Slakken / beestjes terra ziet er nu zo uit ( van 1.10 meter):
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wat voor soort is dat?
Ik had een video van mijn haakneusslang op YT gezet en nu reageert iemand daar dus constant op.
Vermoedelijk uit Amerika (aan de manier waarop hij/zij de slang zou huisvestingen).
Alleen geeft een warmtemat echt niet genoeg warmte af, aangezien mijn kamer soms een vriesvak is.
Het frustreert me ook wel dat ik nu de hele tijd 'advies' krijg terwijl het niet echt nodig is. Alleen zand in de neus dus, is het een risico?
blijkbaar denken mensen dat het of overal altijd warm is, of dat iedereen de ruimte en het geld heeft om een aparte ruimte te hebben voor hun reptielen en om de kamer altijd warm te houden
Al leven haakneuzen niet altijd in het zand in het wild, of alleszins misschien niet het woestijnzand dat ik heb op dit moment. Het vreemde is dat je ze op foto’s in het wild vaak tussen de struiken ziet op plaatsen waar het vochtig lijkt maar dat hebben ze net niet nodig? En andere keren zie je ze weer eerder op grindachtig zand. Echt foto’s vinden van hun in het wild is niet zo simpel. :’) Ze kunnen zich volgens mij nog wel redelijk aanpassen aan de ondergrond, zolang het niet te vochtig is. (En ik zie net wel een paar foto’s met woestijnzand)
Achja... Velen van hun houden hun slang dan ook gewoon in van die plastieke bakken, als je kweekt kan ik het nog begrijpen, maar wat heb je aan een slang in een plastieke bak. 
Lestrange01 schreef:Het is gevaarlijk doordat een slang het niet kan "verwerken". Het zand wordt dus niet netjes uitgepoept maar blijft in de darmen achter. Uiteindelijk gaat de slang dood omdat hij verstopt zit. Dit schijnt dus zeker met het neppe zand echt een risico te zijn