hopelijk knapt mulan snel op
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keandra schreef:Hier heb ik verder even geïnformeerd naar samoyeed pups via erkende fokkers, maar dat ziet mijn man niet zitten. Vraagprijs is om en bij de 2000€, dat heeft mijn man er niet voor over. Dit omdat we toch niet fokken of shows/wedstrijden doen, dan is de meerprijs van het stamboekpapiertje niet veel extra waard voor hem. Hij weet van de extra testen, maar dan kan er nog altijd iets anders om de hoek komen, dus een extra meerwaarde vindt hij dat ook niet.
Keandra schreef:ZoZenn,
Mijn man zijn allereerste hond was een labrador uit kampioenslijnen.
Hij had er zoveel research voor gedaan, dan topprijs neergelegd, geregeld gaan zien, hem laten bijstaan voor de juiste keuze van pup te maken.
Als puntje bij paaltje kwam, had hij een beest dat zo vals was, dat hij niet meer in staat was om gewoon er iets mee te kunnen doen.
Dit heeft hem eigenlijk een heel slecht beeld gegeven van wat je van een erkende fokker kunt krijgen.
Er was veel geld gegaan in die mensen om inderdaad een degelijke pedigree mee te geven en wat kreeg hij? een hond die gevaarlijk was naar mens, dier en zeker onze baby (ondertussen het kind waar we een hond voor willen zoeken).
Later nog een hond proberen kopen bij een fokker, maar heel slecht en raar werden we behandeld.
Hadden nochtans heel veel interresse, hadden een goed gevoel bij de ouderdieren.
Maar uiteindelijk kregen we nooit te horen of we uberhaupt een pup mochten kopen en dus op de wachtlijst kwamen.
Weer een slechte ervaring met een erkende fokker.
Verder heb ik zelf een herplaatser Heilige Birmaan kat, bij ons gekomen op 2 jaar want wegens wanbeheer van de cattery (konden ze zo niet zelf toegeven) gaf deze kat PKD door aan haar kittens en gingen ze binnen de kortste keren allemaal dood.
Sterilisatie wou de cattery niet zelf betalen, ze moest maar weg.
Heb ze na 2 dagen laten steriliseren en nu is ze ondertussen 14 en blijkt de overerfbare PKD via de fokvader telkens te komen en niet via haar, want bij haar zijn er nog steeds geen nierletsels te zien (laat jaarlijks controleren).
Na onze ervaringen wordt het voor mij moeilijk om dan even 2k neer te leggen en eigenlijk enkel een 'papieren garantie' te hebben, die zelfs niet veel voorsteld in veel gevallen. Met zulke dingen moet je volle vertrouwen hebben, en met mijn voorbeelden hebben we dit eigenlijk niet echt meer.
Hierdoor de keuze om voor herplaatsers te gaan.
Keandra schreef:En een herplaatser direct afschrijven als niet goed, is triestig.
Waarom zijn er dierenasiels? niet iedereen kan zijn dier een plaats bij hem geven tot de dood. Zijn genoeg redenen waarom iemand zelfs de perfect gefokte hond moet afstaan. Dan doet dat papier niet veel, is een extraatje, maar uiteindelijk kies je niet voor een papier maar de hond zelf. Dan een dier een mooi leven geven is toch goed. Die dieren zijn er en verdienen toch ook een leuk hondenleven bij een gezin.
Tja, je spreekt niet zo vriendelijk naar me, nochtans als het over een hond gaat, is het surtout mijn man die de doorslag maakt, en die zit hier niet. En die krijg je zeker op jouw toon, niet op een ander gedacht.
Maakt niet dat ons Luna hier niet welkom is, en zeker niet dat ze voor ons niet beter had kunnen zijn. Zo zonder stamboom, zonder te weten van waar ze effectief komt. Ze is leuk aangepast aan ons, wij aan haar en meer moet dat niet zijn.
Zo we gaan nog wat van Luna genieten, die komt net uit bad en heeft net een 1 durende brushing gekregen. Ze kan zich weer vuil maken.
Keandra schreef:2k gaf hij inderdaad niet voor een lab, maar ouders waren wel kampioensdieren, dus was ook geen lab van 400€. (lees eerder lab van 1.3k, wat er ook niet naast is)
En hij moest inderdaad niet naar de fokker KimD, die deed niets, liet niets meer van zich horen ....
Dus al verschillende onbetrouwbare fokkers gehad, kat, hond, maakt niet uit.
Dan maakt het na een tijd een heel pak minder uit en geef je je geld er minder aan uit als je al vaak ervaring met de mindere fokkers gehad hebt.
WAS ook van het idee dat een dier met een stamboom zeker beter was, dan een dier van een asiel. Maar ondertussen toch al genoeg ervaring gedaan met het omgekeerde.
Ervaring doet wat met een mens, en de reacties hierop zeggen toch ook veel. Alsof dat menig simpelgefokte hond het daglicht niet had mogen gezien hebben. Toch zullen er genoeg hier zijn in dit topic met een gewoon alledaagse hond die een thuis nodig had.
We zijn op zoek naar geen showkwaliteit maar een huishond kwaliteit Samoyeed. Ook geen al te alledaagse hond, en op zich mag dat iets kosten, maar 2k geeft mijn man echt niet voor een huishond. Had het bedrag lager gelegen, dan ok, maar geen 2k. (Samoyeed staat bekend voor een niet al te simpel karakter, ook geen evidente vachtonderhoud (veel trimmers of hondenkappers weten niet wat ze met een samoyeden vacht aan moeten vangen), zijn echter wel super sociaal en super met kids)
Maar in elk geval bedankt voor hier te kunnen reageren in dit topic.
Voel me dankzij jullie direct niet welkom meer.