Hond ziek. Herkent iemand dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:38

Succes bij de da +:)+

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:49

Succes weer bij de DA!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:18

Hoop echt voor je dat er een diagnose komt waarvoor ook een behandeling is. Lijkt me zo slopend.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:07

En?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 14:19

Zit net in de wachtkamer

Ze weegt nu 29 kilo..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:26

En Wat woog ze?

Sterkte joh!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:32

Duimen draaien +:)+ !

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:01

Succes bij de DA!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:06

Stille meelezen, wil je heel erg veel sterkte wensen!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 15:25

Ze was normaal rond de 34 kilo

We zijn weer terug . Erg veel info.
Ze is helemaal gecheckt. Geen koorts. 38.3 volgens mij. We hebben de lymfeknopen gevoeld. Nergens een verdikking , hetzelfde als het skelet. Ogen, tandvlees, oren , gebit goed. Reflexen goed. Temperatuur dus goed. Ze heeft veel gevoeld in de buik. Ze gaf nergens reactie op. Geen vergroot lever. Niks lijkt pijn te doen. Het is allemaal heel erg vaag. Ze is doodziek maar aan de buitenkant zie je niks. Daarom is het heel lastig zoeken. Want waar begin je? Het begon bij een verkoudheid , toen zwalken , niet eten , veel plassen. Nierproblemen. Symptomen zijn niet sterk nierproblemen omdat ze geen pijn aangeeft bij de nieren , de urine goed is en de waardes de laatste keer goed waren. DA vond haar er heel slecht uit zien. We hebben nu een uitgebreid bloedonderzoek opgestuurd (morgen of maandag uitslag) en we doen een kleine , voor de nierwaardes. Hier heb ik over een paar uur uitslag van. De urine was gewoon goed. Klein spoortje van eitwit te vinden. Zuivert mooi. Allemaal vaag , dierenarts maakt zich zorgen omdat de rest in het nest ook van die grote vage problemen hebben. We zoeken verder. Hopelijk krijgen we uit het bloedonderzoek aanknopingspunten en kunnen we eens gericht behandelen. Op dit moment kan het alles zijn. De dierenarts vind het zonde geld om nu van kop tot staart te echoën, rontgenen , enz enz. We moeten eerst weten waar het ergens zit. Nieren lijken het probleem nu niet. Als die wel verhoogd zijn doen we morgen een echo.

Hopelijk worden we wijzer uit het bloedonderzoek. Want alles is verder ok ,urine ,bloed (laatste keer) , klinisch ,geen ontstekingswaardes. Heel raar ziektebeeld. Maar ze is duidelijk doodziek van iets

Edit
DA denkt dat ze misselijk is. Omdat ze wel naar de bak loopt maar uiteindelijk omdraait
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 29-08-19 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:39

Dat was bij mijn hond toen ook, wat is dat toch gek hè?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:42

Pfff wat vervelend dat jullie er nog niet achter zijn. Wordt in het bloedonderzoek de alvleesklier meegenomen? Vooral vanwege de misselijkheid... Nogmaals sterkte!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 15:43

Anna79 schreef:
Pfff wat vervelend dat jullie er nog niet achter zijn. Wordt in het bloedonderzoek de alvleesklier meegenomen? Vooral vanwege de misselijkheid... Nogmaals sterkte!

Alles wat je ook maar in het bloed kan zien word mee genomen

IMJ heel apart ja...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:45

Pfoe wat een zorgen, gek hoor, wilt de arts al wat verder klacht afhankelijk behandelen? Voor de misselijkheid zou je cerenia kunnen proberen en voor een maagprobleem Zitac. Dan ben je mooi het weekend door als test en kun je maandag het effect overleggen. Je moet nu toch iets terwijl er afgewacht moet worden op het grote bloedbeeld. Is de alvleesklier (pancreatitis en EPI) nu getest (Fpli), en is de ontlasting getest?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:54

Ik vind het zo ook wel een beetje op een allergie lijken. Juist omdat er verder niets aan te zien is.
Mijn hondje heeft een allergie voor bepaald voer (gluten denk ik), bij het verkeerde voer is het na een dag alleen maar kotsen en heel ziek lijken. Je zou haar een paar dagen alleen gekookt kipfilet kunnen geven.

Sterkte hoor.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 15:56

Hannanas ontlasting heb ik niet. Ligt ergens in de tuin maar heb nog een hond. Ze zetten er geen prikkertje in. De rest word idd getest. We wachten weer verder af. We kunnen nu gewoon niks verder
Edit
Je bedoeld het vast goed en klacht afhandelend hebben we het over gehad. Dit zal alleen vaak 1 dag helpen of averechts werken...

Imaudy eet ze niet. Ze eet zelfs geen worst
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 29-08-19 16:04, in het totaal 2 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:57

Geen tips, wel een dikke digitale knuffel :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:07

Sterkte met de patient ik hoop voor je dat ze eindelijk eens iets vinden.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:25

Hannanas schreef:
Pfoe wat een zorgen, gek hoor, wilt de arts al wat verder klacht afhankelijk behandelen? Voor de misselijkheid zou je cerenia kunnen proberen en voor een maagprobleem Zitac. Dan ben je mooi het weekend door als test en kun je maandag het effect overleggen. Je moet nu toch iets terwijl er afgewacht moet worden op het grote bloedbeeld. Is de alvleesklier (pancreatitis en EPI) nu getest (Fpli), en is de ontlasting getest?

Ik verwacht niet dat ze op EPI testen. Daar wijst geen enkel symptoom op en moet de hond 24 uur nuchter zijn. FPLI zullen ze ook niet testen, is voor honden. Maar ik neem aan de ze CPLi zeker meenemen!
Ik ben benieuwd TS , ik hoop dat er iets behandelbaars uit komt!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 17:26

Nierwaardes iets verhoogd. Maar als ze echt nietfalen zou hebben zou je toch een ander ziektebeeld moeten hebben. En je zou dan meer moeten zien in de urine. Ze gaf de keuze om morgen een echo te doen of eerst even het grote bloedonderzoek af te wachten. Ik wil eerst meer weten , dus ik wacht even af

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:28

Ik zou ook afgaan op wat de DA denkt, dus als zij niet denkt dat de echo nodig is en grote onderzoek afwachten beter is, groot gelijk.

Ik duim dat ze een beetje fijn het weekend door komt! Sterkte en ik blijf nog even duimen voor jullie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:06

_xManadisx_ schreef:
Hannanas schreef:

Ik verwacht niet dat ze op EPI testen. Daar wijst geen enkel symptoom op en moet de hond 24 uur nuchter zijn. FPLI zullen ze ook niet testen, is voor honden. Maar ik neem aan de ze CPLi zeker meenemen!
Ik ben benieuwd TS , ik hoop dat er iets behandelbaars uit komt!

Oeps ja, voor katten (f van feline).
Snap ik, kwa diarree. Maar ik heb al zo vaak dieren gehad die buiten de regels piesten, dus wat moet je als de hond van ts ook zo’n raar geval is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:07

Goed idee ts!
Al zal ik wel als ik jou was wat klachten willen verlichten, misselijk zijn is gewoon ruk.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:10

Hè wat naar nou toch dat er nog niet echt iets duidelijker geworden is. Ga je weer zo'n onzeker weekend tegemoet. Hoop dat ze d.m.v. het uitgebreide onderzoek nog iets kunnen achterhalen. Sterkte!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:52

Poe Kabayo, this really sucks.