Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:23

Mijne is ook altijd een kruising. Ook al kruising Dalmatier gehoord. Meneer heeft sproetjes :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:41

En de mijne ìs dus een kruising, en daar wordt vaak van gedacht dat ze een rashond is.

Tsja.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:09

Prahtige honden Sassy, ik vind Jacky echt heel gaaf om te zien.

Over Swirl hebben we ook wel wat vragen gehad, bruin driekleur linken veel mensen idd niet aan een border. Dus mensen vragen wel eens of ze kruising aus is ofzo. Altijd grappig als je dan zegt dat zij een stamboom heeft en Gizmo niet dus in feite alles zou kunnen zijn :P

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:57

Dank jullie wel.
Voor de Jacky fans dan nog eentje om het af te leren :+

Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:06

Grappig is dat, dat kleurtjes niet meer als BC herkend worden.

Zo ook door een goede vriendin van mij met zelf 2 zwart-witte Border Collies, via een collega als herplaatsers in huis gekregen.
De driekleur reu van stal was volgens haar geen echt BC... tot ze zich erin ging verdiepen en erachter kwam dat er meer kleuren BC zijn dan zwart wil.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:21

Wat een geweldig mooie foto's komen er weer voorbij! :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 11:51

Zo leuk hoe zo ontzettend verschillend ze eruit kunnen zien :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 11:55

Mika was prachtig!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:38

Vanmorgen zo fijn getraind!
Bijna geen latjes! Hij luisterde echt super goed!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:22

Jacky is fantastisch!

Wij hebben ook fijn getraind, alhoewel Guinness bij de eerste ronde zijn oren in de auto had laten liggen. :')

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:13

Hier ook fijn getraind bij frisbee :) is nu eind van het seizoen dus we zijn echt ff op details weer aan het trainen ipv hele rondjes. Sprongen weer netjes, draaien weer strak, dat soort dingetjes.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:17

Wij gaan hier na een seizoen herderen ook weer terug beginnen te trainen om de puntjes op de i te zetten. Als je de honden nodig hebt voor het werk kun je niet altijd alles zo netjes doen, je moet de schapen van a naar b krijgen en onder controle houden.
Ik merk dat het praktijkwerk ook ten koste gaat van de precisie...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:20

Nee dat kan ik me voorstellen idd. Sluipen er veel dingetjes in waar je weer mee aan de gang moet?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:29

Ja, vanalles, de stops zijn niet meer goed genoeg, een metertje flanken worden er 3 of 4.
Commandos gewoon helemaal niet nemen omdat ze het beter weten...links verwisselen met rechts.
Gaan plassen tijdens het werk terwijl dat eigenlijk niet mag, ze weten heel goed dat als het even tricky wordt dat ze de aandacht 200 procent op de kudde horen te houden. Eten van de grond oppikken...grrr...
En overall gewoon soms bananen in de oren, je kent dat wel :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:32

Ik heb vanmorgen echt onwijs fijn getraind!
Hij luisterde zo goed. We hebben nogal problemen met latjes tikken maar vandaag kon ik er geen 10 tellen. 10 is veel, maar bij Jinn helemaal niet.
Afgelopen woensdag maar 4 getikt! Klinkt dom, maar het voelt goed.

Lange lijn van 7 sprongen, ging er nu steeds eentje af. Echt een vooruitgang :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:35

Fijn JesdaJin, als je lekker traint.

Ik heb met Habibi gister voor het eerst in tijden ook weer wat serieuzer getraind. (kon door omstandigheden even niet anders)
Ik kon merken dat ze het gemist had, ze was extreem fanatiek...
(Ik doe GG/obedience)

filmpje voor degenen die het leuk vinden:

Habibi mee op pad.

Ze gaat niet zo heel vaak mee naast het paard, alleen als ik nergens de weg over ga (kort rondje dus) en als ik niet wil gaan galopperen.

Maar ik blijf het wel altijd leuk vinden zo met alletwee!

https://www.facebook.com/femke.smit.754/videos/999110406794596/

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:16

Daarna ging het ook wel fijn, maar ben wel even streng geweest op hem. Hij moet wel op mij blijven letten en dat vergat hij even Kat-af waardoor hij het raakvlak mistte. En dan roepen tien mensen tegelijk "Van één!" :')

Gelukkig het vierde en laatste rondje netjes gelopen, met een beetje geluk kunnen we morgen knallen en een P'tje lopen. *\o/*

Frisbee vind ik ook heel gaaf om te zien, helaas zijn er geen teams in de buurt. Achter Maastricht zou er eentje liggen maar bij niemand bekend. ;(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:06

Sassy schreef:
Wij gaan hier na een seizoen herderen ook weer terug beginnen te trainen om de puntjes op de i te zetten. Als je de honden nodig hebt voor het werk kun je niet altijd alles zo netjes doen, je moet de schapen van a naar b krijgen en onder controle houden.

Zelfde ervaring hier. Maar omdat werk (zeer) hoge prioriteit heeft en wedstrijden maar bijzaak is dat waar ik me op concentreer. Is de hond daar capabel, en dat geldt voor Gláma ruimschoots, dan maakt de rest me niet uit. In haar geval ga ik er eigenlijk van uit dat ik niet meer met haar aan wedstrijden zal deelnemen. We zullen zien hoe het met Max gaat, nog te vroeg om wat van te zeggen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 08:46

Kuggur schreef:
Sassy schreef:

Zelfde ervaring hier. Maar omdat werk (zeer) hoge prioriteit heeft en wedstrijden maar bijzaak is dat waar ik me op concentreer. Is de hond daar capabel, en dat geldt voor Gláma ruimschoots, dan maakt de rest me niet uit. In haar geval ga ik er eigenlijk van uit dat ik niet meer met haar aan wedstrijden zal deelnemen. We zullen zien hoe het met Max gaat, nog te vroeg om wat van te zeggen.

Dat is ook zo, als je de job maar snel en stressvrij gedaan krijgt.
Zeker Eas krijgt bij het kuddewerk maar weinig commando's, hij kan het zelf goed genoeg inschatten.
Probleem is alleen dat áls je dan een keer iets van hem wil dat ie in de "ik-weet-het-wel modus" blijft.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:15

Verslagje van vandaag.
Gekopieerd van Facebook:

Vandaag weer een dagje wedstrijd gehad in Horst. Het was super koud maar ondanks dat toch een leuke dag gehad.

We zijn gestart met Spel. Jinn bleef niet bij de start liggen maar ben verder gegaan. Leuk rondje maar op een gegeven moment een beetje in de knoei en toen ging het niet meer echt lekker. Alsnog een 15e plaats.

Toen de Jumping. Erg leuk rondje voor Jinn om te gaan! Hij luisterde super goed! Bleef liggen aan de start. Helaas was ik te laat met een commando en sprong Jinn de verkeerde hindernis. Daarna super fijn uitgelopen dus die DK is jammer maar lekker gelopen!

Daarna VP. Hij bleef aan de start liggen en raakvlak (alleen de kattenloop) had hij super mooi. Volgas er op en aan de achterkant perfect stil staan. Toen de insteek palen. Zo jammer dat die niet goed ging en daarom een foutje. Hersteld en verder gegaan. Super ver vooruit kunnen sturen en daarom een heel stuk afgesneden terwijl Jinn de buitenbaan nam. Snelle tijd en een 10e plaats. Jammer van het foutje.

Trots op Jinn ♡

1 latje getikt vandaag *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:18

Van achter een bal aanrennen word je moe :P

Afbeelding
Luupje heeft weer genoten! Ook nog met de sheltie van m'n collegaatje gespeeld. Heerlijk met dit weer

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:53

Hier eerst lekker wezen kijken bij Eersel Postel rit, daarna nog even lekker ravotten. Heerlijk weer,echt genieten
Afbeelding

Afbeelding

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:39

Kan iemand een goede, fijne hondenschool in omgeving barendrecht/rotterdam aanraden waar ze ervaring hebben met border collies? :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:42

Wat zijn jullie allemaal heerlijk bezig met jullie honden.

Die van mij moesten het doen met een rondje door het bos van een half uurtje.
Langer lukt mij echt nog niet op krukken, gelukkig rent Isis wel flink veel meer kilometers dan ik loop. Nog 1 week en dan heb ik controle, als alles goed is mag ik mijn gewone schoenen weer aan en kan ik het lopen weer gaan trainen.
Eigenlijk ben ik beste wel trots op Isis, ze blijft in huis zo fijn rustig ook nu we een paar weken beslist minder doen dan daarvoor.
Ze gaat 2x per week mee met mensen van de hondenschool, dan is ze echt lekker een paar uur weg. 1x per week behendigheid, 1x een uurtje fun-les en op de dagen dat ze niets anders heeft met mij een klein rondje.
Voor de gemiddelde Nederlandse huishond klinkt dit best nog wel veel, maar voor Isis is het weinig.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:43

Niet zozeer specifiek ervaring border collies. Maar met mijn border bij HOC Hoeksche Waard 2,5 jaar heeeeerlijk getraind. Hanny weet veel. En de club bied ook veel sporten aan en denken goed mee. Baal er zo van dat het voor mij vanuit nieuwe woonplaats echt te ver rijden is.