Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gigixponys schreef:Tja. Wij moeten ook ons brood verdienen..
Bij ons is het consult 28.5 euro, wat hier redelijk goedkoop is. Maar ik ben van België, denk dat het erg regio-afhankelijk is.
4x op 1 week zouden wij hier ook wel niet elke keer volle pot laten betalen.
5 euro, dan vraag ik me af of die DA nog lang gaat bestaan. Met alleen medicatie zit je daar toch al over.
Es_ther schreef:Maar hij moet ook spullen inkopen lijkt me. Al heb ik geen idee hoe duur het is. En salaris van z’n werknemers
Sting schreef:Al zoekend naar ervaringen kwam ik bij jullie topic uit, en zou graag jullie mening horen.
Ik heb sinds begin maart een konijn zitten met EC. Komt uit een ren met tien konijnen op onze kinderboerderij. Dierenarts bezoek gehad, op panacur (1x per dag) en ze knapte aardig op. Toch werd het niet helemaal goed en met weer bezoek aan de dierenarts afgelopen dinsdag een prik met dex en vit b gekregen. Daarnaast doorgaan met panacur 1x per dag en metacam 2x per dag. Ze verslechtert. Tolt soms erg vaak om, meerdere keren per 5 minuten. Inmiddels wel een band opgebouwd met het beestje en zie haar toch liever niet gaan. Gisteren gebeld met de dierenarts en voor 11.15 vandaag een afspraak.
Hoeveel lijden ze door het tollen? Ze eet en drinkt prima, probeert zichzelf goed te verzorgen naar rolt daarbij om en dus proberen wij dat zo goed mogelijk te doen. Hoeveel effect kan 2x per dag panacur nog hebben op dit moment?
Jenny21 schreef:Iedereen dank voor de reacties!
Naar Omlet had ik idd ook gekeken, maar dan zit je echt aan een paar honderd euro. En daarnaast is er gaas op de bodem. Wij hebben stenen daar hoeft geen gaas aan de onderkant. Lijkt me ook niet fijn voor konijnenpootjes.
Manlief is nu aan het denken om ze toch binnen te houden... ook daar gaan kijken naar binnenhokken. Je komt dan al snel op die ferplast bakken uit met een max van 1.60mtr.
Ze kunnen dan wel los maar we hebben hoofdzakelijk tegels.. is het dan wijs om een kleed naar te leggen bij de kooi? Kans dat ze dan op die paar vierkante meter blijven?
Al met al nog een hoop om over na te denken...
Zie momenteel ook geen echte ‘stabiele’ koppels in opvangen zitten. Konijnen welke niet snel onder de indruk zijn van kinderen en honden.
Mooiste zou zijn ook nog goed handtam en zindelijk. Of zijn we nu te veel eisend
Jenny21 schreef:Wat gebruiken jullie als slaap/schuilhuisjes?
Ons idee nu is een ren binnen zetten (puppyren) en daar alles los in, dus geen echt hok meer.
MoppieFilou schreef:Jenny21 schreef:Wat gebruiken jullie als slaap/schuilhuisjes?
Ons idee nu is een ren binnen zetten (puppyren) en daar alles los in, dus geen echt hok meer.
Ik heb ook geen hok meer. Ik gebruik kartonnen dozen, die ze helemaal geweldig vinden trouwens, en heb ook een soort tentje, en een houten huisje. Zeker voor binnen denk ik dat je ze heel blij maakt met kartonnen dozen waar ze dan ook nog eens bovenop kunnen gaan zitten
Jenny21 schreef:Hebben ze niets zachts nodig om op te liggen vraag ik me dan af? hebben ook geen zaagsel oid. Enkel tapijt en een wc met korrels.