Wit, geel en zachtgeel Wit voor alles met witmasker, geel voor de vogels zonder witmasker en lichtgeel voor de bleekmaskers (die dus ook geel gebleekt dons hebben ) En de oogkleur varieert ook. Cinnamons worden bijvoorbeeld met geel dons en een wijnrode ooglens geboren, en witmasker lutino's, lutino's en fallows met rode ogen geboren
Ehh ja, er valt nog weinig te updaten Het eitje bij het trio is nog altijd een piepei. Net nog even gespiekt en ik hoorde piepen De 2 kleintjes van Aura en Hermes doen het super! Je hoort ze al ver buiten de voliere piepen wanneer ze gevoerd worden Vandaag dus een rustdag qua kleintjes, maar ik gok dat er morgen wel weer iets geboren zal worden! En aankomende week gaat het echt babyboom worden bij een heel aantal koppels!
Littera, dit plaatje geeft het goed weer: http://www.internationalcockatielresour ... 0_orig.jpg Het kleintje heeft dan te weinig ruimte om te draaien. Maar ik heb net dus nog even gekeken en het valt eigenlijk nog best mee. Ja, de luchtcel is vrij groot, maar ik heb het idee dat het jong het misschien nog wel kan redden. Het ei open maken doe ik liever niet. Mocht het jong nog leven, is de kans dan heel groot dat het alsnog sterft en dat wil ik niet op m'n geweten hebben Maar het piept nog, dus ik hoop morgenochtend of middag een nieuw kleintje!
Ik gok ook dat Ghost en Geisha snel het eerste ei hebben Geisha is normaal gesproken erg rustig, maar nu is ze even een mini pitbull. Blijkbaar is dat bij mijn vogels een teken dat er een ei moet uitkomen. Maar goed, ik zou ook chagerijnig worden wanneer ik zo'n groot ding (in verhouding ) moest uitpersen
Dit was vanmiddag trouwens mijn uitzicht tijdens het werken (Links trouwens het snoer van onze grasmaaier waar manlief mee bezig was ) Over het dak van de volieres loopt een lichtslang omdat we nog bezig zijn met het zoeken naar goede tuinverlichting voor 's nachts.