[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:59

Gaat vast goed komen Marlies. Ik vinddat je nu een heel leuk duo in huis hebt.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 20:23

fannetje schreef:
Gaat vast goed komen Marlies. Ik vinddat je nu een heel leuk duo in huis hebt.

Ja, gelukkig gaat het ook gewoon bijna goed en ze monitoren hem heel nauwkeurig tijdens de operatie en gebruiken ook een speciaal narcose-protocol (er zitten meerdere honden in zijn lijn die niet goed reageren op dormitor, dus dat is wel belangrijk).

Ik ben ook echt weg van allebei! En samen zijn ze nog leuker <3

Aankomende maandag worden er bouwhekken bezorgd. Daarmee gaan we een deel van de tuin afzetten zodat de honden straks ook veilig lekker in de tuin kunnen spelen!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:51

Wat gaaf! Knap kind zeg!

Wat is je Facebook pagina? Wil yorek en lyra graag volgen

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 22:25

YazhiSien schreef:
Wat gaaf! Knap kind zeg!

Wat is je Facebook pagina? Wil yorek en lyra graag volgen

Dankje!

De Facebookpagina is https://www.facebook.com/wolfalike/

Volgende week vrijdag hebben ze een shoot trouwens! Ben heel benieuwd. Fijn voor Lyra is dat ze hier naartoe komen dus ze hoeft niet eens in de auto :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:02

Heb hem ook op volgen gezet! Ooit in de toekomst hoop ik ook dergelijk type hond te gaan nemen nits ik in omstandigheden kom dat het gaat!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 12:30

Vandaag is het al weer een week geleden sinds we Lyra opgehaald hebben. We genieten zo van het stel <3 Ik had best hoge verwachtingen over hoe leuk het voor Yorek zou zijn als hij eindelijk een maatje zou krijgen, maar het gaat nog veel beter dan ik had verwacht!

Ze doen veel samen maar zijn ook beide ok om bijvoorbeeld 1 binnen en 1 buiten te gaan liggen. Samen heel hard naar het raam rennen omdat er iets (al dan vermeend) langs komt is ook grote fun. En heel vaak als ze gaan slapen zoeken ze elkaar toch wel echt op.

Soms wordt Yorek nog wel net even te enthousiast (en dan komt Lyra heel hard gillend naar ons gerend om haar te 'redden' :') ) maar ook dat gaat beter en beter. Ze hebben samen steeds beter door waar elkaars grenzen liggen. In het begin pakte Yorek haar bijvoorbeeld vrij veel op haar rug en dat vind ze (terecht) écht niet leuk. Dat doet hij nu eigenlijk alleen nog maar als Lyra te brutaal wordt om haar op haar plek te zetten. Nu pakt hij gewoon haar kraag en dat vind Lyra dan weer wel een mooi spelletje.

Vanochtend heel vroeg ben ik met de auto met ze naar het heideveldje 1km verderop gereden. Mooi kort stukje auto weer oefenen voor Lyra! Dappere ding sprong zelf in de auto achter Yorek aan! Voor haar een hele stap, aangezien ze hiervoor (ook bij het adres hiervoor) echt niet meer eens in de buurt van de auto wilde komen en steeds dreigde uit haar tuig te ontsnappen. Op de terugweg wilde ze er niet meer uit zichzelf in, maar durfde ze wel zelf naar mij toe te komen tot vlak bij de auto (neus er 30cm vanaf) en liet ze zich wel gewillig in de auto tillen. Wel weer enorm kwijlen beide ritjes, maar het is een start!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:36

<3 wat een heerlijk stel

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:00

Prachtige foto's! Van een prachtig duo! Wat passen ze mooi samen <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 13:18

Dankje!

Vandaag weer mee gehad naar stal en het gaat steeds beter en beter! Ze vind het nog wel lastig om dan op 1 plek te moeten blijven terwijl ik af en toe uit het zicht gaat, maar ze heeft vandaag helemaal niet meer gepiept. Vanmiddag ga ik ze voor het eerst even samen in de bench binnen laten terwijl ik de hengsten nog even uitmest, dan ben ik ongeveer 15min weg. Mooie opbouwtijd!

Van het weekend al wel even een paar keer paar minuutjes weg geweest met de beide hondjes in de kennel, dat ging ook heel goed!

Klef stel <3
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:37

Lekker stel!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:16

Oooh die poten over elkaar! Wat een lief stel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:55

Ohhh die pootjes, lekker stel

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 14:12

Nou, vorige week vrijdag hadden we een spannende dag, Yorek is gecastreerd (laparoscopisch)! Blijft toch altijd enorm spannend wanneer ze onder narcose moeten. In overleg met de kliniek hebben ze een speciaal narcose-protocol gebruikt voor gevoelige honden (wordt ook gebruikt bij honden met hartproblemen etc.) en gelukkig is het allemaal heel erg goed gegaan! Hij was wel echt heul heul zielig na de operatie vrijdag, maar zaterdag vond hij dat hij bijna alles wel weer kon :+

Hij moet 10 dagen rustig aan doen, en dat is wel een uitdaging... Als ze drukker zijn houd ik ze apart zodat ze niet echt gaan spelen. Qua wandelen zijn we al wel weer iets aan het opbouwen zodat hij een beetje zijn energie kwijt kan en af en toe mag hij even alleen in de tuin zodat hij een beetje zijn benen kan strekken. Herstel lijkt gelukkig heel erg goed te gaan! Het wondje was vanochtend wel een tikje opgezet, maar denk dat dat wel goed komt (wat honingzalf op gedaan nu). Tot dusver gelukkig geen kap nodig gehad.

We hebben ook gelijk heupfoto's laten maken met oog op het steppen. Met zijn maat gewoon zorgen dat het allemaal klopt! Dus nu met nogmaals goede sportkeuring van Aharon en super heupfoto's (dikke A!) kunnen we straks lekker met een goed gevoel gaan steppen wanneer hij weer helemaal hersteld is van de castratie!

Met Lyra gaat het ook nog steeds heel erg goed! Het is een hele madam haha! Dapper ding, lekker boefig en met een hele mening! Die twee samen zijn echt goud waard <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:40

Het is ook wel echt een prachtig setje hoor wauwwwww!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:04

<3 lekker stel

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:41

Lekker stel hoor!
En fijn dat alles goed is gegaan.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:30

Hoe gaat het nu met je knappe stel?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:23

Wat matchen de twee hondjes mooi samen zeg! Prachtige foto! Hoe gaat het nu met je gouden duo?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 17:58

Het gaat ontzettend goed! Lyra groeit echt als kool! Makkelijk om te vergeten hoe snel ze groeien in deze fase nog haha! Zij en Yorek zijn nog steeds echt zo briljant samen <3 . En Yorek is zoveel rustiger geworden nu hij eindelijk een vriendinnetje heeft!

Zolang de kat rustig doet, gaat het allemaal samen ook goed, ze hebben al een paar keer gezellig met z'n allen op de bank liggen slapen! Tot de kat gaat rennen.... Dan moet ik wel vaak even ingrijpen zodat de kat veilig weg komt :+

Afbeelding

Qua karakter lach ik me ook slap om de verschillen. Lyra is echt zooo anders! Echt type eerst doen, dan denken!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:00

Wow moest even kijken wie yorek was en dan dacht ik ff : Neeen dit kan niet.. Wat is ze al groot :oo en leuk om te horen dat ze het nog altijd zo goed doen samen

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:35

ik vind ze toch zo gaaf!! zou ze zo een dagje komen knuffelen _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:56

savieralover schreef:
ik vind ze toch zo gaaf!! zou ze zo een dagje komen knuffelen _O-

Haha je bent van harte welkom om een keer langs te komen hoor! Ze vinden het allebei geweldig als ze in de spotlight staan :D (Yorek heeft er sowieso wel een beetje 'last' van dat hij denkt dat de hele wereld om hem draait en dat alles voor hem is :+ :D )

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:17

oehh das eigenlijk wel een aanbod wat ik niet kan afslaan! zou ik zeker graag een keer gebruik van maken! en je kan het Yorek ook niet kwalijk nemen. Als je zo gaaf bent (en stiekem een klein beetje bokt beroemd bent ) draait de wereld ook om jou :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:20

Heerlijke foto Marlies!
Wat voor rust ervaar je bij yorek nu hij een mede-boef in spe in huis heeft?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:20

Waar zitten jullie eigenlijk, gezien het feit dat de bank al een soort van vol is? :')