[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:43

Zonnetje81 schreef:
Eva blijft slecht brokjes eten. Ik heb er nu een paar kattenbrokken door gedaan en toen ging ze wel eten. Lijkt me geen kwaad te kunnen.. O:)

Bij saar voerde ik een beetje pate of karnemelk als ze slecht at

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:51

Bo_Y schreef:
Zonnetje81 schreef:
Eva blijft slecht brokjes eten. Ik heb er nu een paar kattenbrokken door gedaan en toen ging ze wel eten. Lijkt me geen kwaad te kunnen.. O:)

Ja dat is misschien een idee. Hoe deed je dat dan met die karnemelk? Ik overweeg om honden pate erdoor te doen maar ben bang dat ze dan juist gaat staken. Ik heb andere brok staan misschien vindt ze die lekkerder....hoop ik. Jack russell brok van royal canin. Maar als er een puppy op bezoek is eet ze wel want samen eten is veel leuker. En uit de snackbal eet ze ook maar er gaat per dag maar weinig in als het uit de voerbak gegeten moet worden.

Bo_Y

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:56

Die periode heeft Saar ook gehad.
Heel lastig
Ik hield eerst vast aan ze moet droge brokken eten en geen hondenpate of karnemelk, maar wel overstag gegaan. In haar bak kreeg ze of een theelepel pate of een scheutje karnemelk eroverheen en in haar bal of puzzels at ze zo. Heeft beide keren iets van 6 tot 8 weken geduurd en eet nu droge brokken als een bouwvakker.
Ik vond eten voor een groeiende pup belangrijk, dus dan maar consesies.
De pup van mijn moeder is nu 15 maanden en eet nog slecht. Heeft ook slechte darmen, dus wisselen van voer gaat ook niet zomaar. Die zou vers moeten gaan voeren denk ik..... maar dat wil je ze niet..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:58

Hoe vaak voer je per dag? Evy wilde ook niet eten, likte er wat aan en liep er dan bij weg. Van alles geprobeerd en wilde uiteindelijk alleen maar kaas of leverworst. Was niet helemaal de bedoeling. :') Op advies maar max 2 keer op een dag gaan voeren (op tijd in de ochtend en begin vd avond) en dat gaat nu heel erg goed.
Wij voeren trouwens de Eukanuba nature plus graanvrije brok.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:00

Julia schreef:
Hoe vaak voer je per dag? Evy wilde ook niet eten, likte er wat aan en liep er dan bij weg. Van alles geprobeerd en wilde uiteindelijk alleen maar kaas of leverworst. Was niet helemaal de bedoeling. :') Op advies maar max 2 keer op een dag gaan voeren (op tijd in de ochtend en begin vd avond) en dat gaat nu heel erg goed.

Oh is die er..
Wij voeren normale Eukanuba lam/rijst, maar zonder graan schijnt beter te zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:00

Zonnetje81 schreef:

Mijn reu(maart 2016) heeft dat ook heel slecht gedaan. Kvv ging er altijd goed in. Natvoer ook maar brok was altijd een drama. Een paar maanden geleden hebben we de overstap gemaakt naar Wolf of Wilderness en sinds dien eet ie echt met enthousiasme zijn brokjes weer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:02

Ik heb allebei geprobeerd. Weghalen of laten staan maar al geef ik haar heel de dag geen eten dat boeit haar niet. Uit de snackbal eet ze wel maar dat gaat gewoon op dr gemakje dus ook niet veel. Maar ik vind dat ze nu wel een blote ruggegraat krijgt. Groeit per week weinig hoewel ze wel veel groter is geworden. Ik denk dat ik ook overstag ga met wat pate erdoor. Misschien heeft ze het nodig om de brok te leren eten.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 20-11-17 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:03

Het is ook vaak even zoeken, Zonnetje.
Iedere hond is anders, maar voldoende eten als ze groeien is wel belangrijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:10

Ja eerst dacht ik van ja ze moet maar brok eten maar ja ik vind dit ook niet fijn en ipv beter wordt het juist minder.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:10

Bo_Y schreef:
Zonnetje81 schreef:

Boomer krijgt sardientjes, yoghurt of een rauw ei door zijn voer/brokjes.

Dan hier toch mijn vraag en ik hoef niet te horen dat het komt omdat hij te vroeg uit het nest is gegaan, maar Boomer is soms te enthausiast en gaat dan helemaal door het dolle heen, ik heb geen idee hoe ik dit echt goed kan corrigeren en bij de fokker heeft hij dit nooit gedaan. Het kan zijn dat het best druk is in ons huis, maar zodra ik met hem alleen ben is er niets aan de hand en is hij rustig en kan ik ook rustig met hem spelen. Als er meerdere mensen zijn en meerdere prikkels wordt hij was feller. Enig idee hoe ik dit goed kan corrigeren?
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 20-11-17 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:15

Nou ik heb een half kuipje gekrapt en gemixt met brokjes. Dadelijk wegen hoeveel ze gegeten heeft. Ze eet nu in ieder geval.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:22

Bo_Y schreef:
Julia schreef:

Oh is die er..
Wij voeren normale Eukanuba lam/rijst, maar zonder graan schijnt beter te zijn.

Ja, is relatief nieuw nog geloof ik.. Wij zijn er iig tot dusver erg tevreden over. Ze eet het goed, prima samenstelling. Ziet er super uit, stinkt niet en zit goed in haar vacht. Als je op Google zoekt naar Eukanuba nature plus dan krijg je alle verschillende soorten voer van die range wel te zien op verschillende webwinkels. Misschien t proberen waard!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:27

Nou ik had 150 gram mix gemaakt. En ze heeft 120 gram van gegeten. Bakje zat mega vol, 70 gram uit kuipje en rest brokjes. Dus dan heeft ze 50 gram brokjes op en 70 gram vleesje. Krijg er ooit maar 30 gram brok pd in.

Hopelijk nu geen buikpijn of diarree.
Volgende keer wat minder maken. Had niet in de gaten dat het zoveel was en ze zoveel in 1x zou eten. :+

Dit is over:

Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:35

Coldsummers; pups raken makkelijk overprikkeld. Wiebe werd dan ook feller en wat "lastiger te hanteren". We gebruikten het woord nee bij ongewenst gedrag en boden hem dan iets aan wat wel mocht/kon en pastte bij het moment. Even samen spelen juist. Of we gingen juist op de grond zitten en dan kroop ie meestal op schoot en kwam ie tot rust. Ze kunnen al die prikkels dan even niet doseren.

Wiebe pakte verder wel goed zijn rust, dus daar hoefden we ons geen zorgen over te maken.

@zonnetje81; kijk, dat is toch mooi!

Wiebe eet nooit moeizaam, tenzij er even iets niet lekker is gevallen. Dat gebeurt eigenlijk nooit, maar vanmiddag is er toch even iets naar binnen gegaan wat minder goed viel, denken we. Heel matjes vanmiddag, 2 keer flink gespuugd en ook daarna nog erg tammetjes. Zijn vlees wilde hij niet, een handje droge brokken wel. Daarna leek hij wat kwieker en met de wandeling was hij lekker alert en vrolijk. Nu nog steeds wat tammer dan anders, maar wel even gespeeld met de baas. We geven hem zo nog wat brokjes en hopelijk is dan alles wel weer redelijk zoals het moet zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:38

Denk je dat het van het ongelukje komt? Maar ze eten ook alles als ze de kans krijgen. Behalve Eva en haar brok hahaha.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:41

djinnie, op het moment zelf lijkt hij niet te luisteren, dan roep ik zijn naam maar het lijkt niet binnen te komen de eerste paar keer. Vervolgens komt hij wel bij mij liggen en dan liggen we samen even, dan ligt hij op schoot (en zoals je zegt, dan komt hij ook tot rust), maar soms doet hij dit ook niet en blijft hij maar doorgaan. Spelen helpt dan niet, dit lijkt het alleen maar erger te maken want hij gaat steeds feller spelen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:41

Time-out geven als ze te fel wordt, even de prikkels wegnemen. Kiko is ook enorm druk als er bezoek is. Nu gaat het beter maar tot aan een jaar was bezoek een ramp. Of Cubalibre uitnodigen, toen zij bij ons op bezoek was was het de eerste keer dat Kiko zich gedroeg en dat was de ommekeer. :))

Zonnetje, is dat niet ontzettend veel eten voor een voerbeurt? Kiko krijgt nu 2x 150 gram op een dag. Is wel uitgegroeid dus hoeft minder maar is ook een stuk groter.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:50

Time-out doe ik ook wel eens, dan negeer ik hem gewoon en dan kalmeert hij ook en komt hij daarna toenadering zoeken en even knuffelen.

Dit is Boomer overigens.

Afbeelding
Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:53

Waar geven jullie een time-out en voor hoe lang dan ongeveer?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:55

Julia schreef:
Waar geven jullie een time-out en voor hoe lang dan ongeveer?

Meestal is hij dan in de keuken, en dan loop ik weg (de deur naar de kamer kan dan ook dicht en doe ik dan meestal ook dicht), dan krijgt hij even 5 minuten geen aandacht en zodra hij wat gekalmeerd is gaat de deur open, dan mag hij zelf toenadering zoeken want als ik hem dan ga roepen wordt hij snel weer druk. En inderdaad, hij krijgt ook alleen een time out als hij overprikkeld is en je hem (op de een of andere manier) niet meer lijkt te kunnen bereiken.
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 20-11-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:55

Time out hebben wij alleen gegeven als ze overprikkeld was. Hoe lang hing af van haar, hoe snel ze weer tot rust kwam.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:57

Wat een mopje is Boomer!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:57

Ik heb Wiebe nog nooit een time out gegeven. Het is een heel relaxt kereltje, dus niet nodig gehad.

@zonnetje81: dat ongelukje was gisteren. Het is een vreetbeer. Ik verwacht dat of 1 van de gestolen gummetjes van zoon of iets vies van buiten wat zwaar op de maag lag. Of hij vond zijn ganzenvlees bij nader inzien niet zo lekker. Brok ging er weer goed in.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:08

Neonlight schreef:
Time-out geven als ze te fel wordt, even de prikkels wegnemen. Kiko is ook enorm druk als er bezoek is. Nu gaat het beter maar tot aan een jaar was bezoek een ramp. Of Cubalibre uitnodigen, toen zij bij ons op bezoek was was het de eerste keer dat Kiko zich gedroeg en dat was de ommekeer. :))

Dat is n mooi compliment, thanks :D

Hier ook n time-out maar dan wel in combinatie met bench tijd... de onze ging op een gegeven moment gewoon uit zichzelf in dr bench liggen en momenteel gaat ze gewoon in dr mand liggen. Verder leert ze natuurlijk heel veel van de andere 2 en is ze ook al ruim n week dag en nacht los in huis.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:12

Neonlight schreef:

Zonnetje, is dat niet ontzettend veel eten voor een voerbeurt? Kiko krijgt nu 2x 150 gram op een dag. Is wel uitgegroeid dus hoeft minder maar is ook een stuk groter.

Ja ik maakte het en zag dat het veel was maar dacht och ze eet toch niet alles dus ga morgen wel wat minder maken ja!!! Maar eerst nam ze van haar brokjes altijd maar een paar hapjes dus dacht niet dat ze in die korte tijd zoveel zou eten....oepsie.