8nnemiek schreef:Nachtlampje, wat een lieve foto en een prachtige kip! Welk ras is het? Ze is zo mooi getekend!
Ik heb nu een biologisch grof kippenmeel voor alle kippen. Had eerst opfokmeel maar daardoor kreeg mijn oudere kip een teveel aan eiwit binnen waardoor ze goed ziek is geworden.
Janne, ik heb me juist heel goed geïnformeerd hoor, zelfs nog bij een fokster van araucana's en ik lees toch echt overal dat de vochtigheid van dag 1 tot 17 hetzelfde moet blijven en aangepast moet worden naarmate de luchtkamer wel of niet groeit, en pas op dag 18 de vochtigheid verder verhogen. Op dag 7 en 14 moet geschouwd worden en eventueel de vochtigheid aangepast. Dus dat heb ik ook zo gedaan: op dag 13 heb ik, zoals geadviseerd werd op het kippenforum, de vochtigheid omlaag gezet.
Ik ga maar gewoon zo door als hoe de fokster van de araucana's me vertelde, dus ik houd ze nu nog even droog en daarna zet ik em op 75%. Dat lijkt bij andere fokkers goed te werken voor een prima uitkomst.
Ik ben wel benieuwd hoe andere bokkers dit doen. Hoe vochtig broeden jullie?
hoi annemiek,
ik heb de luchtvochtigheid ook altijd tussen de 50-60 procent in het begin en laat hem op de 18e dag omhoog gaan, ivm uitkomen. laat in ieder geval de broedmachine dicht!!!! laat je niet verleiden om de kuikens er eerder uit te halen voordat al je eitjes uitgekomen zijn, ze kunnen goed tot 48 uur in de broedmachine blijven.
Ik spray op de 18e dag altijd nog met zo´n gezichtspray, of hoe heet dat spul, water in een spuitbus voor verkoeling iets nevel in de broedmachine als ik marans of araucana heb. Hoop dat het goed gaat bij je !!
Leuke kip die cruesli, is een wyandotte of niet?