De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:12

Mijne eten pas na acht uur in de avond en in de ochtend rond zes uur als ze brok krijgen. De rest van de dag eten ze amper wat, maar ze drinken wel genoeg.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 16:16

Hier ook.
Als het afkoelt zijn ze actiever en eten ze meer.
Overdag liggen ze vooral tegen de fles aan, of probeert stoffer de dop eraf te halen >;)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:23

:') hahahaha

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:00

Ja hier ook. Ze eten een beetje wanneer ik het breng om half 10 en de rest pas weer 's avonds rond 8u. Tussendoor liggen ze te chillen, al komen ze nog wel zeuren voor blaadjes maar daar worden ze ook snel moe van. Napoleon en Wokkels liggen voornamelijk tegen de icepod. Flou in de schaduw op het zand.
Afbeelding
En Chester zit binnen, dus die heeft er niet zoveel last van.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:59

Hier eten ze nu ook een stuk minder.

Iemand DE tip hoe je een konijn aan het eten krijgt? Ik ben echt nog steeds/alweer ten einde raad, ik kan Pepper alles voorschotelen wat ze lekker vind maar na 2 happen stopt ze met eten -O-
Ze vindt de nieuwe brokjes lekker maar echt 2 happen en ze stopt weer, zelfde met wortel, wortelloof, andere groente, rozijntjes, havermout en noem het maar op! Ik wil m'n meisje zo graag bij mij houden maar dan moet ze wel echt gaan eten ;(

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:23

Las je topic al op Facebook ;(
Echt vervelend. De dierenarts weet ook geen oplossing?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:37

Ja echt ik ben ten einde raad, ik heb het idee alles geprobeerd te hebben ;(
Ik ga morgen de DA even mailen (als ik bel zeggen ze toch dat ik langs moet komen maar dat is weer stress en dat wil ik niet)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:37

Vervelend Tarzan. Helaas geen tip. Meer dan vanalles voorschotelen kan je niet doen, blijven proberen. En dwangvoer, maar dat is bij Pepper zeker niet te doen? Je wil je ook niet nog meer stress geven. :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:50

Alles wat met dwang moet is inderdaad uitgesloten :( Ik weet het gewoon echt niet meer ..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:56

Echt vervelend Tarzan.. ;( Arme Pepper :(:) .

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:11

Heb je peterselie al geprobeerd? Mijn vorige twee konijnen aten dat altijd als enigste als ze ziek waren. Verder kreeg ik dan niks naar binnen. Helaas vinden de twee die ik nu heb het niet lekker. Verder zijn ze bij mij gek op bader en takken van apelbomen. Misschien kan je dat proberen? Succes in ieder geval!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:22

Sterkte met Pepper, Tarzan.. Altijd vervelend als ze ineens niet of minder gaan eten..

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 00:05

@Tarzan :
Bij ons thuis lukte het mijn dochter om onze kleine voedster (die al 10 dagen niet meer wilde eten) om die weer tot eten te verleiden. (Voedster zat op dwangvoeding, wilde alleen nog wel een vers wilgeblaadje aanpakken - die in december dus zo goed als verdwenen zijn).
Dochter ging clickertraining doen met de andere 3 konijnen, bij het clickeren verdienen ze dan Selective. (Normaal eten ze Care+).
Toen mina in de gaten kreeg dat er lekkers te verdienen viel, wilde ze ook wel mee doen met clickeren.
En toen pakte ze de brokjes weer aan! Ze vergat gewoon even dat ze het vertikte om ge eten.
(Ze was één dagje ziek geweest, had waarschijnlijk een giftig blaadje van iets gegeten dat in de tuin was gewaaid. Niet lekker = niet eten. De andere voedster had een dag eerder hetzelfde gehad, toen ik met de eerste weer thuiskwam van de dierenarts viel mijn kleine voedster letterlijk om. De eerste voedster begon toen al weer bij te trekken en weer te eten, dus dat verwachtte ik bij de kleine voedster ook. Een dag later toch maar naar de DA met de kleine voedster, is daar zelfs nog een nacht gebleven. Helemaal nagekeken, alles OK maar eten, ho maar. Volgens mijn DA is dat dus het probleem van konijntjes, dat ze stoppen met eten als ze zich niet lekker voelen, maar vergeten dat ze gewoon weer kunnen eten als ze beter zijn.
Na 10 dagen deangvoeding was ik zelf ook aan het eind van mijn latijn.
Totdat mijn dochter dus anders te werk ging.
De nieuwsgierigheid naar wat er te verdienen viel, won het van het principieel niet eten.
(Dezelfde brokjes hoefde ze niet als je die gewoon onder haar neus aanbood, want mevrouw kon tenslotte niet eten want ze was "ziek") (zucht)
Na het aannemen van voer bij de clickertraining at ze weer met de pot mee.
Misschien dat dit een idee is om met Pepper te proberen?
(Ik neem aan dat zijn gebit in orde is? Want dat is het enige wat ik verder kan verzinnen wat een reden kan zijn om te staken met eten - wel willen eten maar na een paar hapjes stoppen omdat het pijn doet?)
Ik hoop voor je dat Pepper snel weer zelf goed gaat eten.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 04:22

Zo trof ik knabbel en babbel vanmiddag aan :?
Blijkbaar geen last van de warmte

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 08:59

Tarzan, wat maar!
Hier vonden ze peterselie ook erg lekker (zet NOOIT je boodschappen op het bijzet tafeltje), misschien bakt dat te proberen?

@ Sabine, misschien werkt ie graag aan z'n zomer kleurtje :)?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:40

Ik heb besloten na m'n werk even langs de DA te rijden (zonder Pepper) en even vragen of ik de panacur mag proberen en of ze eventueel tips hebben.. misschien is de konijnkundige DA ook aanwezig en kan hij wat tips geven..

Ik weet het ook gewoon niet meer .. ik wil m'n meisje gewoon niet kwijt maar wil haar ook niet zoveel laten stressen, is gewoon echt een klote ziekte en een klote situatie! :\

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:47

Arme Pepper, je voelt je zo machteloos :(:)
Hopelijk heeft de DA nog handige tips die je kan proberen.

Ran wilde vanochtend ook niks eten, maar bij hem kan je er zo dwangvoer in stoppen, dat maakt het gelijk een stuk makkelijker.
Hij ligt er wel ellendig bij, arme jongen ;(

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 11:13

Arme Pepper :(:).

Lijkt me niet heel comfortabel liggen. Wordt tijd dat het minder warm wordt!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:49

Ik heb geen tips voor je Tarzan, maar heel veel sterkte met lieve Pepper :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:53

Soms is liefde ook loslaten Tarzan :(:) , eeuwig aanrommelen is ook niet fair voor Pepper :o

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:29

Ik weet het Rebecca, maar ze wil zelf nog te graag om het op te geven, ze is er zelf nog niet klaar voor en dat maakt het des te moeilijker! Dat is ook de reden waarom ik jaren geleden zo geknokt heb met en voor haar, ze is nog niet klaar om te gaan! Zo sneu om dan te zien dat haar koppie zo graag wil maar haar lijfje alles tegenhoud :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:35

Ze is ook sprekend Utopia , hoe kapot en af haar lijf ook was het koppie ging maar door .

Begrijp dat het een deel van je is , als een kind . En je kind wil je niet laten gaan , maar soms is het beter voor het dier vind ik.

Hoe dan ook sterkte met deze moeilijke tijd met Pepper :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:37

Even overlegd met de DA en een afspraak voor morgen gemaakt om toch even langs te komen, dat vonden ze zelf beter aangezien we al zo lang bezig zijn zonder effect, dan kijken we morgen wat de mogelijke opties zijn (bijvoorbeeld Panacur als medicijn krijgen ipv de fenbendrops etc)

Ik zat te janken als een klein kind maar gelukkig was het de leuke assistente die het wel begreep! :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:00

Lou is nu bij de DA voor zijn tandjes. Hopen dat alles goed gaat!

Jullie weten waarschijnlijk wel dat ik ze binnenkort weer wil herenigen, maar binnen iets minder dan 3 weken vertrek ik voor een week op vakantie. Zou ik dan niet best wachten tot na mijn vakantie?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:35

Oeh hopen dat alles goed gaat inderdaad! Is hij onder narcose?

Ik zou wachten tot na je vakantie, ik zou een pas gekoppeld stel rammen niet achter durven laten :=

Ware liefde <3 <3 <3
Afbeelding