere hond is het hele veld nog niet genoeg afstand. Dan gaat die hond blaffen en dan flipt de bulldog en dan is het een prikkelfestijn van jewelste. Maar goed - het ging eigenlijk heel netjes. We zijn gestart met het uitbouwen vd moeilijkheid vd wacht, maar daar is hij al erg goed in :).

Ook hebben we een nieuwe hondenweide met zwemvijvertje in de buurt! Vandaag ontdekt. Dacht eerst dat Beer er waarschijnlijk niet in zou gaan - hij heeft nogal specifieke eisen aan hoe hij water in gaat - maar er waren een paar goldens die het voordeden. Toen vond hij het toch een partij leuk. Nu wel een beetje een modderige hond ;)

[ [url=m/9ISW0x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qPrkw7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb voor Skip de Ruffwear Core cooler gekocht. Voor onder zn Approach pack.

Ik heb hem al aan zn tas geknutseld (heel simpel) maar nog niet gebruikt. Volgende week gaan we hem uitproberen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:41

Vorige week was er nog geen verschil met Cody zijn ballen waardoor ik me had neergelegd dat de chemische castratie niet zou werken. Toevallig lag hij er gisteren goed voor en zag ik dat ze nu een heel stuk zijn gekrompen. Misschien dat we nu dus wel wat gaan merken in zijn gedrag :o

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:27

Kim van Cody :+ , hoelang heeft hij de chemische castratie nu? Ik weet dat het bij Jip echt even tijd nodig had om goed in te werken. Hij werkt zelfs zolang dat we nu een jaar verder zijn _O-

Mijn familie verklaart mij voor gek dat ik koelvesten voor Jip heb gekocht :Y)

En as we speak, Jip loopt al ruim een kwartier met een konijnen oor rondjes door de tuin :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:45

Cody is 8,5 week geleden chemisch gecastreerd. Het zou 4 - 6 weken duren, ik was de hoop al een beetje verloren, maar nu dan toch dat in ieder geval zijn ballen gekrompen zijn :+

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:54

Cody is vanmiddag voor het eerst bij de trimster geweest. Hij heeft wel wenmomenten gehad maar de laatste tijd niet vanwege Corona. De trimster had een filmpje gemaakt tijdens het föhnen hoe braaf hij was en zat te genieten. Super fijn! Hij had het zo naar zijn zin daar dat die niet meteen mee wou toen ik hem kwam halen :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:28

Dat is fijn Kimm, geeft toch een gerust gevoel.
CC, wist hij niet wat hij er mee aan moest of kon hij geen rust vinden of zo?
Kiwi, gefeliciteerd met het aanstaande nest en iemand zei, lastig in de zomer. Ik denk eerder van niet. Minder moeite het nest op temperatuur te houden in de 1e fase, 2e fase kunnen de pups al heel snel naar buiten, dus makkelijker met zindelijk maken. En ik heb het idee dat de voorjaars/zomer nesten wat sterker zijn.
Weil enten, tja ik doe het wel. Maar die van mij duikt elke plas in die ze tegen komt. En het park hier in de buurt, waar ze vaak zwemt bevat ook ratten, dus geen moeilijke keus. En ik ent dan natuurlijk in het voorjaar. Verder wordt ze getiterd voor de rest, dus hopelijk zo een mooie balans.
Maar je bent wel de sjaak met zulke buren Ciniz, zou daar ook echt niet blij van worden. Is het huur of koop? Als het huur is zou je ook de verhuurder kunnen contacten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 07:51

Ja zomer nest kan alleen heel pittig zijn voor de teef rond de bevalling en de eerste weken. Dat de teef liever de wereld wat koeler ziet. Maar daar dealen we dan wel weer mee. Maar inderdaad. Temperatuur in t nest is eerder goed, lekker naar buiten vanaf een week of 3/4 en dan gaat zindelijk maken ook een stuk beter. T scheelt puppypads en vetbedden wassen denk ik.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:58

Fijn dat Cody zn chemisch castratie toch wel wat lijkt te doen.
En wat een knapperd bij de kapper,altijd fijn on te zien dat er ook honden zijn die er echt van kunnen genieten.

Koelvesten geen ervaring mee,denk ook niet dat die van mij er blij van worden.

Fannetje ja zijn er echt zuur van...wonen hier al 13 jaar waarvan 11,5 met plezier en nu 1,5 jaar gedonder.
Ik en ze gaan echt ver.
Mn vent heeft zelfs een valse aangifte tegen zich gehad en hun eis van was 3500€,maar gelukkig klopte hun verhaal niet en heeft de rechter mn man in zn gelijk gesteld.
Gelukkig zijn er meerdere in de buurt die problemen met ze hebben dus het is al bij hun woningbouwvereniging gemeld,gemeente en wijk agent maar kan je zeggen dat het echt aan je vreet.
En ik ben echt iemand van leven en laten leven maar hun kan ik wel wat aan doen.
Wij zijn overigens koop en hun huur.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:06

Hoi allemaal,
Sorry ik zit even in de pauze op werk dus bijleespost komt eraan, maar ik heb een vraag waar ik echt even zelf niet uit kom & hier zitten nog al wat voedings experts :)

Pinto eet zijn brokken niet graag, eigenlijk al sinds hij bij ons is eet hij te weinig. Nu wil ik hem graag op carnibest zetten, maar hij gaat mee op vakantie eind juli en dan kunnen we het niet bevroren houden. Dus ik zoek iets voor tussen nu en na de vakantie om er voor te zorgen dat hij niet ondervoed raakt… Natvoer vind hij vreselijk lekker, zijn hier goede merken in te vinden? Of iets anders wat lekkerder is dan brok maar ook wel praktisch om mee te nemen op vakantie?

Hij krijgt nu puppy medium formaat van royal canin, dus ik wil hem hier sowieso al zsm van af.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:10

Edit:
Even snel via de telefoon (vanuit Toverland hihi)

Qua nat voer zou je eens kunnen kijken naar oa Terra Canis of edgard & cooper. Dat is best ok qua samenstelling voor blik voer, vind ik :) maar er zijn nog wel wat vergelijkbare merken te vinden. Edgard & cooper gaven wij (zowel blik alsook de kuipjes) Arya tussendoor als extra wel eens, als ze door een groeispurt wat te schraal werd ineens bv. Die waren dan wel fijn om even extra te geven. Zouden ook prima zijn om voor jullie te mee overbruggen nu tot na de vakantie.

En je zou ook eens naar gestoomde vlees rollen kunnen kijken van bv. Daily meat of kivo bv. (Dat zou m’n voorkeur hebben als je wat langere tijd moet overbruggen) Die laatste twee gaan wij testen nu voor onze vakantie in Frankrijk. Maar ook hier zijn nog wel meerdere merken van te krijgen met ook geen toevoegingen, zoals tammenga bv maar dan moet je zelf dingen toevoegen op langer termijn. Dit soort rollen kun je buiten de koelkast bewaren als ze dicht zijn dus ideaal voor vakantie. Eenmaal open moeten ze wel gekoeld bewaard worden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Druk druk dus zal vd week weer bij lezen. Ivy mag vanaf volgende week naar de elementaire gehoorzaamheid 1 en is dus klaar met de puppycursus

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:55

Jeetje, wat wordt die snel groot Marlis!

Noox, je hebt inderdaad van die houdbare vers rollen. Die hoeven in feite niet in de koelkast. Wij hebben er nog een paar van Kivo liggen voor het geval als ik weg moet of wat vergeet uit te halen. In de gestoomde rollen zit eigenlijk alles al zeggen ze. Van Tammenga heb je ze ook.

Wij zijn vanmorgen weer een ronde weze suppen. Jip ligt soms meer in het water dan op het board. Misschien toch maar eens een zwemvest overwegen _O-

Afbeelding

Afbeelding