Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:50

Wat bedoel je met confronteren, Cayenne?

Ik moet zeggen, dat ik het koppelen met de eerste hond wel mee vind vallen. Je moet wel even opletten wt je voor n hond erbij zet. Als je een hele rustige hond hebt, die erg op zijn rust gesteld is, zou ik er geen stuiterbal bij zetten. Maar verder settelt het zich vanzelf.

ZhuZhu is ook erg van het eten, maar jat niks van het aanrecht ofzo. Heel bijzonder! Voor mijn vorige hond hebben we speciaal deurklinken gewisseld voor deurknoppen, want die kon alles open maken. De vuilnisbak staat dan ook in de schuur. Want in de keuken werd hij elke dag geplunderd. We hadden er 1 (peperdure) gekocht met een speciale deksel. Het heeft even geduurd, maar toen wist ze ook hoe die werkte. :D

Pas maar op Cayenne; als ze straks het vlees heeft geproefd, hoeft ze haar brokken niet meer! En let er op, dat vers vlees (goeie tenminste) veel meer voedingswaarde heeft. Dus je hond kan heel snel te dik worden. Je moet er best weinig van voeren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:13

Fabster schreef:
Brokken worden hier niet gewaardeerd. Als beliningskoekjes mss, maar niet als eten. Dus ze krijgen vlees van Lotgering.

Die van mij vind uiteraard de bakjes vlees ook lekkerder dan de brokken :+ Ze heeft nu alleeen even pech de DPD heeft lopen kl#$%@ten en pakketje is terug naar depot.. Gaan je 64 bakjes vlees.. :+ :D had namelijk 2 dubbele omdozen besteld.

Op internet besteld zijn de bakjes per stuk meer dan euro goedkoper dan in de winkels, vind deze handig, want zijn lang houdbaar en hoeven onaangebroken niet in keeling of vriezer.
Heb maar 1 hondje dus zo prima betaalbaar.

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:37

Nou dat is ook zo. Renske toch? Voir vakantie is dat wel handig. Vorig jaar op Ameland hadden we spul mee in de koelbox, maar verder dan 2 dagen kom je niet. Dan hoeven de honden het ook niet meer. Gelukkig kon ik daar wel Smuldier in de supermarkt kopen. Maar ik geb met vakantie ook wel eens gehad dat ik gewoon mensenvlees in de super moest kopen (Frankrijk), bij gebrek aan beter. Dat is wel een dure hobby :D . Het enige wat ze daar hadden, was blikvoer. Nou, blijkbaar vult dat echt niet, want mijn hond die is overleden, werd helemasl gek van de honger. Jatte binna de broodjes uit je handen. Nou was ze altijd wel op het eten, maar zo gek maakte ze het niet. Echt vlees gekocht en die grappen waren over.

Over 3 wkn gaan we naar Denemarken. Kan wel even Renskes inslaan. Waar bestel je dat op internet?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:46

Fabster schreef:
Pas maar op Cayenne; als ze straks het vlees heeft geproefd, hoeft ze haar brokken niet meer! En let er op, dat vers vlees (goeie tenminste) veel meer voedingswaarde heeft. Dus je hond kan heel snel te dik worden. Je moet er best weinig van voeren.

Igor krijgt ook 2x per week kvv, maar gelukkig lust hij zijn brokken nog. Het is bij Igor zelfs zo dat hij ineens zijn Cavom brokken ook met lange tanden at. Toen heeft hij een tijdje volledig kvv gehad en toen hebben we dat weer wat afgebouwd (want we hebben geen grote vriezer dus we moesten elke 2 dagen vlees halen) en sindsdien lust hij zijn brokken ook weer heel graag :D Igor is er niet dikker van geworden, maar volgens mij is Igor sowieso moeilijk dik te krijgen. Ik moet juist oppassen dat hij niet te dun wordt :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:08

Bij mij was het ook zo, dat de honden de brokmniet meer aten. Had toen een merk gevonden, die vlees in kleine rondjes invroor. Handig voor kleine hondjes, want de rest is allemaal 1 ding van 500 gram ofzo. Dus deed ik een beetje 'jus' over de brokken. At ze de brokken wel. Masr eigenlijk vond ik dat een beetje raar. Zelf wil ook niet elke dag eten wat ik
Niet lekker vind en de brokken (Royal Canin) waren ook niet goedkoop, dus veel scheelt t niet met vlees. Maar met vakantie is brokken wel handiger.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:24

Renske is inderdaad gewoon verpakt en buiten koeling houdbaar, was reden van mijn keuze, lekker voor hond en voor mij gemakkelijk (ook mee te nemen inderdaad).

Renske betaal ik 31,95 voor 20 bakjes zie ik net van 395 gram per bakje.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:02

Waar koop je die?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:13

Heb ze bij Brekz besteld, daar zijn ze stuk goedkoper dan in de dierenwinkel (2.95 per bakje.. ik gun ze best wat, maar dat verschil is me echt te groot...)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:09

Tnx, ik ga eens kijken.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:09

Cooper krijgt ook Cavom te eten en 1 of 2 keer per week wordt zijn brok maaltijd vervangen voor kvv, meestal smuldier.
Het is ook echt een heerlijke hond, als we naar Cooper kijken zou het voor hem fijn zijn als er een wat zelf verzekerde hond bij komt. Hij is wat onzeker en vrij snel bang dus ik denk dat dat wel een goede combinatie zal zijn. Of zouden jullie dat anders doen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:31

Nee, zeker niet. Alleen moet je wel zeker weten dat het een zelfverzekerde hond is en niet 1 met 'gewoon' een grote waffel. Want dan kun je wel problemen krijgen. Degene met een grote waffel
gaat (waarschijnlijk) de confrontatie opzoeken. Niet leuk voor Cooper en maakt m mss nog onzekerder. Een zelfverzekerde hond hoeft dat niet te doen. Alle honden zien meteen al hoe de zaken ervoor staan. En dat zou wel fijn zijn voor Cooper. Kan hij wat bescherming zoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:49

Fabster, ik bedoel dat ik haar juist blootstel aan situaties die ze normaal gesproken eng vind. Fajah was bijvoorbeeld bang voor fietsers. Maar omdat we hier veel fietsers tegen komen, doet ze er nu normaal tegen.

Heb haar net wel op haar donder moeten geven trouwens :o Er kwamen twee mensen voorbij met een paraplu. Fajah liep heel rustig te snuffelen in de berm, maar opeens maakt ze toch een noodsprong naar die mensen :oo Ze haalde ook echt uit. Gelukkig was het mis, maar die mensen schrokken zich een ongeluk (en ik ook). Haar even duidelijk gemaakt dat dit toch echt niet de bedoeling was. Ik snap best dat ze dingen eng vind (ik gok dat ze de paraplu eng vond), maar dan mag ze niet nooit never zo reageren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:02

Ah zo, ik snap t. Ik ga inderdaad ook dingen niet uit de weg. Anders kan je straks niks meer, omdat 1 van je dieren dat niet ok vindt. Doe ik met de paarden trouwens ook niet. Eng of niet eng, dit gaan we gewoon doen. Het went vanzelf.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:14

Fabster had jij dat niet met zhuzhu dat hij speeltjes niet snapt ?
Vriend had een kong wubble of zo iets gekocht vandaag. Balou heeft geen idee wat ie ermee moet :')
Vanmiddag wel met een balletje gegooid. Dat vond ie wel leuk. Bracht hem mooi terug en liet los of je kon m zo uit zijn mond pakken zonder problemen.
Vandaag voor het eerst buiten een wandeling gemaakt. Ging best goed. Hij trekt nog wel erg. En blafte naa r een hond. En hij is sterk. :oo
Einde van de wandeling ging al beter en toen de kidneren even aan het fietsen waren op een pleintje ging ie lekker naast me liggen.
Hij is echt zoo relaxt. Echt geen adhd pup. Kinderen kunnen veel met hem. Hij heeft echt een top karakter.
De jongste heeft niet zoveel met honden. Maar dat komt omdat hij de hond van schoonouders gewend is. Die rent je letterlijk om en is mega druk.
Maar zelfs hij is al gek met m. Ik zat buiten op de trap met hem en Balou kwam erbij. Ipv hem weg te duwen en nee te roepen was hij aan het lachen en zei hij Balou is lief.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 06:54

ZhuZhu heeft niet veel met speelgoed. Ze snapt t wel, maar is er met een paar minuten op uit gekeken.

Leuk dat het ook zo n fijne hond is. Ik verwacht steeds dat er nog wel iets komt, maar tot nu toe niet.

Bij welke stichting komt Balou vandaan? Ik ben nu al meer fan van deze hondjes, dan opnieuw beginnen met een pup!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 07:24

Ja, ik verwacht idd ook dat hij nog drukker wordt, maar tot nu toe niks. Haha. En gister kreeg ik van de vluchtbegeleider nog foto's van Balou waar hij heel relaxt op het vliegveld ligt. Zelfde als hier dus.
Hij is van stichting dierenbemiddeling europa.
Vanmorgen moest hij voor het eerst in de bench. Vriend heeft de afgelopen dagen op de bank geslapen. :') Ik hoorde hem even zachtjes blaffen, maar dat was omdat de buurhond aansloeg. Ik heb gewacht tot hij stil was en toen ben ik naar onder gegaan. Hij lag weer lekker rustig erin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 07:54

Fajah snapt speelgoed ook niet goed. Een bal gooien of een tak doet haar niets.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 07:57

Kya snapt spelen met speelgoed ook niet. Als je een bal weggooit gaat ze er wel naartoe om er aan te snuffelen en dan krijg je een blik van 'en nu?'. Ze speelt veel liever met haar vriendje Tito. Ben echt blij dat ik hem er vorig jaar heb bijgehaald.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:18

Igor snapte er in het begin ook helemaal niks van, maar nu is hij dol op balletjes en speelgoed. Gaat ook regelmatig even naar zijn doos waar al het speelgoed in zit, kiest er dan eentje uit en speelt er dan gerust een tijd mee haha. Of hij trekt alles uit de doos. :P

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:32

Vanmorgen bij de da geweest. 2 vaccinaties gehad, ontworming en poep wordt nog onderzocht op parasieten.
Gevraagd hoe te voeren. Zij raadde puppybrokken aan. Maar hij is 6 maanden. Ik twijfel nog.
Wel waren we het eens om hem een halve mok extra per dag te geven.
Eind van de week krijg ik de uitslag van het onderzoek.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:42

Hebben jullie de honden eigenlijk verzekerd ? Ja zo waarom en waar en zo nee ook waarom ?
Ik ben eens aan het uitzoeken wat ik ga doen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:32

Ja, Igor is verzekerd via de Hema. Wij hebben de verzekering genomen voor onverwachte grote bedragen, dus als hij aangereden/aangevallen wordt, plotseling heel erg ziek wordt, geopereerd moet worden, enz. We hebben gewoon de basisverzekering + tanden + crematie.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:53

Jorinda schreef:
Ja, Igor is verzekerd via de Hema. Wij hebben de verzekering genomen voor onverwachte grote bedragen, dus als hij aangereden/aangevallen wordt, plotseling heel erg ziek wordt, geopereerd moet worden, enz. We hebben gewoon de basisverzekering + tanden + crematie.

Hema was ik ook na aan het kijken. Maar moet je bij hema bij ieder consult 45 euro zelf betalen hoorde ik ?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:24

Ik heb geen verzekering. Duur en ze doen zo moeilijk met verzekerde dingen en ik ga graag naar Laarakker en dat valt al helemaal niet in het pakket.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:39

Sannert schreef:
Jorinda schreef:

Hema was ik ook na aan het kijken. Maar moet je bij hema bij ieder consult 45 euro zelf betalen hoorde ik ?

Bij iedere declaratie. Je kan tot 6-8 (weet het zo niet uit mijn hoofd) rekeningen/consulten enz per declaratie indienen, dus als je de rekeningen opspaart, dan is het goed te doen. Je moet niet na ieder consult willen declareren inderdaad.