Wij waren vandaag in het bos aan het wandelen. Onze hond rook iets. Ik liep haar achterna. Lag er een dode buizerd. Enkel nog veren en skelet. Zo sneu. Heb er daar al vaker dood zien liggen. De eerste die ik zag had zelfs nog een muis in zijn bek. Ik heb ook ooit de dierenambulance gebeld voor een gewonde buizerd. Lakentje eroverheen, in de hondenbench gezet en naar een adres gereden zodat dit handiger uitleggen was naar dierenambulance. Ik was bang voor die snavel vandaar lakentje, zegt de ambulance medewerker: je kan beter oppassen voor zijn klauwen. En daar zat ik dichtbij met blote handjes. Deze is naar vogelopvang gebracht en er boven op gekomen. Ik vind het machtig mooie dieren. Waar wij vaak wandelende zien we ze vaak. Vliegen ook zo boven je gedragen zich wel hoor Haha
Hahaha herkenbaar, veel mensen vragen ook of ik niet bang ben voor de snavel, word liever gebeten dan dat ik gepakt word door die klauwen Is tijdens de wel regelmatig gebeurd Door de vogrl waar ik destijds mee moest werken
Wieeeeeee ik heb uilskuikens Ik zal eens kijken of ik ze op de foto kan zetten of papa en/of mama-uil. We zien hen heel vaak als we bij schemer nog bij de paarden zijn, prachtige kerkuilen. Ik kan nooit zo snel zien wat het mannetje is of het vrouwtje.
Al enkele dagen zwermen hier een paar buizerds, over de schuur heen maar ook over de weides en die piepen soms de hele dag (Buizerds piepen toch?) Ik weet niet wat ze me proberen te vertellen
Wat gaaf! Dan zal er nog genoeg voedselaanbod zijn dat ze nu nog kweken! Hoop dat je een foto kan maken. Erg leuk! Het wijfje heeft spikkels op de buik en het tarseltje niet
Kan je geen nachtcamera bij de nestkast hangen?
Geplaatst: 09-08-17 09:57
Denk dat we dat veel eerder hadden moeten doen, zo'n camera plaatsen. Ik denk dat we dan door familie uil een pak rammel krijgen en geef ze eens ongelijk De uilen hebben het nest hoog in de nok van de schuur gemaakt, ook nog lastig om bij te komen. Misschien hadden we de kerkuilenvereniging er eerder bij moeten halen en soms wil het Drents Landschap ook wel eens camera's plaatsen, maar die zetten ze vaak neer bij speciale uilennestkasten in boerderijen en wij hebben geen speciaal uilennest.
Hahaha, ze zullen gewoon boven jullie blijven cirkelen als er een camera word opgehangen. Zo'n vogel vereniging aanschrijven kan natuurlijk altijd inderdaad
Staat hier op de braderie iemand met uilen, 2 witgezichtjes en een kuiken en zo'n grote met oranje ogen. Het kuiken zit alleen maar soort van te blazen. Vind ze prachtig maar zo op een braderie erg sneu
Voor mijn jacht harris een "slip-on" huifje op maat laten maken. Gister avond opgehaald en daar gepast, zit perfect. Geen drukpunten en de bek mooi vrij, dus gaat ook niet irriteren. Zal vanmiddag eens foto's maken, mits het droog blijft