De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:37

Ik heb ook een hond en zie soms de konijnen de hond uitdagen. Dan rent er 1 rondjes in de ren, stopt, wacht op de hond en rent dan weer verder. Soms ook neuzen aan elkaar.

Ik heb nu een fijne da gevonden. Laatst maar €5 betaald en geen consult. Bijzonder ..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:00

Tja. Wij moeten ook ons brood verdienen..
Bij ons is het consult 28.5 euro, wat hier redelijk goedkoop is. Maar ik ben van België, denk dat het erg regio-afhankelijk is.
4x op 1 week zouden wij hier ook wel niet elke keer volle pot laten betalen.
5 euro, dan vraag ik me af of die DA nog lang gaat bestaan. Met alleen medicatie zit je daar toch al over..

Herbie was weer flink. *\o/*

Mijn kruiden zijn bijna op, maar heb het gevoel dat de tuin nog maar heel langzaam groeit... Normaal zou ik dus vanalles uit de tuin gaan geven. Maar er is enkel nog maar gras en bamboe, beetje paardenbloem. Wat geven jullie nog allemaal? Liefst iets dat er dus nu al staat. :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:14

Hier groeit de paarse dovenetel en weegbree ook al lekker! :D

Kun je konijnen ook preventief ontwormen? :') Of doe je ze dan meer kwaad dan goed?

En dank voor jullie reacties op m'n nestje <3 Op m'n Instagram heb ik filmpjes van de bevalling gezet :+:

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:32

Gigixponys schreef:
Tja. Wij moeten ook ons brood verdienen..
Bij ons is het consult 28.5 euro, wat hier redelijk goedkoop is. Maar ik ben van België, denk dat het erg regio-afhankelijk is.
4x op 1 week zouden wij hier ook wel niet elke keer volle pot laten betalen.
5 euro, dan vraag ik me af of die DA nog lang gaat bestaan. Met alleen medicatie zit je daar toch al over.

Vraag mij inderdaad soms af hoe mijn dierenarts zo zijn brood kan verdienen. Woon in dld en hier zit de da in een kliniek aan zijn woonhuis en is tweede generatie. Kan mij vooral voorstellen dat hij geen hoge huur of hypotheekkosten meer heeft. Is de enige verklaring die ik tot nu toe heb kunnen bedenken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:08

Maar hij moet ook spullen inkopen lijkt me. Al heb ik geen idee hoe duur het is. En salaris van z’n werknemers

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 11:12

Jenny, hier zit Brownie en beebs ook binnen (gaan straks weer naar buiten).
Ik heb ook een tegelvloer, ze rennen en springen gewoon hoor! Is aan het begin even wennen, maar dat went al snel!

Naiwhl, dat is zeker een net bedrag, misschien doen ze dat expres omdat je zo vaak geweest bent? Fijn dat het beter gaat!

Gigi, ja daarom Uk idd wat langer aanhouden, al heb ik het idee dat hij de laatste dagen wat aantrekt, vanmorgen kon ik lastig zien wie Uk was, totdat ik de 2 kleinste ging wegen.
Uk 193
Daarna uk 230 dus nog wel wat verschil kaar wordt minder!

En ik neem idd een kleintje van Jolmer! :)) de "effen" baby! <3 die een bijzondere kleur naam heeft _O-

Haha gigi, ik denk dat je wat vroeg bent, tuin moet nog echt ik bloei komen heb ik het idee!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:02

Es_ther schreef:
Maar hij moet ook spullen inkopen lijkt me. Al heb ik geen idee hoe duur het is. En salaris van z’n werknemers

Duur :+

@kimberley, goed dat hij wat bijtrekt!
En ooh leuk dat je eentje van jolmer neemt, zijn die geslachten al bekend?

Tuin heeft idd denk ik nog wat tijd nodig. Kruiden waren nu ook iets rapper op met van 4 naar 6 konijnen te gaan. Al had ik wel gerekend voor 5 konijnen. Maar is soms lastig inschatten omdat 500 gram weegbree bv. veel meer is dan 500 gram gedroogde groentjes. :P

Weegbree groeit hier alleen in de zomer.. Dat andere ga ik eens zoeken.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:28

Hai hai, mag ik me hier ook melden? Ik heb 3 konijnen op het moment. Een black and tan dwergje, een rode nieuwzeelander en een dwergkonijntje (?) die ik jaaaren geleden heb gevonden. Was gewoon gedumpt :( afgelopen 2 jaar ben ik helaas heel wat konijntjes verloren. Ik had namelijk ook 2 prachtige groot Lotharingers en 2 zwarte kruisingen van mijn lotharinger en mijn dwergje := was een oeps nestje, ik zou nooit bewust zo’n groot konijn met een dwergje laten paren. Het waren 5 babies, 3 zijn nog in leven en wonen heerlijk samen bij iemand thuis. Maar ja, hier wat foto’s :)

Afbeelding deze zijn allebei opgegeten door een marter..

Afbeelding
Afbeelding dit waren ze als babies <3

Afbeelding dit waren paps en mams :+

Afbeelding
Afbeelding
En deze twee leven nog, samen met de bonte dwerg.
De black en tan heet grinch, de rode heet Heinz en de bonte heet Moffel. En kunnen jullie allemaal duimen voor heinz? ze heeft op dit moment E. Cuniculi |(
Mijn vader geeft haar nu 2x per dag panacur, 1x een vitamine b injectie en een dexamethason injectie voor de aankomende 3-5 dagen. Hopelijk slaat het aan en wordt ze beter. Ze kan niet meer lopen, haar achterhand is helemaal slap. Wel eet en drinkt ze nog goed zelf, wast ze zich en ziet er over het algemeen wakker uit. Als ze daarmee ophoudt gaan we niet verder met behandelen en laten we haar gaan. :(

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 20:42

Welkom Jeika!
Zonde dat er zoveel zijn overleden.
Je black and tan en rode zijn knap!

Degene die ik van Jolmer neem is een vrouw! Dus de zoon van Brownie wordt uiteindelijk gecastreerd :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:32

Al zoekend naar ervaringen kwam ik bij jullie topic uit, en zou graag jullie mening horen.
Ik heb sinds begin maart een konijn zitten met EC. Komt uit een ren met tien konijnen op onze kinderboerderij. Dierenarts bezoek gehad, op panacur (1x per dag) en ze knapte aardig op. Toch werd het niet helemaal goed en met weer bezoek aan de dierenarts afgelopen dinsdag een prik met dex en vit b gekregen. Daarnaast doorgaan met panacur 1x per dag en metacam 2x per dag. Ze verslechtert. Tolt soms erg vaak om, meerdere keren per 5 minuten. Inmiddels wel een band opgebouwd met het beestje en zie haar toch liever niet gaan. Gisteren gebeld met de dierenarts en voor 11.15 vandaag een afspraak.
Hoeveel lijden ze door het tollen? Ze eet en drinkt prima, probeert zichzelf goed te verzorgen naar rolt daarbij om en dus proberen wij dat zo goed mogelijk te doen. Hoeveel effect kan 2x per dag panacur nog hebben op dit moment?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:51

Sting schreef:
Al zoekend naar ervaringen kwam ik bij jullie topic uit, en zou graag jullie mening horen.
Ik heb sinds begin maart een konijn zitten met EC. Komt uit een ren met tien konijnen op onze kinderboerderij. Dierenarts bezoek gehad, op panacur (1x per dag) en ze knapte aardig op. Toch werd het niet helemaal goed en met weer bezoek aan de dierenarts afgelopen dinsdag een prik met dex en vit b gekregen. Daarnaast doorgaan met panacur 1x per dag en metacam 2x per dag. Ze verslechtert. Tolt soms erg vaak om, meerdere keren per 5 minuten. Inmiddels wel een band opgebouwd met het beestje en zie haar toch liever niet gaan. Gisteren gebeld met de dierenarts en voor 11.15 vandaag een afspraak.
Hoeveel lijden ze door het tollen? Ze eet en drinkt prima, probeert zichzelf goed te verzorgen naar rolt daarbij om en dus proberen wij dat zo goed mogelijk te doen. Hoeveel effect kan 2x per dag panacur nog hebben op dit moment?

Ik zou het zelf eten en drinken houden als richtlijn of het nog goed gaat of niet. Als ze stopt met eten en drinken zou ik persoonlijk niet verder behandelen. Wij behandelen nu volgens het schema van het wilhelminapark, 2x per dag panacur, 1x per dag dexamethason en 1x vit B. (Zij geven ook een anabool steroid) Dat schijnt het meest effectief te zijn. Sterkte met je konijntje!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:05

Jenny21 schreef:
Iedereen dank voor de reacties!

Naar Omlet had ik idd ook gekeken, maar dan zit je echt aan een paar honderd euro. En daarnaast is er gaas op de bodem. Wij hebben stenen daar hoeft geen gaas aan de onderkant. Lijkt me ook niet fijn voor konijnenpootjes.

Manlief is nu aan het denken om ze toch binnen te houden... ook daar gaan kijken naar binnenhokken. Je komt dan al snel op die ferplast bakken uit met een max van 1.60mtr.
Ze kunnen dan wel los maar we hebben hoofdzakelijk tegels.. is het dan wijs om een kleed naar te leggen bij de kooi? Kans dat ze dan op die paar vierkante meter blijven?

Al met al nog een hoop om over na te denken...

Zie momenteel ook geen echte ‘stabiele’ koppels in opvangen zitten. Konijnen welke niet snel onder de indruk zijn van kinderen en honden.
Mooiste zou zijn ook nog goed handtam en zindelijk. Of zijn we nu te veel eisend :=

Ik heb een heel lief stel alleen voedster is niet geholpen. Zou je evt zelf kunnen doen. Mannetje is het liefste konijn ooit. Ik heb er helaas teveel :( ze zijn gewend door de hele tuin te rennen met de schuur als hok dus wel een beetje verwend

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:17

Afbeelding

Eens de bokt upload proberen.
Lekker stel...

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:32

Oh daar wordt je vrolijk van.

Nappie en Rosie komen woensdag thuis.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:46

Ahh kijk nou, wat een heerlijke bende <3

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:00

Leuk vooruitzicht Jeetje :j

Gister met voeren kroop witje tussen Hanna en Ziva die strak tegen elkaar aan zaten. We zagen heel Witje niet meer terug _O-

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:56

Jullie gaaan snelll!

Ik pak even een paar dingen eruit die ik onthouden heb hoor, sorry :o

Wat een variërende prijzen zeg voor dierenartsen!
Ik weet niet wat ik met een consult kwijt ben, vorige keer met het inslapen van Donder was het maar 30 euro oid? Echt niet veel..

Het is nog vroeg, misschien gaat je tuintje ineena goed groeien Gigi!

Jaaa super leuke nestjes van Natasja <3

Jaa, baby gaat naar Kimberley, blij mee <3
En misschien nog wel een beeb naar een bekende O:)

Welkom Jeika! Wat een leukerds, wat zonde van die 2!

Moeilijk Sting! Geen tips helaas voor je! Sterkte!

Ahh leukies NAIWHL! Lief!

Wat fijn Jeetje! Leuk!

Hier gaat alles super! Weinig tijd dus even een soort van bijleespost gedaan, heb mn best gedaan!

Fijne pasen alvast allemaaaaal!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:25

Oh, komt de paashaas me die brengen? <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:33

Fijne Pasen dames *\o/* !

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 00:30

Beetje laat nog := maar, kon het niet laten ze toch te delen :D <3 :+: Oreoooo!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:04

Wat gebruiken jullie als slaap/schuilhuisjes?
Ons idee nu is een ren binnen zetten (puppyren) en daar alles los in, dus geen echt hok meer.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:51

Jenny21 schreef:
Ons idee nu is een ren binnen zetten (puppyren) en daar alles los in, dus geen echt hok meer.

Ik heb ook geen hok meer. Ik gebruik kartonnen dozen, die ze helemaal geweldig vinden trouwens, en heb ook een soort tentje, en een houten huisje. Zeker voor binnen denk ik dat je ze heel blij maakt met kartonnen dozen waar ze dan ook nog eens bovenop kunnen gaan zitten :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:42

Fijne pasen iedereen! :D
Wat een mooie foto's komen er voorbij <3 <3

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:08

MoppieFilou schreef:
Jenny21 schreef:

Ik heb ook geen hok meer. Ik gebruik kartonnen dozen, die ze helemaal geweldig vinden trouwens, en heb ook een soort tentje, en een houten huisje. Zeker voor binnen denk ik dat je ze heel blij maakt met kartonnen dozen waar ze dan ook nog eens bovenop kunnen gaan zitten :j

Hebben ze niets zachts nodig om op te liggen vraag ik me dan af? hebben ook geen zaagsel oid. Enkel tapijt en een wc met korrels.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:49

Jenny21 schreef:
Hebben ze niets zachts nodig om op te liggen vraag ik me dan af? hebben ook geen zaagsel oid. Enkel tapijt en een wc met korrels.

Hier is het fleece dekentje het meest favoriet, leuk om mee rond te gooien en om op te liggen. Heb wel eens hondenmandjes/kussentjes gehad maar toen dachten ze alleen maar: hee cool, een nieuwe wc :')