SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 20:43

Dames, dames! Denk om jullie rikketik!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:58

HorseyDude schreef:
Dames -O-

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:01

Ailill schreef:
HorseyDude schreef:
Dames -O-

:(:) :')

Ik vind het jammer dat de discussie nu meer gaat over hoe er gediscussieerd wordt, dan over het daadwerkelijke onderwerp. Vond het zeer interessant om te volgen maar de laatste pagina's gaat het echt nergens meer over :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:59

Smee__ schreef:
Ailill schreef:
Dames -O-

:(:) :')

Ik vind het jammer dat de discussie nu meer gaat over hoe er gediscussieerd wordt, dan over het daadwerkelijke onderwerp. Vond het zeer interessant om te volgen maar de laatste pagina's gaat het echt nergens meer over :=

Ik heb me een beetje laten gaan, nu weer on-topic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:41

Ailill schreef:
Jinte schreef:

+:)+ koop een taart en vier het

HD sorry, wil niet dat jij je onzeker voelt. Maar het is vaker voorgekomen dat ik iets vroeg of dat ik (of een ander) zeker wist dat iets niet zo is (zoals bijvoorbeeld die vissen) en dat je dan daarna er niet meer op reageert, maar wel op anderen. Ik zeg niet dat het expres is, maar het is wel vervelend als er een discussie gaande is, dat ik dan iets vraag en dan geen antwoord meer krijg. Dat is al even geleden, en maakt nu ook niet meer uit.

Filmpje vind ik echt bizar.. Aanleiding niet bekend toch? Er staat wel bij dat het is gefilmd door een "anonymous activist" dus ik denken dan dat een bezoeker het heeft gefilmd?
Flikker toch op met je schijnheilige bericht. Als iemand HD onzeker laat voelen ben jij het wel, met je heel bewuste en op HD persoonlijk gerichte berichten.

Vervolgens verwijt je hem iets wat iemand anders binnen dit topic nog vele malen erger doet. . . alleen bij die laatste kruip je nog net niet in d'r, blijkbaar ligt daar het verschil.

Dat komt ook omdat die 2 verkering hebben :+ Dat is het verschil.

Daarnaast Maartje1990 snap ik niet waarom je dolfinarium goedkeurt. Bij de paarden vind je dat alles zo natuurlijk mogelijk moet worden gehouden. Maar dolfijnen in een betonnen bak, keur je wel goed? Waar niks natuurlijks aan is. En ze niet eens de kans hebben om zelf te jagen.

Ja ik weet het dat het van de Nederlandse wet niet mag. Maar dat is alsnog geen excuus om dolfijnen/orka's zo te houden.

Als kind kwam ik regelmatig in Dolfinarium. Voor mijn gevoel leek het toen heel groot. Maar toen ik enkele jaren terug er weer was. Ben ik geschrokken hoe klein het is.

Want zoveel ruimte hebben de dolfijnen niet. Helemaal niet in het showbassin. Buitengedeelte is ook absoluut niet groot.

Daarnaast vind ik hier sommige zeer laag reageren op HD. Het is volgens mij algemeen bekend dat hij beperkt is. En daarom soms wat anders reageert. Maar als je je daaraan ergert klik dan op het rode kruisje boven in je scherm!

En ik vind dat ik deze mening mag hebben :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:31

@lovewestern: Zoals ik al het hele topic zeg. Vind ik de kleine bassins ook niet goed. Net zoals met paarden ja, ben ik van mening dat de dieren voldoende ruimte moeten hebben in een zo'n natuurlijk mogelijk ruimte. Dus zoiets als de delta maar dan vele malen groter. Ook met paarden ben ik niet van mening dat we ze maar in het wild moeten loslaten ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:37

Een oprechte vraag; hoe kun je de situatie zoals hij nu is, dan - enigszins, goedkeuren?

Enkel omdat dit bij paarden en andere (al dan niet) gedomesticeerde dieren ook niet het geval is?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:38

Dat doe ik niet goedkeuren en dat heb ik ook nergens beweert

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:49

Ben benieuwd hoe groot een bassin moet zijn voordat die sonar niet meer weerkaatst wordt. Iemand enig idee hoeveel bereik een sonar van een tuimelaar bijv heeft?
Dat zou dan een indicatie kunnen zijn van de grote van een enigsinds leefbaar bassin.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:08

Orca's zwemmen zo'n 160 kilometer op een dag, dus lijkt me onmogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:21

Maartje1990 schreef:
@lovewestern: Zoals ik al het hele topic zeg. Vind ik de kleine bassins ook niet goed. Net zoals met paarden ja, ben ik van mening dat de dieren voldoende ruimte moeten hebben in een zo'n natuurlijk mogelijk ruimte. Dus zoiets als de delta maar dan vele malen groter. Ook met paarden ben ik niet van mening dat we ze maar in het wild moeten loslaten ;)

Maar er is nog niks natuurlijks aan zo'n bassin/delta.

Ze kunnen alsnog niet jagen op eigen voedsel. En ik vind dat toch echt een must voor zulke dieren.

Daarnaast ben ik gewoon van mening dat zulke dieren in de zee thuis horen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:22

Maartje1990 schreef:

Je keurt het in ieder geval niet af en uit de toon plus inhoud van je berichten maak ik op dat het volgens jou wel mee valt.

Ben je na deze topics gaan lezen over orca's/dolfijnen? Of heb je dit hiervoor al gedaan? Als er veel mensen binnen die topics met sterke argumenten, onderzoeken en zelfs beeldmateriaal komt (waarvan vast niet alles juist is, echter een groot deel wel), dan ga je dit toch onderzoeken?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:31

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:37

Ik heb vooral zo te doen met de orca's zonder gezelschap.

https://www.youtube.com/watch?v=w7k7Gv-Xmkw
Mijn hart breekt als ik dit zie. Dit is niet Seaworld, maar het Miami Seaquarium. Orca Lolita, al vanaf 1980 zonder andere orca als gezelschap sinds haar maatje Hugo zelfmoord pleegde en vanaf 1970 zit ze al in deze badkuip. Wat een herrie. Ongelofelijk ook dat dit anno 2016 nog mogelijk is en dat er nog zoveel mensen naartoe gaan, plus het feit dat ze miljoenen dollars heeft binnengebracht maar dat er in al die jaren nooit is geprobeerd haar levensomstandigheden te verbeteren, zoals een groter bassin. Haar moeder L25 Ocean Sun (geboortejaar geschat op 1930) leeft trouwens nog in het wild.

https://www.youtube.com/watch?v=CKlhWWblHZ4
Kshamenk in Argentinië, waar Seaworld sperma van gebruikt heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=tBUuIByQpLw
Kiska in Marineland Ontario, Canada. Zij heeft zelfs geen gezelschap van een dolfijn, maar leeft totaal geïsoleerd.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:46

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:41

Ailill schreef:
Maartje1990 schreef:

Je keurt het in ieder geval niet af en uit de toon plus inhoud van je berichten maak ik op dat het volgens jou wel mee valt.

Ben je na deze topics gaan lezen over orca's/dolfijnen? Of heb je dit hiervoor al gedaan? Als er veel mensen binnen die topics met sterke argumenten, onderzoeken en zelfs beeldmateriaal komt (waarvan vast niet alles juist is, echter een groot deel wel), dan ga je dit toch onderzoeken?

als ik vind dat de bassins te klein zijn dan keur ik dat toch af?

lovewestern: op het einde van de dag is een bassin niet natuurlijk nee. Dat zei ik ook niet, daarom zei ik zo natuurlijk mogelijk. Een weide is ook niet natuurlijk maar dat komt al dichterbij dan bijv. een stal. Ik ben het wel met je eens wbt kunnen jagen maar daarvoor moet er iets veranderen aan de nederlandse wet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 17:04

love_western schreef:
Maartje1990 schreef:

Maar er is nog niks natuurlijks aan zo'n bassin/delta.

Ze kunnen alsnog niet jagen op eigen voedsel. En ik vind dat toch echt een must voor zulke dieren.

Daarnaast ben ik gewoon van mening dat zulke dieren in de zee thuis horen.

Juist, de dieren in het Dolfi zijn totaal afgestomd door hen alleen maar kunstjes aan te leren en helaas gaat dat al sinds van jongs af aan!! Die arme kalfjes zijn nog nieteens weg bij hun mams of meneer/mevrouw de trainer zal het diertje wel even verzieken door hen kunstjes aan te leren. Gatver. Datzelfde is trouwens ook bij Spetter gebeurd. Laat dat kalfje lekker groot worden bij mamma en dáárna kijken we wel weer verder.

Klinkt grof eigenlijk maar al die dode dolfijntjes: zij zijn gelukkig dit lot bespaard gebleven.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:18

Laat het kalfje sowieso bij mama. Want anders gaat mama onderwater blijven en niet meer bovenkomen. Of op en neer hupsen in het water. Of levenloos op hun buik dobberen.
Haal ze sowieso gewoon nooit meer uit elkaar.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 19:07

Milkberry schreef:
Laat het kalfje sowieso bij mama. Want anders gaat mama onderwater blijven en niet meer bovenkomen. Of op en neer hupsen in het water. Of levenloos op hun buik dobberen.
Haal ze sowieso gewoon nooit meer uit elkaar.

Gewoon te walgelijk hoe het Dolfinarium met jonge dieren omgaat. BAH!
https://actie.worldanimalprotection.nl/ ... olfijnen_2

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:10

Mee eens. Voor een dolfijn is familie zo ontzettend belangrijk. Het is zo zielig om die hele familie uit elkaar te trekken omdat het mannetje een showdolfijn moet worden =__=
Ze pretenderen een hoop over dolfijnen te weten. Dan zouden ze toch moeten weten hoe gevoelig een dolfijn is mbt fanilie? Ik snap daar niks van.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 19:20

Milkberry schreef:
Mee eens. Voor een dolfijn is familie zo ontzettend belangrijk. Het is zo zielig om die hele familie uit elkaar te trekken omdat het mannetje een showdolfijn moet worden =__=
Ze pretenderen een hoop over dolfijnen te weten. Dan zouden ze toch moeten weten hoe gevoelig een dolfijn is mbt fanilie? Ik snap daar niks van.

En dat als vlak NADAT het jong is uitgezoogd... ewww....

Citaat:
De training bij jonge dieren begint vanaf het moment dat ze vis leren eten. Ze leren dan ook om dichter in de buurt van trainers te komen. Eén van de eerste stapjes van de training is dat ze leren dat een fluitsignaal een teken is dat ze iets goed gedaan hebben. Verder zal het dier leren om de hand van de trainer met de snuit aan te raken. Vervolgens zal het dier leren om de hand te volgen en later kan de hand vervangen worden door een 'target'. Dat is een lange stok met een, meestal rode of witte, knop er op. Door met de target bepaalde bewegingen te maken, zal een dolfijn deze volgen.

http://www.tuimelaardolfijnen.nl/training.php

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 06:47

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:29

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:51

Dat klinkt als een goede vooruitgang. Hopelijk worden de plannen uitgevoerd.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 17:26

Citaat:
Sea World executives have said their animals would remain at Sea World when they retire. Garrett says the owners of Sea Aquarium have turned a deaf ear to the Network's offer of a sanctuary for Lolita.

Wat een.... grrrrrrrrrr......... je zou ze toch........ ooohhhhh....... adem in-adem uit......