'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:11

LadyKantje schreef:
Ik heb inderdaad mijn tuin dusdanig ingericht dat er geen honden terecht kunnen komen, op mijn eigen kosten. Maar sta ik nu te roeptoeteren dat ik het oneerlijk vind en dat ik de factuur naar alle hondeneigenaren in de straat ga sturen? Zoals ik al zei... get a life en stoor je niet zoveel aan anderen. Jullie laten je wel heel erg kennen op deze manier.

Lopen er dan zoveel honden bij jullie in de buurt door de tuinen heen te struinen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:23

LadyKantje schreef:
Ik lees echt met verbazing dit topic..... :') :')

En ik ben van mening; wil je geen katten in de tuin? Dan zorg je maar dat je tuin niet toegankelijk is voor een kat. Het is namelijk wel heel erg makkelijk om de schuld op de eigenaren te schuiven. Als ik sommige mensen in dit topic mag geloven is het bijna alsof het de eigenaren zelf zijn die in andermans tuin zitten te poepen... :') :')

Get a life en stoor je niet zo aan allerlei zaken... :evaw:

:? Seriously? Het is toch de eigenaar zijn verantwoordelijkheid? :?
Gek he dat men een hekel krijgt aan katten... :n
Dus eigenlijk gewoon bordje met vergif klaar zetten waar alleen de kat bij kan en probleem lost na verloop van tijd zichzelf op. :j Goedkoop en effectief.
Als hier een kat binnen zou zitten zou ze trouwens zonder pardon richting asiel gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:33

LadyKantje schreef:
Ik lees echt met verbazing dit topic..... :') :')

En ik ben van mening; wil je geen katten in de tuin? Dan zorg je maar dat je tuin niet toegankelijk is voor een kat. Het is namelijk wel heel erg makkelijk om de schuld op de eigenaren te schuiven. Als ik sommige mensen in dit topic mag geloven is het bijna alsof het de eigenaren zelf zijn die in andermans tuin zitten te poepen... :') :')

Get a life en stoor je niet zo aan allerlei zaken... :evaw:

Oh mooi. Kan ik stoppen met mijn tuin afzetten en mijn honden lekker laten lopen waar zij willen _/-\o_.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:35

Overigens is er een gróót verschil tussen schuld en, en daar draait t hier om, VERANTWOORDELIJKHEID.

Keurig in het wetboek geregeld, ook.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:36

}> Mijn honden vinden katten in de tuin geweldig dus ik ga mijn tuin niet afzetten en mijn honden kunnen altijd in de tuin }>

emil01

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:05

Dit lijkt me een simpele oplossing om een kat uit je tuin te houden; https://www.youtube.com/watch?v=UTDvbvFR2vw

En ik woon in Nederland btw, in het buitengebied, en daar geldt de regel als ik geen honden in mijn tuin van anderen wil, ik mijn tuin daar voor af moet zetten......dus helaas geldt er een omgekeerde wereld....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:08

emil01 schreef:
Dit lijkt me een simpele oplossing om een kat uit je tuin te houden; https://www.youtube.com/watch?v=UTDvbvFR2vw

En ik woon in Nederland btw, in het buitengebied, en daar geldt de regel als ik geen honden in mijn tuin van anderen wil, ik mijn tuin daar voor af moet zetten......dus helaas geldt er een omgekeerde wereld....

Eh wat :?.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:09

_San87_ schreef:
emil01 schreef:

Eh wat :?.

Vast een tikfout, is natuurlijk om een kat IN je EIGEN tuin te houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:15

Ik woon ook in het buitengebied, maar het is echt niet de regel dat je maar moet zorgen dat als je honden van je erf wilt weren je daar zelf voor moet zorgen.
Ik vraag me zelfs af hoe je daar bij komt.

De meeste hier hebben een stroomdraadje lopen zodat hun erf hond ook op het erf blijft en dus geen overlast gaat geven elders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 20:17

Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n stroomdraadje op het erf?
Ik zie hier geregeld bij boeren dat ze een stroomdraadje op een hoogte van 5 cm plaatsen en dan blijft de hond er netjes achter.
Maar waarom springt de hond er dan niet gewoon overheen? :o?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:23

Omdat er een halsband bij hoort die waarschuwt met piepjes, en zodra ze te ver gaan een tik stroom krijgen.
Zodra ze weten hoe het werkt is de band om en het systeem uit vaak voldoende.
Zelfde als paarden die niet doorhebben dat er geen stroom op de draden staat.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:27

emil01 schreef:

En hoe zie je dit voor je met een laurierhaag?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:34

moonfish13 schreef:
Omdat er een halsband bij hoort die waarschuwt met piepjes, en zodra ze te ver gaan een tik stroom krijgen.
Zodra ze weten hoe het werkt is de band om en het systeem uit vaak voldoende.
Zelfde als paarden die niet doorhebben dat er geen stroom op de draden staat.

Zo'n systeem werkt niet bij een rotsachtige tuin heeft een oom van mij ondervonden. :+
Zijn Pyreneeër peerde hem alsnog en soms had hij er ineens 2, de tweede (nestgenoot van die van m'n oom bleek later) probeerden de eigenaren ook met zo'n systeem in de tuin te houden.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:57

Een hekel aan katten hoef je niet te krijgen door overlast (hebben we ook gehad met al die schattige poekies in de wijk), maar die eigenaren... ~~}> Ongelooflijk irritant.

Ja. Ik ben ook voor regelgeving omtrent katten. Wèl met een normale boete dan, want 400 euro is wel ontzettend over de top. Dat mogen ze best gelijk trekken met wildpoepende honden.

Nikass

verootjoo schreef:
Pepperrr schreef:
Onze kat is een wilde kat geweest. Hij is opgevangen bij het asiel en toen hebben wij hem daar gekocht. het is hem dus niet ''aangeleerd'', maar zo is ie nu eenmaal geboren.

Maar als je daar de ruimte niet voor hebt, is het toch ook gewoon krom om zo'n beestje te kopen :?

Toch is dat niet helemaal reeël. De overlast door katten ontstaat met name doordat katten in een woonwijk te weinig ruimte hebben. Ik heb het over katten die loslopen. Katten hebben van nature een veel groter territorium voor zichzelf alleen. Nu ze steeds andere katten in hun territorium aantreffen gaan ze vechten, krijsen, en overal hun territorium afbakenen door op alle mogelijke manieren hun geur achter te laten, en dit regelmatig te herhalen.
Als je dus vindt dat iemand pas een kat mag nemen als je er de ruimte voor hebt, zou je sowieso binnen de bebouwde kom geen katten moeten houden.
Een kat binnen houden is toch bijna net zo iets als een paard in een luxe stal.

bruintje123

Nee is zonder halsband.
De honden hebben een keer stroom gehad en zijn dan zo bang van het draadje dat ze zelfs niet springen.
Er zullen er vast zijn die het wel doen, maar veel dus niet.

Wij hebben hier bij 1 poort ook een draadje voorlangs lopen omdat je JR er onderdoor wilde graven. Dan kwam hij in ons toenmalige maisveld uit (nu weer gras) en daar had hij konijnen gezien.
Draadje toen gespannen, staat al zeker 2 jaar geen stroom meer op.
Maar al zetten wij de poort open komen zij en de herder er toch niet over.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:02

magda_90 schreef:
Even je hersencellen gaan gebruiken hoor. Een paard is een sociaal dier dus heeft hij nodig....? Een kat is een solitair dier dus...? En daardoor is jouw vergelijking appels met peren. Iets wat ongeveer nog maar 10x keer gezegd is in dit topic.
.

Dus met zijn 2en in de loopstal is wel prima?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:25

Ik heb sindskort een kat van ik denk nieuwe buren ergens, want ik ken de kat niet...hij zit sinds een paar weken altijd op mijn erf...geen probleem, maar sinds kort dus in mijn stalgang waar het hooi ligt en ik begin nu te begrijpen waarom soms de paarden het hooi niet willen eten...

Heel irritant....hij zal ook zijn behoeftes bij mij doen, immers een kat pist nooit in zijn eigen nest...

Elke dag betrap ik dit beest een paar keer...als hij me ziet rent hij weg...

De eigenaar bekeuren is een beetje ridicuul, eigenaar kan dit ook niet oplossen, maar sit is iets wat katten doen en ik wil geen kan van een ander...snappen jullie dat?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:28

Ik vind het bizar dat iedereen zijn dieren binnen zijn eigendom moet houden, maar katten mogen alles.
Nou bij mij mogen ze tegen het draad oplopen, want dat is nodig om mijn vogels te beschermen en uit vuilniszak te houden.. Dan ook het aantal vind ik erg groot. Hier krijgen ze de waterspuit!
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 30-08-17 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:29

Indestal schreef:
Ik heb sindskort een kat van ik denk nieuwe buren ergens, want ik ken de kat niet...hij zit sinds een paar weken altijd op mijn erf...geen probleem, maar sinds kort dus in mijn stalgang waar het hooi ligt en ik begin nu te begrijpen waarom soms de paarden het hooi niet willen eten...

Heel irritant....hij zal ook zijn behoeftes bij mij doen, immers een kat pist nooit in zijn eigen nest...

Elke dag betrap ik dit beest een paar keer...als hij me ziet rent hij weg...

De eigenaar bekeuren is een beetje ridicuul, eigenaar kan dit ook niet oplossen, maar sit is iets wat katten doen en ik wil geen kan van een ander...snappen jullie dat?
Waarom zou de eigenaar dat niet op kunnen lossen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:33

Dan moet hij zijn kat kunnen vertellen, " niet bij de buren op stal gaan liggen, maar bij ons".

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:39

Katten wegjagen ofzo zonder ze schade te doen vind ik prima, maar als iemand eraan zou zitten... So what dat t jouw tuin is, als je geen katten in je tuin wil maak je er maar een bunker van of een stroomdraad eromheen. Whats next? Vogeltjes afschieten die in je tuin komen?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:43

vienna1987 schreef:
Ik vind het bizar dat iedereen zijn dieren binnen zijn eigendom moet houden, maar katten mogen alles.
Nou bij mij mogen ze tegen het draad oplopen, want dat is nodig om mijn vogels te beschermen en uit vuilniszak te houden.. Dan ook het aantal vind ik erg groot. Hier krijgen ze de waterspuit!

Maar dat is dan toch prima? Ik heb er totaal geen probleem mee als mijn katten een nat pak halen of een tik krijgen van een stroomdraad als ze ergens komen waar ze niet gewenst zijn.
En mocht iemand last hebben van mijn katten hoor ik dat graag, dan kan ik kijken naar een oplossing die voor beide partijen werkt.
Hier in de buurt ook veel katten, maar gelukkig communiceren mensen onderling, en wil iedereen een leuke buurt behouden. Dus luisteren mensen naar elkaar en passen ze zich aan waar nodig/mogelijk.

@Indestal mijn katten doen hun behoefte gelukkig (voor de buren) wel grotendeels in hun eigen tuin hoor. En nog vlak bij het kattenluik ook, iets met lui denk ik ;) En ik moet zeggen, het is het warmste plekje van de tuin, maar ze begraven het netjes en ik ruik nooit wat (gelukkig!)

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:49

Maar eerlijk, hoe gaan ze dit controleren/boetes uitdelen?
Mensen die met een chipreader katten gaan proberen te vangen op straat, vervolgens alles gaan uitzoeken en bij de mensen op bezoek om kat thuis te brengen en geld te halen? Of brief per post en kat weer los laten? Er zijn zoveel opties maar duurt echt nog wel even voordat dit echt wat wordt. En als ze op chip gaan controleren zullen er mensen zijn die niet meer hun kat laten chippen. 400 euro is voor sommigen best een reden om dat niet te doen lijkt mij.

Buiten dat snap ik natuurlijk best dat mensen last kunnen hebben van de ontlasting van katten in de buurt! Maar ik weet bijna zeker dat 'dit' de oplossing niet is en het niet gaat werken XD

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:54

Mixje90 schreef:
Katten wegjagen ofzo zonder ze schade te doen vind ik prima, maar als iemand eraan zou zitten... So what dat t jouw tuin is, als je geen katten in je tuin wil maak je er maar een bunker van of een stroomdraad eromheen. Whats next? Vogeltjes afschieten die in je tuin komen?

Ehh ik kom niet aan die nare beesten ! Kijk wel uit!
Dit is er zo 1die aan mijn kinderen komt. Kinderen spelen in de tuin en uit het niets haalt dat rot beest uit. Mijn kind mag deze niet eens aanraken van mij, maar deze tijger bespringt mijn kind op haar rug. Sorry dominante rot kat kan van mij de waterstraal krijgen en waarom zou ik voor die mensen die hun katten bij zich houden in een bunker gaan. Sorry jou beredenering is toch echt de omgekeerde wereld. Jij bent vetantwoordelijk/ aansprakelijk voor jou dier. Mijn kinderen spelen ook niet in andermans tuin en je houdt je kat maar in goed ingerichte bunker. Schrikdraad heb ik al. Als ik nou eens wist wie de eigenaar is kon ik die er op aanspreken maar dat weet ik dus niet.
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 30-08-17 22:13, in het totaal 4 keer bewerkt