Hondensport

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:01

Dit is Elin haar wip:


Gisteren helaas twee disken door mijn fout maar verder wel lekker gelopen. Elin deed super haar vest, wachtte netjes bij de start, hele mooie palen en super blij met de raakvlakken (al mag ze bij de A nog wat sneller naar beneden).

VP


Jumping

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:51

Ik hoorde al wel dat het fijne rondjes waren. Jammer van de disk en dat bij de A heeft Roetsj soms ook, meestal gaat ze redelijk vlot, maar soms blijft ze even hangen en glijd ze dan ook zo naar beneden. Palen gaat idd top.

XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:55

fannetje schreef:
Ik hoorde al wel dat het fijne rondjes waren. Jammer van de disk en dat bij de A heeft Roetsj soms ook, meestal gaat ze redelijk vlot, maar soms blijft ze even hangen en glijd ze dan ook zo naar beneden. Palen gaat idd top.

De jumping vond ik niet leuk.. Zat eigenlijk weinig uitdaging in en daardoor de motivatie bij mij 0,0.. :o
Vp vond ik dan wel weer erg leuk!

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:16

Jammer jammer! In de quarantaine hebben onze honden flinke sprongen vooruit gemaakt, ben heel benieuwd hoe dit gaat uitwerken op wedstrijd. :j

Ik ben zelf ook geen fan van die loze Graad 1 rondjes, stelt over het algemeen allemaal vrij weinig voor. Daarom wil ik graag naar graad 2, tenminste wat uitdaging in de wissels.

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:35

Ik ben ook benieuwd Kim, wanneer mochten jullie ook al weer?

En uitdaging is leuk, mits de hond daar aan toe is. Misschien moet ik ook maar eens wat inschrijven bij de debutanten, even kijken wat er nog komt en wat uitkomt. Palen doet Roetsj nog niet zonder wires, dus 1e graad zit er nog voorlopig niet in. Ik train niet zo fanatiek als jullie, ook niet de mogelijkheid toe.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:40

Begin september geloof ik, eerste weekend! Ik zag dat Uden helaas geannuleerd is vanwege vergunningen.

Rechtoe rechtaan is echt klote om te lopen, het is ren je rot en de hond heeft geen stimulatie. Ik heb liever uitdaging in de parcoursen zodat ik af en toe nog wat te handelen heb.

Maar, soms ben ik aan het verkennen en dan staat de slalom met een rechtse insteek en dan hoor ik soms mensen discussiëren daarover. Dan vraag ik me altijd af wat ze wél trainen, zulke dingen behoren tot de basis lijkt me.

XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:06

KimD schreef:
Begin september geloof ik, eerste weekend! Ik zag dat Uden helaas geannuleerd is vanwege vergunningen.

Rechtoe rechtaan is echt klote om te lopen, het is ren je rot en de hond heeft geen stimulatie. Ik heb liever uitdaging in de parcoursen zodat ik af en toe nog wat te handelen heb.

Maar, soms ben ik aan het verkennen en dan staat de slalom met een rechtse insteek en dan hoor ik soms mensen discussiëren daarover. Dan vraag ik me altijd af wat ze wél trainen, zulke dingen behoren tot de basis lijkt me.

Begin september loop ik ook weer. Uden is sonde idd, al kon ik toch niet dat weekend dus voor mij maakt het weinig verschil.

Palen op rechts vind elin vaak juist makkelijker dan links.

Hoevaak train je nu met roetsj? Elin traint ook “maar” 2x per week hoor.

Ik geloof wel dat na gisteren het woord “coronaconditie” ook in de dikke van dalen mag worden opgenomen.. :')

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:35

Wij trainen ook niet overdreven veel trouwens. :n

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 06:57

Ik train momenteel alleen de seminars, omdat club weer stil ligt ivm vakantie.
Normaal trainen we 1 x per week en als ik de mogelijkheid heb ergens een lesje of een keer baan/hal huren extra, maar dat zal max 1-2 per maand zijn. En nu zit Lingewaard dicht vanwege vakantie en Zeewolde vanaf komend weekend ook, dus zelf pas weer weekend 8-9 aug. 2 dagen seminar/les in Apeldoorn als volgende trainings-optie. Of ik moet kijken of ik evt op 3 of 4 augustus nog naar Didam kan of zij niet met vakantie is. Gewoon standaard 2 x in de week zou mij ook fijn lijken, dus ben echt aan het nadenken of/hoe ik dat misschien vorm kan geven.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:45

Volgens mij stonden wij naast jou te wachten Diandra haha

Ik vond de rondjes op zich wel fijn, Benno was maandag gegrepen op de training door een tevurense herder, gelukkig niks aan over gehouden.

En wij zijn 2 jaar geleden begonnen om Benno helemaal van scrap opnieuw op te bouwen omdat bji onze eerst vereniging het gewoon heel slecht allemaal geleerd was en palen kon die niet. Toen bij de vorige vereniging de palen er weer in zaten had onze vorige trainer niet gewaarschuwd om te vroeg te starten, dus zo geschiedde en deden wij mee met de winter competitie en kon ik eigenlijk weer opnieuw beginnen met de palen omdat ze gewoon nog niet 200% goed zijn.

maar al doende leert men.

Ik had op VP ook een Disk omdat ik hem terug zette op de kattenloop, hij sprong echt al van boven, terwijl dat juist het geen is wat hij altijd wel heeft zijn z'n raakvlakken.

en de jumping hadden we de palen in 1 x goed, wat voor ons dus echt een winst is, gooide die helaas een latje omdat ik hem riep(geen idee waarom :+ )

XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:03

Ow haha, dat zou zomaar kunnen. Ik heb dat soort dingen meestal niet in de gaten.. :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:33

XxDiandraxX schreef:
Ow haha, dat zou zomaar kunnen. Ik heb dat soort dingen meestal niet in de gaten.. :')


Ik stond daar met mn puppetje dus kon ook niet zomaar ff zeggen: He jij bent toch .. :')

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:35

Ik ga me hier ook weer melden. Ooit al es gedaan maar door gebrek aan tijd en dat het helemaal niet goed ging heel lang gestopt.
Sinds een week of 12 (exlusief 8 weken van de corona dat ze dicht zaten) weer begonnen met agility.
Gewoon op de baby manier.
Geen moeilijke lijnen. Geen druk maar wel volgens t boekje.
Mocht t te moeilijk worden dan hak ik het in stukjes.
Vanavond weer een les en zal kijken of ik iemand kan laten filmen.

Wel doen we weer heel fanatiek aan hoopers. Jinn doet t zo goed en ik krijg al 'gezeur' wanneer ik me inschrijf voor de 1e wedstrijd. Haha.
Natuurlijk nog genoeg verbeterpunten maar na een jaar niet gedaan hebben mag ik niet klagen.
Ik vind t vooral moeilijk om op de juiste timing te zitten


KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:37

Hey! :wave:

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:38

KimD schreef:
Hey! :wave:


Jij weer :P

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:52

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:
Hey! :wave:


Jij weer :P


Zo makkelijk kom je niet van me af! ~~}>

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:57

Citaat:
Zo makkelijk kom je niet van me af! ~~}>


Haha. Is gezellig hoor :)

Doe jij ook nog steeds hoopers?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:30

JesdaJinn schreef:
Citaat:
Zo makkelijk kom je niet van me af! ~~}>


Haha. Is gezellig hoor :)

Doe jij ook nog steeds hoopers?


Niet actief, zo nu en dan pik ik een seminar mee of als we ons een zondag vervelen gaan we wel eens hooperen. Het blijft leuk om te doen! <3

Wij hebben gisteren weer heerlijk getraind maar echt top! Hondjes waren ondanks het weer erg knap! *\o/*

'S middags privé met Puk, zij was echt heel knap. Heel goed contact en luisterde perfect naar mijn commando's. Dan zijn we echt een team. :j


'S middags privé met Dana, zij was ook heel knap en trots op de afstand die we hebben kunnen houden. Maar ze was wel stout-achtig, we konden er wel om lachen. :')


In de avond de runnings met Harvey, als jullie je afvragen waarom ik zo bescheten ren, hij moet leren niet te gaan haasten en ik wissel af in tempo en overdreven bewegingen om dat aan te leren.


De komende twee weken is er vakantie dus dan hebben we de hal heerlijk voor ons alleen. Ik ben van plan om een paar dagen per week de runnings te gaan doen met Harvey. :j

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:29

Stukje film van agility.
Zoals ik al zei doe ik het gewoon voor de fun.



Na de 1e tunnel moet ie achter de tunnel langs de sprongen doen. Daar was ik te laat met aangeven vandaar dat ie een rondje twist.
Insteekpalen ging mis omdat ik net 1 stap meer naar hem had moeten doen want de sprong en insteekpalen lagen niet helemaal recht. Voor de rest vind ik t wel een prima rondje.
Zo doen Jinn en ik de agility, gewoon relaxt en rustig en wordt t te moeilijk dan hak ik t in stukjes.

Voor de oplettende kijker en die ons kende van eerder behendigheid. Ja, hij bijft liggen aan de start en hij tikt geen latten meer :)
We springen nu ook 50cm ipv de 60cm die hij eigenlijk officieel zou moeten springen

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:52

Ziet er inderdaad stukken beter en rustiger uit dan dat het ooit was, bij beide partijen. :j
Enige waar ik over zou vallen is de tunnel, die ligt met véél te weinig tunnelzakken vast waardoor dit behoorlijke klappen op de polsen en schouders geeft en echt nare ongelukken kan veroorzaken.

Dit is daar een van de beste filmpjes over, vind ik!

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:57

Tunnel zit ook nog met pinnen in de grond ;)

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:01

Leuk al die filmpjes, ook mooi om te zien van de tunnels.

Ik heb ons opgegeven voor onze 1e debutanten wedstrijd de 29e in Bemmel. Ben benieuwd.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:28

JesdaJinn schreef:
Tunnel zit ook nog met pinnen in de grond ;)


Het gaat om de beweging die Jinn erin maakt, die zie je duidelijk in het filmpje en in het filmpje dat ik deel is goed uitgelegd wat ik bedoel. :j


fannetje schreef:
Leuk al die filmpjes, ook mooi om te zien van de tunnels.

Ik heb ons opgegeven voor onze 1e debutanten wedstrijd de 29e in Bemmel. Ben benieuwd.


Succes! *\o/*

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:41

goed filmpje inderdaad Kim!

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:40

Ik heb jou filmpje nog niet bekeken want was naar dierentuin. Ga vnvd kijken en kinken of ik snap wat je bedoeld :)

Edit:
Ik zie en snap heel duidelijk wat je bedoeld! Zal dat es voor leggen aan de trainer. Benieuwd wat die er van vindt.