Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:06

Hoe gaat het met Binkie, Snoopy en het steenuiltje?

Heb jij al meer nieuws Benfan?

Nou Elina, die groeien snel. Ze zijn leuk!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:20

@Elina: Wat een mooie kleur zo dat grijs!
@Benfan: Wat ontzettend balen zeg van je Kakariki, ik hoop dat iemand hem vindt! Misschien de andere met kooi en al buiten zetten. Misschien dat het geluid hem terug lokt?
@Kimley: weet je hoe het met het uiltje is afgelopen?

Kimley

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:45

Ze zijn mooi Elina! <3

Nee geen idee helaas.. ze hebben hem mee genomen. En zouden hem naar de vogelopvang brengen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:24

Ach wat sneu van het grasparkietje die overleden is, ik weet eigenlijk niet of sectie iets zou kunnen uitwijzen, zelf zou ik niet snel voor sectie kiezen denk ik. Als Binkie het niet gehaald had had ik hem laten opzetten denk ik (raar eigenlijk dat dat soort dingen dan door je hoofd gaan he, “wat als we Binkie niet meer levend ophalen..”). Ik weet ook niet waarom, de rest van de overleden dieren hebben we heel mn leven al begraven, maar bij Binkie kwam opzetten in mn hoofd.. :=

Jammer van je Kakariki Benfan.. zou hij niet terug gevlogen kunnen zijn naar zn vorige huisje/ voliere? Geen idee of alle vogels dat doen hoor, maar kippen en fazanten zijn erg erf-trouw. Duiven staan er ook om bekend hun huis weer terug te vinden. Toen ooit mijn valkparkietje ontsnapte wist hij ook de weg weer terug naar huis, volgens mij zijn er ook vogels die zelfs vrij gelaten worden die door de straten vliegen en zelf weer thuis komen. Misschien een optie om de fokker te vragen de boel in de gaten te houden?

Binkie doet het naar omstandigheden erg goed trouwens! Zn eetlust is weer volledig terug en hij vliegt ook alweer wat rond! Alleen het landen gaat niet heel netjes, zn linkerpootje is nog steeds niet wat het moet zijn. Ik vrees dat dat voor altijd zal blijven maar de tijd zal het uitwijzen. Hij weet er al wel veel beter zn weg mee te vinden, hangt echt helemaal naar rechts bij het eten bijvoorbeeld en beweegt vooral zn snavel naar zn poot inplaats van andersom :+

Hij pakt dingen nu ook vrijwel gelijk met zn slechte pootje omdat hij dan beter zn evenwicht kan bewaren, en de coördinatie met zn slechte pootje is al wel verbeterd tenopzichte van een week geleden. En dan te bedenken dat we al 2 weken verder zijn vanaf het spoed consult naar Utrecht..
Lopen doet hij vrijwel alleen nog zijwaarts, hij probeert niet meer over te stappen of om te draaien, wanneer hij dat wel wil dan horen we een hoop gefladder omdat het hem echt nog niet lukt (dan valt hij bijna.. :(:) ).

Maar al met al zijn we erg tevreden met hoe Binkie er nog bij zit, in het ergste geval hebben we een gehandicapte papegaai, die zich gelukkig nog prima kan redden omdat zn pootje nog wel bruikbaar is alleen minder kracht en slechtere coördinatie heeft. In het beste geval trekt dat nog bij en wordt hij weer helemaal de oude!

De medicijnen zijn inmiddels op, dus hij is nu zonder medicijnen, ik merk geen verschil met met de medicijnen dus hij wordt er ook niet slechter van. Ook wel een geruststelling!

Onze scheve Binkie;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:30

Toch wel een fijne update Shanna. Hopelijk trekt het nog verder bij in de komende tijd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:39

Ja, klinkt toch wel hoopgevend hoor!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:44

Oh wat fijn dat het allemaal zo met een sisser afloopt zeg!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:48

Oh, dat klinkt toch positief Shanna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:44

Hier een video met zn loopje voor wie het interessant vind, wel met geluid dit keer :+
Je ziet ook verschil in reactie met zn pootjes wanneer hij zn evenwicht wat verliest en naar achteren “valt”, het ene pootje corrigeert, de andere doet niks.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:48

Oh knuffels! Je ziet hem genieten...

Wel apart zo met z'n pootje, lijkt inderdaad dan toch iets neurologisch geweest te zijn. Gelukkig passen ze zich meestal wel goed aan, dat zie je nu bij hem ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:56

Ik denk dat het ook zekers verschil maakt dat hij zn pootje niet helemaal mist. Hij kan hem nog wel gebruiken, alleen niet meer zoals voorheen.

Ik film van alles bij hem, maar dat hele neurologische wat hij toen deed heb ik natuurlijk niet gefilmd. Achteraf wel spijt van, want dat was echt heel typisch gedrag.. :=
Maar ja, toen was ik alleen maar bezig met rondbellen tot ik een arts had gevonden en daarna met spoed wegrijden.. :+ Ik had betere dingen te doen dan een kort filmpje van zn klachten te maken.. :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:11

Baby's <3

Alle 3 lichtgele lutinos.

Afbeelding
Afbeelding

Fijn dat het beter gaat met Binkie!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:19

Oh die zijn mooi Kimley ! <3

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:45

Fijn dat het weer de goede kant op gaat Shanna, hopelijk houdt deze lijn aan :j.

Wat een leukerds kimley, zijn het dan ook alle 3 poppen? Of is 1 vd ouders lutino.

De andere parkieten willen geen eieren leggen, blijkbaar wipwappen ze alleen in de vrije volière :=.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:53

Nee ouders zijn geen lutino :)
Gok op alle 3 poppen ja. Ze krijsen net zo als moeders ook _O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:24

Ja, volgens mij moeten het dan wel poppen zijn omdat het geslachtsgebonden vererft, maar ik ben geen expert dus ben heel benieuwd uiteindelijk :j.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:25

Ik denk ook geslachtsgebonden vererving, dus de vader vererft het alleen door aan zijn dochters.
Dat is bij valkparkieten in ieder geval wel zo.

Sorry voor mijn halve aanwezigheid en korte antwoorden trouwens!
Ik slaap nog slechter als normaal en heb dus weinig energie. Maar ik probeer wel alles te lezen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:40

Ai Cayenne, toch niet te veel gezondheidsproblemen? :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:44

Nou, ik heb afgelopen nacht gewoon helemaal niet geslapen en de nacht ervoor ook maar 2 uur (en niet aan elkaar) en zo gaat het al tijden. Het was al weinig maar het lijkt steeds minder te worden dus ik val soms gewoon letterlijk om := (maar slapen ho maar).
En ik wil niet de hele dag binnen zitten dus ik ga geregeld over m'n grenzen heen (wat ik op dat moment niet door heb).
Maar ik geniet wel van mijn vogels en van jullie berichtjes hoor! <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:41

Ja ik wist dat je slaapproblemen hebt. Dat zie je soms ook aan de tijdstippen van je antwoorden. Maar pff, dat is wel heel erg weinig en lijkt me zo frustrerend. :(:)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:23

Ja ik denk dat jullie gelijk hebben hoor :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:08

Hij is gevangen!!!! Heeft 30km afgelegt. Ga hem nu halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:16

Wauw wat fijn!!!
Nu maar hopen dat hij er verder niks aan over heeft gehouden!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:20

Oh wat fijn!

Hier hebben de ficheries weer 1 jong.
Beep en bob zitten weer op 7 eitjes en moffel en piertje hebben er nu 2 :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:32

Benfan schreef:
Hij is gevangen!!!! Heeft 30km afgelegt. Ga hem nu halen

Wat geweldig *\o/* ! Jeetje, 30 kilometer is niet min :wow: .