[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:10

Ach, wat een dotje. <3 <3 <3

Vanmorgen naar de DA geweest, enting. Helaas kon hondsdolheid nog niet, dus over 2 weken mag Kiko weer snoepjes halen bij de DA.
Nu 12 weken oud en ze weegt 8,3 kilo. Mooi gegroeid.
Wel over het wandelen gehad, want met 15 minuten wandelen hebben we een baldadig overactief hondje die daar echt te kort aan heeft en vervolgens nog een uur door de tuin aan het racen is. Temperen gaat niet, ze is gewoon met vlagen zo hyper. Groeischijven nog extra gecontroleerd, maar alles goed, dus dat we meer wandelden heeft niets uitgemaakt. Met wandelen belast ze ook minder als met het racen door de tuin, met wandelen staat ze vaker stil om te snuffelen en zo.
Gisteren zijn we met haar in de auto gestapt en naar de bossen gereden. Daar heeft ze ook voor het eerst los gelopen, dat was echt genieten. Vanmorgen op de terugweg van de DA ook weer in de bossen met haar geweest, en weer losgelopen, ze luistert keurig en houdt je goed in de gaten.
Bij de normale wandelingen durven we haar niet los te laten, fietspad naast het zandpad en ze is nogal fel op fietsers. :=
Bovendien kent ze de weg naar huis iets te goed, en de laatste 100 meter is een drukke weg, toch bang dat ze dan iets minder goed luistert.

DanielleB

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:36

Wij ook net voor de 12 weken enting geweest. Alles prima, super pup en nu 6.5 kg.

ja soms valt het niet tegrn te houden he, meer wandelen

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:39

Neonlight dit stukje heb ik laatst op facebook gelezen. Ik weet dus niet in hoeverre dit klopt, maar ik zie er zelf wel wat in. Lekker wandelen en vooral veel laten snuffelen, hersengymnastiek geven.
https://www.facebook.com/hondenvertaal/

Oh het is het bericht van 1 augustus (met de beste bedoelingen maar toch te veel)
Laatst bijgewerkt door madeliefw op 08-08-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:41

Afbeelding

Misschien wilde ze toch liever geen GOLDEN retriever zijn.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:50

Haha geweldig madelief!!!

Ik kan er echt blij van worden als een hond het zo naar zijn zin heeft.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:44

madeliefw schreef:
[ [url=m/y7FweW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien wilde ze toch liever geen GOLDEN retriever zijn.

hahaha geniaal deze! _O-
Dat hoort gewoon heerlijk bij hond zijn *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:21

Ooo, hier herken ik zo onze vroegere hond, ook een "golden" in! :)) Geweldig!!!

En dat stukje, dat herken ik helemaal. Ik merk dat ze zich meer uitput met snuffelen en daarmee verkennen dan hard rennen. Dat zei ik dus ook, ze kan dan op een betere manier haar energie kwijt en rent een stuk minder dan wanneer we aan het kwartier houden.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:09

Hahaha geweldige foto

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:24

Ik heb ook nog een na-foto. Die is ook wel heel schattig Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:25

ooohhhhh <3 <3 <3

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:14

hij heeft een hoog knuffelgehalte!!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:09

Dames hoe zouden jullie dit aanpakken.

Deeks mag op verschillende grasvelden los lopen.

Hij komt netjes naar mij toe als ik wegloop. Alleen hij luistert voor geen meter als ik hem roep. Ik heb vanalles al geprobeerd. Als een idioot heel gek doen. Geluidjes maken met zijn speeltjes. met Eten rammelen, maar hij kijkt niet een op. :+

Nu verkent hij de wereld met zijn mond en is Nederland helaas een erg vies land. Hij heeft dus altijd wel iets in zijn mond wat niet mag. Echter begint hij door te krijgen dat ik het afpak. Hij rent dus als een spelletje van mij weg.

Over 2 weken heb ik pas de eerste puppy cursus dus ik dacht misschien hebben jullie wat Tips?

( in huis luistert hij zeer goed naar mij.)

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:26

Ik zou in jou situatie dit gaan oefenen aan de riem...als hij bijvoorbeeld iets voor je loopt kun je langzaam achteruit lopen..komt hij op je af lopen plak je het commando hier eraan vast..
Mocht hij op commando kunnen zitten kun je hem ook laten zitten, het commando wacht aanleren en daarna een stap naar voren doen en hem vervolgens voor je te laten komen...
Natuurlijk onwijs goed belonen want het moet een feestje zijn om bij jou te komen... *\%/*

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:32

Erin_89 schreef:
Ik zou in jou situatie dit gaan oefenen aan de riem...als hij bijvoorbeeld iets voor je loopt kun je langzaam achteruit lopen..komt hij op je af lopen plak je het commando hier eraan vast..
Mocht hij op commando kunnen zitten kun je hem ook laten zitten, het commando wacht aanleren en daarna een stap naar voren doen en hem vervolgens voor je te laten komen...
Natuurlijk onwijs goed belonen want het moet een feestje zijn om bij jou te komen... *\%/*

het gekke is aan de riem is het een schatje en luistert hij heel goed! maar misschien dat ik het nog even moet oefenen op gras, want gras blijft wel veel interresanter.

hij kan al zit op commando. al zit het binnen huis er beter op als buiten.

Jaa ik probeer hem heel goed te belonen!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:37

Ja consequent iedere keer dat ie komt belonen met een trainingskoekje. Wij gebruiken een fluitje daar reageert ze beter op dan op stem. Maar doen ook veel stem ze moet op beide reageren.
Weglopen is helemaal niet erg, je moet juist niet naar de hond toebewegen. Andere optie is dan idd weglopen.

Oja gewoon kleine afstanden oefenen. Liefst met iemand samen die hem bijvoorbeeld 5 meter verder vasthoudt. Jij bent er eerst bij, laat het koekje ruiken eb loopt dan weg terwijl die ander hem vasthoudt. Dan na 5 meter eerst om aandacht roepen, dus de naam en als je aandacht hebt pas het commando. Dan moet die ander hem loslaten. En belonen met het koekje dus als ie bij jou komt.

Ik doe een puppyjachttraining. Als ze iets opeten wat niet mag grom ik (al eerder in dat topic gemeld) dat werkt heel goed. Als ze met een stok ofzo aankomt dan vind ik dat wel oke. Als we oefenen met apporteren met speeltje of stok oid dan pak ik juist het speeltje niet af als ze het terugkomen brengen. Anders komen ze het straks ook niet meer brengen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:54

Niet achter hem aanlopen als hij iets in zijn mond heeft! Dat is bij ons op cursus echt regel 1. Wij oefenen alles met koekjes. Dus ook het loslaten van iets dat niet mag. In dat geval ruil ik wat hij in zijn mond heeft voor een brokje. Als hij iets heeel lekkers in zijn mond heeft, moet je dus ruilen met iets nog lekkerders. Daarom heb ik altijd kaas in mijn zak.
Thuis leer ik aan dat als hij iets in zijn mond heeft en ik "los" zeg hij een brokje krijgt. Dit oefen je met iets wat hij makkelijk los laat, bijvoorbeeld een speeltje. Meestal willen ze liever een brokje dan een speeltje. Op een gegeven moment weet hij dat los betekent dat hij een brokje krijgt en laat ie graag los :)
Niet achterna rennen of afpakken, dan leert je hondje dat hij snel weg moet zijn omdat je het af komt pakken. In het ergste geval leren ze dat ze door geslikt moeten hebben voordat jij in de buurt komt en dan wordt het met alles hap-slik-weg. Ook met plastic ed.

Met komen precies hetzelfde. Altijd als ik roep en hij komt krijgt hij iets lekkers. Dat leer je al thuis, waar weinig afleiding is. Dit betekent wel dat je je hond niet naam-lui moet maken. Dus zijn naam roepen zonder dat je iets van hem verwacht/dat ie moet komen.

Ook hier heb ik het toverwoord geleerd. We hebben geleerd dat als we Whisky roepen hij een stukje kaas/worst oid krijgt. Zo voorkom je gevaarlijke situaties.

Als hij gewoon moet komen en hij kwam niet vroeger, rende ik een stukje weg. Was een leuk spelletje voor hem en dan kwam hij altijd. Als ie dan kwam, meteen dat koekje :)

En ja, ik ben een omkoper ;) Maar het werkt hier super!! Pup laatst alles los wat moet en komt voortaan altijd als ik hem roep :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:05

madeliefw schreef:
Ja consequent iedere keer dat ie komt belonen met een trainingskoekje. Wij gebruiken een fluitje daar reageert ze beter op dan op stem. Maar doen ook veel stem ze moet op beide reageren.
Weglopen is helemaal niet erg, je moet juist niet naar de hond toebewegen. Andere optie is dan idd weglopen.

Oja gewoon kleine afstanden oefenen. Liefst met iemand samen die hem bijvoorbeeld 5 meter verder vasthoudt. Jij bent er eerst bij, laat het koekje ruiken eb loopt dan weg terwijl die ander hem vasthoudt. Dan na 5 meter eerst om aandacht roepen, dus de naam en als je aandacht hebt pas het commando. Dan moet die ander hem loslaten. En belonen met het koekje dus als ie bij jou komt.

Ik doe een puppyjachttraining. Als ze iets opeten wat niet mag grom ik (al eerder in dat topic gemeld) dat werkt heel goed. Als ze met een stok ofzo aankomt dan vind ik dat wel oke. Als we oefenen met apporteren met speeltje of stok oid dan pak ik juist het speeltje niet af als ze het terugkomen brengen. Anders komen ze het straks ook niet meer brengen.

Dan de een hem vast houd en ik hem roep dat werkt heel goed! hij vindt dat een heel leuk spelletje. Het is vooral als hij los loopt op een grasveld en ik zit op een bankje, dan let hij gewoon niet meer op mij, en is het gras, de bloemetjes, plastic dat langs vliegt zo veel leuker :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:07

Simbaa schreef:
Niet achter hem aanlopen als hij iets in zijn mond heeft! Dat is bij ons op cursus echt regel 1. Wij oefenen alles met koekjes. Dus ook het loslaten van iets dat niet mag. In dat geval ruil ik wat hij in zijn mond heeft voor een brokje. Als hij iets heeel lekkers in zijn mond heeft, moet je dus ruilen met iets nog lekkerders. Daarom heb ik altijd kaas in mijn zak.
Thuis leer ik aan dat als hij iets in zijn mond heeft en ik "los" zeg hij een brokje krijgt. Dit oefen je met iets wat hij makkelijk los laat, bijvoorbeeld een speeltje. Meestal willen ze liever een brokje dan een speeltje. Op een gegeven moment weet hij dat los betekent dat hij een brokje krijgt en laat ie graag los :)
Niet achterna rennen of afpakken, dan leert je hondje dat hij snel weg moet zijn omdat je het af komt pakken. In het ergste geval leren ze dat ze door geslikt moeten hebben voordat jij in de buurt komt en dan wordt het met alles hap-slik-weg. Ook met plastic ed.

Met komen precies hetzelfde. Altijd als ik roep en hij komt krijgt hij iets lekkers. Dat leer je al thuis, waar weinig afleiding is. Dit betekent wel dat je je hond niet naam-lui moet maken. Dus zijn naam roepen zonder dat je iets van hem verwacht/dat ie moet komen.

Ook hier heb ik het toverwoord geleerd. We hebben geleerd dat als we Whisky roepen hij een stukje kaas/worst oid krijgt. Zo voorkom je gevaarlijke situaties.

Als hij gewoon moet komen en hij kwam niet vroeger, rende ik een stukje weg. Was een leuk spelletje voor hem en dan kwam hij altijd. Als ie dan kwam, meteen dat koekje :)

En ja, ik ben een omkoper ;) Maar het werkt hier super!! Pup laatst alles los wat moet en komt voortaan altijd als ik hem roep :)

Dan gaan we maar leverworst kopen van de week :)

ik doe misschien inderdaad te weinig met voer beloningen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:44

Ja het is een van de vele methodes. Bij ons op cursus doen we alles met clicker in combinatie met voer. Sommige mensen vinden dat weer helemaal niets.

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest trouwens. Voerbeloning is bij ons bijna altijd een gewone brok. Dus zijn gewone voer dat hij normaal krijgt. Alleen in bijzondere gevallen, dus als hij iets heel lekkers los moet laten en een gewone brok daar niet tegen op weegt, of bij gebruik van het toverwoord gebruik ik kaas of leverworst :)
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 09-08-16 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:44

Hier lopen we idd nooit achter de hond aan... Whaha behalve toen hij van de week hem was gepeerd en liep te voetballen op een grasveldje met een klein jongetje :')

Verder neem iets mee wat hij heeeel lekker vind, wij hebben zelfs ontdooide pens meegenomen voor het meelopen, en het werkt als een speer moet ik zeggen...

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:52

Simbaa schreef:
Ja het is een van de vele methodes. Bij ons op cursus doen we alles met clicker in combinatie met voer. Sommige mensen vinden dat weer helemaal niets.

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest trouwens. Voerbeloning is bij ons bijna altijd een gewone brok. Dus zijn gewone voer dat hij normaal krijgt. Alleen in bijzondere gevallen, dus als hij iets heel lekkers los moet laten en een gewone brok daar niet tegen op weegt, of bij gebruik van het toverwoord gebruik ik kaas of leverworst :)

hij krijgt KVV en daar wordt hij wild van, maar dat vind ik echt te smerig om in mijn handen te hebben. Denk dat leverworst wel een slimme is.

ik gebruik nu gewone brokjes maar dat vindt hij niet zo bijzonder.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:03

Haha ja kan me voorstellen dat KVV niet zo lekker in de hand ligt ;) Het idee achter het gebruik van zijn "normale voer" is dat je anders steeds iets lekkerder moet pakken omdat het lekkers steeds normaler is en er gewenning optreedt.

Maar die van mij blijft een moord doen voor zijn gewone brokken en voor kaas/worst, dus van gewenning is nog geen sprake :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:18

Stille meelezer die ook aan het rond kijken is voor een pup en heel het topic al meeleest:

Hoe lang gaan jullie dan door met het belonen met eten ? ook als ze ouder zijn ?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:46

Ik stop nooit met belonen met eten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:49

Van schreef:
Ik stop nooit met belonen met eten

Dit is precies wat er bij mij op cursus gezegd wordt. Nooit stoppen met belonen met eten :)

@Van: Kreeg jij niet een pupje uit een nest van je eigen (vader)hond? Ik kan het volgtopic daarvan niet meer vinden :(