Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 10:46

Sastaic schreef:
Ze is afgelopen zondag ontwormd.
Waarschijnlijk heeft ze toch wat vekeerds gegeten, er was iets op de echo wat het zicht blokkeerde. Ze wordt nu geopereerd om te kijken wat erin zit.

Oh gatver zeg! :( Heel veel sterkte!

T ontwormen vroeg ik omdat Boellie als pup een flinke wormbesmetting gehad heeft ondanks netjes ontwormen, en dat kwam heel erg overeen met het eerste berichtje van je.. Dierenarts wist ook niet wat het kon zijn, en omdat hij toen nog fit was besloten toch maar te ontwormen.

Sastaic

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:57

Dank jullie!

Ik hoop dat ze snel bellen :\

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 11:01

Dat snap ik! Wat een spanning. Zijn ze gelijk begonnen met opereren?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:02

oe bah, een operatie. Hopelijk komt ze snel bij en is er geen inwendige schade.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:39

Veel sterkte met je hondje

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:49

Slecht nieuws, het gaat helemaal niet goed! Ze heeft iig niks geks gegeten. De prognose is onzeker. Ik vertel er later meer over, ik ben kapot.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:58

Oh jemig, wat schrikken dit joh... Heel veel sterkte en ik duim voor jullie allebei! :(:)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:01

Heel veel sterkte!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 12:02

Sastaic schreef:
Slecht nieuws, het gaat helemaal niet goed! Ze heeft iig niks geks gegeten. De prognose is onzeker. Ik vertel er later meer over, ik ben kapot.

Ah nee! Wat ****

Heel veel sterkte!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:42

Wat naar dit, sastaic! Hopen dat het goed komt :(:) .

Die slowfeeder had ik ook gehaald, maar toen wilde hij helemaal niet meer eten. Heb ik het maar een tijdje in zijn puzzel gepropt en nu eet hij vrij normaal, is ook beter geworden omdat hij die RC gewoon inhaleerde en de DLG kauwt hij beter.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:45

Sastaic schreef:

Wat ongelooflijk oliebol is dit... Heel veel sterkte en een virtuele knuffel. De duimen draaien hier voor een goede afloop.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:49

Welke DLG heb je nu, ZoZenn?

Hier voor allebei een slowfeeder. Voor Dundy dezelfde als Lara heeft (maar dan in mannelijk grijs ^) ) en voor Dexter een wat simpelere. Die schrokt niet zo maar moest per se een voerbak van mn vriend in plaats van een soepkom :Y)

Dexter loopt trouwens nog steeds goooeeed! We lopen nu al ongeveer twintig minuten per keer en daar moet hij nog even ruim een week op blijven. Maar hij maakt geen misstappen meer, geen passen kreupel meer, hij draaft en galoppeert met links. Hij heeft nog wel zijn voorkeuren voor óf stap óf rechtergalop, maar het is vooruit gang *\o/*

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:26

Sterkte Sastaic! :(

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:33

Ze krijgen nu beide original, vind het eigenlijk wat onzin om die HE te voeren omdat Aj hier goed op groeit, energiek is en niet meer zo snel misselijk wordt. Moet er wel veel van voeren zeg, al geef ik hem wel nog wat meer dan dat er op de verpakking staat :').

YEEEY DEXTER LOOPT WEER GOED *\o/* *\o/* . Mooi man, wat een opluchting.

Net m'n nieuwe, goed passende, zwemvestje uitgeprobeerd. Zig is er super blij mee, hij peddelde lekker om me heen _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:40

Pups eten sowieso veel. Dexter at toen hij 10kg was evenveel als Dundy van 19kg. Nu eet nog steeds hetzelfde dus denk dat dit goed voor hem is. Hij krijgt 240g op een dag, hoeveel krijgt AJ? Dexter krijgt wek de cold pressed want die kon niet tegen krokant. En daar hadden wij vooral last van met zn scheten := Maar de hoeveelheden zijn meen ik hetzelfde.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:13

Sastaic schreef:

|( :(:)
Hoe staat het er nu voor?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:31

Sastaic schreef:

Vraag me af wat er aan de hand is. Maar heel veel sterkte en neem je tijd. Hopelijk komt ze er door ! :(:)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:55

Woensdagmiddag is Zhena, begonnen met haar brokjes uit braken. Gisterenochtend zijn we langs de dierenarts geweest, daar is een röntgenfoto gemaakt en hierop was niet iets te zien wat direct zorgelijk was. Ze heeft een prikje gehad tegen het braken en kreeg haar voer in kleine proties. Ze leek op te knappen en was levendiger. Gisteravond haar laatste portie voer liet ze staan, en ze was weer lusteloos. Ze wilde ook niet meer drinken. Vanmorgen hebben we een echo gemaakt en het leek erop dat er toch wat in de darmen zat. Ze kreeg een infuus en is geopereerd. Tijdens de operatie bleek dat ze helemaal niks verkeerds had gegeten. De darmen hangen normaal aan een ophangband en daar zat bij zhena een gat in. De darmen zijn daar doorheen gegaan en zaten aan elkaar vast gegroeid. De vergroeingen zijn van elkaar los gehaald maar nu heeft ze allemaal kleine wondjes in haar darmen en deze moeten niet weer aan elkaar vastgroeien. Maar zelf dichtgroeien. De dierenarts heeft dit nog nooit eerder meegemaakt en de prognose is onzeker.

Sorry als het warrig is het is een kopieer en plak verhaal.

Zhena is nu thuis en levendig maar de eerste 14 dagen zijn kritiek omdat alles opnieuw kan vergroeien door de wondjes in haar darmen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:56

Jeetje wat vervelend om zo in onzekerheid te zitten, ik zal zo een kaarsje branden voor haar :(:)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:58

Dank je wel azmay!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:03

Wat heftig en apart! Heb er ook nog nooit van gehoord. Is het een aangeboren iets of is het later ergens misgegaan? Lijkt me nu niet iets om mee bezig te zijn maar de fokker zal ook wel weten hoe en wat qua nestgenootjes en eventuele erfelijkheid...

Ik zal aan jullie denken! :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 18:48

Sastaic schreef:
Woensdagmiddag is Zhena, begonnen met haar brokjes uit braken. Gisterenochtend zijn we langs de dierenarts geweest, daar is een röntgenfoto gemaakt en hierop was niet iets te zien wat direct zorgelijk was. Ze heeft een prikje gehad tegen het braken en kreeg haar voer in kleine proties. Ze leek op te knappen en was levendiger. Gisteravond haar laatste portie voer liet ze staan, en ze was weer lusteloos. Ze wilde ook niet meer drinken. Vanmorgen hebben we een echo gemaakt en het leek erop dat er toch wat in de darmen zat. Ze kreeg een infuus en is geopereerd. Tijdens de operatie bleek dat ze helemaal niks verkeerds had gegeten. De darmen hangen normaal aan een ophangband en daar zat bij zhena een gat in. De darmen zijn daar doorheen gegaan en zaten aan elkaar vast gegroeid. De vergroeingen zijn van elkaar los gehaald maar nu heeft ze allemaal kleine wondjes in haar darmen en deze moeten niet weer aan elkaar vastgroeien. Maar zelf dichtgroeien. De dierenarts heeft dit nog nooit eerder meegemaakt en de prognose is onzeker.

Sorry als het warrig is het is een kopieer en plak verhaal.

Zhena is nu thuis en levendig maar de eerste 14 dagen zijn kritiek omdat alles opnieuw kan vergroeien door de wondjes in haar darmen.

Wow wat apart,wat heftig. Weet niet goed wat ik er op moet zeggen... sterkte!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:58

Oh wat naar.. heel veel sterkte!
Ik duim voor jullie dat het goed komt. :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:21

Wat erg. Ik duim voor je!
Klinkt als iets aangeboren. Hopelijk voor de andere pups niets erfelijks! :(:)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:47

Oh nee, dit is echt schrikken! Ik ga voor jullie duimen :j .

Aj krijgt een whopping 441 gram per dag :') , op de verpakking staat dat hij 420 gram moet hebben. Volgens mij wordt hij wel iets (maar dan ook echt iets) dik, dus ga hem nu 390 geven en kijken hoe dat gaat. Hij krijgt wel krokant, volgens mij voer je minder van pressed omdat die opzet? Maar dat weet ik niet zeker.

Hoe lang wandelt iedereen eigenlijk? Ik wandel zo'n 20 minuten, als het niet te warm is soms een half uurtje. Daarna is hij vaak wel genoeg geprikkeld/moe.