Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:17

Gaaf! Houd je ze in een koppeltje?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:20

Haha winsel; told you so! Is maar goed dat je 80 hebt.

Maar zoals ik het nu zie kan je nog veeeeul meer met je inrichting! Creativiteit komt vanzelf :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:27

aahh Geke_Lizzy wat gahaaaf! Heel leuk gedaan!
Ben toevallig nu spullen aan het zoeken voor de inrichting alvast. Waar heb je dat mos vandaan??
zou dit kunnen? :D http://www.kreashop.nl/producten/droog- ... -gedroogd/

Maar goed dat je de 80cm hebt genomen Winsel!! Heb je mooi gedaan zo met het hout! :D
En nee, kamer is 8m2 dus wordt of bureau of mijn kleine tafeltje van 80x45 :')
Moet maar snel verhuizen haha

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:37

Leuke reacties! ik ben er zelf ook heel blij mee.. vond hem voordat ik het mos en de tak had erg saai.

Ze zitten met zn 3'en (1tje was de holletjes aan het checken) en het hok is 80 cm, groter werd afgeraden ivm het aanmaken van eigen terratorium. het mos komt van http://www.drdknaagdierwinkel.nl net als de tak.
Twijfel of ik nog 1 of 2 extra takken bestel, het hok is al aardig vol, maar het ziet er zo leuk uit!
Laatst bijgewerkt door Geke_Lizzy op 25-05-16 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:38

Dan doe ik toch iets verkeerd met inrichting haha. Die van jou ziet er veel leuker uit :)) ga gelijk even wat mos bestellen en opzoek naar z'n tak...

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:39

WinSel schreef:
Dan doe ik toch iets verkeerd met inrichting haha. Die van jou ziet er veel leuker uit :)) ga gelijk even wat mos bestellen en opzoek naar z'n tak...

Heeft mij ook talloze pogingen gekost om hem zover te krijgen hoor! gewoon vaak veranderen, ben je vanzelf een keer tevreden :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:43

Geke_Lizzy schreef:
Leuke reacties! ik ben er zelf ook heel blij mee.. vond hem voordat ik het mos en de tak had erg saai.

Ze zitten met zn 3'en (1tje was de holletjes aan het checken) en het hok is 80 cm, groter werd afgeraden ivm het aanmaken van eigen terratorium. het mos komt van http://www.drdknaagdierwinkel.nl net als de tak.
Twijfel of ik nog 1 of 2 extra takken bestel, het hok is al aardig vol, maar het ziet er zo leuk uit!

Oke top! Hoeveel ligt er nu in de kooi? Kan ik een inschatting maken voor mijzelf haha

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:12

en wat is een fijne (niet al te dure of stoffende) bodembedekking waar ze ook holletjes in kunnen maken? :')
ik vraag echt te veel hier haha

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:46

Ik heb wel een fijne maar deze is behoorlijk stoffig; Supasoft. Die van mij graven hier gehele gangen in deze super goedkope bodembedekking.

Je hebt van die vezels maar ik weet even niet meer hoe deze heten :+

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:02

_Bitje_ schreef:
Geke_Lizzy schreef:

Oke top! Hoeveel ligt er nu in de kooi? Kan ik een inschatting maken voor mijzelf haha

Bedoel je kwa zaagsel?
op zijn dikste punt is het 20 cm loopt geleidelijk af naar 10/15 waar het radje staat.
Ligt 1 tak in en ongeveer 1 zak mos

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 07:44

Ziet er leuk uit allemaal die bakken! Zeker die van jou lizzy :) ik heb mijn bakken laatst ook veranderd, ik zak van het weekend daar foto's van maken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:13

Ik gebruik hennep vezel en tussen door hooi :)

Ben benieuwd naar de foto's nimfee

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:15

WinSel schreef:
Ik gebruik hennep vezel en tussen door hooi :)

Ben benieuwd naar de foto's nimfee

Ja hennepvezel bedoel ik :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:46

Vinden jullie het goed dat ik nog mee blijf praten, ookal worden het gerbils? :D

Ik ben gister druk bezig geweest met de deksel maken.. Latjes en vogelgaas gekocht bij de gamma en hij is nu bijna klaar :) moet alleen nog verzinnen hoe ik t gaas stevig aan de latjes vastmaak... Latjes zijn maar 7 mm dik namelijk.. :=

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:03

Joanieke schreef:
Vinden jullie het goed dat ik nog mee blijf praten, ookal worden het gerbils? :D

Ik ben gister druk bezig geweest met de deksel maken.. Latjes en vogelgaas gekocht bij de gamma en hij is nu bijna klaar :) moet alleen nog verzinnen hoe ik t gaas stevig aan de latjes vastmaak... Latjes zijn maar 7 mm dik namelijk.. :=

Ja tuurlijk!
Misschien met nietjes?

En wat een mooi bak lizzy!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:18

Geke_Lizzy schreef:
Bedoel je kwa zaagsel?
op zijn dikste punt is het 20 cm loopt geleidelijk af naar 10/15 waar het radje staat.
Ligt 1 tak in en ongeveer 1 zak mos

ja bedoelde het mos haha! thanks!

En van mij wel Joanieke! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:20

Supasoft valt reuze mee kwa stof :o

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:31

Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 26-05-16 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:32

Melissaaxo schreef:
Joanieke schreef:

Ja tuurlijk!
Misschien met nietjes?

En wat een mooi bak lizzy!!

Ja ik ga het proberen! Ben bang dat normale nietjes moeilijk gaan worden, maar ik ga het proberen... Ga niet nog eens 10 euro aan een nietpistool uitgeven, al het materiaal voor de deksel kostte me al bijna €24.. := Heb ook al draadkrammetjes van 15 mm gevonden, misschien werkt dat als ik ze tegen de rand aan vast zet.. Ga eerst maar eens die nietjes proberen met een normaal niet apparaat.. _O-

Edit: HET LUKT! _O-

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:04

Hahaha topper :')

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:23

Hahaha ik bedoelde met een nietpistool, maar geniaal dat dit lukt :')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:35

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:50

Melissaaxo schreef:
Hahaha ik bedoelde met een nietpistool, maar geniaal dat dit lukt :')

Ja dacht ik al, was ik ook al naar opzoek.. Maar zelfs lenen kocht 13 euro voor een dag oid... -O-
Ik hoop nu alleen dat het ook werkt met het gaas er nog tussen.. Maar daar ga ik vanavond achterkomen! Hoop hem dan ook af te hebben :D

Ik ben gister de welkoop en de intratuin langs gegaan opzoek naar een wijnrank, maar helaas niet kunnen vinden.. Heb wel heel bijdehand alle prijzen op mn telefoon opgeslagen van beide winkels van de spullen die ik nog moet aanschaffen.. Had gister berekend dat ik alleen aan de indeling van de kooi bijna €100 kwijt ben, dat gaat dus niet gebeuren... Ik voel me nu wel een beetje een gierige Nederlander, naja, positief gezien een geld bewuste Nederlander... :Y)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:06

Ik heb alles van marktplaats afgehaald! De inrichting heeft me denk ik €30 gekost (excl. bodembedekking, loopwiel en aquarium)
Mijn aquarium kostte €10 (100x40) en als bodembedekker gebruik ik allspan voor dieren

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:21

Amyyy schreef:
Ik heb alles van marktplaats afgehaald! De inrichting heeft me denk ik €30 gekost (excl. bodembedekking, loopwiel en aquarium)
Mijn aquarium kostte €10 (100x40) en als bodembedekker gebruik ik allspan voor dieren

Wow, €10 voor een aquarium is echt een goede deal!
Ik wil in ieder geval:
- Een groot plateau van 20 x 30 cm er extra in plakken, €20 inclusief glas kit(http://www.wessanda.eu/c-2393028/glazen-plateaus/)
- Een grote wijnrank, €15
- Dit specifieke huisje, €15 (https://www.gerbilshopqueenies.nl/home/doolhof-toren)
- Magnetische drinkfleshouder, €15 inclusief flesje (http://www.wessanda.eu/a-36389863/magne ... -gesloten/)

Samen is dat al €65 en dan moet ik nog de bodembedekking en alles erbij doen.. -O-

Edit: Weet nog niet zeker of ik de drinkfleshouder doe, twijfel nog of ik daar niet gewoon een normaal drinkbakje voor neem...