Goed, rent weer vrolijk rond. Heeft wel echt een grote kap op, die eigenlijk veel te groot is. Heeft ze ook last van. Maar maatje kleiner was te klein volgens de dierenarts. Heb dus gisteren zo'n opblaasband besteld bij medpets, die zou vandaag komen. Misschien is die fijner.
Gisterenavond wat gegeten en gedronken. Eten was wel maar heel klein beetje. Vanochtend heeft ze alweer meer gegeten.
Alleen had ze vanochtend donkerbruine/zwarte diarree. Ben net bij dierenarts geweest omdat ze me verkeerde doseringsspuitje hadden meegegeven (voor grote hond) en die zeiden dat ik het in de gaten moest houden. Als ze vandaag nog een keer heeft moet ik terug want kan zijn dat ze dan een allergie op de medicijnen heeft.
Heb zelf ook even google gebruikt en staat op dat het kan duiden op een maag- darmbloeding. Maar dat ze dan ook zo heel ziek zijn en koorts hebben. Dat heeft ze beide niet.
Ik heb even een vraagje. mijn 10 jarige teckel heeft tijdens het wandelen wel eens trillende pootjes/heupen. Hij lijkt hier verder geen last van te hebben. Ook valt hij wel eens om als hij één poot omhoog tilt om te plassen, dan verliest hij zijn balans. Daar komt bij dat hij met regelmaat een beetje mank loopt, het lijkt erop dat wandelen het erger maakt.
Een paar maanden geleden ben ik naar de dierenarts geweest omdat hij mank was. Ze hebben hem toen gekraakt en wat pijnstilling gegeven, hij was na een week weer als nieuw. Nu begint het dus weer op te spelen. Hoe gaan jullie hiermee om? Zien jullie manken als een onderdeel van het ouder worden, of is het belangrijk hiervoor weer terug te gaan naar de dierenarts.
Verder is hij nog flink actief (wil het liefst nog de hele dag konijnen jagen) en vrolijk. Hij is wat te dik (11.4 kilo) maar hij is echt uit de kluiten gewassen. Dus hij zou ook denk ik niet minder dan 10.5 moeten gaan wegen.
De onze heeft dat ook al een paar jaar. Heeft daarvoor Metacam pijnstilling voorgeschreven gekregen (ook voor de slechte tandjes). Dat krijgt die nu gewoon dagelijks (wel kleine hoeveelheid).
Dat valt niet onder de noemer oude worden. Het kan zijn dat er weer wat scheef staat. Ik raad je een bezoek aan de orthomanueel arts aan.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 29-08-16 08:03
Misschien een hernia? Zijn teckels heel gevoelig voor. Teckel van mijn ouders had er ook geregeld last van, die kon soms ineens niet meer lopen. Ik zou toch weer naar de DA gaan met hem.
ravellie
Geplaatst: 31-08-16 09:53
Ik vind het erg moeilijk om te zien hoe onze labrador ( nu 13, in Maart 14 en woont 12,5 jaar bij ons) oud word. Ze lijkt wat in te vallen en staat zwak op de achterpoten, geeft nu zelf al heel snel aan niet meer verder te willen lopen en naar huis te willen. Gelukkig wonen wij aan de dijk en kan ze makkelijk achter ons huis het gras op. In haar koppie lijkt ze wel levendig, reageert direct op aanspreken, komt naar je toe, pakt af en toe nog een bal. Ze eet als een dijker. En afgezien van wat staar heeft ze niets, ook geen aandoeningen aan botten. Daar zijn wij erg dankbaar voor. Maar toch lijkt het de laatste maanden echt achteruit te gaan, Ik vind het vreselijk moeilijk, het idee dat ze er straks niet meer zal zijn
MxW
Geplaatst: 31-08-16 09:54
Dat trillen had ons oudje ook, had meerdere hernias in zijn rug toen. Maar op 18 jarige leeftijd hebben we hier niks meer aan gedaan, alleen wat pijnstillers geprobeerd.
Heeft je labrador niks aan de heupen?
Mijn meisje ligt nu op de operatietafel afgelopen week is ze heel slecht gaan eten dus we konden niet langer wachten met het gebit te reinigen en tanden te trekken... Nu hopen Dat ze ook nog wakker wordt straks
ravellie
Geplaatst: 31-08-16 11:14
Is je hondje 18 jaar geworden? wel een hele mooie leeftijd. Hoewel het gemis er natuurlijk is.
Onze hond is een half jaar geleden nog na gekeken door de dierenarts. Voor een lab op zo'n leeftijd vonden ze haar nog erg speels en levendig.
Is het niet zo dat oudere honden een slappe achterhand krijgen op deze leeftijd?
We wonen in een dijkhuis, maar soms als de deur niet dichtgedaan is pakt ze de trap nog. Doodeng, Eigenwijs dier, wil altijd beneden zitten totdat ze ons ziet.
MxW
Geplaatst: 31-08-16 11:22
Ja kan dat ze gewoon minder kracht heeft in haar benen. Maar de oorzaak kan ook in haar rug of gewrichten zitten.
Jaa hij is 18 geworden een halfjaar voor zijn 19e ingeslapen. Ons oude opaatje
Maxie wat een mooie leeftijd zeg 18.Onze oude labrador is 17 geworden en laten inslapen omdat zijn hart zo onwijs slecht was. En succes met je andere oudje hopelijk komt zw goed door de narcose
Ravellie mijn hond is achter ook slecht door zijn hd. Hij krijgt gelatinaat sinda hij 10was. En dat scheelt een boel.
Hé, val ik weer even binnen wat fijn dat 'mijn' topic nog steeds zo actief is! Ik ga dus ook weer een poging doen om wat mee te lezen en reageren.
Met Branneke gaat het inmiddels enorm fijn, hij is alweer 13 jaartjes geworden onlangs. Nu met het mooie weer heeft hij amper nog last gehad van zijn artrose. Pijnstillers heeft hij al sinds april niet meer hoeven nemen en hij dartelt vaak door de tuin als een jonge pup Van mij mag de winter nog lekker uitblijven, want vrees dat hij dan weer wat meer problemen zal krijgen...
Wij moeten vanmiddag ook naar de DA, gisteren is meneer zo slim geweest om een pitbull aan te vliegen ik dacht dat hij niks had maar nu zie ik toch een wondje wat begint te ontsteken. Zeg nog zo vaak tegen mijn dochter dat ze de poort dicht moet doen. Hij blijft normaal altijd in de tuin, maar de nieuwe hond van de buurvrouw moest hij toch van dichtbij bekijken. Niet zo handig van hem blijkt nu.
Aaaah wat een suffie De hond van de buurvrouw behoort nu niet meer tot zijn vrienden gok ik?
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 04-09-16 21:15
Nou, dat was al meteen heel duidelijk hij dook er zelf bovenop de stomkop. Nu 3 keer daags ontsmetten met Betadine en zalf met AB smeren. Valt dus mee allemaal. Het ziet er al iets beter uit. Maar er zit echt duidelijk een gaatje in zijn wang.
Mandy_89
Geplaatst: 04-10-16 21:04
mijn oude akita is inmiddels alweer 12 jaar oud geworden, maar nog kerngezond gelukkig
Hier had ons oudje gisteren een off-day... Hij was afgelopen maanden springlevend geweest, net een jong veulen en ook pijnstillervrij. Gisteren mankte hij echt weer enorm, had nergens zin in, werkte z'n eten naar binnen met lange tanden... Toch maar weer een halve Carprodyl gegeven en vandaag was hij weer een stuk beter. Toch maar in de gaten houden Heb hem liever zonder pijnstillers (hebben nl wel wat nevenwerkingen op oa zijn maag), maar als het niet anders kan is het zo natuurlijk.
Wat leuk dit! Ik heb 2 oude honden: een kruising labrador/dalmaat/drent van 12,5 en een zwarte russische terrier van 9.
De witte kruising is altijd extreem actief geweest. Tot aan 10 vroeg een weekend-dienst-doende paardenarts nog of het een jonge hond was . Daarna kreeg ze wel erg last van artrose.Gaf haar Rimadyl. Dat doet t goed, maar wou toch van de pijnstillers af. Dus heb bij haar goudkorrels laten implanteren. Sindsdien loopt ze weer als een kievit en heb de pijnstillers niet meer nodig. Alleen in bijzondere gevallen.
Verder is ze dement geworden. Dat vind ik wel zielig. Maar Cholodin (pilletje) doet ook wonderen, dus nu gaat t wel weer.
De Zwarte Russische Terriër is dus 9. Voor zo n grote hond ook al een hele leeftijd. Stuk minder actief. Kijkt liever van een afstand wat er gebeurt. Wil wel mee wandelen, maar liever niet te ver. Maar dan heeft ze pech. We wandelen gewoon verder. Ik denk dat zij artrose krijgt in de voorpoten. Merk je nog niet veel van, maar zo heel af en toe wel. Zij heeft meer last van ontstoken talgklieren. Zit dus inder de bulten. Gisteren voor een paar naar de DA geweest, dus nu 3x per dag die puisten uitknijpen ....
Hoe is het met alle hondjes ? Met snuffie gaat het met ups en diwns. Sinds vorige week heb ik een nieuwe pup uit het asiel en ik merk dat Snuffie wel een stuk actiever weer geworden is.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 07-10-16 10:00
Met Timo gaat het heel goed. Alleen had hij laatst een aanvaring met de hond van de buurvrouw. Dag later zag ik dat hij een gat in zijn bovenlip had, die aan het ontsteken was. Dus naar de DA, waar hij AB zalf en pijnstillers voorgeschreven kreeg. Was met een paar dagen weer over.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 10-10-16 11:56
Onze collie dame is vorige maand 12 jaar geworden. Ze had opeens weer dat ze moeite had met plassen en donkere urine. Dat had ze in het begin van het jaar ook: kristallen in de urine. Dus ze mocht weer mee naar de dierenarts voor onderzoek. Er werd een röntgenfoto van de blaas gemaakt om te zien of er geen blaasstenen in zaten (gelukkig niet!) maar ze blijkt een extra borstwervel te hebben. Dat maakt allemaal niet uit, maar is wel best grappig. Uiteindelijk hebben we pijnstillers meegekregen en dieetvoer. Na 14 dagen hebben we de urine opnieuw laten testen, maar nu was het goed. Geen kristallen meer te zien. Verder doet de dame het prima. Wil op zijn tijd nog wel even spelen, wordt wel een beetje doof, ze eet alles nog goed. Zo kan ze nog wel even mee.