Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:40

De beste wensen voor iedereen!

Hier was vuurwerk niet echt een ramp. Sigi trekt zich er niks van aan en heeft hele avond geslapen. Lyn houdt niet van harde klappen maar kon dit prima verdragen en heeft ook alleen maar geslapen en met balletje gespeeld. Waren wat Mongolen die meenden dat ze hier wel vuurwerk af mogen schieten (voor mijn raam, het is hier vuurwerk vrij). Toen was Guinness wel even flink geschrokken maar hij kwam bij me en toen was het ook snel weer goed voor m…

Alsnog hoop ik dat we volgend jaar gewoon een verbod hebben en een paar van die grote shows in NL met siervuurwerk. Veel beter dan al
Dat loze geknal…

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:05

Mee eens, ik haat zelf vuurwerk ook, vind het vreselijk. Wat mij betreft mag een algeheel verbod zsm geïntroduceerd worden in NL!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:08

Selina schreef:
Hier viel het helaas enorm tegen. Ruby’s reactie op vuurwerk is ernaar blaffen. Dus sinds donderdag al constant geblaf. Gister was echt overleven en elk uur aftellen. Spontaan en uit wanhoop besloten om 23.30 in de auto te stappen en naar een verlaten parkeerplaats te rijden. Toen heeft ze nog een halfuur in m’n armen geslapen. Eenmaal thuis om half 2 sliep ze gelukkig. Ze durft alleen nog niet te wandelen dus we hebben vandaag haar puur naar de plasplek getild en meteen weer terug. Hopelijk gaat dat vanaf morgen ook weer beter. Zo naar om je hond zo te zien. Ben zelf ook echt compleet gesloopt.

Hopelijk gaat het volgend jaar beter. Ze zit nu precies in haar angstfase en reageert daardoor al heftiger op dingen dus de timing is dan gewoon ruk. Ben wel jaloers op mensen wiens hond lekker lag te chillen :o

Hopelijk gaat het volgend jaar beter met Ruby! Wat zielig! Onze hond zat lekker te chillen maar als we hem niets te doen hadden gegeven was dat wel anders gegaan. Hij schrok vooral maar gelukkig was hij ook lekker moe gemaakt.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:58

De beste wensen :wave:

Fijn dat het bij de meesten wel goed of in ieder geval beter dan verwacht ging! Hier ook, het natvoer was (zolang ik erbij bleef staan en met de echt harde knallen wat aanmoediging) belangrijker dan het geknal *\o/* Voor en na middernacht lekker samen op de bank gelegen, dat hielp ook wel. De nachtronde nog wat later dan normaal gedaan voor de zekerheid en dat ging wel prima. Het is nu overdag gelukkig ook weer rustig. Hij is wel duidelijk slaap aan het inhalen :(:)

Voor alle stressende hondjes hoop ik dat het snel bijtrekt nu het rustiger is/wordt :knuffel:

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:06

_Christina schreef:
De beste wensen :wave:

Fijn dat het bij de meesten wel goed of in ieder geval beter dan verwacht ging! Hier ook, het natvoer was (zolang ik erbij bleef staan en met de echt harde knallen wat aanmoediging) belangrijker dan het geknal *\o/* Voor en na middernacht lekker samen op de bank gelegen, dat hielp ook wel. De nachtronde nog wat later dan normaal gedaan voor de zekerheid en dat ging wel prima. Het is nu overdag gelukkig ook weer rustig. Hij is wel duidelijk slaap aan het inhalen :(:)

Voor alle stressende hondjes hoop ik dat het snel bijtrekt nu het rustiger is/wordt :knuffel:

Ja ik ook.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:14

Ik heb het altijd zo te doen met bange dieren tijdens oud en nieuw.

Met Max was het dit jaar even afwachten. Vorig jaar was hij net 5 maand met oud en nieuw, maar ook dit jaar geen kick gegeven.

Wel voor de zekerheid aan de lijn gehouden op het erf, normaal loopt ie altijd los. Had het idee dat hij daar meer moeite mee had, dan vuurwerk zelf :')

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:35

Dagahra schreef:
Ik heb het altijd zo te doen met bange dieren tijdens oud en nieuw.

Met Max was het dit jaar even afwachten. Vorig jaar was hij net 5 maand met oud en nieuw, maar ook dit jaar geen kick gegeven.

Wel voor de zekerheid aan de lijn gehouden op het erf, normaal loopt ie altijd los. Had het idee dat hij daar meer moeite mee had, dan vuurwerk zelf :')

Wat fijn voor Max!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:16

Machie schreef:
fannetje schreef:
Wat pup betreft is het allemaal spannend. Er is maar 1 teef geboren, dus nu is het de vraag of de fokker haar zelf houdt of dat ik haar krijg ( afhankelijk van hoe ze uitgroeit). Meer dan afwachten kan ik niet, dus ik ga duimen draaien.

Oh wat een lastige situatie is dat! Voor welk ras ga je? :)

Voor een Australian Shepherd, grotendeels werklijn. Is het zusje van San. Dan weet jij ( en Kim) denk wel genoeg :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:09

Zegt me niks, sorry... :+
Of je moet al één van de andere 26 Kimmen bedoelen maar ik gok dat je op mij doelt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:17

KimD schreef:
Of je moet al één van de andere 26 Kimmen bedoelen maar ik gok dat je op mij doelt.

Oh, dacht dat jij San wel kende. En misschien ook wel bij welke fokker hij vandaan komt. Maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat. Het is natuurlijk ook geen collie, anders had je het vast wel geweten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:20

fannetje schreef:
KimD schreef:

Oh, dacht dat jij San wel kende. En misschien ook wel bij welke fokker hij vandaan komt. Maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat. Het is natuurlijk ook geen collie, anders had je het vast wel geweten.

Nouja, ken best wel wat fokkers, honden en mensen maar iets meer info dan 'San' is wel wenselijk ja.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:26

Heb je even een pb gedaan Kim, want wil hier niet zomaar namen gaan noemen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:58

San zegt mij wel wat maar dat weet je.. <3
Ik duim voor je mee!

Let niet op mijn bad hairday maar het is wel te zien dat dit moeder en dochter is toch.. :D <3

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:54

fannetje schreef:
Machie schreef:

Oh wat een lastige situatie is dat! Voor welk ras ga je? :)

Voor een Australian Shepherd, grotendeels werklijn. Is het zusje van San. Dan weet jij ( en Kim) denk wel genoeg :+

Ja dan weet ik wel genoeg. San ken ik :) spannend!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 08:20

XxDiandraxX schreef:
San zegt mij wel wat maar dat weet je.. <3
Ik duim voor je mee!

Let niet op mijn bad hairday maar het is wel te zien dat dit moeder en dochter is toch.. :D <3

[ [url=m/4dy88k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze lijken echt veel op elkaar ja :D

En ik hoop dat al het duimen gaat helpen, maar zodra ik meer weet, horen jullie het.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:02

Oh spannend fannetje. Als de pups eenmaal geboren zijn wil je er natuurlijk ook een.

Over 2 weken kan ik bellen of het teefje drachtig is. Ik heb geen voorkeur voor geslacht dus dat scheelt. Wel voorkeur voor kleur maar aangezien beide ouders rood (ik wil rood of tarwe) zijn komt dat wel goed.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:28

Ik moet even mijn zorgen kwijt. Nori is vorige week gebeten en heeft naast twee hoektand wondjes in z’n nek, een flinke scheur bij de basis van zijn staart. Vanochtend zijn we op controle geweest bij de dierenarts en we hadden er al een hard hoofd in. De plek bij zijn staart ziet er helemaal niet lekker uit en is veel te beweeglijk. We wachten nu een telefoontje af van de dierenarts of er gehecht gaat worden en een drain geplaatst. De arme knul heeft er veel last van. Echt zo erg om hem zo te zien. Hij heeft zo’n goed karakter en laat zich super behandelen. Hoop dat het binnen een paar weken wel echt beter met hem gaat.

Onze sneue knul
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 13:37

Jeetje wat sneu :(

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:39

Pfff wat ontzettend rot zeg :\ :(:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:05

Wat sneu :(:)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:22

Arme Nori :(

Wat groeit Layka hard zeg! Prachtig is ze!

Toch wel wat honden stress door 't vuurwerk, balen is dat toch. Maggie ging eerst wel okee, maar met een rondje uitlaten was het keurig stil op straat tot een of andere oetl*l toch wat af "moest" steken, gevolg angstige puberhond. Ze herstelde zich wel weer.
In de loop van de avond was het af en toe blaffen en ijsberen, rond middernacht werd dat erger. Niets hielp echt, dus ik heb halsband omgedaan, lijn eraan, en die steun had ze nodig, je zag de spanning veranderen. Ze hoefde ons niet meer te waarschuwen, ik zorgde voor haar, zo'n gevoel kreeg ik er bij.

Vanmiddag gaan we haar brother-from-other-parents ophalen, ik vind het toch wel weer spannend.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:40

Ahw, arme nori :(:) Hopelijk knapt het gauw weer op.

Spannend hoor! Succes vandaag KootMiraDrum :D

Hier vandaag het eerste tandje in mijn bezit gekregen. De rest is doorgeslikt, maar het voortandje zat er zo gek in dat ik kon helpen en hoppa, floepte 'ie er zo uit vanmorgen. Z'n gebit ziet er niet uit nu :')
Afbeelding

Z'n ondertanden komen eerder door dan boven. Degene die als eerste gewisseld is, heeft z'n opvolger er nog niet doorheen te drukken. De middelste ondertanden komen er al wel doorheen. Voor nu geniet ik even kort van het feit dat ik geen mesjes voel als ik Parker een koekje geef, maar glad tandvlees _O- (voorzichtigheid met iets aannemen is momenteel nog erg lastig :'))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:41

Pff wat een stomme mensen zijn er soms he :=
Hier ligt alles ook onder het vuurwerkafval. Prima dat je per se die zooi wil afsteken, maar ruim dan ook ff de rotzooi op... Maisie zit in de fase dat ze alles vast moet pakken in dr mond dus ik moet continu met haviksogen opletten :roll:

@Gaabje: awh wat sneu, beterschap!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 14:45

Dat wisselen is altijd zo lelijk _O-

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:30

Gaabje, sterkte met nori. Hopelijk gaat het snel de goede kant op.

Tigress, leuke foto! Lijkt wel zo'n cartoon foto haha