Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Kan het ook niet als heftig gedrag bestempelen overigens. Veel honden (ook teven) rijden door onzekerheid, of even niet weten wat ze moeten.
Hij rijd zeker niet om te dekken.
Het is aan de eigenaar om dit gedrag eerder te onderscheppen en hem te begeleiden in de situatie waardoor dit gedrag ontstaat.
In het begin dus echt opgebouwd vanaf 10min en nu probeer ik het bij 50 te houden - ze is 10 maanden. Maar ze heeft al een beste conditie, dat scheelt wel als je in het zuiden woont. En ze loopt veel los, dus ze maakt dan ook veel meer meters als dat ze alleen aan de lijn loopt, dus als ik in het losloop gebied ben in m'n up, pas ik de wandeling aan aan de hand van hoeveel ze gedaan heeft. Vanochtend kwamen we best wat honden tegen waar ze mee gerend/gespeeld heeft, dus dan ga ik neit de volle 50min lopen omdat we weer aan't opbouwen zijn na 3 weken nagenoeg niks gedaan te hebben behalve kortere rondjes.
Nu houd ik soms ook m'n hart vast als ik d'r zie sjezen achter een hond aan. Een aantal windhonden wat hier regelmatig komen, houdt ze goed bij bv.
Maar dat soort beweging moet ze niet te vaak doen dus het is een beetje balans vinden denk ik.

Iedereen doet het dus anders maar die minuten regel lijkt iedereen het wel over eens te zijn dat dit achterhaald is. Jackie wilde al heel snel echt lópen. Snuffelen en beetje zitten is SAAI. Ik hou haar wel goed in de gaten, gaat ze zitten of liggen dan til ik haar op. Hoewel ze zichzelf daar nu ook te groot voor vindt hoor

Maar het is idd per individu gewoon zo verschillen met wat ze aankunnen, al vanaf jongs af aan, zowel lichamelijk alsook mentaal en dat kan binnen een ras ook echt verschillen enz dus het is idd belangrijk daar overal naar te kijken.
Nu denk ik dat als ze los was geweest dat het n ander verhaal was
Hardloper heeft ze mooi genegeerd toen we 'm even later weer tegenkwamen en ze wel weer los was. Op het eind kwamen we nog een mountain biker tegen en die vond ze wel interessant en daar rende ze heel ff achteraan, 5m.. Dus heb natuurlijk sorry nageroepen en d'r beloond omdat ze toch in achtervolging stopte en terug kwam naar me. Da's nog een beetje trial and error dus schijnbaar al negeert ze die normaal ook heel goed. Maar ze had een voor haar drukke wandeling na 3 weken weinig gedaan te hebben dus ik snap wel dat ze op dat moment even door overprikkeling zo reageert - had d'r eigenlijk toen al aangelijnd moeten hebben.

KimD schreef:Is dat van insta? Ik zie jouw berichten helemaal niet meer!
Ik kan beamen dat ze IRL goed gegroeid is ja.
cursebreaker schreef:KimD schreef:Is dat van insta? Ik zie jouw berichten helemaal niet meer!
Ik kan beamen dat ze IRL goed gegroeid is ja.
Ik heb ze op m'n Bookstagram account gezet (boeken Instagram account). Heb ondertussen 4/5 Instagram accounts en krijg 't niet geregeld alles bij te houden. Ik ben momenteel weer actief in het boekenwereldje bezig met bloggen enz dus dan post ik automatisch m'n stories op dat account zonder ook bij de andere accounts wat te zetten dus ben daar heel slecht mee bezig geweest de laatste tijd haha.
Dus tenzij je @melissasfandomworld volgt, is de rest idd even stil geweest![]()
Ja ze heeft de perfecte hoogte om zo lekker in je knieholte te rammen he
Ik dacht al dat er iets mis ging. En ja, perfecte hoogte, kan het arme kind ook niks aan doen.
leuk voor een IG giveaway.